• "(bkz: destiny killer)"
  • "oyun yerine loading screen denmesi daha dogru olur. otur izle. mis gibi. uzerine de 70euro kadar para veriyorsun. ilerde bir loading screen'den bir oyuna donusurse denenebilir."




Facebook Yorumları
  • comment image

    yani ben bu olayı anlayamıyorum.

    tamam, ea çok kötü bir firma. ea oyun endüstrisine salınan veba gibi bir şey. tamam, ea şeytanın fiziksel forma dönüşmüş hali ve emri altında çalışan tüm firmalara temelinde çevrimiçi interaktivite yer alan oyunlar yapmasını, oyunun içine de olabildiğince mikro ticaret vesaire yerleştirilmesini dikte ediyor. firmalara kreatif özgürlük tanımıyor, demir yumrukla oluşum sürecinin her noktasına nüfuz ediyor.

    diyelim ki böyle. diyelim ki ea bir elinde orak, diğer elinde meşale ile arkalarından koşturan kalabalık grupların saçtığı nefreti sonuna kadar hak eden bir firma.

    diyelim ki bu adamlar bioware'e gidiyor ve: "tamamını internet üzerinden başkalarıyla tecrübe edebileceğiniz, mmo tarzında bir altyapı üzerine kurulmuş, gerekirse kendi ekosistemini, pazarını oluşturabileceğiniz bir yapım istiyoruz." diye ısmarlama bir oyun yaptırıyor. peki ulan bu adamlar bioware'e: "mass effect serisindeki rol yapma öğelerini oyuna entegre etmeyin, sizi siz yapan her şeyi kara tahtada bırakıp terk edin, hikayeyi de s*ktir edin hacı, basın jenerik bir hikaye geçin." de diyor mu? yani patronun sizden belirli bir çatı altında oyun yapmanızı istemesi, ortaya çıkan oyunda herhangi bir derinlemesine rol yapma sisteminin yer almaması, oyunun hikayesinin sadece sizi haritaya salıvermek dışında herhangi bir amaca hizmet etmemesi; özetle kotor/mass effect/dragon age'i iyi yapan kilit ögelerin bu oyuna aktarılmaması için gerçekten de geçerli bir sebep mi?

    sen güya koskoca bioware'sin kardeşim, diyelim ki patron senden böyle bir oyun istedi ve bilamecburi yapıyorsun, peki neden bu oyunun içine senin imzan olan oynanış öğelerini de bir şekilde yediremiyorsun?

    bence sorulması gereken soru bu. mass effect andromeda'dan sonra "özür mahiyetinde" yayınlayacağın ve şanını geri kazanmak adına uğraştığın oyun, senin karakteristiğin olan tüm özelliklerden arındırılmış, "yaratığı kes, item'ı kap. daha büyük yaratığı kes, daha iyi item'ı kap. şimdi arkadaşlarınla haritanın bir noktasına git ve daha fazla yaratık kes." şeklindeki alabildiğine yüzeysel, alabildiğine destiny-vari bir düzleme indirgenmiş bir oyun olacak ise bence sorunu biraz da sende aramak lazım.

    anthem bu haliyle benim gibi has rpg oyuncularını kendine çekebilecek bir mekanik veya oynanış vaad edemiyor. anthem bu haliyle oyunlarda hikaye arayan, kendini kapsamlı bir hikaye içinde kaybetmek isteyen bir single-player oyuncusuna da pek bir şey ifade etmiyor. anthem'in belli ki bizim gibi oyunculara hitap etme gibi bir derdi, meramı da yok. hitap ettiği pazar da, örnek aldığı oyun modelleri de belli.

    işte o zaman benim için anthem'in çatımdaki çanak antenden daha büyük bir kıymet-i harbiyesi de kalmıyor. robot kıyafeti varmış, uçuyormuş, kalsın kardeşim. yarım saat geçip de o uçma tecrübesinin keyfini artık tükettiğinde ne olacak, sen bana onu anlat. belli belirsiz bir bağlam içinde saatlerce bu oyunu oynayacağıma çatımdaki uydu antenini sağa sola çevirir, yeni kanallar yakalamaya çalışırım. daha da ciddiye alıp uzun uzadıya yorum yapacak halim kalmadı bu oyun için, ilgili düşüncelerimi aşağıdaki resimle ifade ediyor ve kaçıyorum. anthem benim için budur, meraklısına hayırlı item kasmalar dilerim.

    https://abload.de/…g/51020131_569640020113exjno.jpg

    koskoca bioware'in geldiği hale bak. bu adamların kemik kadrosunda "bioware doctors" diye anılan, yaratıcılığıyla tüm endüstrinin saygı duyduğu bir beyin ekibi vardı zamanında. şimdiki seviyeleri ise ancak cem yılmaz'lı doritos reklamında kafam kadar cips yaparak "doktor bu ne?" sorusuna maruz kalan merdiven altı imalatçısı seviyesinde.


    (il mentore - 30 Ocak 2019 14:51)

  • comment image

    origin access premier ile dün giriş yaparak azıcık tadına baktığım oyun. yeni görevlere girmek istediğinizde ara ara serverda bağlantı hatası veriyor ancak bir kaç denemeden sonra problemsiz yeni göreve girebiliyorsunuz. zannediyorum bu bağlantı problemlerinden dolayı bazı oyuncular kafası olmadan geziyor.

    görev girişlerinde sizi otomatik olarak bir 4'lü partiye eşleştiriyor.

    silahları değiştirdiğinizde karakter güç seviyenizin artışını/düşüşünü görebiliyorsunuz. bu kısım destiny 2'nin neredeyse aynısı olmuş diyebilirim.

    destiny 2 de yaşadığım en büyük problem solo görevleri tamamladıktan sonra oyunda yapacak bir şey bulamamamdı. topluluk görevlerini de tek başınıza yapmanız pek olası değildi. umuyorum anthem'de böyle bir durumla karşılaşmam.

    edit :

    şu an oyunun bağımlısı oldum diyebilirim. akşam eve geçsem de açıp oynasam düşüncesindeyim ki uzun süre bir oyun için böyle heveslenmemiştim.
    kısaca bahsetmek gerekirse,
    freeplay çok iyi olmuş. freeplay'de gezerken görevlere denk gelmek, bunları tamamlamak vs. inanılmaz keyifli. oynayan kişiye sanki özgürlük tanınmış gibi bir his veriyor. freeplaylerde de sizi bir parti içerisine koymamış olsa bile sanıyorum yine 4 kişilik bir harita içerisine atıyor. siz diğerlerinin haritada nerede olduğunu görebiliyorsunuz.

    edit 2 :

    denemek isteyen varsa haber etsin. 1 hafta( max. 10 saat kullanılabilen ) geçerli origin access basic davetiyem var.


    (kozmikadam - 16 Şubat 2019 08:30)

  • comment image

    olmamis oyundur, soyle ozetleyebilirim:

    -tek bir sokagi olan kaleden(!) gorevi al.
    - zirha bin, yukleme ekranini bekle.
    - birbirinin aynisi gorevleri oyna, arada kapali alanlara girerken gene yukleme ekranini seyret
    - gorev bitiminde bekleme yukleme ekranina gir, oynadigin kisilerin ve kendi statlarini gor, gene yukleme ekrani.
    - kaleden yeni gorevi al

    12 saat boyunca ayni donguyu tekrar edip oyun bitiyorsunuz. e ondan sonra da adam gibi icerik yok. minnacik harita var zaten daha ne yapacaksin. kaleyle ana harita arasina bekleme haritasi koyan zihniyeti de ayriyetten buradan selamliyorum. bu oyuna acik dunya diyene de kafam girsin. origin acces premier'e verdigim 120 dolar kursaginda kalsin allahsiz ea. battlefield v de olan durum neyse burda da aynisi. bioware sana da yaziklar olsun. dragon age inquisition'dan sonra yapacaginiz oyuna tukureyim. bir de 5 yil harcamislar. yapacaginiz isin ben.


    (az kokusmus lahana tursusu - 17 Şubat 2019 10:08)

  • comment image

    problemi oyun motoru olmayan oyun. frostbite son zamanların başarılı oyun motorlarından bir tanesi. anthem de problemler çok daha başka. mesela yetersiz içerik, gereksiz yerlerde giren yükleme ekranları, hatalar, hikaye sunumu gibi. bakalım bu oyunun yaşadığı başarısızlığı rakibi olan divison 2 ve destiny 2 değerlendirebilecek mi ? şu an ellerine iyi bir fırsat geçti.


    (nutella adam - 22 Şubat 2019 03:25)

  • comment image

    fallout 76 ile beraber çakılan 2. benzer oyundur. umarım bu 2 benzer online oyunun çakılması ile yapımcılar bu oyun türünden vazgeçer ve tekrar hikayeli oyunlara döner diyeceğim ama yapımcıların kozmetik, sandık, kart satışından para götürdüğü tek oyun türü bu olduğu düşünülünce yine dandik olsa da çıkarmaya devam edecekler sanırım.


    (erkanshi - 24 Şubat 2019 13:06)

Yorum Kaynak Link : anthem (oyun)