• "(bkz: toshiro mifune)"
  • "yojimbo'da olduğu gibi kendisine ismi sorulunca pencereden bakıp ilk gördüğü şeyi ismi olarak verir gizemli ronin abi... toşiro mifune'ye en yakışan karakterlerden biri bu ronin karakteri"
  • "akira kurosawa'nın cektiği ve yojimbo'nun devamı olarak kabul edilen güzel film."
  • "kurosawanin gayet basarili ve ince zeka oyunlari iceren filmidir."




Facebook Yorumları
  • comment image

    filmde, "dokuzumuz beraber gidelim" diyen samurai bozuntularına mifune'nin beni de sayın manasındaki "onumuz gidelim" derkenki oyunculuğu ve yüz ifadesi tamamen "sktirin len, iki elinizle bi şeyi doğrultamazsınız siz" manasını taşımaktadır. bütün film boyunca insan biçer mifune ama sadece bi kavgasında kan aktığını görürüz. kurosawa en etkili sahnelerini filmlerinin finalleri için kullanıyor(du) demek ki.


    (brick top - 22 Eylül 2007 17:25)

  • comment image

    kurosawa'nın japonya'da modern topluma geçişin sancılarını sorguladığı bir başyapıt. filmin bir yerlerinde "who is the masterless samurai?" sorusu geçer ve bu soru filmi baştan başa kateden sorunsal olması açısından önemlidir. modern/kapitalist toplumda geleneksel efendi ortadan kalkmış, bu nedenle efendinin güvenliğinden sorumlu samuraylar işlevsizleşmiştir. güvenlik örgütlü yapıların ellerine bırakıldığından efendilere güvenlik sağlanması temelinde işleyen bu parçalanmış güvenlik algılaması ortadan kalkmaya mahkumdu.
    tam da bu noktada, "who is the masterless samurai?" sorusu kendine bir cevap bulur: nothing.


    (24 saat uyuyan adam - 30 Aralık 2008 16:23)

  • comment image

    yojimbo'da olduğu gibi kendisine ismi sorulunca pencereden bakıp ilk gördüğü şeyi ismi olarak verir gizemli ronin abi...

    toşiro mifune'ye en yakışan karakterlerden biri bu ronin karakteri


    (alpinsamuray - 15 Eylül 2010 09:08)

  • comment image

    yojimbo'nun devamı olarak çekilmese de (yojimbo'da oynayan ve ölen bazı oyuncuların bu filmde de rol alması) hikaye olarak yojimbo'nun devamı gibi duran akira kurosawa filmi. bu açıdan bakıldığında nuri bilge ceylan'ın mayıs sıkıntısı ile uzak filmi arasında olan bağlantının aynısı akira kurosawa'nın yojimbo'suyla sanjuro filmi arasında vardır.

    filmde toshiro mifune yine oyunculuğunu konuşturur ve finalinde "bu adam kesinlike uzak doğudan çıkmış en yetenekli oyuncudur" cümlesini söyletir.

    --- spoiler ---

    son sahnesi itibariyle de akira kurosawa'nın en kanlı ölümle sonuçlanan ilk filmidir. aynı sahnenin bir benzeri yıllar yıllar sonra ran filminde karşımıza çıkar.

    senaryosunun ve yönetmenliğinin ne kadar başarılı olduğundan bahsetme gereği duymuyorum. her zamanki akira kurosawa işte; yine farkını ortaya koymuş.

    ---
    spoiler ---

    yanarım yanarım günümüz sinema izleyicisinin siyah beyaz film izlememe ön yargısına yanarım. neler kaçırdıklarını bir bilseler eminim ki sinema tarihine kazınmış büyük yönetmenlerin her filmini izlerler. bu satırlarım itibariyle siyah beyaz filmlere ön yargıyla bakan kitleye sesleniyorum. eğer bu ön yargınızı yıkmak istiyorsanız sanjuro sizin için çok iyi bir başlangıç olacaktır.


    (halitkin - 3 Eylül 2011 22:11)

  • comment image

    akira kurosawanın 1962 model samurai filmi.. toshiro mifune yine yapacağını yapar.. son sahnedeki duello izlemeye değer güzellikte maturonun atardamarı şehir ana arteri gücündedir. bilgece lafların edildiği filmden en bi ana fikir..

    "iyi kılıç kınında durandır"


    (melancholia1 - 27 Ocak 2004 05:02)

  • comment image

    ayrıca bu filmde yojimbo'nun aksine sanjuro yeri geldiğinde bir bölük askeri dilim dilim edecek beceridedir. samurai kurallarından mıdır nedir, arkadan vuran olmadığı için, sanjuro adamımız tek başına teker teker ehrkesi biçebilmektedir.
    kurosawa'nın kadraj ve oyuncu yerleştirme başarısı inanılmazdır. yani siz alın on tane adamı, bir kare içinde boş olan her yeri bu adamların yüzleriyle doldurun. inanılmaz bir çerçeve dehası, ne deyim? hatta bir sahnede "iyi on"dan biri bir çalının önüne durur. arkası boş kalır. "hah!" dedim ben orada, "arkası boş, olmadı akira efendi!", ben der demez, arkaplan dokuz tane samurai'ın koşarak gelmesiyle doldu. hani öyle de kusursuz bir mizansen anlayışı.
    bir de sınıf farkları, kimlik, cinsiyet farkları gibi olgulara çok belirleyici bakar kurosawa bu filmde. hizmetkar dolaptaki yerini(!) bilmek zorundadır. efendileriyle beraber sevinemez* * *. kadınlar saf ama akıllıdırlar*. samurai dediğin dilenmez örneğin. ama zaten dilenen bir samurai, yani efendisinden kopmuş sayılabilecek bir haydut samurai* olduğuna göre, bu, japonya'nın 19. yüzyılda yaşadığı sıkıntılarla samuraiların yollara düştüğü zamana denk gelmektedir büyük olasılıkla. buna da dikkat çeker yani film.
    son olarak takashi shimura'nın oyuncu çeşitliliğine eklediği kısa rolü de şaşırtıcıdır. film boyu şaşkın bir ördeği canlandırır bu filmde shimura! nasıl da küçücük rolde bile ayrık durduğunu gösterir. (bkz: takashi shimura/@mccormick)


    (mccormick - 29 Haziran 2005 23:39)

  • comment image

    62 kurosawa yapımı cult film.yojimbo nun ekürisi hatta devamı, yer yer ondanda iyisi.ronin(dalgaların adamı-keyfine göre takilan) işbilir samuraimiz sanjuro(cult oyuncu toshiro mifune) bir beldeye gelir ve bide bakar bir avuç saf, kılıç taşıyan vali yamaklari çetrefil bir işin içine sinsice atilmişlardir. sanjuro keskin muhakemesini kullanarak bu çömezlerin pisi pisine ölmesini istemez çünkü karnı ve cebi boştur. bunların akıl tanesi olup zor oyunu bozar misali valiyi punduna getircek olan kikui ve kurofuji ikilisinin karşısında yer alır. bunların birde iş bitirici adamı-tatsuya nakadai-muroto adlı expert samuraileri vardır ve pek bir cangaverdir ama sanjuro gibi alicengiz değildir.neyse sanjuro beyimiz çizmeli kedi gibi her yerde oyun kurar geri kalan zke sürülcek aklı olmayan 9 fedai ise sanjuroyla ayakbağı olmaktan başka bi şeye yaramazlar. sizide çileden çıkarirlar. hepsini ayri ayri pataklamak istersiniz ayrıca valinin karısı takako irie de unutmamak lazım. erkek egemen kültürüne sahip japon ya için pek kibar sahneler yer alır ki seyirci ayrı bir yarılır kurosawa yine sinemasal becerileri, muhteşem dimağıyla vede espiri anlayışıyla filmi unutulmaz kılıyor.sanjuro en başında bunlara kulak misafiri olduğu bi sahne var bu 9 tanesi sanjuro için bu çok şey biliyor ona cezasını verelim dediğinde sanjuro umarsız bi vaziyette kaçmak isteseydim niye burdayım diyerekten şükela bir ayarla işe dahil olur. daha sona baya bi kılıçlı fedaiyi hiç yerine doğrar ki(sahneye gülmek ayrı kıyım sahnesini izlemek ayrı) kurosawa nın ne kadar zinde olduğunu gösterir.ve son sahnedeki muroto yla olan düello ve muroto patlaması, filmi samurai filmlerinin top 10 nuna yerleştirir.


    (zzzzz - 23 Aralık 2005 18:34)

  • comment image

    akira kurosawa'nın en komik, en eğlenceli filmidir. yojimbo'nun devamı niteliğindeki filmde, "şehre gelen yabancı" teması o derece lakayıt verilir ki, toshiro mifune'nin olaya girişi, olayların başladığı mekanda şans eseri uyurken diyaloglara şahit olmasıyla başlar. on tane genç, kendi aralarında iktidarı devirmeye karar vermişlerdir, bunun için bölge yöneticisine giderler, yönetici de "tamam tamam siz şurada toplanın hepiniz gelin ama, ben akşama gelicem" diyip yüz tane adam toplar. bunlar da baskın olacağından habersiz "ya şu yönetici ne kral adam!" diye kendi aralarında konuşup beklerler. sonra birden mifune çıkagelir, uykudan uyanmış, olaya kulak misafiri olmuştur, kaşına kaşına "olm tuzağa düşürecekler sizi" der. olaylar gelişirken envai çeşit politik manevra ve entrika yaşanır, hepsinde de nereden geldiği ve olaylarla alakası belirsiz mifune bir şekilde olaya karışır.


    (caponsever - 29 Aralık 2005 04:02)

Yorum Kaynak Link : tsubaki sanjuro