Süre                : 1 Saat 30 dakika
Çıkış Tarihi     : 25 Kasım 2006 Cumartesi, Yapım Yılı : 2006
Türü                : Animasyon,Macera,Cinayet,Gizemli,Bilim Kurgu,Heyecanlı
Ülke                : Japon
Yapımcı          :  Madhouse , Sony Pictures Entertainment
Yönetmen       : Satoshi Kon (IMDB)(ekşi)
Senarist          : Yasutaka Tsutsui (IMDB)(ekşi),Seishi Minakami (IMDB),Satoshi Kon (IMDB)(ekşi)
Oyuncular      : Brian Beacock (IMDB), Michael Forest (IMDB)(ekşi), David Lodge (IMDB)(ekşi), Yuri Lowenthal (IMDB)(ekşi), Cindy Robinson (IMDB)(ekşi)

Papurika (~ Paprika) ' Filminin Konusu :
Herkesin birbirinin düşlerini download edebildiği bir dünyada yaşamak nasıl olurdu dersiniz? Gelin bu sorunun cevabını Paprika'da arayalım...Terapistlerin, hastalarının düşlerine girmelerini sağlayan özel bir makine bir gün gizemli bir şekilde çalınınca dünya üzerinde ciddi bir karmaşa yaşanmaya başlar. İnsanların bütün rüyalarının ortaya dökülmesi ile düş ile gerçek arasındaki o sınır kalkacak ve cehennemi bir kaos hakim olacaktır. Bütün bu karmaşayı ise durdurabilecek tek bir kişi vardır: genç terapist Paprika!Venedik Film Festivali'nde gösterildiğinde büyük bir beğeni ile karşılanan Paprika, insan zihni ile oynayan kurgusu ile seyircinin kafasını karıştıran başarılı bir animasyon örneği olarak karşımıza çıkıyor.


  • "inception in kimi yerlerinde bu animeden esintiler var gibi belki sanki. zira iki filmin konusunda da kisi ruyada oldugundan emin olamamakta."
  • "tinto brass'in bir filmi.."
  • "polonya'lı olmasına rağmen ismi "paprika" olan birisini tanırsak, ilk çakozlamamız gereken, isim sahibinin ebeveynleri "biber satın alırken tanışmışlardır" ön bilgisi olmalıdır... walla..."




Facebook Yorumları
  • comment image

    polonya'lı olmasına rağmen ismi "paprika" olan birisini tanırsak, ilk çakozlamamız gereken, isim sahibinin ebeveynleri "biber satın alırken tanışmışlardır" ön bilgisi olmalıdır... walla...


    (cyrano - 14 Kasım 2000 13:06)

  • comment image

    bu filmi izledikten sonra inception filminin ne kadar çakma olduğunun farkına vardım. iki filmin gidişatı farklı olabilir ama çıkış noktası aynı. önemli olanda zaten bir çıkış noktası bulmak sonrasında zaten gidişat her türlü isteğe göre değiştirilebilir. bu tarz filmler tabi ki var ama rüya konseptini bu kadar yoğun içeren bu iki film sanırsam.


    (orange rose - 6 Nisan 2013 19:43)

  • comment image

    dualite dersi gibi film. aynı zamanda, arkasında büyük bir beyin olduğu belli olanlardan. rüya içinde rüya içinde rüya... kimi yerlerde beynim dönse de, izlemesi çok eğlenceli bir anime.

    favori sahnelerim parade olanlar; bu kadar kakafonik bir şeyin aynı zamanda bu kadar berrak olabilmesi ayrıca şaşırtıcı.


    (in pyjamas - 24 Ağustos 2013 22:58)

  • comment image

    "paprika’nın içeriğindeki pek çok sorunsaldan biri, düş dünyasının da bireyin özel alanı kapsamında olduğu, bireyler birbirinin düşüne ortak olmak isteseler de kendi rızaları olmadan düşsel alanlarının ihlal edilmemesi gerektiği ve düşlerin tek bir arzu etrafında toplanması, ortak düş aşılama gibi durumların özgürlüklere müdahale anlamına gelebileceğidir. akla hemen böyle bir şeyin imkânsızlığı gelmesin; sinema da bunun için pekâlâ bir araç olarak kullanılabilir. her ne kadar filmimizde düşleri birleştirmek için günümüzden daha ileri teknolojiye sahip bir düş kayıt cihazı kullanılıyor olsa da öykünün inşasında önemli bir unsur olan sinemanın, bir düş kaydedici olduğu ve kitlelere düş paylaştırabildiğine işaret edilirken söz konusu ihlallerin hiç de imkânsız olmadığı söylenmek isteniyor olabilir.

    öteki benlik, paprika’nın bir diğer sorunsalı. d.c. mini cihazının geliştiricilerinden atsuko’nun öteki benliği olan paprika, aynı zamanda filmin kilit karakteri. paprika’yı bazen sanal bir kişilik, bazen atsuko’nun içgüdüleri, bazen de kostüm giymiş bir süper kahraman olarak algılamak mümkün. özellikle superman ile kıyaslanası bir karakter; çünkü ofis çalışanı gibi görünen, bilgi ve belge peşinde olan atsuko iken eyleme geçme durumlarında koşan-kovalayan, kurtarıcı olan ise her zaman paprika. atsuko-paprika ilişkisi, superman-clark kent ilişkisinin adeta kadın hâli. benzer şekilde superman ile clark kent karakterleri arasındaki kişilik ve görünüm zıtlığı atsuko ile paprika arasında da mevcut. atsuko’nun öteki benliği olarak paprika, her ne kadar kontrollü bir ötekilik gibi yansısa bile bastırılmışlık da içerdiği hikâye ilerledikçe ortaya çıkıyor. bir erkek kahraman olan superman’e karşı kadın kahraman olarak paprika’nın seçilmesi de bilinçli bir tavır olarak okunabilir; hatta filmde pozitif kadın ayrımcılığı olduğu söylenebilir. paprika, erkek egemen dünyaya karşı kilit rolünü ve dengeleyici işlevini kadın olduğu için kazanır. filmin erkek karakterlerinde görülen hırs ve kibir karşısında kontrollü olmak, arzu nesnesi olarak görülmesine ve eşit olmayan güç dengesine rağmen kibir ve hırsı erk sahibinden söküp almak paprika’ya düşer. bu yönüyle feminist bir tavra sahip olan film, yeniden can vermek için kendini feda eden dişi âdem denemesi ile alkışlanasıdır."

    yazının devamı: http://www.cinerituel.com/…ki-benlik-ve-sinema.html


    (budemu - 7 Şubat 2014 19:14)

  • comment image

    çizimleri ve renklendirmesi son derece başarılı olan, kesinlikle fullhd izlenmesi gereken film.

    --- spoiler ---

    atsuko, yaptığı işte bütün meslektaşlarından daha başarılıdır çünkü herkes dc mini'yi kullandığında kendi yansımasını rüyalar aleminde kontrol ederken atsuko, paprika'yı kontrol emektedir. bunun sebebi atsuko'nun şizofren olması, paprika'nın da onun alt benliği olmasıdır. bir alt benlik olduğu için bilinçaltı paprika'nın mekanıdır ve bu yüzden paprika rüyalar aleminin rockstar'ıdır. isterse son goku olup uçan buluta biner, isterse tinkerbell olup peri kanatlarıyla süzülür. paprika, diğer karakterlerle iletişim kurarken onların üzerinde yoğun baskı kurar çünkü konuşurken onların bilinçlerine değil bilinçaltlarına nüfuz eder.

    başdüşmanları ise felçli bir adamdır ve geliştirdikleri projenin başındadır. vücudunu, kendisini taşıyan bir araç olarak değil de onu oturduğu yere çivileyen bir yük olarak görmektedir. bu yüzden rüyalar alemindeki vücudu dev kökleri olan bir ağaç formundadır. hayatı boyunca isteyip felçli bedeni yüzünden gerçekleştiremediği onca arzuyu bilinçaltına itmiştir. rüyalar aleminde bu kadar güçlü olmasının sebebi budur. bir de proje başı olmasından dolayı sahip olduğu teknik bilgi var tabi. amacı ise bilincini, dc mini sayesinde herkesin rüyalarının birleştigi bir network üzerinden genç ve sağlıklı bir bedene transfer etmektir. bunun icin vücudunu sahipleneceği kişiyi de bulmuş ve rüyalar aleminde bir tanrı olma vaadiyle ikna etmiştir. bu kişi de kendi çalışanlarından biri olan osanai isimli eleman.

    osanai'nin özelliği rüyalar aleminde gösterişli, tanrısal bir hayat sürebilmek için bedenini tamamen terk etmek istemesidir. bu yüzden rüyalar alemindeki yansıması da kelebek formundadır.* osanai kelebek olmak için kozasını yani vücudunu büyük patrona terk eder. bu noktadan sonra o ana kadar felçli bir adam olan büyük patron rüyalar aleminde birden güce kavuşunca vandallığı tutar ve her şeye zarar vermeye, bundan manyakça haz almaya başlar. gittikçe güçlenir. güçlendikçe yakar, yıkar. ysk'yı falan kendine bağlar. tayyip erdoğan gibi bi şeye dönüşür. paprika dahil herkesten güçlüdür artık.

    bu noktadan sonra kimse başkötüyü indirmek için yeteri kadar güçlü değildir. başarılı olabilmek için atsuko ve paprika(üst beyin ve alt beyin) birleşmek zorunda kalır.

    ---
    spoiler ---


    (sinek kral - 21 Temmuz 2014 05:52)

  • comment image

    hareketlendirmenin, çizgilerle yapılanını seven her bünyenin izlemesi gereken harika film. renk seçimleri, hareketlendirmelerin kalitesi, müziği, öve öve bitirilemiyen inception' ın esinlendiği senaryosuyla bütün olarak harika bir filmdir. senaryosundan ziyade, inception filmin içindeki bir çok sahneyi de araklamıştır.

    2010 yazında herkes inception diye öterken, paprika için çok üzülmüştüm, hala da hakkının yendiğini, yeterince reklamının yapılmadığı için kenarda köşede kaldığını düşünüyorum. nolan' ı sevmeme rağmen bu ağır hırsızlığından dolayı da asla affetmiyorum. picasso kendi hırsızlıklarını aklamak için midir, yoksa bunu çok normal bulduğu için midir, ne içindir bilmiyorum demiş ya '' iyi sanatçılar kopyalar, büyük sanatçılar çalar '' diye. aha bu filmin akıbeti de, sanat dünyasının nasıl bir halde olduğunu netçe gösteriyor.


    (wonderdondi - 17 Haziran 2015 01:32)

  • comment image

    şimdiye dek çekilmiş en karmaşık anime olması kuvvetle muhtemel. matruşka gibi kendi içinde açılan sahneleriyle garip bir evrendir bu. film değil, anime evreni! ikizlemeler, alter-ego'lar, birbirini yankılayan sekanslar ve iç içe geçen garip evrenler...


    (hanging rock - 6 Mart 2019 14:39)

Yorum Kaynak Link : paprika