Süre                : 1 Saat 25 dakika
Çıkış Tarihi     : 12 Mart 1999 Cuma, Yapım Yılı : 1999
Türü                : Cinayet,Drama,Heyecanlı
Ülke                : Türkiye
Yapımcı          :  Yeni Sinemacilar
Yönetmen       : Kudret Sabanci (IMDB)(ekşi)
Senarist          : Serdar Akar (IMDB)(ekşi),Kudret Sabanci (IMDB)(ekşi),Önder Çakar (IMDB)(ekşi)
Oyuncular      : Güven Kiraç (IMDB)(ekşi), Istar Gökseven (IMDB), Cengiz Küçükayvaz (IMDB)(ekşi), Ella Manea (IMDB), Haldun Boysan (IMDB)(ekşi), Erkan Can (IMDB)(ekşi), Bahtiyar Engin (IMDB), Emin Gümüskaya (IMDB), Mutlu Polat (IMDB), Yildiray Sahinler (IMDB), Funda Sirinkal (IMDB), Naci Tasdögen (IMDB), Fikret Urucu (IMDB)

Azize: Bir Laleli Hikayesi (~ Laleli'de bir azize) ' Filminin Konusu :
Azize: Bir Laleli Hikayesi is a movie starring Güven Kiraç, Istar Gökseven, and Cengiz Küçükayvaz. Pimps want to expand and conquer the world, by abiding the greats and oppressing the losers, but they lose their prostitute to some...


  • "türk sinemalarında topu topu 2903 seyirci tarafından izlenmiş filmdir. şahsım açısından ilginç olan şey, bu 2903 kişi arasında bulunmamdır."
  • "bu filmi izledikten sonra anlıyorsunuz ki, kurgusal anlamda, gemide'nin özeti; amına kodumun boksörü neler açtı başımıza repliğiymiş."
  • "gemide filmi ile çapraz senaryolu olan film."




Facebook Yorumları
  • comment image

    türk sinemalarında topu topu 2903 seyirci tarafından izlenmiş filmdir. şahsım açısından ilginç olan şey, bu 2903 kişi arasında bulunmamdır.


    (turnover - 14 Ağustos 2008 21:58)

  • comment image

    gemide'ye ışık tutarken kendine ışık tutamayan film. ışık tutmayı mecazi kullanmadım, bu filmde ışıkçı falan yok. bariz şekilde bir çok sahnede karanlık ve bir takım renklerin hareketlerini izliyoruz. bu bile başlı başına çok büyük bir eksiklik. hele doktorun* midem bulanıyor diyip evine geldiği sahnede neler olduğunu anlayamıyorsunuz. kim kime ateş ediyor noluyor bilinmiyor. bağımsız ucuz film yapalım derken ışıkçıyı silivermişler heralde gider defterinden. kafa siken vooouv voooouvlu anlamsız müzikleri, izleyiciyi salak yerine koyan flashback ve merakımızın içine eden ileride olacakları gösteren ipuçlarıyla bir film nasıl çekilmemeli konulu dersimize örnek teşkil etmiştir. bu kadar olumsuzluk arasında filmin en güzel şeyinin finalinde çalan içimizi feraha erdiren müziği olduğunu söylemeden geçemiycem. ha bir de "olum boşverin karıkızı sarın bi cigaralık, takılın" mesajını da aldık tabii.


    (crowley - 6 Ağustos 2009 00:32)

  • comment image

    bugün itibariyle şöyle diyaloglara sebep olan film;

    arkadaş: ya hani erkan can'ın oynadığı denizde geçen bir film vardı neydi o?
    ben : gemide mi?
    arkadaş: hah evet , hani bi de onun ikincisi vardı, asmalı'da bir orospu muydu neydi??


    (sofa - 25 Kasım 2010 12:11)

  • comment image

    çekilme amacı sadece gemide'nin açık noktalarını kapatmak olan yan sanayi filmi.. yalnızca bu filmi izleyen hiçbir şey anlamaz. önce gemide izlenmeli, sonra bu film. ondan sonra da hep gemide izlenmeli.. iki filmin çakıştığı noktalar enteresan bir tad katmış filme, o kadar..


    (kaplanin gozu - 29 Ocak 2003 01:09)

  • comment image

    tam bir 90'lar istanbul ve film noir.
    leş barlar, deri montlar, kotlar, biralar, sigaralar, tofaş taksiler, müzikler, batan güneşin vurduğu leş pasaj camları akşam karanlığından zifiri karanlığa sokaklar...deneysel de olsa damakta tad bırakmıştır.

    --- spoiler ---

    yalnız buna çok yarıldım

    - o zaman nikahlı karını sikersin sen de *

    ---
    spoiler ---

    `


    (achtundsiebzug - 16 Eylül 2012 20:38)

  • comment image

    klostrofobik kara komedi gemide ve öykünün öteki yüzünü anlatan kudret sabancı’nın laleli’de bir azize’si bir öykünün iki versiyonunu, daha doğrusu trajik bir öykünün iki kutuptaki farklı yansımalarını görselleştirirler. stil açısından birbirine benzeyen filmlerde, özellikle anılan ikinci filmde, doğal ışık kullanımı göze çarpar. gemide atmosferik bir filmdir. şiddetin aracısı olan kadın figürü öykünün tetikleyicisidir. ikinci filmde daha iyi anlaşılabileceği gibi olayları birebir kurgulayan bir figür değilse de femme fatale imajıyla yakın akrabadır. kılık değiştirme, farklı bir kimliğe bürünme, entrikayı yürürlüğü koyma vb.

    istanbul’un karanlık arka sokakları, porno filmlerin izlendiği salaş barlar, birbirlerini satan sıkı dostlar, yüklü miktarda bir paranın peşindeki mafyatik adamlar vd. özellikle ikinci filmde öykünün belli başlı öge ve işleyiş konturları olarak karşımızda duruyor. ilk filmde ise uyuşturucunun kafa bulanıklığı karakterlerin id’ini harekete geçirir.


    (dedektif marlowe - 9 Ocak 2015 13:27)

  • comment image

    izlemeyi çok zorlaştıran karanlıkta bir film, bazı sahnelerde müzik de diyalogları bastırarak iyice çekilmez yapabiliyor, yine de gemidenin hatrına izlenmesi önerilir.

    --- spoiler ---

    kaptan* kadar bizim de aklımıza takılmıştı, bakire kız nasıl orospu oluyor*, bu filmi izleyince anlıyoruz*.

    ---
    spoiler ---


    (ediposis - 1 Eylül 2006 00:19)

Yorum Kaynak Link : laleli'de bir azize