Museo (~ Müze) ' Filminin Konusu : 1985 yılında, veterinerlik bölümünden mezun olamamış, 30'lu yaşlarına gelmelerine rağmen halen bir baltaya sap olamamış Juan Nuñez (Gael García Bernal) ve Benjamin Wilson (Leonardo Ortizgris) hayatlarını anlamlı kılmak için daha önce hiç denenmemiş bir işe girişirler. Mexico City'deki Antropoloji Müzesi'nde bulunan çok değerli parçaları, Noel gecesi çalmayı başarırlar. Bu olay ülkede büyük infial yaratır ve iki kafadar, Meksika devletinin aradığı en önemli iki kişi haline gelince kaçmak zorunda kalır.
Ödüller :
Pájaros de verano(2018)(8,0-1839)
Roma(2018)(7,8-111154)
Zimna wojna(2018)(7,6-35428)
Güeros(2015)(7,5-2883)
Best Screenplay
isp. müze.
(yok boyle bir gol - 24 Şubat 2011 18:36)
bask dilinde müze.
(metanetsiz metan - 18 Ağustos 2016 21:49)
filmekimi kapsamında izlediğim, konusuna bile bakmadan sadece gael garcia bernal'ciğim için bilet aldığım ve pişman olmadığım film. sesler ve görüntüler oldukça etkileyiciydi. yer yer güldürüp yer yer hüzünlendiren, şimdi ne olacak dozunu iyi ayarlayan bir film. filmden çıktığımda film esnasında ellerimi çok sıktığımı fark etmiştim.
(anoktanur - 27 Ekim 2018 21:05)
sabah sabah aklıma gelen kötü film. gerçekten bir de ödüllü falan. ben bazen anlamıyorum bu işi arkadaş, şu filmin ödül almaya hatta ileri gidiyorum izlemeye değecek neyi var? ne olduğu belirsiz, ne için çekildiği belirsiz. sadece normalden biraz farklı diye bir şeyleri arşa çıkaran tayfa oldukça daha çok ödül alır böyle filmler. şu an başka sinemada vizyonda. gitmeyin.
(oyleolurmula - 31 Ekim 2018 08:59)
ne anlatmak istediği bilinmeyen museo hatalı kurgusu ve bütünlük anlamında birbirini tamamlamakta zorlanan sahneleriyle izleyiciye sıkıntılı anlar yaşatıyor. mizansenler tek tek değerlendirildiğinde anlamlı fakat filmin geneli itibariyle anlam kaymasına neden oluyorlar.neyin niçin yapıldığını anlayamamakla beraber, film yer yer salak ile avanak filmine gönderme yapıyor sanki… bilindik sularda yüzen film, meksika kültürü ve toplumundan uzaklaşarak yapaylığını koruyor. birçok detayın havada kalışı da cabası! senaryoda ciddi aksaklılar var ve her şey bir maceradan ibaret olmamalı diye düşünüyoruz. mesela karakterler neden soygun yaptı? para için mi? alın size la casa de papel!soygunun altında başka bir neden yatıyor ve o nedenin altı doldurulamamış. parası olan biri neden müze soymak ister, gösteriş için mi? sorusunun cevabını film boyunca arayıp duruyoruz, çünkü cevabı bulduk derken her şey sarpa sarıyor. diyaloglarda bazı açıklamalar yer alsa da, onlara mantıklı bir açıklama bulamamak filmden kopmamıza sebebiyet veriyor.
(samimi yazar - 2 Kasım 2018 05:33)
filmin kısa özetini okuyup "oo aksiyon, macera, soygun.. keyifli bi film olur" diyerek girip küfür ederek çıktığım film. film mi lan bu şimdi?
(muroo - 7 Kasım 2018 09:44)
zamanınız kıymetli ise gitmeyiniz bu filme."yavvv, yapacağımız hiç bir şey yok işte; boş vakti öldürelim" diyerek gitmeyi düşünüyorsanız eğer, yanınıza kesinlikle emedur alın. zira ben, kameranın bu kadar fazla hareket ettiği, yerinde durmaz perihan gibi bir sağa, bir sola, yukarı, aşağı oynadığı başka bir film hatırlamıyorum izlediklerim arasında. başınız dönecek, mideniz bulanacak. en azından hazırlıklı olun.berlin film festivali'nde en iyi senaryo ödülü aldığından anlamalıydım; alman ne anlar filmden?!.tırt bir film. imdb puanı (7.4) yanıltmasın sakın.ek:1950 - 1970 yıllarının amerikan filmlerinde, takip sahnelerine gerilim katmak için kullanılan müzikler var ya... hah, işte o. orijinal olalım derken filmi iyice çekilmez hale getirmiş o müzikler.
(stripped boxer - 9 Kasım 2018 23:54)
çoğu yazarın aksine kötü bulmadığım film. yalnızca bazı sahnelerde yoğun müzik kullanımı rahatsız etti ve dikkatimi dağıttı ancak hırsızlık ve gelişmiş ülkelerin ulusal müzeleri üzerine tartışmaları çok beğendim.bu filmin yolda geçen kısımları, özellikle denizle bağlantısı çok hoş detaylardı benim için. bazı açılardan y tu mama tambien'i hatırlattı. son müze sahnesindeyse gerilim güzel tırmandı. eksik bir şey varsa karakterin motivasyonuydu. klasik ben bir işe yaramıyorumdan daha derin olmasını beklerdim.meksika sineması bence güzel işler yapıyor.
(le realisateur - 13 Kasım 2018 12:58)
filmin bir bütünlük sorunu olduğu ve senaryoda bazı boşluklar olduğu doğrudur. gerçi o boşlukları bizim doldurmamız bekleniyor. ancak film enteresan bir felsefi tartışma içeriyor.--- spoiler ---filmin başında inka'lardan kaçırılan heykel için kızan babası bu defa meksikalılardan kaçırılınca yine kızması. kim hırsız, kim ev sahibi, kim mağdur. bu tartışmaları tarihi eser kaçakçısı ingilizin şahsında tartıştıkları sahne gayet güzeldi. --- spoiler --- anti kolonyalist öğeler içeren güzel bir film. daha sağlam ve çarpıcı bir film için (bkz: yağmuru bile)
(mahondante - 14 Kasım 2018 20:35)
ölüm en yakınımızdır, solumuzdadır ve bir kol mesafesindedir tarzında bir cümleyle yükselen kamera tekniklerini gerçekten sevdiğim güzel bir filmdi.juanın tabloya baktığında denizin sesini hissetmesi, müze ve sanat sorgulamaları, postkolonyal yaklasımlar ve çeviride de falan filan feşmekan geçmesi ayrı güldürdü.7/10
(suanbuanoan - 15 Kasım 2018 02:20)
Yorum Kaynak Link : museo