• "ilk diyaloğun 12. sahnede başladığı film. film zeki demirkurbuz ve nbcye saygı duruşundan öteye geçemiyor. yine de türk filmlerini sinemada izlemeye devam salonda sadece iki kişi olsa bile."
  • "fr. parmak olmasi vesilesiyle eski dilde ve bilhassa denizcilikte inç..."
  • "insanın sevda hali;ölümün gölgesinde seviyoruz, bir yalan var bizi sayıklayan, saklayan, sakınan.."
  • "görüşü engelleyen gazlı tabaka.. sis gibi... puslu derler ya...bi de sus/pussüs/püs gibi şeyler var tabii ki..."
  • "ing. irin, cerahat, sarısu"
  • "puş: farsçada örten anlamında kullanılır.(bkz: serpuş)(bkz: pabuc)"




Facebook Yorumları
  • comment image

    tayfun pirselimoğlu filmi. 16. adana altın koza film festivalinde izlenme fırsatı bulabildiğim film. ruhi sarı, mehmet avcı ve nurcan ülger filmin başrol oyuncularıdır. pirselimoğlu'nun bir önceki filmi rıza'dan daha durağan buldum bu filmi. aslında ülkenin büyük bölümünü kapsadığı halde modern ve gelişmiş bir ülkede yaşadığımız sanrısıyla hep gözardı edilen, hiç de içaçıcı yerlerde oturmayan, kentin çamurlu, ıslak ve pislik içindeki yollarını hergün kullanmak zorunda kalan, geçimini sağlayabilmek, karnını doyurabilmek için rezilcesine işlerde çalışan insanların arka fonu oluşturduğu ıslak, puslu ve bulanık bir atmosferde üç ayrı kişinin kesişen hikayesi anlatılıyor. ruhi sarı alışıldık performansını sergiliyor fakat özellikle adanalı tiyatrocu mehmet avcı'nın oyunculuğunu dikkate değer buldum.

    festival kataloğunda yazan özet/summary i de yazayım:

    reşat korsan dvd işinde çalışan ilişki kurma konusunda sıkıntıları olan bir gençtir. şehrin kıyısındaki fakir bir mahallede hemen hiç konuşmadığı annesiyle yaşamakta ve takıntılı bir şekilde aynı binadaki komşu bir genç kıza ilgi duymaktadır. içine kapanık bir yapısı vardır ve tutkuları arasında bir de bir motosiklet sahibi olma isteği vardır. garip bir şekilde küçük, zararsız hırsızlıklar yapmaktadır. bir gün çalıştığı yere gelen patronunun arkadaşı celal’in bıraktığı bir paketi çalar. karanlık biri olan celal aynı gün vurulur. paketin içerisinde üzerinde bir adres yazılı bir kadına ait bir resim ve bir tabanca çıkınca reşat şaşırır ama adrese gitmeden de edemez. gittiği sefil evde karısını askerlik arkadaşı celal’e vurdurtmak isteyen emin’le karşılaşır.


    (kivanco - 4 Temmuz 2009 17:58)

  • comment image

    29. uluslararası istanbul film festivali'nde de gösterilen tayfun pirselimoğlu filmi. filmi izlerken sürekli meursault'u ( ya da zeki demirkubuz'un yazgı'sındaki musa da olabilir tabii) izler gibi oldum. benzer bir iletişimsizlik ve kararsızlık - belki de istikrarlı kararlılık - toplamı umursamama hatta bir açıdan bakılırsa suça eğilim hali.

    rıza'yı da çok sevmiş biri olarak bu filmden de çok hoşlandım. reşat karakteri hakkında filmde izlediğimiz zaman dilimi dışında yaşadıklarına dair bir bilgiye sahip olmamak, yolda gördüğüm herhangi bir insanın hayatından bir kesite tanık olma hissini daha da arttırıyor. filmdeki diyalogsuz, ağır sahneler izlerken seyirciyi yorsa da ağır ateşte pişmiş türk kahvesi gibi asıl tadını sonradan veriyor. ruhi sarı'nın performansı takdire şayan, filmden sonraki kısa söyleşide kendisinin de belirttiği üzere bu kadar diyalogsuz, bu kadar durgun bir karakteri oynamak gerçekten zor olsa gerek.

    filmden bağımsız olarak eklemek isterim ki, 29. uluslararası istanbul festivali'nde yarışma dışı olarak gösterilen kosmos ve pus filmleri eğer yarışmacı olsalardı ödüllerin dağılımının farklı olacağına bahse girebilirdim.


    (zahmet - 17 Nisan 2010 22:18)

  • comment image

    tayfun pirselimoğlu'nun son filmi. ruhi sarı'nın başrolü oynadığı filmin senaryosu 24 sayfa tutmuş. ufak yazarsanız tüm konuşmaları bir dosya kağıdına sığdırırsınız. filmin süresi 109 dakika. farklı bir film, güzel işte yapılsın böyle değişik şeyler ama koca festivalin son gününe konulmasın, kafalar öne düşüyor sonra.

    nuri bilge ceylan sinemasındaki yavaşlığı geyiğe alanlar bir de bu filme baksınlar, kosmos'a yavaş diyenler bakmasınlar, kalp krizi filan geçirebilirler.


    (hewit - 17 Nisan 2010 22:19)

  • comment image

    ilk diyaloğun 12. sahnede başladığı film. film zeki demirkurbuz ve nbcye saygı duruşundan öteye geçemiyor. yine de türk filmlerini sinemada izlemeye devam salonda sadece iki kişi olsa bile.


    (fezader - 12 Haziran 2010 23:39)

  • comment image

    görüşü engelleyen gazlı tabaka.. sis gibi... puslu derler ya...

    bi de sus/pus
    süs/püs gibi şeyler var tabii ki...


    (daphne - 22 Haziran 2001 13:26)

Yorum Kaynak Link : pus