Süre                : 1 Saat 55 dakika
Çıkış Tarihi     : 05 Ocak 2001 Cuma, Yapım Yılı : 2001
Türü                : Drama,Heyecanlı
Taglar             : İstanbul, Türkiye
Ülke                : Türkiye
Yönetmen       : Dervis Zaim (IMDB)(ekşi)
Senarist          : Dervis Zaim (IMDB)(ekşi)
Oyuncular      : Ali Sürmeli (IMDB)(ekşi), Sanem Çelik (IMDB)(ekşi), Bülent Kayabas (IMDB)(ekşi), Haluk Bilginer (IMDB)(ekşi), Ugur Polat (IMDB)(ekşi), Semir Aslanyürek (IMDB)(ekşi), Ezel Akay (IMDB)(ekşi), Atakan Acar (IMDB)(ekşi), Çagla Akay (IMDB), Arif Akkaya (IMDB), Mesut Akusta (IMDB), Fatih Akyol (IMDB), Taner Barlas (IMDB), Mehtap Bayri (IMDB), Babek Biluri (IMDB), Arzu Birol (IMDB), Taner Birsel (IMDB), Menderes Demir (IMDB), Aylin Deveci (IMDB), Semra Dincer (IMDB), Aydin Erbay (IMDB), Ata Firat (IMDB), Nadi Güler (IMDB), Emin Gursoy (IMDB), Fatih Haciosmanoglu (IMDB), Gözde Heptürk (IMDB), Feyza Isik (IMDB), Ali Kalayli (IMDB), Demet Kumbaraci (IMDB), Deniz Kumbaraci (IMDB), Nina Lankes (IMDB), Erdinç Olgaçli (IMDB), Fuat Onan (IMDB), Berkun Oya (IMDB), Celal Perk (IMDB), Mustafa Presheva (IMDB), Alpan Risvanoglu (IMDB), Burak Senturk (IMDB), Mevlüt Serkek (IMDB), Goncagül Sunar (IMDB) >>devamı>>

Filler ve Çimen (~ Elephants and Grass) ' Filminin Konusu :
Başarılı bir sporcu olan Havva'nın tek hayali Avrasya Maratonu'nu kazanmaktır. Yoksul bir genç kız olan Havva böylece silgi fabrikasından kazandığı az miktardaki paranın üstüne ekleyerek askerliğini yaptığı sırada bir mayına basıp sakat kalan kardeşini tedavi ettirebilecektir. Zorlu bir antrenman sürecinde olan Havva bu esnada lüks bir otel tarafından yiyecek yardımıyla destek bulur. Ancak bu otelle ilgili büyük problemler vardır. Mafya tarafından elde edilmek istenen otel türlü kirli oyunlara sahne olur. Tüm bu kirli çevrenin içerisinde var olmaya çalışan Havva'nın tek derdi ise maratonu kazanmaktır.

Ödüller      :

!f İstanbul Uluslararası Bağımsız Filmler Festivali:FIPRESCI Prize-National Competition, Best Actress-National Competition
SIYAD Turkish Film Critics Association Award:Best Film, Best Screenplay, Best Director, Best Actress


  • "filmin sonunda, ildem adem*'in bogaza karsi duran mezari diger mezarlara gore dik durmaktadir. yani kible'yi gostermeyen tek mezar ildem adem'indir."
  • "üzerine kıyıp da tek satır yazamadığım şarkı."
  • "istanbul'dan başka bi şehirde dinlesem sanki aynı tadı alamazmışım gibi gelen leziz mabel matiz şarkısı."
  • "gecemi gri-yeşile boyayan, saatlerdir dinlemekten bıkmadığım mabel matiz şarkısı."kalbin korkularıyla cesur..firarlar yakalanmak için;ihanet aslında sadakatin tavrını sever..""
  • "mabel matiz'in soz yazmadaki marifetini konusturdugu sarkilardan. "cimenler fillerle de guzel" deyip biraksa bile olurdu bu sarki."hatırlayarak yaşamak boynumuzun borcu amaölürdün unutmasan""
  • "mabel matiz in hem dinlediğim ilk hem de bence en güzel şarkısı. bir sese bu kadar mı yakışır bu sözler."
  • "günümüzde böyle bir film çekilebilirmi? çekilirse kimleri rahatsız eder? kimlerin gerçek yüzünü deşifre eder merak ettiğim sağlam türk yapımlarından birisi."
  • "teoman'in da söyle bir göründügü film.*"
  • "kurtlar vadisi'nin yaraticilarinin dizinin senaryosunu kaleme almadan once izleyip izlemedigini merak ettigim dervis zaim filmi."




Facebook Yorumları
  • comment image

    --- spoiler ---
    filmin sonunda, ildem adem*'in bogaza karsi duran mezari diger mezarlara gore dik durmaktadir. yani kible'yi gostermeyen tek mezar ildem adem'indir.
    ---
    spoiler ---


    (amiga 500 - 15 Ocak 2007 04:08)

  • comment image

    diyalogsuz sahneleriyle ayrı bir tat veren, sürekli çalanın haricindeki müzikleri pek güzel olan türk filmi..

    --- spoiler ---
    havva adlı karakterin, nezaretten döndüğünde, darmadağın ve abisi eksik vaziyette bulduğu evinde, masanın üzerinde duran, abisinin askerlik fotoğrafındaki ikinci asker kişinin, filmde sıklıkla adı geçen camoka oluşu gözden kaçması kuvvetle muhtemel olan önemli bir ayrıntıdır..
    ---
    spoiler ---


    (controlemole - 26 Ocak 2007 02:16)

  • comment image

    önce sözleri geçmişti elime, daralan ruhuma ilaç olsun diye.. sonra hiç beklemediğim anda şarkı olup sunuldu önüme..

    öyle bir söylenir ki bu şarkı bi' adam tarafından, benim gözlerimi yaşartır..ve ne de iyi eder..ancak mutluluğa ermek için yetmez kulağa çalınan la la la seslenişleri..yalandan yapılıyor gelir, hüznü şenmiş gibi göstermek için..

    bi damla düşer çok ağlamam..dışarda filan olurum belki, birileri görmesin güçsüz sanmasın..ama gözlerimi kaparım..sesine dalarım, öyle de bir rahatlarım, bilemezsiniz..


    (dushekimi - 28 Haziran 2009 17:22)

  • comment image

    mabel matiz tarafından söylenen ve son zamanlarda duyduğum en harika şarkı.

    http://fizy.com/#s/1ik55s

    edit: sözleri de yazayım tam olsun.

    'çimenler fillerle de güzel
    kalbin korkularıyla cesur
    firarlar yakalanmak için
    ihanet aslında sadakatin tavrını sever
    elinde bir paslı makas
    kestikçe zaman, uzuyor acının saçları
    hatırlayarak yaşamak boynumuzun borcu ama
    ölürdün unutmasan
    kaybederek çoğalırsın
    gözyaşının rahmeti can üstüne
    uzak bir deniz kıyısında
    kendi yara kabuklarını yar ederek kendine
    ah nice kez üzecekin
    gördüğünün zahmeti gönül üstüne
    uzak bir çigan masalında
    çayda kederli çıralar tüttürerek
    barışırsın ötekinle
    ki yalatır o
    sen tükürürsen'


    (derinlemesine yuzeysel - 18 Mayıs 2010 17:43)

  • comment image

    gecemi gri-yeşile boyayan, saatlerdir dinlemekten bıkmadığım mabel matiz şarkısı.

    "kalbin korkularıyla cesur..
    firarlar yakalanmak için;
    ihanet aslında sadakatin tavrını sever.."


    (detoxine - 31 Mayıs 2011 01:42)

  • comment image

    mabel matiz'in soz yazmadaki marifetini konusturdugu sarkilardan. "cimenler fillerle de guzel" deyip biraksa bile olurdu bu sarki.

    "hatırlayarak yaşamak boynumuzun borcu ama
    ölürdün unutmasan"


    (erbay - 25 Eylül 2011 19:31)

  • comment image

    derviş zaim filmi. antalyada ödülleri topladı. jürinin "en iyi film" ödülünü vermeye cesaret edemediği film. derin devlet meselesini gayet güzel irdeleyip bu budur bu da budur diyor. içinde aksiyon da var. gidiniz...


    (konor - 23 Kasım 2000 03:20)

  • comment image

    --- spoiler ---

    bu filmde mesut akusta'nın canlandırdığı bir polis karakteri vardı. ucundan kıyısından derin devlet hesaplaşmalarına tanıklık ettikten sonra kafayı yiyip tanımadığı numaralara telefon ederek:

    - çok kötü şeyler olacak.
    ...
    - evladım annen baban evde mi? söyle onlara dikkat etsinler. çok kötü şeyler olacak!

    diye diye dolanıyordu.

    ---
    spoiler ---

    şu son günlerde birden aklıma geldi nedense.


    (godot yu hacklerken - 19 Aralık 2013 15:53)

  • comment image

    günümüzde böyle bir film çekilebilirmi? çekilirse kimleri rahatsız eder? kimlerin gerçek yüzünü deşifre eder merak ettiğim sağlam türk yapımlarından birisi.


    (nickybelane - 14 Nisan 2014 02:53)

  • comment image

    adını filler oynaşırken, olan çimenlere olur atasözünden alan bir derviş zaim filmi. kimse dile getirmemiş olsa da* film susurluk kazasını konu alır ve bunu pekiştirmek içinde susurluk kazası ile birebir benzeşen sahnelere yer verir. filmin türünü ele alırsak kara film, gangster filmi ve sosyal melodram türlerini harmanlayan bir yapısı vardır. italyan neorealizmi ilk göze çarpan özelliğidir. film içinde birbirleriyle daha sonra tanışacak ya da hiç bir zaman tanışmayıp ama filmin konusunu farklı noktalardan alıp sürükleyen kahramanları zaman zaman aynı kare içine alarak amerikan bağımsız filmlerinde rastlanan göndermelere yer verir. film içinde etkili ve sorgulayıcı bir dil kullanılması filmin başından sonuna kadar seyirciyi tempolu tutmayı başarmaktadır. aynı zamanda filmin ilk gösterimi sırasında gündemde olan terör olaylarına gerçekçi ve cesur bir dille yer veriyor olması gerçekten de takdir edilmesi gereken bir noktadır. filmi onlarca kere izlemiş bir olarak kesinlikle gelmiş geçmiş en iyi türk filmi olduğunu düşünüyorum.**


    (2tam1bolu2 - 15 Eylül 2004 11:16)

  • comment image

    mafya, derin devlet, pkk terörü, yasa dışı sol örgütler, uyuşturucu trafiği, politika, eşcinsellik derken mesaj verme olayını abartıp sürmenaj yapmış film.

    --- spoiler ---

    alttan alta sürekli mesaj verme kaygısı filmde yönetmenin onlarca ayrıntıyı gözden kaçırmasına sebep olmuş. bir dönem istanbul'un görmemişlik sembolu olduğunu düşündüğüm tarabya otelini bütün film boyunca zx otel olarak adlandırılması senaryo oyunu olarak görünse de fena halde sırıtmış. gecenin bir körü bir çaybahçesinde yasadışı sol örgüt tarafından patlatılan bomba sanki filimin götünde patlamış gibi. gecenin köründe askerlerin orada ne işi var, askerler kahvede nasıl oluyor da resmi kıyafetlerle kağıt oynuyor belli değil. gecenin köründe kahveye gelen ölü köpek bakışlı kadından niye kimse kıllanmıyor. ayrıca bir otelin korunma işinden yüzbinlerce dolar para alıp bu işi yürütürken böyle bir eylemin niye yapıldığı da belli değil. otelin korunmasının teröristlere emanet edilişi de havada kalmış. bir de bu hengame içinde 5-10 dk.da bir gözümüze gözümüze sokulan ebru var. hani ilkokulda mı öğretiliyor ebru okumak ebru yorumlamak da 10 dk'da bir ebru damlacıklarının birbiri içine geçişleri gösteriliyor, ebrular birbirinin ardı sıra izleyiciye susuz yediriliyor ? görsellik olsun diye mi araya atılmış yoksa gerçekten altında bir anlam mı yatıyor belli değil. yatıyorsa da niye ebruyla mesaj veriyor anlayan beri gelsin. (hani ben öküzüm ebrudan falan anlamam da bunu izleyiciye gösterip "anlayan anladı" demek bir nevi mesaj faşizmi değildir de nedir?)

    bütün film boyunca yapılan o rastlaşmalar, o sliding doors tadındaki karşılaşmalar, manalı manasız geçişler de ayrı bir sıkıntı. bir avuç kokainin havaya savrulduğu sahneden karlı bir istanbul sabahına geçilmesi, yani geçişlerde yalnızca renge bel bağlanması artık fazlasıyla klişe değil mi ? allahım nedir bu mesaj yağmuru! bir insan bir filme niye bu kadar çok şeyi sıkıştırır! bu kadar çok şeyi anlatmaya kalkarsa hangisini tam anlatabilir?! nedir, ne değildir ?

    ---
    spoiler ---

    ayrıca bu filme üçer beşer ödül vermek de neyin nesi ? türk solunun yağını suyunu almak bu kadar basit mi ? derviş zaim "devrim devrim" diye ironiden ironiye koştuğu bu filmiyle tribünlere mi oynamış ? sanki öyle olmuş..


    (parantez - 7 Ocak 2005 11:29)

  • comment image

    aldığı ödüllere dayanarak yıllardır izlemek istediğim fakat başladığı andan itibaren beni hayal kırıklığına uğratan film.

    --- spoiler ---
    şöyle ki film de yok yokk... devlet eliyle eroin kaçakçılığı ve bununla beraber politikacıya güvensizlik. milli istihbaratın mafyayla yakın ilişkisi, ee bu yolla devlete sırtını dönmesi, bir örgütün dağdan inip otel koruması ve sehirde bu yolla eylemlerine devam etmesi, minik bi öpücükle hissettirilen ve sonra bi tomar fotoğrafla kendini gerçekleyen eşcinsellik...atlet olan ve yoksul bi hayat yaşayan gazi ablası...türkiyenin güvensiz ve karmaşık yapısını bize anlatmayı amaçladığını düşündüğüm film konusu itibariyle cesur ve de gerekli, fakat konuları işleyişi itibariyle abartılı ve kaotik. her biri kaliteli, seyri doyumsuz oyuncaları izlemek ise tüm olumsuzluklara rağmen çok keyifli.
    ---
    spoiler ---


    (leda moira - 21 Şubat 2005 14:46)

Yorum Kaynak Link : filler ve çimen