Çıkış Tarihi     : 01 Ocak 1969 Çarşamba, Yapım Yılı : 1969
Türü                : Drama,Romantik
Taglar             : Romana dayalı
Ülke                : Türkiye
Yapımcı          :  Duru Film
Yönetmen       : Remzi Jöntürk (IMDB)
Senarist          : Remzi Jöntürk (IMDB),Georges Ohnet (IMDB)
Oyuncular      : Filiz Akin (IMDB), Ediz Hun (IMDB), Metin Serezli (IMDB), Müjgan Agrali (IMDB), Ali Sen (IMDB)(ekşi), Kayhan Yildizoglu (IMDB), Kadir Inanir (IMDB)(ekşi), Naside Yilmaz (IMDB), Mualla Kavur (IMDB), Nermin Kuran (IMDB), Resit Çildam (IMDB)


  • "digiturk'te ve sanırım youtube'da restore edilmiş hd olarak izlenebiliyor. olağanüstü güzellikte olmuş, her saniyesini dikkatle izliyorsun."
  • "izleye izleye insanin icine yerleşen sözleri olan film..."seni asla sevmiycem""
  • "gülden karaböcek - yaralı kalp [ armageddon turk mix]"




Facebook Yorumları
  • comment image

    remzi jöntürk'ün yönettiği ve senaryosunu bülent oran'la birlikte yazdıkları 1969 yapımı renkli türk filmidir. filiz akın ve ediz hun'un başrolünü paylaştığı bu film, ilk olarak 65 yılında yine filiz akın ve ahyan ışık ikilisi tarafından tamirci parçası adıyla çevrilmiştir. kadir inanır'ın sinemadaki ilk rolü bu filmdedir (canım pek de çirkin).

    --- spoiler ---
    gelelim konusuna. esas kızımız şermin zengin ve şımarık bir kızdır. kuzeni ekrem'le * nişanlıdır. ekrem paragözün tekidir. derken efenim, şermin kızımıza karşı köşkün , halk adamı diyebileceğimiz sahibi, mühendis selim * de kesiktir. ama işte halk adamıdır bu, işçilerin arasına karışan, avam bir adamdır şermin'e göre. şermin'in bir de oul hayatı boyunca babasının pastırmaları yüzünden sürekli dalga geçtiği gıcık bir arkadaşı vardır. bu kız, şermin'e düşmandır aslında acaip kıskanmaktadır. nesi var nesi yoksa elinden almak istemektedir. derken şermin'in babası iflas edince intihar eder. paralar gidince ekrem de şermin'i bırakır gider o gıcık kızla nişanlanır. şermin depresyona girer. köşk de elden gidecektir. o burun kıvırdığı selim, burda imdada yetişir. hem köşkü satın alır hem de şermin'le evlenir. ama şermincik köşkü alanın selim olduğunu bilmemektedir ve sırf ekrem'e nipet olsun diye evlenmiştir selimcikle...
    ---
    spoiler ---


    (wunsch vertrauen - 22 Mayıs 2007 15:44)

  • comment image

    filiz akın, ediz hun ve metin serezli'nin başrolde oynadığı, remzi jöntürk'ün yönettiği ve senaryosunu bülent oran'la birlikte yazdığı 1969 yapımı renkli türk filmidir.

    film kadir inanır'ın ilk filmi olması dolayısıyla da eğlencelidir, çünkü pek acemi, pek çirkindir bu filmde.

    enteresan olan, her türlü filme ulaşılan şahane net ortamında, nedense bu film hiçbir yerden izlenemez. nereden aklıma geldiyse kahvemi alıp, battaniye altında bu güzel filmi izlemek istedim ama yok. üzgünüm şu an.


    (pia yuitza - 22 Aralık 2013 01:46)

  • comment image

    senaryosunu yazmanin takribi 1 gün, çekiminse 3 gün sürdüğü vasat türk filmlerinden biri. aptal bir sonla biter. doyurucu bir konu bütünlüğü yok. kadir inanır'ın ilk filmi olmasa da ilk filmlerinden biridir, bu nedenle önemi var.


    (coke - 17 Aralık 2014 09:22)

  • comment image

    içerisinde bir adet komünist kadir inanır bulunduran, sonu aceleye gelen film.

    --- spoiler ---

    ediz hun: 4 yıldır sizle komşu olduğumdan beri; tatsız bir konu diyebileceğim şu duvar meselesi, sizi daha önce tanımak şerefinden beni mahrum etti. bu bakımdan duyduğum üzüntüyü anlatamam. ben haklıyım ya da siz haklısınız. bunun önemi yok hanımefendi. meselenin nasıl halledilmesini istiyorsanız, hiç tereddütsüzüz evet demeye hazırım. bence o duvar lüzumsuz.
    filiz akın: bence lüzumlu. herkesin bir dünyası vardır. duvarlar bunları ayırmak için gereklidir selim bey.
    kadir inanır: selim bey'in fikrindeyim ben de... bütün duvarların yıkılmasına taraftarım. insanlar bir orman gibi kardeşçe ve bir ağaç kadar hür yaşamalı.

    ---
    spoiler ---


    (sumuklu fare - 29 Mart 2016 00:10)

  • comment image

    türk sinemasında, sanat yönetmenliğinin zirve yaptığı filmlerden biri. senaryosu, diyalogları klişeye kaçsa bile, görüntü yönetmenliği açısından türk sinemasının zirvelerinden biridir.

    her izlediğimde beni etkiliyor. ilk sahnelerde evin hanımının kıyafeti ile evin dekorasyonunun uyumu, her planın ayrı ayrı üzerinde düşünülerek renklendirilmiş olması çok başarılı bir tat bırakıyor insanda.

    emeği geçen herkesin ellerinden öpüyorum.

    evin hanımının parasız kaldıklarını öğrendiği anda, evin kızının üst katta kendine özel defile yaptırması durum komedisi gibidir. biraz trajikomiktir. bizimle dalga geçmişler resmen.

    izleyin, izlettirin.


    (afaz - 29 Mart 2016 00:16)

  • comment image

    digiturk'te ve sanırım youtube'da restore edilmiş hd olarak izlenebiliyor. olağanüstü güzellikte olmuş, her saniyesini dikkatle izliyorsun.


    (vinyl - 11 Mart 2017 13:02)

  • comment image

    filmin yapmaya çalıştığı abuk sabuk tespitler birbirini tutmaz ve doğrulamaz.

    -----spoiler-----

    film boyunca köyden gelip ticaretle uğraşan anadolu zengini aile karalanıp durulur. sonradan görmeliği, kültürsüzlüğü, kaba sabalığı suyu çıkana kadar işlenir. peki bu aile, bu kötü şöhreti hakketmek için ne yapmıştır? diğer kentsoylu insanlar gibi güzel isimlere sahip olmak, iyi evlerde oturmak istemiştir. ali şen'in canlandırdığı karakter; her normal insan gibi kızını oturmasını kalkmasını bilen, iyi aileye mensup bir gençle evlendirmek istemektedir. lakin filmde de belirtildiği gibi kentsoylular, bütün bu haklara sadece kendilerinin sahip olması gerektiğini düşünmektedirler. ailenin kendi aralarına karışmasından fevkalade hoşnutsuzdurlar, lakin verilen davetlere de gitmemezlik etmezler. bu izdivaça evet diyen genç ise *, muhakkak ki bu işe para için razı olmuş bir karaktersizdir.

    filmin içinde iyi köylüler de vardır. esas adamın * maden ocağında çalışır, davetinde halay çekerler falan. lakin bu köylüler fakirdir ve yalnızca kentsoyluların sahip olma hakkı olan şeylere göz dikmedikleri için cicidirler, makbuldürler. zengine duacı olur, her fırsatta esas oğlana olan minnet borçlarından bahseder, yerlerini bilirler.

    zengin esas oğlan ise köy soylu olmasa da, halk ile nispeten daha iç içe ve mütevazi bir şekilde yaşadığı için film karakterlerimizden tasvip göremez. iyi eğitimli ve zengin oluşu onu hepten işçi sınıfına sokmasa bile, diğer kentsoyluların arasına karışmasına yetmez.

    esas kötümüz jale'ye (nam-ı diğer kadriye) gelince... kindar, görgüsüz bir yılan olarak tasvir edilir. vakt-i zamanında fakirlik çekmiş, maddi imkansızlıklar içinde zar zor okumuş, tüm lise hayatı boyunca esas kız * tarafından aşağılanmıştır. film, kadriye'yi jale'ye çeviren bu dramatik altyapıyı nedense önemsemez, öfkesini haklı bulmaz. şımarık esas kızın sahip olduklarına göz diken bu köylü, elbette ki kentsoylu olmadığı için kötü ve haksızdır.

    yönetmenin veya senaristin, kadir inanır'ın ağzından söylettiği 'kardeşlik, barış, sınıfsız halk' temalı aforizmalar; işte tam da anlattıklarımdan ötürü yalandır, dolandır.

    ----- spoiler -----


    (protaktinyum - 8 Temmuz 2017 02:45)

Yorum Kaynak Link : yaralı kalp