Prototype ' Oyununun Konusu : Prototype is a video game starring Barry Pepper, Lake Bell, and Jeffrey Pierce. You are Alex Mercer, a shapeshifter with amazing powers of combat, destruction, and deception. Stalk the streets of New York City, searching for the...
Prince of Persia: Warrior Within(2004)(8,7-3011)
Prince of Persia: The Sands of Time(2003)(8,6-4056)
Prince of Persia: The Two Thrones(2005)(8,6-2662)
Devil May Cry 4(2008)(8,1-1988)
The Saboteur(2009)(8,1-848)
Crysis 2(2011)(7,9-4077)
DmC: Devil May Cry(2013)(7,8-1852)
The Darkness II(2012)(7,8-965)
Mirror's Edge(2008)(7,8-2852)
Prince of Persia(2008)(7,7-1996)
Prototype 2(2012)(7,5-1161)
Prince of Persia: The Forgotten Sands(2010)(7,5-1210)
aksiyonun dibine vurmus, amina koymus, yarmis oyun. alex mercer biraz t-1000, biraz hulk, biraz spiderman, biraz da spawn’nin ozelliklerini almis. hatta the thing gibi insanlari asimile ediyor. oyunun senaryo modu kisa. direk olarak ana gorevler ustunden gidilirse birkac saatte biter. ancak her ana gorevden sonra acilan bircok yan gorev var. arti olarak ordu ve infected tarafina ait ana yerler var. bunlar singleplayer’da birkac gorev yaptiktan sonra sehirde rastgele cikmaya basliyor. yan gorevleri yapmasi baya zevkliydi. silah veya bir guc kullanarak infected ve ordudakileri oldurmek, yuksekten atlama, helikopter veya tankla bilmem ne kadar zamanda adam oldurme vs seklinde gidiyor. ama her seferinde daha da zorlasiyorlar.eger yan gorevlere biraz kasilirsa oyunun sonuna gelmeden alex’in tum gelistirmelerini yapmak mumkun. open world manyagi biri olarak sehirde paso dolasip, yan gorevleri yapmaya calistim. ozellikle ziplama, hiz ve sagliga en baslarda puanlari yatirmak lazim. normal guclerin bir kimsi senaryo geregi de geliyor. digerleri sonradan aciliyor. power icinden blade ve musclemass olmazsa olmaz. blade’le ziplayip tanklari tek vurusta indirmek var, muslemass son boss’ta baya isime yaradi. sagligin azaldigi arttigi kritik anlar var, o sirada kullanilan bazi acil gucler var. onlardan bir tanesine en baslarda acmak lazim. kritik zamanlarda kurtarici. havadan yere mermi gibi inme ozelligi var, ona bittim. alex, empire states’in en tepesinden asagi mermi gibi dusunce ortaligin mina koydu birakti. pencelerle yerden kazik cikarmak da kalabalik anlarda baya is goruyor. bir de oyun geregi gelen spawn zirhi var. hasari yari yariya azaltiyor. kalabalik catismalarda ise yariyor.binalarin ustune cikmak, havada kisa sure ucmak baya iyi. oyun pcde akici. tum detaylar acik, aa’yi da kokledim herhangi bir sorun olmadi. adamlar optimizeyi yapmislar. ama grafikler de kasacak turde degil. zaman zaman gta 4, bazi yerlede de saints row 2 tarzi gorsellik var. bu iki oyunla prototype grafiksel olarak ayni. gozume oyle geldi. kontrollerde iyi adapte olmus. konsoldan port x suna denk geliyor filan gibi uyarilar yok. direk klavye fare ikilisini yapmislar. genede gamepad bu oyunu oynamak icin daha rahat olur. klavyede parmaklarima agrilar girdi. boss savaslarida baya iyi. hosuma gitti. oyunu bitirdim, senaryo bittikten sonra da oynanmaya devam ediliyor. bu daha iyi. can sikintisi oldugunda arada oyunu acip, ortaligi dagitmak da var. singleplayer bitti diye bitmiyor. yalniz new york’un hepsi modellenmemis. oynanabilir alan icinde keske ozgurluk aniti olsaymis. yuksek binalardan tum sehir izleniyor. ama ozgurluk aniti’nin da tepesine tirmanip tum sehri izlemek guzel olurdu. senaryo gelisimi ve gidisati alengirili olmus. ilgi cekici sayilir. alex’in tum gucleri ve kullanimi, open world olmasi, senaryo bittikten sonra da oyunun devam etmesi, hikaye, bircok yan gorev, arac kullanimi, iyi optimize oyunun artilari. eksileri singleplayer baya kisa suruyor, sehrin keske hepsi oyunda olsaymis, sehirdeki insanlarin araclarin dusmanlarin modellemeleri birbirinin ayni. multiplayer yok. multiplayer'in olmamasini diger yandan oyunun oynanisi ve yapisini da bagliyorum.oyunun senaryosu ucu acik bitiyor, ikincisi gelebilir. zaten cogu siteden yuksek puanlar da aldi, satislar da iyi olursa ikinci oyunun yapimina baslanir. daha once de prototype gibi open world turde scarface, hulk gibi oyunlari gelistiren yapimci radical'a sevgilerimi gonderirim. surukleyici sukela bir oyun yapmislar. daha once gelistirdikleri oyunlardaki ozellikleri prototype’a iyi eklemisler. oyunda dc comics ve panasonic’in reklam tabelasi var. dc de oyunun cizgi romanini yapiyordu http://www.actiontrip.com/…s_news.phtml?id=041608_9
(for whom the bell tolls - 14 Haziran 2009 22:12)
oyun falan değildir bu, bildiğin stres topudur, terapi aracıdır, inanılmaz rahatlatır, şöyle bir on dakika oynuyorum, bi gökdelenin tepesinden atlayıp havadaki helikoptere sille aşkediyorum, bir kaç adamı alıp tutup etrafa atıyorum, arabaları kaldırıp ortalığı dağıtıyorum, tüm stresimi atıp işime dönüyorum. sağol varol activision ve radical entertainment, adeta antidepresan yapmışsınız. ayrıca çakma çizgi roman oyunlarına maruz kalmadan onlardaki her türlü atraksiyonu yapmamıza da izin veriyorlar gerçekten. spiderman ne lan, mis gibi alex mercer varken. hikayeydi senaryoydu şuydu buydu zaten artık aramadığım için böyle oyunlarda çokta rahatsız etmiyor. zaten size süper bir senaryo yaptık iddiasında da değil oyun, alın koşturun aksiyon yapın diyor. bu noktadan sonra fazla söze gerek yok diye düşünüyorum.
(hydra headed monkey - 10 Temmuz 2009 20:37)
hiçbir yan görevi yapmadan bitirdiğim oyun. zıpladım zıpladım kafasına kafasına furdum. geberdi şerefsiz boss. ama arada tişörtümü yırtmadım mı? yırttım. öle de sinir sahibi edebilecek oyun.
(fotarkh - 11 Temmuz 2009 02:37)
son zamanların en iyi oyunlarından biri. evet, bahsedildiği gibi grafikleri çok iyi değildir, ancak bu tarzda -zombili gta- bir oyun için son derece yeterlidir. 8800gt ile 1280x1024 ve 4x anti-aliasing ile gayet rahat bir şekilde oynatmaktadır kendisini. oynanış açısından bakarsak enter the matrix ve path of neo'dan bu yana o tarzda* oynadığım en iyi oyundur kendisi. pek çok oyun ve filmin izlerini taşımaktadır. kapağı aşırıcı derecede assassin's creed'in devam versiyonu gibi durmakta örneğin. zaten gerek dövüşülmesiyle, gerek de damdan dala dolaşmaşılmasıyla ona çok benziyor. şehirde özgürce dolaşılabilmesi şüphesiz oyunu grand theft auto serisine benzeten bir özelliği. dövüş tekniklerinin giderek ilerletilebilme olayı ise bana direkt olarak path of neo'yu hatırlattı desem yeridir. son birkaç yılın modası "zombili dünya" modası bu oyunda da görülmekte ve kanımca bunun esinlenildiği eserler resident evil ve 28 days later yapımlarıdır. kesinlikle sıkmıyor. assassin's creed gibi bir süre sonra iyice bayan değil, tam aksine, upgradeleri açtıkça daha da zevkli olan bir oyun. şöyle diyeyim, her ne kadar 3 gün önce bitirmiş olsamda hala günde 4-5 saat oynuyorum: base basıyorum, hive yok ediyorum, strike team ile eğlenceli anlar yaşıyorum, tankla infected'ların arasına dalıyorum vs... oyundaki diğer üniteler de mal mal dolaşmıyor bu arada. bir sokağa giriyorsunuz ve bir de bakıyorsunuz ki 50-60 tane zombi, 10 tane asker ve (arasıra) tank savaş halindeler. askerlere çaktırmadan yardım ediyorsunuz, bir iki zombi kesiyorsunuz, yeni hareketlerinizi deniyorsunuz... tam bir stres atıcı.bu arada, zevkli olduğu kadar vahşi bir oyundur da. 18 yaş altına pek tavsiye edilmez.
(milistroke - 17 Temmuz 2009 03:43)
tankla bir arabanın üstüne sürünce arabanın sizi farkedip geri vitese takıp yolunuzdan çekilmeye çalıştığı oyun. bir oyuna böyle ufak detaylar koyan yapımcının elini öperim ben.
(argent dawn - 19 Temmuz 2009 23:17)
stres atmak için geliştirildiğini düşündüğüm oyun. insanın içindeki sadisti ortaya çıkartıyor.
(thoryum - 14 Haziran 2011 20:04)
--- spoiler gibi ----oyunu bitirdikten sonra baş karakterimiz alex mercer'in herkesi temizledikten sonra yolda yürüyüp "i am not a human, something less than human and something more." repliği bana göre darksiders ile birlikte en iyi oyun kapanışlarından biri olmuştur.--- spoiler gibi ----
(tilion - 16 Haziran 2011 23:49)
o kadar güçlüsünüz ki iyi kalabilmeniz çok zor, bir çeşit tanrı sendromu gibi. kesinlikle masumlara isteyerek zarar vermenize yol açan bir ambiyans veriyor size. alex mercer bu yüzden iyi bir karakter değil. oyunda iyi biri değiliz, soğukkanlı bir caniyiz aslında. bunu karikatürize de etmemiş, direkt olarak gerçekçe neden kötülük yaptığınızı bilerek, isteyerek yapıyorsunuz oyunda.çünkü çok güçlüsünüz, çok fazla güçlüsünüz yani. sizi kimse durduramıyor ve siz bunun bilincindeyken iyi tarafı oynayamıyorsunuz. oyun bu yüzden biraz tehlikeli. yani ben çocuğuma bunu oynatmazdım. belki de bu yüzden devam oyununda, alex mercer'a karşı oynuyoruz ve iyi tarafı oynuyoruz.half-life opposing force gibi. gordon'a karşıydık ama gordon iyi biriydi bunu biliyorduk. bu sefer alex'in şerefsizin teki olduğunu bilerek saldıracağız ona. belki de kendimize saldıracağız psikolojik olarak.oyuna tabii ki bu kadar derin psikolojik çıkarımlar yapmak kimsenin ilgisini çekmiyor ama ben oyunu bitirdikten sonra "ne yaptım ben ya?" hissine düşmüş biri olarak ikinci oyunda alex mercer'ın anasını sikme kararı aldım. vicdan temizleme gibi biraz da. alex de bunu yapıyor, kendisini öldürebilmesi için iyi kalabilecek, şerefli bir askeri kendi gibi bir canavar yapıyor ikinci oyunda. heller, alex'i öldüremezse, kimse yapamaz.
(nebuch - 18 Ağustos 2011 15:14)
oyun yapısı itibariyle önünüze çıkan herşeyi yok etmeniz yolunda sizi zorluyor. hem oyunun kontrolleri hem de alex mercerın saçma sapan güçlü olması bunun temel sebepleri olsa da hikaye olarak da destekleniyor bu olay. oyunun konusu alex mercerın nasıl infectiona ve askerlere karşı savaştığı değil çünkü. görünüşe göre kendisi ve intikamı haricinde pek başka birşey umrunda değil zaten. oyunu oynarken de oyuncu olarak "kalabalığın içinde bana saldıran askerler var, dur tek tek indireyim hepsini" demek yerine "o yönden birileri ateş ediyor, hoppppaaaaa" diyerek üstlerine uçup o yöndeki herkesi ve herşeyi paramparça ediyosunuz. "tehlike" geçtikten sonra veya cutscenelerde alexin oturup "ühühühü civillianlar :(" diye ağlamaktan ne kadar uzak olduğunu da görebiliriz.oyunun yapımcılarının da röportajlarda belirttiği gibi prototype bir intikam hikayesi. etrafta koşturan tipler sadece aksesuar. aksiyonun içinde etrafta sivil mi varmış infected mı varmış pek umrunuzda olmuyor zaten.--- spoiler ---oyunu bitireli çok oldu ama yanlış hatırlamıyorsam alex zaten kendisi değil oyunda. alex mercer virüs penn stationda serbest kaldığında virüsün consume ettiği ilk kişi sadece. kısacası ana karakter alex mercerdan öte alex mercer şekline sahip virüs. önüne geleni organik ezmeye çevirip absorbe eden bir yaratığın da ahlaki değerlerini sorgulamak biraz saçma bence. --- spoiler ---herşeyi geçtim de new york city belediyesini takdir ettim. oyunda şehrin resmen ağzına sıçıyoruz ama nasıl bir hizmet aşkıysa infection falan dinlemeden parçaladığımız herşeyi geri inşa ediyor adamlar. saygı duydum.
(silvalinionisis - 18 Ağustos 2011 15:28)
oyunda alex mercer'ın bilincinin açık olduğunu şu sözlerinden anlayabiliriz:"my name is alex mercer. ı'm the reason for all this. they call me a killer, a monster, a terrorist... ı am all of these things."yine kendisi hakkında resmi bilgi;when he was hired by gentek , alex was a borderline sociopath.
(nebuch - 18 Ağustos 2011 15:48)
Yorum Kaynak Link : prototype