Oyuncular
  • "tek cümleyle: çok güzel film yapmış adamlar."
  • "nihayet izleme şansı bulduğum şahane film.bazı sahneleri bugün bile o kadar başarılı çekmek çok zor"
  • "45 dk'lık siyah beyaz, sessiz komedi. buster keaton'ın mimiksiz yüz ifadesi dahil her şeyiyle mükemmel, şaşırtıcı, eğlenceli film. bilhassa sinemadaki sahneye dahil oluşu ufuk genişleten cinsten."
  • "motor sahnesi oldukça eğlenceli sessiz film.sherlock'un film serilerinde en farklı ve eski olanı."
  • "çift pozlama ve film içinde film kullanımının en güzel örneklerinden birisi.o yıla ve teknolojiye göre fikrin orjinalliği ve işlenişi muazzam."
  • "kahirenin mor gulunun de ilham kaynagi olabilir zannimca."




Facebook Yorumları
  • comment image

    buster keaton'ın daha sonra the general'da da yapacağı gibi sinemada mühendislikten, geometriden, ilüzyondan, pantomimden, her türlü biçimsel hileden... kısacası, mahkeme duvarı suratı dışında nerdeyse herşeyden faydalanarak yarattığı komple bir sinema devrimidir. iyi ki buster keaton ve charlie chaplin gibi iki deha geçmiş sinema dünyasından. iyi ki çıtayı hep daha yükseğe taşımaya kasmışlar.


    (axellennox - 19 Nisan 2007 20:21)

  • comment image

    nihayet izleme şansı bulduğum şahane film.bazı sahneleri bugün bile o kadar başarılı çekmek çok zor


    (alakota - 24 Mayıs 2011 16:34)

  • comment image

    45 dk'lık siyah beyaz, sessiz komedi. buster keaton'ın mimiksiz yüz ifadesi dahil her şeyiyle mükemmel, şaşırtıcı, eğlenceli film. bilhassa sinemadaki sahneye dahil oluşu ufuk genişleten cinsten.


    (futur na mevcud - 19 Temmuz 2012 18:05)

  • comment image

    buster keaton'ın popüler olduğu dönemlerde çektiği en iyi filmlerden biri. zaten filmlere ses geldikten sonra keaton'un popülerliği de azalmış, filmleri eskisi kadar ilgi görmemiştir.

    filmin kendisine gelecek olursak, senaryosu zamanının çok ötesinde ve etkileyicidir. tabi filmin asıl güzel tarafı kovalamaca sahneleridir. özellikle motosikletin köprüden geçtiği kısımları ağzım açık izledim desem yalan olmaz, o şahane sahnelerin eşi benzeri bence sinema tarihi boyunca bir daha gelmemiştir.


    (simdi anani laciverde boyadim it oglu it - 20 Ağustos 2012 23:42)

  • comment image

    bazı sahnelerinin nasıl çekildiğine anlam veremediğim, ilgiyle izlediğim, şeker gibi 45 dakikalık film. yer yer kemal sunal filmlerini hatırlamamla birlikte bu 1 asır öncesine ait başyapıt gibi nicelerine yeşilçam'ın selam çaktığını düşünmek de ayrıca keyifli.

    film sırasında dedektif olmayan çalışan kahramanımızın okuduğu "how to be a detective" kitabındaki altın kurallar ise şöyle;

    rule 1. search everybody
    rule 2. look for clue
    rule 3. examine all windows
    rule 4. search for finger prints
    rule 5. shadow your man closely
    rule 6. send for police
    rule 7. keep cool


    (sadeceka - 6 Ocak 2013 01:22)

  • comment image

    motosiklet sahnesinde bol bol gülünebilecek bir film. bir yandan da şaşırıyoruz. 90 sene önce o sahneleri nasıl çekmişler diye..

    ayrıca filmin başlarında buster keaton temizlik yaparken bir kadın yanına yaklaşır ve aralarında şu güldüren diyalog geçer:

    --- spoiler ---

    kadın: 1 dolar kaybettim. para buldunuz mu?
    keaton: (kafasını sallayarak onaylar) tarif et.
    kadın: (çaktırmadan paraya bakarak) uzun, geniş, üzerinde kuş var..
    keaton: hmm. al bakalım.

    ---
    spoiler ---


    (efreet sultan - 13 Şubat 2013 02:26)

  • comment image

    buster keaton, sessiz sinema döneminin en büyük komedyenlerinden.
    yüzündeki katı, donuk ve mekanik ifade ile hiç gülmeden de izleyicisini güldürebilen, aksiyon sahnelerinde o dönemde denedikleri ile oturduğunuz koltuğa sizleri zımbalayan biri.
    45 dakika boyunca heyecanın bir an olsun dinmediği bir film varsa o da sherlock jr.’dir.


    (budemu - 7 Şubat 2014 19:19)

  • comment image

    montaj biliyom, efekt biliyom voo neler neler çekerim dememe rağmen, nasıl yaptı yaa nidaları ile izlediğim, 1924 yapımı başarılı film.

    film daha başından muazzam bir fake ile başlıyor, size tam, aha buster bu sefer nüfuslu bir isim dedirtecekken tekrar çulsuz olduğunu ve tekrar bir kızı etkilemeye çalıştığını öğrenmemiz ile başlıyor.

    buster, montaj tekniklerini müthiş kullanan biri olduğundan mütevellit, bu filmde de onlardan birine başvuruyor ve kendini gene şekilde şekle sokuyor. 44 dakikalık film, şahsen beni hiç sıkmadı, hep merak ettirdi ne olacak diye ve amatör bir sinemacı olarak bol bol düşündürdü.

    kendisinin 1924'te tasarladığı film, konusu, maalesef ki günümüz türkiye'sinde yapılamıyor. ne kadar acı.


    (kopuksenaryoo - 14 Nisan 2014 02:24)

  • comment image

    çift pozlama ve film içinde film kullanımının en güzel örneklerinden birisi.o yıla ve teknolojiye göre fikrin orjinalliği ve işlenişi muazzam.


    (mise en abyme - 22 Ekim 2014 17:44)

  • comment image

    artık izlemiş olduğum mükemmel film. kurgusuyla, konusuyla, mizahıyla, oyunculuğuyla, herşeyiyle harika. belki de en karışık buster keaton filmidir. bu şaheserin ne kadar inceliklerle düşünüldüğünü hissedebiliyorsunuz. kahramanımız film salonunda mekanist olarak çalışır ama onun hayali dedektif olmaktır. sevdiği kızla evlenmek ister ama düzgün bir yüzük alacak parası yoktur. bu kıza sevdalı (ya da öyle görünen) başka kötü bir adamımız vardır. bu adamın yaptığı yarraklık sonucu kızın babası kahramanımızı evden kovar. kahramanımız umutsuzdur artık ve dedektiflik onun için en büyük hayale döner.

    --- spoiler ---
    sinemada oynattığı film esnasında uyuyakalır ve rüyasında filmin içine dedektif olarak girer.
    ---
    spoiler ---


    (gelberi - 3 Kasım 2004 05:51)

  • comment image

    bu filmle beraber, sessiz filmde komedinin ya da slapstick komedinin maskesini düşürmüş bulunuyoruz: gaglar yaratmak ve bunları bir çerçeve öykünün içine mümkün mertebe sezdirmeden, bir bütün oluşturacak şekilde dağıtmak. bu noktada keaton eğlenceli, ardarda gelen gagların tesiri altında olduğu için ne olup bittiğini idrak etmemiş ya da tüm numaraları henüz görmemiş 20'ler seyircisini pek neşelendirecek oyunlar kuruyor ve sinema sahnesine girerek belki de bir ilki gerçekleştiriyor ama alametifarikası sayılan o sabit, belki de rol kesemediği için sabit yüzü filmde ruh yaratma adına, seyircinin gönlüne girmeadına hiçbir etki göstermiyor. gelenek olduğu üzere chaplin'le karşılaştıracak olursak keaton fikirdir ama chaplin stildir diyelim. chaplin keaton'ı elbette ezer geçer.

    keaton burda sahneye çıkar, the purple rose of cairo'da oyuncu filmden yeryüzüne iner.


    (grapes of butcher - 17 Şubat 2006 16:13)

Yorum Kaynak Link : sherlock jr.