Süre                : 2 Saat 2 dakika
Çıkış Tarihi     : 28 Ocak 1982 Perşembe, Yapım Yılı : 1982
Türü                : Drama
Ülke                : Hungary
Yapımcı          :  Mafilm
Yönetmen       : Béla Tarr (IMDB)
Senarist          : Béla Tarr (IMDB)
Oyuncular      : András Szabó (IMDB), Jolan Fodor (IMDB), Imre Donko (IMDB), Istvan Bolla (IMDB), Ferenc Jánossy (IMDB), Imre Vass (IMDB), László Damus (IMDB), Katalin Dr. Bacsik (IMDB), Józsefné Erdõs (IMDB), György Fekete (IMDB), János Gyökér (IMDB), János Géczi (IMDB), Károly Kisszabó (IMDB), László Kistamás (IMDB), László Kurucz (IMDB), Gézáné Makai (IMDB), Imréné Medvác (IMDB), Jenõ Mészáros (IMDB), László Náton (IMDB), Katalin Robnecz (IMDB), László Svélecz (IMDB), Pálné Tihanyi (IMDB), Ernõ Toldy (IMDB), Józsefné Trubin (IMDB), Rudolfné Vári (IMDB), Péter Völgyi (IMDB)

Szabadgyalog (~ Yabanci) ' Filminin Konusu :
Szabadgyalog is a movie starring András Szabó, Jolan Fodor, and Imre Donko. Portrait of a young unstable man, unable to find happiness with a woman. Once a factory worker and nurse. Plays the violin, get kicked out of music school....


  • "béla tarr şahanesi."




Facebook Yorumları
  • comment image

    bela tarr'ın ikinci filmi. ilk filmi csaladi tüzfeszek idi ve daha çocuk yaşta sinema dünyasına ödül ile düşmüştü. 1980 yapımı bu film yabancı/the outsider/dışarlıklı diye çevrilebilir. psikolojiye dalmaksızın, psikoloji kaygısı gütmeden insana ve duruma odaklanma eğilimi burada da kendini göstermekte. ana izlekleri sabitlik, ilerlemezlik, tıkanıp kalma veya askıda kalma burada neredeyse baş karakterin kişilik özelliği olarak içkin. yabancilaşma, yalnız (anti)kahraman filmlerinin bir üyesi ve fakat en iyisi değil. sadece birkaç anda sinemacısının parıldayışını yansıtıyor. daha baştaki tımarhane çekimlerinde, insan yüzlerine portreler olarak yaklaşmada ve minik dört tekerli bebek arabası çekiminde örneğin. tabii felsefi, şiirsel konuşma geleneği burada da var. daha oluşum çabaları halinde. yakın planlar öncelikli, yüksek oranlı. birkaç yerde karakterler arası dengeyi sağlayan külah değiştirmeler, satmalar, feleğin çemberi durumları var. ayrılış konuşmasını kulüpte yüksek ses-gürültü içinde yapmak pek bir filmsel olmuş. diğer filmleriyle cerçeveli olarak izlenmese, pek ışıltısı yok diye geçiştirilebilecek olan film, dahi ve nihilizme yakın sinemacısı genç yaşta sinemaya küsünce her köşesinde özellik ve sanatının bütünüyle bağlantı aradığımız antika mal haline geliyor. doğal olarak.

    ha, bu film bir de tarr'ın kolektif yaratmaya inancını sergilemeye başladıği filmi. maocu bir geçmişten geliyor. bunda agnes hranitzky'yi eş-yönetmen (co-author) olarak jeneriğe yazmış. sonraki filmlerde tüm ekibi yaratıcılar diye anmaya başlayacak galiba.


    (ibisile - 15 Ağustos 2015 01:20)

Yorum Kaynak Link : szabadgyalog