Süre                : 1 Saat 59 dakika
Çıkış Tarihi     : 16 Temmuz 1994 Cumartesi, Yapım Yılı : 1994
Türü                : Animasyon,Komedi,Drama,Aile,Fantazi
Taglar             : rakun,uçan,Testisler,Golf kursu,park
Ülke                : Japon
Yapımcı          :  Hakuhodo , Nippon Television Network (NTV) , Studio Ghibli
Yönetmen       : Isao Takahata (IMDB)(ekşi)
Senarist          : Hayao Miyazaki (IMDB)(ekşi),Isao Takahata (IMDB)(ekşi)
Oyuncular      : Newell Alexander (IMDB)(ekşi), Erica Beck (IMDB)(ekşi), Jeff Bennett (IMDB)(ekşi), Jillian Bowen (IMDB), Clancy Brown (IMDB)(ekşi), Reeve Carney (IMDB)(ekşi), David Cowgill (IMDB), Olivia d'Abo (IMDB)(ekşi), Jordan Del Spina (IMDB), John DiMaggio (IMDB), Marc Donato (IMDB), Holly Dorff (IMDB), Ike Eisenmann (IMDB), Zac Gardner (IMDB), Brian George (IMDB), Jess Harnell (IMDB), Richard Steven Horvitz (IMDB), Maurice LaMarche (IMDB), Hope Levy (IMDB), Tress MacNeille (IMDB), Mark Moseley (IMDB), Mary Mouser (IMDB), Brian Posehn (IMDB), Kevin Michael Richardson (IMDB), J.K. Simmons (IMDB), Alyson Stoner (IMDB), Russi Taylor (IMDB), Jonathan Taylor Thomas (IMDB), Audrey Wasilewski (IMDB), Adam Wylie (IMDB)

Heisei tanuki gassen ponpoko (~ Pom Poko) ' Filminin Konusu :
Rakunlar, yüzyıllardır dağlarda, ormanlarda ve tepelerde barış içinde yaşamaktadırlar. Fakat insan nüfusu gittikçe artmakta ve insanların daha fazla yerleşim alanı bulma ihtiyacı yüzünden, rakunların doğal yaşamı artık büyük tehdit altındadır. Bu gelişmelere kızan rakunlar, kılık değiştirme sanatını öğrenmeye karar verirler. Aslında rakunlar, doğaları gereği kılık değiştirme ve başka şekillere girme konusunda çok yeteneklidir. Fakat bunu daha etkili ve ustaca yapmak istemektedirler. Kısa süre içinde rakunlar istedikleri şekle, cisme hatta insana dönüşmeyi öğrenerek yaşadıkları doğal alanı korumak için insanlarla mücadeleye girişecektir.


  • "taşaklarını çok fonksiyonlu olarak kullanabilen rakunların öyküsü. çok garip bir anime."
  • "trt çocuk kanalında yayınlanmıştır bugun öğlen.oturdum izledim."
  • "salt beyoğlu'nda bu perşembe gösterimi olacak olan anime."
  • "taşaklarından paraşüt yapma yetisine sahiptir bu tanukiler.. akıllara ziyan.."
  • "pompoko: tanukilerin -filmdeki rakunlar yani- karınlarına vurunca çıkardıkları ses. miyazaki filmi olduğu bizzat japonlar tarafından doğrulanmıştır..."
  • "hayao miyazaki'nin yapımcılığını yaptığı, isao takahata filmi."




Facebook Yorumları
  • comment image

    japon mitlerine göndermelerle dolu, doğa-şehir ve hayvan-insan ikilemelerini, aralarındaki çatışma ve uyum sağlama süreçlerini sevimli bir dille anlatan animasyon. büyü ve dönüşüm yeteneğine sahip tanukilerin yaptıkları her eylemin sonrasında bunu kutluyor olmaları ile "eğlence" anlayışlarının altı çizilmiş.

    dreams filminde de değinilen "tilkilerin fener alayı" miti ve canlandırması burada da görülmektedir. benzer bir sahne the cat returns'te vardır.

    insana dönüştükleri anlarda insanın görünüş olarak ne kadar estetik yaratıklar olduğunu gark ettiriyor aynı zamanda -tabi animasyon olmasının da etkisi var bu estetik algıda-.


    (anahita - 26 Eylül 2006 13:29)

  • comment image

    mononoke hime'nin rakunlu versiyonu denilebilir bence bu güzel anime için. isao takahata* ve studio ghibli adı zaten bir animenin izlenmesi için yeterli bir sebepken, bir de baş karakterleri sevimli rakunlar olunca tadından yenmiyor. ancak kapağı, adı* ve baş karakterlerin rakunlar olması aldatıcı bir ilk izlenim veriyor. bir çocuk animesi gibi görünmesine karşın, ilk yirmi dakikadan sonra aslında yetişkin izleyicileri hedef alan bir anime izlemekte olduğunuzu anlıyorsunuz. film doğanın insanlar tarafından nasıl katledildiğini esprili ve fantastik anlatımı ile seyirciye aktarıyor ve güzel bir 114 dakika geçirtiyor.


    (cephiro - 25 Şubat 2009 22:52)

  • comment image

    benim nazarımda gelmiş geçmiş en iyi iki anime üstadının birlikte olduğu müthiş anime. isao takahata yönetmen, hayao miyazaki ise senaryonun sahibi. bir studio ghibli klasiği.

    anlatılanın rakunların yaşam alanlarının kısıtlanmasıyla ilgili çevreci bir öyküden çok daha ötesi olduğunu henüz ilk dakikalarda anlıyorsunuz. filmde anlatılan her öyküde, her karakterde, her grupta bir sembolleştirme söz konusu. insanlaşan rakunları anlatırken aslında modernize edilmiş toplum içinde varlığının özünü kaybeden insana değiniyor. bir nevi animal farm* tadı yakalamak mümkün.

    daha filmin başında vuruyor rakunun ağzından ilk darbeyi film: "arkadaşımın rakun kalmak istediğini fark etmemiştim."

    insan ırkının mekanikleşmiş yaşantısının baskısıyla rakunluklarını kaybetme tehlikesi ile yüz yüze gelen rakunların kimisi savaşı savunuyor. bu şekilde kurtulabileceklerinden eminler. dağa çıkıp faaliyetleri ile insanları öldürüyorlar. çarpışmalarda ölüler veriyorlar. bir kısmı uzlaşma yanlısı, medya aracılığı ile sesini duyurmak istiyor. kimisi ise diğerleri gibi değişmekten çekiniyor. değişemiyor. yalnızca rakun olarak doğup büyümek ve ölmek istiyor. ruhani bir liderin, dinin peşinde yollarına gidiyorlar. bu manzara elbette dünyada ötekileşme sonucu yok oluş ya da benzeme arasında tercih yapmaya zorlanan toplumların durumunun bir kopyası.

    "insanlar da eskiden rakundu. biri neden bunu yapar anlamıyorum. tüm bunların amacı ne? çayırlarımızı bize geri verin. yuvalarımızı bize geri verin. ağaçlarımızı bize geri verin."

    en sonunda rakunların aynı tilkiler gibi insan mevcudiyetinde bir parça olmaya mahkum olması, bazılarının uzaklarda rakunluklarını sürdürmekte direnmesi... hele ki insan şeklindeki rakun shôkichi'nin yoldan karşıya geçen rakunları gördüğü sahne.

    bu film 94 yapımı. ancak anlatılanlar belki şu an 94'ten çok daha netleşebilecek algılanma uygunluğuna sahip. her gün metrolarda, asfalt yollarda işe gidip eve dönen insanlar için şöyle diyor shôkichi biraz şaşkın biraz da acıyarak:

    "insanların böyle bir hayatı yaşayabilmelerine aslında saygı duyuyorum."

    ve rakunlar eğlenceyi sevmekten öte eğlence ile yaşarlar. olmayan bir sistemde olmayan kurallara uyarak olmayan statüleri taşıyıp arada bir eğlenceye de zaman ayırmak insanın, rakun olmayanın işidir. "eğlenmezsek rakunluğumuzu kaybederiz." rakun mizahla yaşar, filmde sıkça görebileceğiniz gibi hayalarıyla bir orduyu bile kucaklar.

    muhteşem "dönüşüm" gösterisi sırasında insanların hayret içinde etkilenmesinin ardından, bu "dönüşüm"ün mimarı olan ustanın hayatını kaybetmesi ve kendisinin anısını yaşatmak için fotoğrafının asılması. fikirlerinin takip edileceğine ant içilmesi. sonrasında insan ırkının bu "dönüşüm"ü sahiplenmesi ve değişime, güzel bir değişim arzusuna dair olan tüm ilineklerini yok gösterip onu meşru ve olağan olarak topluma yansıtması. "rakunlar bir şeyleri değiştirmek istemediler. sadece biz bir gösteri yaptık o kadar."

    ve esas olan gibi gösterilen, doğrusuymuş gibi dayatılan insan yaşamının kıyısında, köşeye sıkışmış, her adımda ezilme tehlikesiyle karşılaşan rakunların sessizleştirilmiş ayak sesleri. elbette hiç olmadığını düşündüğünüz, doğasını tamamen kaybetmiş yerlerde bile hala rakunlar var. hala birbirlerini bulup sarılarak gülebiliyorlar.

    gösteri sırasında usta(üç büyük rakundan biri) haykırıyor: "madde gerçek değildir."

    kesinlikle ama kesinlikle saf bir çocuk filmi değil. takahata her zaman yaptığı gibi beni mahvetmiştir ve sonlara doğru gözlerim yaşlı izlememe sebep olmuştur. dünyada yürüyebilmek, düşünebilmek üzerine doğanın içinden bir film.


    (marley - 3 Mayıs 2011 19:11)

  • comment image

    'taşak'lı rakunların insanlar ve modernite ile imtihanıdır. buradaki rakunlar şüphesiz ki çağa ayak uydurmakta zorlanan, zaman zaman evini, ailesini ve geçmişini özleyen bütün insanlığın alegorisidir.


    (camelf - 13 Eylül 2011 09:31)

  • comment image

    japon kulturunde tilkiler ve rakunlar efsanevi hayvanlar olup insan kiligina girebildikleri soylenir. tilkiler hemen her kulturde oldugu gibi sinsi iken rakunlar ise biraz daha sevecen, ilimli karakterleri ifade eder. studio ghibli'nin bu animesinde, ormanlari yok edilmek uzere olan bir grup rakunun insan ve bilimum mahlukat kiligina girip insanlari ormandan kacirmak istemeleri resmedilmistir. daha cok cocuklara doga sevgisi gibi mesajlar verilmek istenirken arada gecen goruntuler ve cizimler kacirilmamalidir...


    (akira - 20 Ocak 2004 21:24)

  • comment image

    "hayao miyazaki’nin fikir babası olduğu ısao takahata animesi pom poko’da rakunlar şehirleşme ile küçülen ormanlarını korumak için insanlara karşı savaş açıyorlar. hikâyede görünüşünü değiştirebilme gücüne sahip olan rakunlar bu yeteneğini önce korkutma ve kaçırmaya, daha sonra zarar vermeye yönelik kullanırlar. rakunlar gibi yaşam alanlarını kaybeden tilkilerden ise insan görünüşüne bürünüp insanlar arasında yaşamaya alışma önerisi gelir. çünkü insanlaşmayı becerip uyum sağlayabilenler hayatlarına devam ederken dönüşemeyenler için yaşam sona erecektir.

    insanoğlunun yıkıcılığı, yaşam alanları konusundaki bencilliği, mülk sahipliğine tutkusu, hatta nüfusunu planlamayı becerememesi dahi sert bir şekilde eleştirilir. modern dünyaya ve insana, soyu tükenen hayvanların gözünden bakma şansı elde ettiğimiz pom poko sonrası aslında tabiat ana için bir insanın herhangi bir hayvandan daha önemli veya değerli olmadığını görmek, besin ve yuva sunan doğaya sırt çevirmiş tek tür olarak kendimizi sorgulamak olası. insan öyle vefasız bir türdür ki insana dönüşerek içimize karışan rakunlar zamanla rakunluğunu, tilkiler ise tilkiliğini unutur. paranın gücü ve satın alma tutkusu rakunlardan önce insanların içine karışan tilkileri çoktan esir almıştır bile. aslında aynı tutkularla insanlar da insanlığını unuttu denmektedir yüzümüze."

    yazının devamı için: http://www.cinerituel.com/…-1994-isao-takahata.html


    (budemu - 17 Haziran 2014 21:58)

  • comment image

    pom poko, küçük kardeşinize izletmeyi iki kere düşüneceğiniz bir anime. (testislerini paraşüt yapan rakunlarla ilgili her animede olacağı üzere...) ghibli tarihi birbirinden orijinal ve değişik film ile doludur. ama pom poko kadar protest ve absürd komedi içeren bir ghibli filmi daha yoktur. takahata ustanın kendine özgü atmosfer yaratma ve hikaye anlatma becerisini konuşturduğu film, beklenen mutlu sona elbette ki varmıyor. kahkahalarınızı boğazınıza düğümleyecek mesajlar veriyor.

    "anime filmleri" incelemesi için buraya.


    (je androcoen - 3 Kasım 2014 20:45)

  • comment image

    pompoko: tanukilerin -filmdeki rakunlar yani- karınlarına vurunca çıkardıkları ses. miyazaki filmi olduğu bizzat japonlar tarafından doğrulanmıştır...


    (sadece112 - 2 Mayıs 2005 18:40)

  • comment image

    boyle sevimli bir film seyredeceginizi dusunurken uzerine bol kirmizi biber serpistirilip yanina bir de sogan dograndigini kesfediyorsunuz. eglencem sanip seyretmeye baslamayin yanilirsiniz.
    filmdeki bazi tipler muhtemelen daha once izleyenlere spirited away'den tanidik gelebilir.


    (vampir - 16 Mayıs 2006 00:34)

Yorum Kaynak Link : heisei tanuki gassen pom poko