Süre                : 2 Saat 8 dakika
Çıkış Tarihi     : 06 Aralık 2013 Cuma, Yapım Yılı : 2013
Türü                : Aksiyon,Drama,Fantazi
Taglar             : Ronin,Shogun,samuray,Yarım cins,intikam
Ülke                : ABD
Yapımcı          :  H2F Entertainment , Mid Atlantic Films , Moving Picture Company (MPC)
Yönetmen       : Carl Rinsch (IMDB)(ekşi)
Senarist          : Chris Morgan (IMDB)(ekşi),Hossein Amini (IMDB)(ekşi),Chris Morgan (IMDB)(ekşi),Walter Hamada (IMDB)
Oyuncular      : Keanu Reeves (IMDB)(ekşi), Hiroyuki Sanada (IMDB)(ekşi), Ko Shibasaki (IMDB)(ekşi), Tadanobu Asano (IMDB), Min Tanaka (IMDB)(ekşi), Jin Akanishi (IMDB)(ekşi), Hiroshi Sogabe (IMDB), Takato Yonemoto (IMDB), Cary-Hiroyuki Tagawa (IMDB), Rinko Kikuchi (IMDB), Togo Igawa (IMDB), Tanroh Ishida (IMDB), Yorick van Wageningen (IMDB), Junichi Kajioka (IMDB), Clyde Kusatsu (IMDB), Haruka Abe (IMDB), Tomoko Komura (IMDB), Akira Koieyama (IMDB), Masashi Fujimoto (IMDB), Gedde Watanabe (IMDB), Rick Genest (IMDB), Brian C. Hirono (IMDB), Ron Bottitta (IMDB), Bruce Chong (IMDB), Amed Hashimi (IMDB), Raiden Integra (IMDB), Aaron Ly (IMDB), Sid Man (IMDB), Chillie Mo (IMDB), Shina Shihoko Nagai (IMDB), Yuriri Naka (IMDB), Ian Ngo (IMDB), Stephen Oyoung (IMDB), Eddie Bagayawa (IMDB), Derek Siow (IMDB), Leila Wong (IMDB), Birol Tarkan Yildiz (IMDB), Yusei (IMDB)

47 Ronin ' Filminin Konusu :
Hikaye 18. yüzyıl Japonya'sında geçer. İngiliz bir denizciyle Japon bir köylü kadının evlilik dışı çocuğu olan Kai ile ustaları öldürülen 47 kişilik ustasız kalmış samuray (ronin) grubunun Lord Kira'dan intikam alma hikayesi anlatılmaktadır. 47 Ronin, tüm dünyayla aynı anda 27 Aralık 2013 günü Türkiye'de gösterime girdi.


  • "fragmandan anladığım, doğuluları doğuluların gaddarlığından kurtarabilecek tek kişi bir batılı. ne kadar orijinal bir fikir, hiç daha önce böyle bir şey izlememiştik. keşke hemen gelse de izlesek."
  • "1701-1702 yıllarında edo periyodunda tokugawa tsunayoshi'nin shogun olduğu dönemde vuku bulan hadise..bağlılığın ve onurun japon kültüründeki önemini vurgulayan en önemli efsanedir.."




Facebook Yorumları
  • comment image

    efendileri lord asano'nun olumunden sonra ronin olan samuraylarin hikayesi. samuray tarihinde bushido kavramini en iyi anlatan hikayelerinden biridir.

    1700'lu yillarin basinda tokugawa shogunate doneminde shogun japonya'yi edo'dan yonetirken fazla bir gucu olmayan imparator ise kyoto'da yasamaktadir. imparatora olan saygisini gostermek isteyen shogun, iki genc daimyo'yu degerli hediyelerle kyoto'ya gonderir. lord asano ve lord date'nin tecrubesiz olmasi sebebiyle de yanlarina tecrubeli ama hirsi ve kibiriyle unlu olan devlet adami kira'yi verir.

    kira, lord asano'nun kendisine degerli hediyeler vermemesi sebebiyle kendisine buyuk dusmanlik beslemeye baslar ve bu dusmanligini her firsatta lord asano'yu topluluk icinde kucuk dusurecek sozler soyleyerek gosterir. baslarda bu asagilamalara karsi sabirli davranan asano'nun sabri iki ay sonra tasar ve ` kilicini: katana ` cekerek kirayi yaralar. edo kalesi icinde kilic cekmek olum cezasi gerektiren bir suctur. gerek kira'yi gerekse asano'yu iyi taniyan shogun durumu anlamis olsa bile ceza kacinilmazdir. herseye ragmen shogun asano'nun onurunu korur ve onun seppuku yapmasina olanak tanir. ancak kira cezalandirilmaz ve gorevine devam eder.

    lord asano'nun olumunden sonra ona bagli olan samuraylar artik birer ronindir. kanunlara gore seppuku yapmis bir lordun kalesi zaptedilir ve ona bagli olan samuraylar dagitilir. asano'nun samuraylarinin bir cogu kaleyi terkederken asano'nun bas yardimcisi olan oishi ve ona bagli 59 ronin dagilmadan once efendilerinin onurunu korumak icin kira'yi oldurmeleri gerektigine karar verirler ve plan yaparlar.

    kira'nin ve shogun'un planlarini anlayamamasi icin cesitli bolgelere dagilan 60 ronin iki sene boyunca bir yandan cesitli isler yaparak saklanirken bir yandan da kira hakkinda bilgi toplarlar. yaptiklari gizli bir toplantida artik harekete gecme zamaninin geldigine inanan oishi 46 tane ronini saldiri icin secer ve diger 13 ronini evlerine geri yollar. birer birer edo'ya sizan roninler 14 aralik 1702'de kira'nin malikanesine saldirirlar. yapilan dovuste kira'nin 61 askerinin hepsi ya oldurulur ya teslim olur ve kira yakalanir. roninler efendilerine verilen hakki kira'ya da verirler ve ona seppuku yapma sansini tanirlar. ancak kira seppuku yapmaya cesaret edemez ve bunun uzerine basi ucurulur. efendilerine olan bagliliklarini ispat eden ronin'ler kira'nin basini efendileri asano'nun mezarinin yanina dikerler ve shogun'a bir elci yollayarak olanlari iletirler.

    shogun kizacagi yerde 47 roninin efendilerine olan sadakatlarindan ve bushidoya olan bagliliklarindan cok etkilenir. uzunca bir sure dusundukten sonra shogun, oishi ve 45 adaminin birer suclu gibi oldurulmek yerine onurlu birer savasci olarak seppuku yapmalarina karar verir. yasi cok kucuk olan bir ronini de bagislar.

    ayni anda seppuku yapan oishi ve 45 ronin daha sonra yakilarak efendilerinin sengaku-ji tapinagindaki mezarinin yanina gomulur.


    (thick - 4 Mart 2003 14:50)

  • comment image

    hikayenin wikipedia sayfasında yazana göre, bushido denince akla ilk gelen kişi olan, hagakure'nin yazarı tsunetomo yamamoto, bu olayda bahsi geçen 47 ronin'i şu sözle eleştirmiştir:

    (bir süre sonra filmi çıkacağı için wikipedia'daki eleştirinin geri kalanını spoiler uyarısı ile, türkçeye çevirerek yazıyorum)

    --- spoiler ---

    "ya asano'nun ölümünden 9 ay sonra, kira bir hastalık yüzünden ölseydi?"

    bu sorunun cevabı hiç kuşkusuz, efendilerinin ölümünün intikamını almak için tek şanslarını da elinden kaçırmış olacaklardı. başıbozuk, ayyaş tavırlarının sadece bir numara olduğunu ve kısa bir süre sonra intikam almaya hazır hale geleceklerini söyleselerdi bile onlara kim inanırdı? sonsuza kadar ayyaş ve korkak olarak anılırlardı ve asano klanının adına sonsuz bir utanç getirmiş olurlardı. ronin için yapılacak olan doğru şey, bushido'ya uygun olarak, asano'nun ölümünden hemen sonra kira ve adamlarına saldırmak olacaktır. bu durumda kira bir saldırı bekleyeceğinden, ronin büyük ihtimalle mağlubiyete uğrayacaktı, ama bu önemli değildir.

    bushido perspektifinden bakılırsa, oishi başarı konusunda fazla takıntılı davranmıştır. karmaşık planını, kira'nın ölümünü başarmak üzerine kurmuştur ki bu bir samurayın birincil endişesi olmamalıdır: önemli olan kira'nın ölümü değil, asano'nun eski samuraylarının olağanüstü bir cesaret ve kararlılık göstererek kira'nın evine saldırması ve ölen efendileri için sonsuz bir onur kazanmalarıdır. kira'yı öldüremeden hepsi ölseler bile, bunun bir önemi yoktur, çünkü bushido'da zafer veya mağlubiyetin bir önemi yoktur. bir yıl bekleyerek, başarma şanslarını artırmışlar fakat, klanların ismine leke sürmek riskini almışlardır ve bu da bir samurayın işleyebileceği en büyük günahtır. bu yüzden yamamoto ve diğerleri, bunun intikam konusunda iyi bir hikaye olduğunu ama bushido ile ilgili bir hikaye olmadığını iddia etmektedirler.

    ---
    spoiler ---


    (faervian - 1 Temmuz 2012 04:54)

  • comment image

    fragmandan anladığım, doğuluları doğuluların gaddarlığından kurtarabilecek tek kişi bir batılı. ne kadar orijinal bir fikir, hiç daha önce böyle bir şey izlememiştik. keşke hemen gelse de izlesek.


    (falan olur filan olur - 24 Temmuz 2013 21:20)

  • comment image

    olacakları tahmin edebileceğiniz, üzerine hafifçe japon kültürü serpiştirilmiş klasik aksiyon filmi. üç boyut veya görsel açıdan da pek tatmin etmiyor ama izlenebilecek kıvamda.

    --- spoiler ---

    nereden geldiği belli olmayan ''farklı'' çocuk ve liderin kızı her zamanki gibi birbirlerini severler, arada sınıf farkı vardır, filmin sonunda bu iki aşık köprüleri yıkar ve bir şekilde bir araya gelirler. yani şu klasik, boktan, şaşırtmayan olay örgüsünden bir vazgeçmediniz. neyse sonuçta olay efsaneden alınmış, orijinalinde böyledir belki şimdi bilmeden konuşmayayım*.

    bazı roller oyuncunun üzerine yapıştı mı iyi mi oluyor kötü mü oluyor bilemiyorum. keanu reeves ne zaman bir dövüş esnasında elinde katanasıyla düşmana baksa tek eliyle ''gel gel *'' yapacak diye bekledim istemeden. gerçi adam her filminde aynı sakin ve karizmatik adamı oynuyor gibi, pek bir fark yok. buna rağmen tek başına ronin'i kurtaramamış.

    en pis yorumum filmin posterini yapan dallamaya. ulen dövmeli adamı o kadar kapak yaptınız, posterde başrolün yanına koydunuz sonra on saniye gösterip ''neörüyon burada samuray?'' dedirttiniz. ben böyle ucuz, saçma sapan reklam görmedim. reklam da değil de milleti enayi yerine koymak gibi olmuş. ''anaa bu şu meşhur dövmeli eleman değil mi? elinde tabanca falan da var aksiyonun dibine vuracak herhalde.'' diyorsunuz, adam ciddi ciddi on saniye gözüküp kayboluyor. durduk yere bana dert olmuş. ha bir de oishi neredeyse kai'den çok ekranda duruyor, adamı ucundan bile postere koymamışlar. ney la bu se7en'daki keven spacey durumu söz konusu sanki amk. poster önemli.

    troy'da brad reyizin tek kılıç darbesiyle ölen iri savaşçının tridi zırh giymişi aşırı çok boktan bir şekilde sinemaseverlere veda etti. yahu yazıklar olsun, o kadar iri ve kötü samuray yapmışsınız, bombayla öldürdünüz adamı. bir sauron gibi roninlerin birazını zebellah gibi katanasıyla havaya uçurup, ok ve kılıç darbeleri eşliğinde yorduktan sonra bombalasaydınız bari.

    şekil değiştiren hatun tam bir tehlike. o değil de filmin başındaki beyaz tilki halini ne boktan yapmışlar değil mi? resmen low poly, dandik kurt. what does the fox say klibindeki tilki bile daha kaliteli gözüküyor amk. kamera tilkiyi çekiyor, gözlere zoom yapıyor, bütün sahnelerde aynı yakın çekim gözler. hatunun farklı gözleri de iyice belirtildi, gına geldi. ney la bu böyle van kedisi reklamı gibi. bir de büyücümüz x-men'deki mistik'i * andırdı.

    filmin başındaki geyikten bozma yaratık sahneleri hoştu. koca bir film boyu sadece bu şekil japon olduğu her halinden belli yaratık avlasalar da olurmuş. kai'nin elyın ustaları da güzeldi fakat adamların modellemesi resmen rezalet. yahu bu kadar film yapıyorsun, adamın 3d modelleme olduğu her yerinden belli oluyor. öyle iş mi olur? yıllar önce yapılan çoğu bilimkurgu filminde bile göze bu kadar batmıyordu 3d modellemeler.

    en çok güldüğüm sahnelerde garip bıyıklı, ali onbaşıya benzeyen japon samuraydı herhalde. hani bizim oishi'ye ''aga kılıçlar iyi değil napak?'' deyip de oishi'nin kılıcı alan, göreve giden sonra da alevli baskında ölen çocuk. bir ben fark etmemişimdir umarım.

    şu shogun'un kukuletasının ipini bir gevşeteydiniz keşke. sünnet çocuğu gibi kafaya acayip bir şey takmış zaten bir de ipi adamın yanaklara baskı yaptıkça ben gerildim. adam onurlu ölüm ayağına hem akoları mı okaları mı neyse onları gebertti hem de reputeyşın points kazandı. tam bir siyasetçi.

    sonuç olarak eğlendirdi. en etkileyici sahneyi garip burunlu adamlardan kılıç almaya gittikleri sahne seçiyorum efenim*.

    ---
    spoiler ---


    (pillimiyango - 30 Aralık 2013 03:04)

  • comment image

    kendini sıkmadan izlettirebilecek kadar sürükleyici film.

    japon filmlerine karşı olumsuz bir ön yargıya sahibim. sıkıcı olacağını düşünürüm genelde. ama bu, hiç sıkmadan, güzel güzel izlettirdi kendini.
    üstelik izlediğim sinemada 3d olanakları çok kötüydü. sanki iki boyutlu filmi olandan daha karanlık şartlarda izliyor gibiydim. buna rağmen güzeldi film.

    --- spoiler ---

    ayrıca final sahnesi de şık olmuş.
    sonunda iyilerin kazanmadığı bütün filmler diğerlerine kıyasla daha klas oluyor.
    ---
    spoiler ---


    (norafzel - 30 Aralık 2013 16:45)

  • comment image

    imdü ben filmi beğendim. güzeldi, hoştu, bir daha izler miyim? ha işte o olmaz. tekrar tekrar izlenecek bir film değil ama burada yerden yere vurulduğu gibi bir film de değil. bundan sonrası karışık yazacağım ve filmin küçük ortağı misali savunacağım için basıyorum spoiler'ı.

    --- spoiler ---

    öncelikle 3d saçma olmuş, bunda hem fikiriz. ayrıca şahsıma otaku diyecek kadar çoşmadım ama kavrama büyük saygısı olan ve para, zaman olsa bu çizgiye yaklaşacak biri olarak yazıyorum. bu yönden değerlendirin. film bence hollywood klişelerinden uzaktı. klişe klişe diye burada ağlayanları anlayamıyorum.

    eğer ki bu film bir hollywood klişesi olsaydı, şu şekilde ilerlerdi. kai bildiğin amerikan kayıkla gelirdi, japonlardan daha japon olur, oshi bunlar için canını verir, o kalan 46 ronin salya sümük ağlarken kai acaip gaz bir konuşma yapar, pilavdan dönenin kaşığı kırılsın der, gider önce rahiplerin başını öldürecek gibi yapar ama öldürmez, bu durumdan etkilenen rahip yaman delikanlıymışsın der ve ona katılır, hep beraber kaleyi basarlar, en az 600 ölü, 1500 yaralı ile kale ele geçirilir, filmin sonunda cadının karşına kai de ejder olarak çıkar, çok ağır ama öyle böyle değil acaip ağır yaralanır, tam öldü dediğimiz ve karının kollarında hüngür hüngür ağladığı, beni bırakma kai diye anırdığı sırada kai öksürür ve böylece hayatta olduğunu anlardık, final sahnesinde kai karı ve çocukları ile kırlarda koşarken cadı bir kez daha ortaya çıkar, kai bunu bir kılıç darbesiyle ikiye böler ve film biterdi.

    onun yerine başta kai melez olarak batıdan gelen yabancı (gaijin) olmadığı vurgulanmış. onun yanında oshinin otoritesine japon kültürüne uygun olarak saygı duyuyor. hiç böyle yapalım ağa yerine hala geldiğimiz şeyi yapabiliriz derken kararın oshinin vermesini bekliyor. yani oshi dönüyoruz dese dönecek adam.

    yine asano diye büyü yaptılar demedi diyenler var. olm türkiye mi o, koca daimyo ispatlayamacağı bir şeyi dış mihraklar, faiz lobisi işi bu diyip kendisini ve tebasını küçük düşürecek. japon kültüründe mazaret diye bir şey yok. hani klasik geyiktir, ikinci dünya savaşı sonrası japonya parlak öğrencilerini eğitim için yurt dışına yollamış, döndüklerinde önlerine bir tomar kağıt ve bir adet silah koymuşlar. öğrendiklerini bu kağıda yaz demişler. böyle bir kültürde büyü diyecek adam.

    filmin ingilizce olması tamamen gişe kaygısı. amerikalılar alt yazı okumuyor çünkü, bu kadar basit. ingilizceyi rus aksanıyla konuşan yada italyan aksanıyla ingilizce konuşan gansterler gibi japon aksanıyla konuşturulmaması sebebi ise japonların ingilizceyi bildiğin bizim trakyalılar gibi konuşması (hamdi'nin amdi olması gibi). adamlarda ingilizce bir kelimeye dili dönmüyorsa işine geldiği gibi söylemek var, film bu hali ile gene ingilizce alt yazılı olmak zorunda kalacaktı ve baştaki gişe sorununa gelecektir.

    ayrıca fantastik öğeler olmadan bu filmi çekmek göt ister. shichinin no samurai gibi bir klasik yapmış akira gibi adam lazım. diğer türlü japonlar her türlü filmi itin götüne sokar. adamların gıgalmış, ergenekon destanı gibi bir şey bu. mecbur fantastik öğeler ile biraz sulandırılması, bakın bizimkisi farklı bir yorum denmesi gerekiyordu.

    o dalyan gibi samurayı bombayla patlattınız ya alacağınız olsun, orası olmadı. filmin en olmamış yeri oraydı bence.

    son olarak oshinin oğlunun seppuklu onuru ile ölecek seviyede görülmemesi yerine soyun devam etsin diyerek ona da bir kıyak yapmışlar.

    sonuç itibariyle, anime, japonya, totalwar shogun gibi kelimeler ile kenuyu seviyorsanız takılın.
    ---
    spoiler ---

    (bkz: sana puanım 9 kanka)


    (uzaktan algilama - 2 Ocak 2014 22:56)

  • comment image

    gerçek anlamda başarılı bulanları eleştirenlerin entelektüel zekasından şüphe edilmesi gerekilen film. bir filmi beğenmemen, sana diğerlerinin zevkini sorgulama hakkı vermiyor benim bol entelektüel zekalı kardeşim.


    (balevso - 7 Ocak 2014 10:34)

  • comment image

    edo dönemi japon külürüne aşina değilseniz ve fantastik aksiyon seviyorsanız beğeneceğiniz bir film. ama dönem kültürüne aşinaysanız gözünüze iğreti gelecek çok fazla detay bulacaksınız.

    * *
    --- spoiler ---

    - öyle çlank! çlunk! kılıç çarpıştırarak dövüşen samurai olmaz. olabilemez.
    - shogun'un yanında zengin piçi oktay tarzı lakayıt hareketlerde bulunan derebeyi olmaz. götünden kustururlar adamı.
    - filmi hem ingilizce çekmişler hem de ingilizceye aksanıyla hakim oyuncu kullanmamışlar. o cadının falan lakayıt villain tarzı konuşmaları çok çiğ. önce "r"leri söylemeyi becer amk.
    - kılıç yaptırmak için köye gidişleri de marangozdan talaş istemeye gider gibi. yaptıracağınız şey katana amk! skyrim'de iron dagger basmıyosunuz. 47 tane katana yapmak kaç ay sürer? yanına 47 de vakizaşi istesen kızın evlilik yıldönümüne anca yetişirsin. ödemeyi nasıl yapacaklarına hiç girmiyorum.
    - keanu reves'in samuraylar önünde eğilirken bacaklarını bitiştirmemesi sakil duruyor.

    ---
    spoiler ---


    (sinek kral - 25 Ocak 2014 18:09)

  • comment image

    1701 yılında, ako hanlığı derebeyi asano naganori‘ye ve tsuwano hanlığı derebeyi kamei korechika‘ya, edo kalesi’ni ziyaret edecek olan imparatorluk elçileri adına ihtişamlı bir ziyafet vermeleri emredildi. dönemin shogunu tokugawa tsunayoshi‘nin yüksek rütbeli adamlarından biri olan kira yoshihisa ise, asano ve kamei’ye shogunluktaki ziyafet teşrifatını öğretmek ve adabı muaşeret direktifleri vermekle yükümlüydü. kaba ve mağrur bir karaktere sahip olan kira, bu iki derebeyine verdiği eğitim süresince onları sık sık aşağılıyor ve hakaretler ediyordu.

    bu davranışları soğukkanlılıkla karşılayan ve ağırbaşlılığından taviz vermeyen asano’nun aksine, kamei’nin gururu oldukça kırılmıştı ve kira’yı öldürmek üzerine planlar yapmaya başladı. yine de kamei’nin kafası çalışan müsteşarları bu planlardan çabuk haberdar oldular ve olası bir trajedinin önüne geçebilmek için kira’ya yüklü bir rüşvet verdiler. aldığı rüşvetle yüzü gülen açgözlü kira, genç derebeyine daha iyi muamele etmeye başlayarak kanı kaynayan kamei’yi sakinleştirebilmiş olsa da kendisine kuruş vermemiş asano’ya kötü davranmaya devam ediyordu. bardağı taşıran son damla, bir gün kira’nın asano’ya “görgüsüz taşra odunu” demesi oldu. sabrını kaybeden asano, edo kalesi’nin ana koridorunda kira’ya bir hançerle saldırdı. muhafızların hızlı müdahelesi sayesinde asano, kira’yı öldürememiş olsa da onu suratından yaralamayı başarmıştı.

    açılan yara ağır değildi, fakat shogunun mülkünde bir shogunluk görevlisine saldırmak çok büyük bir suçtu. edo kalesi sınırları içerisinde sadece bir kılıcı kınından çıkarmak bile yasaklanmış iken yüksek rütbeli bir shogunluk görevlisine hançerle saldırmış asano’ya, seppuku yaparak kendini öldürmesi emredildi; öldükten sonra da kalan mallarına ve topraklarına el konulacak, ailesi dağıtılacak ve adamları ronin (lidersiz samuray) edilecekti.

    olayın haberini alan ve yapılacakları duyan asano’nun başmüsteşarı oishi yoshio, ako hanlığı’nın yönetimini eline alarak asano’nun ailesini güvenli bir yere gönderdi ve kaleyi shogunluğa teslim etmeyi reddetti. asano’nun üç yüzden fazla adamı içerisinden oishi önderliğindeki kırk yedi tanesi, sonuçlarının ağır olacağını bile bile ölmüş efendileri adına kira’dan intikam almaya yemin ettiler. lâkin kira çok iyi korunmaktaydı ve onu savunmasız yakalamaları gerekiyordu. kira’nın şüphesini çekmemek için, roninler yollarını ayırıp tüccar ve rahip olarak yaşamaya başladılar. ortalık sakinleşmişti ama kira yine de korkuyordu, öyle ki asano’nun eski adamlarının peşine casuslar bile takmıştı.

    oishi de kyoto’ya taşınmıştı. intikam planını unutarak kendini tavernalara ve genelevlere vurmuştu. günlerden bir gün, oishi sarhoş bir şekilde evine dönerken sokağın ortasında yere düştü ve yoldan geçenlerin alay etmelerine aldırmadan oracıkta sızdı kaldı. o sırada oradan geçmekte olan satsumalı bir adam, bir samurayın bu hâle düşmüş olmasını kendine yediremeyerek öfkelendi ve oishi’ye hakaretler savurmaya başladı. bir samurayın yüzüne dokunmak dahi büyük bir hakaret sayıldığı hâlde onun yüzünü tekmeledi, hatta tükürdü. birkaç gün sonra, oishi yirmi yıllık karısından boşandı ve kadını iki küçük çocuğuyla birlikte baba evine yolladı. yeminini hatırlamıştı ve intikam alındığı zaman onların başına bir şey gelmesini istemiyordu. büyük oğlu oishi chikara‘ya ise kalıp savaşma veya annesiyle gitme seçeneklerini sundu, chikara da babasına katılmayı seçti. o günden sonra oishi’nin davranış ve alışkanlıklarında hiçbir değişiklik olmadı; ıchiriki chaya gibi geyşa evlerini sıklıkla ziyaret ediyor, her gece içiyor ve toplum içerisinde uygunsuz davranışlar gösteriyordu. fakat bunları, peşindeki kira’nın casuslarını kandırmak için artık kasıtlı olarak yapıyordu. işe yaramıştı da, casuslar kira’ya olan biteni anlattılar ve kira, asano’nun adamlarından kendisine bir zarar gelmeyeceğine ikna olarak casuslarını geri çekti.

    bu sırada roninlerin çoğu tüccar ve işçi kisvesiyle edo’da yaşıyordu. geçen zaman içerisinde kira’nın evini ve çevresini iyi ezberlemişlerdi. hatta roninlerden bir tanesi (okano kinemon kanehide), binanın planlarını ele geçirebilmek için evi yapan işçilerden birinin kızıyla evlenmişti. edo dışındaki roninler de elde ettikleri silahları gizlice edo’ya taşıyor ve öğrendikleri her şeyi düzenli olarak oishi’ye rapor ediyorlardı.

    iki yıl geçtikten sonra oishi, kira’nın artık tamamen savunmasız olduğuna ve roninlerin hazır olduğuna kanaat getirdi. kyoto’dan kaçarak edo’da diğer roninlerle bir araya geldi ve gizli buluşma mekanlarında toplanarak intikam yeminlerini tazelediler. saldırı planını da akşam yemeğinde yaptılar. iki gruba ayrılıp saldıracaklardı. davul ile haberleşip aynı anda hücum edecekler, kira öldüğü zaman da düdük çalacaklardı. oishi roninlerden kadınları, çocukları ve hizmetkârları bağışlamalarını rica etti, yine de bushido böyle bir zorunluluk gerektirmiyordu. kira’yı öldürdükten sonra kafasını kesip efendileri asano’nun mezarına sunacaklar ve teslim olup infazlarını bekleyeceklerdi.

    ağır kar yağışlı 30 ocak 1703 sabahının erken saatlerinde oishi, dört ronin ile birlikte gizlice bahçeye girerek kapı bekçisini bağladı. ardından bir ronin çatıya çıkarak komşu evlerdeki insanlara hırsız değil intikam peşindeki savaşçılar olduklarını ve kendilerine zarar vermeyeceklerini açıkladı. hâlihazırda kira’dan nefret etmekte olan komşular mutlu oldular ve roninleri engelleyecek hiçbir şey yapmadılar. okçular da yerlerine konuşlandıktan sonra oishi davulu çaldı ve roninler iki grup hâlinde kira’nın malikanesine oklar ve kılıçlarla saldırdılar. oishi tarafından yönetilen ilk grup ön kapıdan; oğlu chikara tarafından yönetilen ikinci grup arka kapıdan saldırıyordu. kira’nın on muhafızı, oishi’nin grubunun eve girmesini engelleyebiliyordu fakat arka kapıdaki chikara ve grubu girebilmeyi başarmıştı. paniğe kapılan kira, karısı ve hizmetçileriyle birlikte verandadaki dolaba saklandı. muhafızları püskürten oishi ve grubu, içerideki diğer grupla buluştu ve dışarıdaki kışladan kira’yı kurtarmaya koşan muhafızlarla kıran kırana savaşmaya başladılar. bir süre sonra yenileceklerini anlayan muhafızlar, yardım çağırmak için kaçmaya çalışsalar da, bu durumu öngörmüş oishi’nin çatıya konuşlandırdığı okçular tarafından birer birer avlandılar. kapışma bir süre daha devam ettikten sonra, son muhafızlar da bastırıldı. roninler kira’nın on altı adamını öldürüp torunu dahil yirmi iki tanesini yaralamışlardı. fakat kira sırra kadem basmıştı. evin altını üstüne getirdiler ama sadece korkmuş kadınlarla çocuklar buldular. umutsuzluğa kapıldıkları anda, oishi kira’nın yatağını kontrol etti. hâlâ sıcaktı; kira fazla uzaklaşmış olamazdı.

    yapılan kapsamlı bir arama sonucunda birkaç ronin, geniş bir duvar parşömeninin arkasında yer alan ve gizli bir bahçeye açılan bir giriş buldular. bahçede yakacak depolama amaçlı küçük bir bina vardı. burada iki silahlı muhafıza rastladılar ama kolayca üstelerinden gelip onları öldürdüler. binayı aradıklarında da saklanmakta olan bir adam buldular. bir hançerle roninlere saldırmaya çalışmış olsa da başarısız oldu kolayca etkisiz hâle getirildi. adam kim olduğunu söylemeyi reddediyordu ama roninler onun kira olduğunu varsayarak düdüğü çaldılar ve diğerlerini çağırdılar. oishi geldiğinde, yakaladıkları adamın kira olduğunu doğruladı; yüzünde hâlâ asano’nun saldırısından kalma izleri taşıyordu. hemen sonra oishi, kira’nın önünde diz çöktü ve rütbesine hürmeten saygılı bir şekilde kendilerinin asano’nun adamları olduğunu, intikam almaya geldiklerini ve onurlu bir samuraya yakışır şekilde ondan seppuku yapmasını istediklerini söyleyerek asano’nun kendi seppuku yaptığı hançeri ona uzattı. fakat kira şoka girmişti; deli gibi titriyor ve hiçbir şey söyleyemiyordu. durumu gören oishi, roninlere onu sabit tutmalarını emrederek hançerle kira’nın kafasını gövdesinden ayırdı. daha sonra attıkları alevli okların sebep olduğu yangını yan evlere sıçramaması için söndürdüler ve kira’nın kesik başını da yanlarına alarak mekanı terk ettiler. roninlerden terasaka kichiemon‘a da ako’ya gidip intikamın tamamlandığını haber vermesi emredildi.

    gün batımına doğru kira’nın kafasını, efendilerinin sengaku tapınağındaki mezarına götürdüler. kira’nın evinden tapınağa kadar olan on kilometrelik yol boyunca, intikam öykülerini herkese anlatan roninler, halktan büyük destek ve hayranlık topladılar. tapınağa vardıklarında terasaka dışındaki kırk altı ronin, kira’nın kafasını bir kuyuda yıkayıp temizlediler ve adamın canını alan hançer ile birlikte asano’nun mezarına yerleştirdiler. tapınakta dualar edip kalan tüm paralarını rahibe bağışladıktan sonra shogunluğa teslim oldular.

    bu olay üzerine shogunluk bir ikileme düştü. samuraylar bushido‘ya uygun davranmış ve efendilerinin intikamını almışlardı, bununla birlikte shogunluğa karşı gelip yüksek rütbeli bir yetkiliyi öldürmüşlerdi. halk da roninler için af dilenmekteydi. bunun üzerine shogun, roninlerin ölmesine karar verdi ama onları asarak infaz etmek yerine seppuku yaparak ile onurlarını korumalarına izin verdi. 20 mart 1703 tarihinde kırk altı roninin hepsi kendisini öldürerek sengaku tapınağına, efendilerinin yanına gömüldüler. kırk yedinci ronin olan terasaka, bir süre sonra edo’ya geri döndü ve shogun tarafından affedildi. seksen yedi yaşına kadar yaşayan terasaka, 1747 yılında hayata gözlerini yumdu ve o da efendisi ile kırk altı yoldaşının yanına gömüldü. oishi sokakta sarhoş bir şekilde yatarken yüzüne tüküren satsumalı adam da daha sonra bu mezarlığı ziyaret ederek ondan af dilemiş ve oracıkta seppuku yaparak yanına gömülmüştür. roninlerin baskında giydikleri ev yapımı kıyafetler ve kullandıkları silahlar, davul ve düdük ile birlikte günümüzde hâlâ sengaku tapınağında korunmaktadır.


    (aimo - 29 Temmuz 2017 09:29)

  • comment image

    1701-1702 yıllarında edo periyodunda tokugawa tsunayoshi'nin shogun olduğu dönemde vuku bulan hadise..bağlılığın ve onurun japon kültüründeki önemini vurgulayan en önemli efsanedir..


    (devil at p m - 27 Şubat 2005 22:20)

Yorum Kaynak Link : 47 ronin