Çıkış Tarihi     : 25 Şubat 2014 Salı, Yapım Yılı : 2014
Türü                : Aksiyon,Macera,Cinayet,Fantazi,Korku,Gizemli,Bilim Kurgu,Heyecanlı
Ülke                : Kanada
Yapımcı          :  Eidos Montreal
Senarist          : Rhianna Pratchett (IMDB),Avi Winkler (IMDB),Maxime Archetto (IMDB),Ben Schroder (IMDB),Ian Ryan (IMDB),Leanne Taylor-Giles (IMDB),Craig Towsley (IMDB),Ivan Mulkeen (IMDB),Mathieu Lariviére (IMDB),Steven Gallagher (IMDB)
Oyuncular      : Romano Orzari (IMDB), Daniel Kash (IMDB)(ekşi), Vanessa Matsui (IMDB), Matthew Edison (IMDB)(ekşi), Renee Madeline Le Guerrier (IMDB), Harry Standjofski (IMDB), Michael Copeman (IMDB), Eric Davis (IMDB), Matt Holland (IMDB), Alain Goulem (IMDB), Shawn Baichoo (IMDB), Daniel Brochu (IMDB), Graham Cuthbertson (IMDB), Alex Ivanovici (IMDB), Tod Fennell (IMDB), Carlo Mestroni (IMDB), Neil Napier (IMDB), Trevor Hayes (IMDB), Chimwemwe Miller (IMDB), Sven Eriksson (IMDB), Dusan Dukic (IMDB)

Thief ' Oyununun Konusu :
Türkçe'ye çevrilmiş adı "Hırsız" olan bu Michael Mann filminde,son derece yetenekli bir elmas hırsızı olan Frank(James Caan) yasadışı gelirine dikkat çekmemek için araba satıcılığı ve restoran yöneticiliği yapmaktadır. Bir gün bir kadınla kasaba dışında buluşur ve kendini yeni bir işin içinde bulur. Yerel bir çete reisi kendisini birkaç soygun olayı için kiralamıştır. İş tamamlanıp bu yasadışı alışveriş gerçekleştiğinde Frank ve kız arkadaşı güvende olacaktır. Frank çeteden ayrılmayı dener, ama başına gelen kötü olaylar sonrası kaçamayacağını idrak eder.


  • ""you grow up strong when you grow up alone." demiş içinde. benim için var olmasından başka bişeye gerek yok güzel olması için."
  • "filmin kendisi çok güzel olsa da müzikleri bugüne kadar duyduğum en sinir bozucu müziklerdir. michael mann iyidir, hoştur izleyiniz."




Facebook Yorumları
  • comment image

    adnd de karanlık geçmişe sahip tamamen güvensizlik üzerine kurulu guildleri olan (thief'ler asla lawful değildir) yaşamak için çalan çalmak için yaşayan,amacı kısa zamanda zengin olmak olan, ilerki dönemlerde assasin olunabilen classtır.oynamayı severim ama oyundaki thief'e asla güvenmem kendimden biliom.


    (changes - 21 Temmuz 2003 13:11)

  • comment image

    uzun zamandır adam akıllı oyun gelmiyordu zaten. serinin önceki oyunlarını oynamamama rağmen, aylar evvel izlediğim videolar ile beklentim pik yapmış, "yeni bir dishonored heyecanı negzel olur" diye iç geçirmiştim.

    ama bir miktar yavan bir yapım var karşımızda. üstelik, şimdilik optimizasyon sorunu da var gibi duruyor.

    oyunun ana olayı gölgeler, ama bu fark öyle absürt ki, her an hayattan soğutabilecek etkiye sahip.

    yeni bir oyun olarak tasarlanıp piyasaya sürülse muhtemelen daha çok iş yapabilirmiş.

    ismi de benden olsun;

    (bkz: gölgelerin gücü adına)


    (tylor - 26 Şubat 2014 02:49)

  • comment image

    asil thief serisini oynamamis ve soz konusu oyunun yalnizca totalbiscuit incelemesini izlemis biri olarak "olmus" diyebilecegim oyun. yahu, 2014'teyiz; yilda kac tane bu tur "gizlilik" gerektiren oyun yayinlaniyor ki? grafikler guzel gorunuyor, harita tasarimlari birden fazla kez oynamaya uygun, isik ve golge etkisi ise tavan yapmis durumda. dahane olsun...

    ayrica unreal engine 3 kullanmasi belirsiz bir gelecekte gnu/linux ve os x surumlerinin yayinlanmasi umutlarimizi canli tutuyor..


    (metal revolution - 26 Şubat 2014 20:20)

  • comment image

    1 gecelik oyun deneyiminden sonra, hareket kabiliyeti kısıtlaması haricinde, beklentilerimi karşılamış oyundur. eğer iyi bir thief severseniz, zaten büyük ihtimalle master level'da başlamışsınızdır ve ghost olarak oynamaya çalışıyorsunuzdur. görüşlerim şöyle:

    - zıplayamamak, daha doğrusu yalnızca size izin verilen yerlerde zıplayabilmek çok ama çok büyük bir eksi. yerde cam kırığı var, üzerinden atlayamıyorum. tuzak var, ı ıh atlayamazsın..."abi belime geliyor şu duvar ordan atlasam?", olmaz güzelim...olmamış.

    - stealth genel olarak başarılı kanımca.

    - alternatif yolların sayısı da tatmin edici geldi bana. 3-4 farklı şekilde gidebiliyorsunuz genelde, ama sanırım biraz konsol etkisi olduğundan her şey o kadar gözünüze sokuluyor ki, çok çabuk fark ediyorsunuz bunları...gizem kısmı biraz eksik.

    - oyunun daha oynanabilir olması için, şehir haritasının ciddi şekilde elden geçmesi lazım. bahsettiğimiz adam garrett, şehri avcunun içi gibi biliyor olması gerek. şehirde bir kere nereye gittiğinize dair hiçbir fikriniz olmuyor, sadece cursor'ı takip ediyoruz. o da çoğu zaman yanıltıcı oluyor, çünkü gitmeniz gereken yerin girişi bir arka sokaktaki evin camından dolaşarak olabiliyor. ama siz o sokağı göremiyorsunuz haritada. en azından districtleri ayırsalarmış iyiymiş. beni baya deli etti, 5-6 saatlik oyun sonrasında bile "lan nerdeyim ben?" diyorum hala.

    daha oynadıkça bunu güncellerim heralde.

    ps: "bank heist" 20 dk'da ghost olarak bitti ya lan....vay anasını, biraz basit demiş miydim?


    (the threshold of pain - 1 Mart 2014 23:31)

  • comment image

    seksi videoları için tıklayınız

    bitirildikten sonra gelen yorum: onlarca çeşit alet edevat var ama yeni nesil oyunlardaki kabızlıkların en meşhuru burada yine karşımıza çıkıyor. nedir o? bütün bu geliştirmelere ve eşyalara çoğunlukla ihtiyacınız olmuyor. oyunun 8 chapter olduğunu bildiğimden, hemen bitmesin diye ne kadar kapı pencere köşe bucak varsa gezdim. ama elde ettiğim ganimetler çoğunlukla pek bir işe yaramadı(yaramadı derken, gizlilik kasıyorsanız para ile alacağınız şeyler çoğunlukla işlevsiz). oyunun açık dünya dediği kısımlar kesinlikle fuzuli, birkaç sefer gezdim boydan boya, ilgi çekici bir durum söz konusu değil. ne yalan söyleyeyim birkaç bölümde, uyguladığınız taktiklerle zorlukları aşınca bundan keyif alıyorsunuz. ama işler ters gittiğinde tabana kuvvet ile varmak istediğiniz noktaya zaten varıyorsunuz. o nedenle, gizliliğin gerekliliği konusunda büyük çelişki içinde oyun.

    çok uzun zamandır şöyle ağız tadıyla oynayacak bir oyun olmadığı dönemde fena gitmemiştir. ama bu durum oyunun vasatın üstünde olmadığı gerçeğini değiştirmiyor.

    düzeltme: imla.


    (tylor - 2 Mart 2014 00:33)

  • comment image

    oldukça eski bir thief hayranı olarak beğendiğim ve beğenmediğim yanları olan oyun.

    önce beğendiğim yanlardan bahsedeyim, ne de olsa kusur bulmak daha kolaydır her zaman o liste uzarsa yazarken kolay olsun fgfsdh.

    - ilk olarak tabii ki yıllar sonra modern bir thief oynamanın verdiği heyecan var, bu bile oyuna bir şans vermeyi gerektiriyor.
    - grafikler hoşuma gitti. unreal engine 3 üzerinde uğraşmışlar. oldukça güzel kareler de çıkabiliyor. enb gibi seçenekler de artarsa screenshot piyasasında oldukça güzel bir yer edinir kendine.
    - zorluk seviyesini ayarlarken bir sürü ekstra ıvır zıvırı da ayarlayabilmemiz güzel. default profiller koymamışlar yani. bu olsun bu değil bu hiç değil diyebilmek iyi.
    - water arrow hala çok güzel lan :)

    kötü yanlarına gelirsek:
    - oyun yapılırken konsola büyük önem vermişler, menülerden görev sistemine kadar her yerde hissediliyor bu. ha kötü bir şey değil tabii ama yine de hissetmesek daha iyiydi.
    - şehir oldukça karışık. yani tamam, türkiye'de yaşayan bir insan olarak "bu nasıl şehirleşme böyle?" diye şikayet etmek de saçma oluyor ama hiçbir şey yapmadan şehirde sadece dolaştım bugün iki saat boyunca, etrafı öğrenebilmek için ve her seferinde yabancılık çektim. iyi bir hırsız olarak, garrett'ın şehri bilmesi gerekiyor teoride ve oyuncunun da şehri kolay öğrenmesi için biraz daha çalışabilirlerdi. hayır yön duygusu zayıf bir insan da değilim, benzer oyunlarda çok rahat öğreniyorum haritayı.
    - zıplayamamak, zıplayamamak. bahsedilmiş zaten ama, niye istediğimiz yerde zıplayamıyoruz lan?
    ***- ha en önemlisini unutuyordum, stephen russell yok oyunda. voice actor değişti, assassin's creed'deki herif gelmiş adını hatırlayamadım. abi tümden garrett yerine başka karakter koysaydınız da olurdu yani. stephen russell = garrett yahu, ne gerek vardı?

    kısacası oyun fena değil. eski oyunların zamanında hepimize yaşattığı "ohaaaa oyuna bak olm" hissini vermiyor ancak stealth oyunlarını sevenlerin oynaması lazım, kaç tane oyun çıkıyor zaten? seriyi sevenler olarak zaten bu kadar yıl sonra boş cd verseler alacaktık, oynayacağız o yüzden. serinin genel kalitesinden bir tık aşağıda, ancak yerden yere vurulası bir oyun da değil. atletico madrid gibi olmuş işte.


    (thor odinsson - 4 Mart 2014 05:35)

  • comment image

    bu oyun özelinde konuşmadan önce kabul etmek gerekir ki stealth action oyunların hepsinde ciddi yapay zeka sorunları vardır. splinter cell'de şeriatçı bandanası gibi parlayan yemyeşil ışıkla kimseye görünmeden ilerleriz, metal gear solid'de kutunun içine girip düşmanlara arkadan yaklaşırız, hitman'de kafada barkot herkesin yanından geçer gideriz falan filan. thief'te de durum farklı değil, o yüzden thief'e yapay zeka üzerinden getirilen eleştirileri yersiz buluyorum. hatta oynadığım diğer stealth action oyunlara göre yapay zekanın artı yanları dahi var. karanlıkta bile olsanız düşmanın görüş açısı içerisinde çok uzun süre kalamıyorsunuz. çoğu oyunun aksine düşmanların "peripheral vision"ı var. etrafta at gözlükleriyle dolaşmıyorlar.

    en güzeli de oyun insanı cidden zorluyor. tabii focus mocus her türlü yardımcıyı açıp 10 saniyede bir save alarak ilerlerseniz sizi zorlamaz ama temel zorluk seviyesini master'a ayarlayıp custom'dan tüm challenge'ları on'a getirirseniz en ufak bir hatanızı affetmeyen, gerilimli bir oyun deneyimi yaşamış olursunuz. focus özelliği, düşmanları sesli ya da sessiz bir şekilde indirme imkanı ve bölüm içi save'ler olmadan, insanlara ve hayvanlara görüldüğünüz anda bölümün 1 saat geriden baştan başlayacağını bilerek oynadığınızda, karşılaştığınız en ufak bir yapay zeka hatasını öpüp başınıza koyuyorsunuz.

    hatta ben bir noktadan sonra gaza gelip oyuna yeniden başladım ve video walkthrough serisi yapmaya karar verdim. en ufak bir hatanızda tüm oyunu yeniden başlatan iron man dışında tüm custom özellikleri açarak, tek seferde, görülmeden, yakalanmadan ilerliyorum. benzer şekilde oynayıp takılanlar göz atabilir.

    http://www.youtube.com/…rq2xu7ipmoyj_jvyjpljtsjsyzr


    (mazochist - 17 Mart 2014 19:33)

  • comment image

    "you grow up strong when you grow up alone." demiş içinde. benim için var olmasından başka bişeye gerek yok güzel olması için.


    (dorian greyfurt - 12 Nisan 2014 06:23)

  • comment image

    ciddi anlamda rezalet bir oyun. ps plus üyeliğimin son oyunuydu ve en fazla 1 saat dayanabildim. ben ki en çok eleştirilen oyunlardan bile hoşnut kalacak kadar gönlü geniş bir oyuncuyum ve zerre keyif vermedi diyorum. hani birçok kişi bahsetmiş ya , istediğimiz yerlerde zıplayamıyoruz ama yine de idare ediyor diye, idare falan etmiyor dostlarım. abuk sabuk buglarla dolu, yürünen yolda küçük bir çukura takılıp kalabiliyor, zıplayamadığımız için mecburen gürültü çıkarıp kendimizi yakalatıyoruz ki bölüm baştan başlasın. peh. çekilecek dert değil.


    (loch ness - 25 Şubat 2015 13:43)

  • comment image

    filmin kendisi çok güzel olsa da müzikleri bugüne kadar duyduğum en sinir bozucu müziklerdir. michael mann iyidir, hoştur izleyiniz.


    (inoasiswetrust - 5 Nisan 2016 08:28)

Yorum Kaynak Link : thief