Süre                : 1 Saat 24 dakika
Çıkış Tarihi     : 17 Mart 2001 Cumartesi, Yapım Yılı : 2001
Türü                : Komedi,Drama,Korku,Heyecanlı
Ülke                : Japan
Yapımcı          :  Alphaville , CineRocket
Yönetmen       : Takashi Miike (IMDB)(ekşi)
Senarist          : Itaru Era (IMDB)
Oyuncular      : Ken'ichi Endô (IMDB)(ekşi), Shungiku Uchida (IMDB), Kazushi Watanabe (IMDB), Jun Mutô (IMDB), Fujiko (IMDB), Shôko Nakahara (IMDB), Ikko Suzuki (IMDB)

Bijitâ Q (~ Visitor Q) ' Filminin Konusu :
Bijitâ Q is a movie starring Ken'ichi Endô, Shungiku Uchida, and Kazushi Watanabe. A troubled and perverted family find their lives intruded by a mysterious stranger who seems to help find a balance in their disturbing natures.


  • "ders amacli, anneyle vs. izlenmesi gereken bir basyapit."




Facebook Yorumları
  • comment image

    film boyunca izlenilen absurdluklerin yogunlugu karsisinda yine ayni yogunlukta yasanan duygu dalgalanmalarinin ardindan,bittiginde ne hissedecegimi bilemedigim film.ayrica cok fazla dialog icermesede,her cumlesi epey manidardi.

    --- spoiler ---
    it's not a mystery of life.it's shit!
    ---
    spoiler ---


    (ucan balon - 18 Şubat 2010 02:57)

  • comment image

    bir dizi çılgın olayın arka arkaya aktarılması olarak değerlendirebileceğim film.

    "ima etme" gibi hileleri kullanmadan açıkça gösterir istediği şeyleri. yani "aha! yönetmen bla bla demek istiyor" değil de "oha! neler yapıyorlar" tepkisi vermenizi sağlıyor. ilgiyle izlediğim bir film değildir ama bu netliğinden dolayı kutlanması gerekir.


    (deliogul - 22 Mayıs 2010 03:51)

  • comment image

    miike'nin toplumdan öte en sağlam medya eleştirisidir gözümde. aşırılık diğer filmlerinden ayrılmadan aynı doğrultuda sağlam adımlarla ilerlemiştir. diğer filmlerinden ayırmadan gönül rahatlığıyla izleyiniz.


    (s9 - 11 Ağustos 2010 00:21)

  • comment image

    2001 yapımı takaşi baba filmi. yani bu filmi izleyin veya izlemeyin. ben artık hiçbir şey demiyorum. benim fikrim de şudur: kesinlikle beğendim.

    konusu kısaca şöyle: olay anne, baba, oğlan çocuğu ve bunun ablasından oluşan 4 kişilik bir japon ailesinin çevresinde dönüyor. anne oğlundan işkence gören pısmış, eroinman aynı zamanda cinsel açıdan aç ve dış görünüşüne önem veren bir kadın. baba erken boşalma problemini kafaya takmış, kızıyla parasını verip cinsel ilişkiye giren, işkolik bir muhbir, babalığı anlamayan bir adam. oğlan annesini koleksiyonunu yaptığı kırbaçlarıyla döven ama evde terör estirirken okulda da arkadaşlarından dayak yiyen bir tip. ablamız ise fahişelik yapan, evini terketmiş işveli bir hanım. bir gün evin babası kafasına taş yer. sonra bu kim olduğunu bilmediğimiz, insanların kafasına taşla vurma fantazisine sahip karizmatik adamı alır eve getirir. sonra olaylar gelişir.

    takaşi'nin memeden süt fışkırtma takıntısını yine göreceğimiz bu filmde dikkate değer, aşmış bir sahne vardır ki hayatımda izlediğim en vurucu ve en müthiş sahnelerden biridir:

    -----spoiler-----

    eve havai fişek saldırısı sırasında evin babasının eline kamerayı alıp bunu bir habere dönüştürmesi, o sırada söylediği sözler şu ana kadarki en iyi medya eleştirisidir. en babasıdır. güldürürken utandırır. o derece.

    -----spoiler-----

    bu yorumlarımı okuyup izlemeye karar verenlere söylüyorum: hassas bir tipseniz, gördüğünüz şeylerden beni sorumlu tutacaksanız izlemeyin. ama izlemezseniz de adam değilsiniz.


    (niluk - 25 Mart 2011 02:54)

  • comment image

    miike nin kendine has tarzı (?) ile tecavüzün normal sayıldığı rahatsız bi toplumu eleştirdiği (aslında ayaklar altına aldığı) belgesel tarzı filmi. hand-cam le çekilmiş olması hikayeye daha bi gerçekçilik katıyo haliyle.


    (trichodina jollywood - 30 Mart 2003 01:04)

  • comment image

    genel olarak filme bakip gordugumuz abukluklarla japonlarin deli olduguna karar verebiliriz. japonlarin herhangi bir sanati ya da hikayesine bakarsak (onili kitsuneli hayaletli eski hikyalerden gunumuz animesine) genelde bir sapiklik ve delilik gormemiz ya da asiri bir vahset gormemiz olasidir

    ama butun bunlari bir yana birakirsak (yani tamam japonlar zaten deli, bunu biliyoruz) ve biraz daha derin bakarsak biraz anlam cikartabilecegimiz bir filmdir.

    aslinda (ozellikle amerikan) filmlerde gorulen dysfunctional family olayi ile biraz alay eden ve japon kulturune elestiri yapan bir yapittir. klasik islevsiz aile filmde abartilmistir.

    baba klasik olarak isine cok duskundur (ki japon erkekleri de cok rastlaninlan bir durumdur) , orta yas krizindedir, metresi vardir, ailesi ile ilgilenmemektedir. ama filmde abarti olarak adam baba olmanin ne demek oldugunu unutmus. genceleri anlamak ichin belgesel yapmaya ve kendi hayatini belgesel yaparak anlamaya ve baba olmayi ogrenmeye calismaktadir filmde. oyleki dayak yiyen oglunu filme cekmek ister, kiziyla iliskiye girer vs.

    kizi aileden nefret edip kacmistir, herkesle para ichin yatmaktadir (ki japonyada liseli genc kizlarin istedikleri seyleri satin alacak para almak ichin fahiselik ya da en azindan konsomatrislik yaptiklari bir toplumsal gercektir), sonunda babasiyla bile yatar.

    erkek cocuk ise klasik japon lisesinde gorulen daha guclu cocuklar tarafindan ezilme ve dovulme hadisesi ile karsi karsiyadir. ilgisiz bir baba ve beceriksiz teslim olmus (gene klasik japon) bir anne ile evde yasamaktadir. genelde gorulebilecegi gibi disarida dayak yiyen ogul evde ailesine kotu davranir. filmde ise tabii abartilmistir annesini kirbacla dovmektedir.

    anne ise baska bir hadisedir. orta yasta cinsel tatminsizlik yasayan, teslimiyetci ve hala guzelligine duskun anne rolundedir. ama filmde abarti olarak ogul kendisine vurdugunda yuzu guzel kalsin diye yuzune vurmasina izin vermemekte, baska yerlere vurmasina izin vermektedir ve eroinmandir.

    sonra aniden sokaktan visitor q gelir ve olaylar gelisir. kaostan duzen , duzenden kaos cikar mi gibi sorunsallari da ichinde barindiran bir filmdir. ey japon titre ve kendine gel mesaji da caktirmadan verilmektedir.


    (hypothermia - 12 Haziran 2003 13:57)

  • comment image

    bir ailenin basina daha tiksinc neler gelebilir diye derin dusuncelere dalip, ikidebir insanlarin basina tasla vuran lavugun ne ayak oldugunu anlayamadigimiz derin sanatsal film..ayrica japonyada bebeklerden ana sutunun olmasi gerekenden daha erken bir donemde kesildigine dair bir efsane de mevcuttur... belki de bu duruma freudcu yaklasimla bir elestiri getirmeyi dusunmustur yonetmen...


    (aco - 27 Ocak 2004 01:56)

  • comment image

    bu film bir amerikan filmi olsaydi, suphesiz yer yerinden oynardi. oldukca curetkar sahnelerin yeraldigi bu filmde, esas "visitor q" yonetmen oluyor, o tasla kafamiza kafamiza vuruyor. bir de mikrofon var ki, o neremize giriyor belli degil.


    (superuser - 2 Kasım 2004 13:15)

  • comment image

    rahatsiz ediciliğin son noktasi.
    izlerken ağzınızı açık bırakan film. diyet uygulamak istiyor ve bir türlü başlayamıyorsanız işe bu filmi izlemekle başlayın derim.

    şiddet o kadar kol geziyor ki filmde, artik dehşete düşmek yerine çaresizce gülüyorsunuz. yari sinirden, yari ne olduğunu bilmediğiniz o garip ve karmaşık şahitlik hissinden ötürü.

    --- spoiler ---
    ayrıca takashi miike, ölü sikerken dikkat edilecek hususlar üzerine ibret alınacak bir derste vermektedir filmde!
    ---
    spoiler ---


    (tut miki yan cek - 11 Haziran 2005 12:51)

Yorum Kaynak Link : bijita q