Oyuncular
  • "önce; aile arasında, sonra; cebimdeki yabancı, ölümlü dünya, şimdi; hadi be oğlum, sofra sırları...türk sineması için devrim niteliğinde bir dönemden geçiyoruz.böyle devam."
  • "herkes demet evgar'ı övmüş ama ben bu filmi uzun zamandır ümit ünal için bekliyordum. beklediğime değdi, vermiyorum gidin izleyin, vizyon filmlerinden farkı görüp biraz nefes alın."




Facebook Yorumları
  • comment image

    ümit ünal'ın sabırsızlıkla beklenen yeni filmi, konuşu şöyle;

    --- spoiler ---

    buyurun, neslihan'la tanışın! mükemmel bir aşçı, türk yemekleri uzmanı. evine düşkün, kocasına sonsuz bağlı, mükemmel bir ev hanımı.

    ...ve bir seri katil!”

    neslihan hayatını kocasına ve evine adamıştır. istanbul'da doğup büyüdüğü halde, kocasının işi yüzünden hayatını anadolu kasabalarında geçirmiştir. yıllardır çok sakin, hiçbir olağanüstü olay olmayan uzak bir taşra şehrinde yaşamaktadırlar.

    neslihan utangaç, sevimli bir kadındır. günü akşama ne pişireceğini düşünerek geçer. çok da iyi bir aşçıdır. kocası, aile dostları, neslihan'ın yemeklerine çok düşkündür.

    neslihan hayallerinde kendisini televizyonda sofra sırları adında bir yemek programı sunan, pırıl pırıl kıyafetli meşhur bir aşçı olarak görür. çok güzel bir stüdyo mutfağında, reklam filmi gibi pırıl pırıl planlarda, harika türk yemekleri pişirir ve seyirciye tariflerini verir.
    ---
    spoiler ---

    oyuncu kadrosu;

    demet evgar-neslihan
    fatih al- ethem
    alican yücesoy -komiser
    fırat altunmeşe-ramo
    elit çam-meral
    emrah kolukısa-ahmet
    burcu halaçoğlu-müjgan
    burcu şeyben-kadriye
    ferit aktuğ-mehmet

    türk sineması sanatsal kaygı içermeyen, yüzeysel filmlerle her geçen gün kirleniyor. az yatırıp, çok getiri mantığındaki yapımcılar. kısır döngü senaryolar, hep aynı yüzler derken kalitesi düşük işler aldı başını gidiyor. şimdiye kadar çektiği filmlerle adından fazla bahsettirip, gişede rekorlar kıramasa da ümit ünal duruşunu bozmadan devam ediyor. bundan önceki filmlerinde cesur sahneler, farklı bakış açıları ve ilişkilerdeki çatışmaları perdeye aktardı. ümit ünal'ın bize kazandırdığı değeri bilinmeyen filmler;

    sofra sırları
    çıplak gerçek
    nar
    ses
    kaptan feza
    gölgesizler
    ara
    anlat istanbul
    biz size aşık olduk
    9


    (kuzgunumtrak - 27 Mayıs 2017 13:04)

  • comment image

    önce; aile arasında,
    sonra; cebimdeki yabancı, ölümlü dünya,
    şimdi; hadi be oğlum, sofra sırları...
    türk sineması için devrim niteliğinde bir dönemden geçiyoruz.
    böyle devam.


    (the king of jungle - 17 Şubat 2018 15:17)

  • comment image

    türk sinemasında devrim niteliğindeki yapımlardan bir tanesi daha.
    eğer senaryo bir yerlerden alıntı, çalıntı, uyarlama falan değilse gerçekten muazzam.
    demet evgar’ın oyunculuğu filme tam oturmuş diyebilirim hatta ondan başkasını bu rolde hayal edemiyorum.diğer rollerin demet evgar’ın altında ezildiğini düşünüyorum ama bu biraz da senaryo gereği böyle.

    —— spoiler—-

    neden bilmiyorum ama çok beğendiğim filmlerin hep aceleye getirildiğini düşünüyorum. sanki biraz daha uzatılsa detayları daha sindirerek işlese, daha hoş olabilirmiş gibi geliyor. mesela polis kovalamasından gizemli bir film daha çıkardı. öğretmen meral ve romantik kaçamak ilişkileri konuyu iyice derine indirebilirdi. adamın ölüm nedeni bile aceleye geldi. heimlich manevrası detayı mesela güme gitti. başını çarptı doğru ama beyin travmasından öldü dendi. halbuki ölüm sebebi boğulma. hatta kadın bu yüzden evde yokmuş ve yardım edemedim izlenimi vermek için evden çıkıp bakkalda zaman geçirdi. bu anlamda soruşturmaya gerek bile kalmayabilirdi ama bu kilit konu üstünkörü geçildi.


    (neyyy - 19 Şubat 2018 14:21)

  • comment image

    herkes demet evgar'ı övmüş ama ben bu filmi uzun zamandır ümit ünal için bekliyordum. beklediğime değdi, spoiler vermiyorum gidin izleyin, vizyon filmlerinden farkı görüp biraz nefes alın.


    (eskenarcember - 20 Şubat 2018 22:06)

  • comment image

    sofra sirlari seyircisi bol ama kotu bir film olsaydi basligi cosardi. enes batur'un filmine millet akin etti diye sozlukte alay konusu olurken ayni sozlukculerin sofra sirlari'ni sahipsiz birakmasi aslinda nasil ikiyuzlu bir toplum oldugumuzu gosteriyor. iyi filme gitmeyip kotuye gidenlerle dalga gecmek sizi daha entel yapmiyor, tutarsiz yapiyor.


    (birlesmis milletler genel telesekreteri - 21 Şubat 2018 23:04)

  • comment image

    gastro-gerilim * tarzındaki film.

    ben sevdim. bilhassa tirilye'nin ve olayların yaşandığı evin atmosferini çok sevdim.

    demet evgar tamam, gayet iyi. ama ferit aktuğ'u da boş geçmeyelim. iyi performans!

    --- spoiler ---

    kadının kendini sürekli bir yemek programında oldukça janti şekilde hayal ederek, kendini avutması ve olumsuzlukları görmezden gelmesi fikri oldukça güzeldi bence. "yemek yapmak stresimi alıyo," diyordu diğ mi polise?

    kocasının alt kapı komşusu meral ile olan ilişkisini dışa vuran biliyorum şarkısı, doymuş doymamış yağ mevzusu ve "azıcık kendine bak" muhabbetleri iyiydi.

    dolar yedirme sahnesi ilk anda abartılı gibiydi. fakat içindeki komedi ve kadının yavaş yavaş delirmesi halini dışa vurması açısından bence tadında olmuş.

    ayrıca nasıl karakoldan elini kolunu sallayarak salarlar kadını yahu? burası senaryoda problemli.

    ablamızın sevgili olan çiçekçi çocuğun ingiltere'de bir kadın tarafından 1 sene kapatılıp her türlü cinsel faaliyette kullanılmış olması hikayesi nedir? neden böyle bir hikayeye gerek duyuldu senaryoda? "ben seksten tiskindim," * dedirtmenin başka yolları olmaz mıydı? zorlama duruyor biraz.
    ---
    spoiler ---


    (hichie hich - 26 Şubat 2018 06:59)

  • comment image

    bu filme demat evgar'in filmi diyenlerin agzina terlikle vurasim geliyor. kadin 40-50 tane filmde oynamis ama sen bu filmdeki performansini anlatiyorsan burda paye yonetmenindir. o yuzden bu film de bir umit unal filmidir. orda once bi anlasalim.

    haa demat evgar gercekten de bu filmin altindan kalkmistir bana gore, kucuk oynamak her oyuncunun harci degil nitekim. ikinci yaridaki inandiriciliktan uzak diye nitelendirilen sahnelerin sebebini de isiklar kararirken soylemistir zaten.

    filmin ilginc yani, filmin komple tiyatro sahnesine tasinabilir olmasiydi bence. filmi oylece alip sahnede sergileyebilirsin istersen. bu bir arti miydi yoksa arada bir gozumu tirmalayan bir eksisi miydi filmin hala muallaktayim.

    son olarak alakasiz bir sey soylemek istiyorum. film zaten teknik olarak aydinlik seviyesi dusuk bir filmdi. bunun ustune bir de cinemaximum denen garabetler omru uzun olsun diye projeksiyon makinelerini en az isikla calistirinca bazi sahneler cidden gume gidiyor. color correction icin saatlerini harcayan bi yonetmen olsam o salonu baslarina yikarim. sen milim milim ayar cek her sahne icin ama bu dangozlar filmi pic etsinler, karanlik izletsinler.


    (brkylmz - 7 Mart 2018 09:55)

  • comment image

    ümit ünal'ın son filmi. ana menüde, kadınlık dramı var. taşra, sıkışmışlık, memleket halleriyle servis ediliyor. fondaki polisiye yapı filmin sarkmasına engel olmuş. hepsi ümit ünal'ın sanatçı kimliğiyle harmanlanmış ve ortaya hiç sıkmayan, üsten bakmayan ve hatta eğlendirerek de derdin anlatılabileceğini gösteren bir başyapıt çıkmış. oyuncular çok yetenekli, üstelik birbirleriyle de dengeli. kimse bağırmıyor, arkada bangır bangır bir müzik yok. renkler, sesler ve hatta gölgeler bile filme derinlik katmış.


    (gala - 16 Nisan 2018 21:25)

  • comment image

    --- spoiler ---

    filmin giriş müziği acayip derecede westworld 'ün müziğini anımsattı bana öncelikle bunu belirteyim.

    ben tüm bu cinayetlerin üstünkörü sorgulanmasını, bu olanların neslihan'ın kafasında yaşamasına bağlıyorum. çünkü neslihan sürekli bir hayal dünyasında yaşıyor.

    en başta kendini bir yemek programı sunucusu sanıyor. boş ve anlamsız hatta rutin hayatını bu şekilde renklendiriyor. boşanma olayı sonrasında olanlar ise onun bu hayattan ve ethem'den ayrılma sürecinin beynindeki yansıması. boşanıp oradan ayrılması demek; ethem'in ölmesi demek, komşularının ölmesi demek, hayatının yalnızlaşması demek. bu yalnızlaşma sürecini çevresindeki insanları kendi isteğiyle yok ederek kabulleniyor ve bu da onları öldürmek anlamına geliyor. dikkat edilirse çevresinde yakın olduğu tüm insanlar ya öldü ya da kasabayı terk etti. gidenler onlar olursa kendi gitmesi daha kolay gelecekti belki de.

    zaten sona doğru ethem'in tekrar gelmesi, çantasına yapışmış bir şekilde oturması falan paraları alıp kaçtığının göstergesi bence. ha peki çiçekçi çocuk ne ayak? belki de yeni hayatında yeni birini sevebilme ihtimalinin yansımasıdır.

    benim mantıklı açıklamam bu yönde, çünkü bunların gerçekten yaşanmış olması şu cağnım filmin piç olması demek benim için ve bu ihtimali düşünmek bile istemiyorum gerçek olması durumundaki mantık hatalarını düşününce.

    demet evgar her zamanki gibi mükemmel ama fatih al da çok iyiydi.

    ---
    spoiler ---


    (alwayssleepy - 17 Haziran 2018 02:21)

Yorum Kaynak Link : sofra sırları