Çıkış Tarihi     : 07 Ekim 2014 Salı, Yapım Yılı : 2014
Türü                : Korku,Bilim Kurgu,Heyecanlı
Ülke                : İngiltere,Japon
Yapımcı          :  The Creative Assembly
Yönetmen       : Al Hope (IMDB)
Senarist          : Dan Abnett (IMDB),Dion Lay (IMDB),Will Porter (IMDB),Rob Yescombe (IMDB)
Oyuncular      : Andrea Deck (IMDB), Kezia Burrows (IMDB), George Anton (IMDB)(ekşi), Syrus Lowe (IMDB), Richie Campbell (IMDB)(ekşi), Lachele Carl (IMDB), Ben Cura (IMDB), Sean Gilder (IMDB)(ekşi), Melanie Gutteridge (IMDB), William Hope (IMDB), Anthony Howell (IMDB), Emerald O'Hanrahan (IMDB), Jane Perry (IMDB), Tom Skerritt (IMDB), Veronica Cartwright (IMDB), Yaphet Kotto (IMDB), Harry Dean Stanton (IMDB), Sean Glider (IMDB), Ian Holm (IMDB), Dave B. Mitchell (IMDB), Sigourney Weaver (IMDB), Chris McKinney (IMDB), Christina Kowalchuk (IMDB), David Menkin (IMDB), David Robb (IMDB), Glenn Wrage (IMDB), Jennifer Armour (IMDB), John Schwab (IMDB), Joseph May (IMDB), Kyle Soller (IMDB), Larissa Louznetsova (IMDB), Mac McDonald (IMDB), Madeleine Potter (IMDB), Mark Heenehan (IMDB), Michael Maloney (IMDB), Mitchell Mullen (IMDB), Naomi McDonald (IMDB), Nigel Whitmey (IMDB), Paul Kelleher (IMDB), Peter De Jersey (IMDB) >>devamı>>

Alien: Isolation ' Oyununun Konusu :
Görevini tamamlayarak Dünya'ya dönmeye hazırlanan kargo gemisi Nostromo'nun beş erkek, iki kadın ve bir kediden oluşan mürettebatı özel kabinlerinde uykudadır. Bilgisayarların çevredeki bir gezegende yabancı bir yaşam türü tespit etmeleri üzerine uyandırılırlar. Yasalar, akıllı olabilecek her canlının araştırılmasını emretmektedir. Dallas (Tom Skerritt), Lambert (Veronica Cartwright) ve Kane'den (John Hurt) oluşan ekip, gezegene gittiğinde terk edilmiş bir uzay gemisiyle karşılaşır. Buldukları yumurta benzeri organizmaları incelerken, bir tanesi kırılır ve yengeç benzeri bir yaratık Kane'in yüzüne yapışır. Ekip gemiye döndüğünde Ripley (Sigourney Weaver), Kane'i içeri almakta tereddüt eder. Karantina kuralları çok açıktır. Fakat mürettebat, arkadaşlarını kurtarmak için bu sorumluluğu alır.

Ödüller      :

BAFTA:BAFTA Games Award-Audio Achievement


  • "başta çıkan "sega" amblemi, cızırtılar içinde yok olması insanı çocukluğuna döndürüyor. fazlasıyla olmuş bu oyun. alien filmlerinin havasına sokmakla kalmıyor, baş role koyuyor insanı."
  • "ign'nin notuna falan bakmayın. taş gibi olmuş. atmosfer falan süper."
  • "arkasında gözü olan ibne bi alien ile karşı karşıya olduğunuz oyun.edit: geçemiyorum orospu çocuğunu."
  • "aynı oynanış dinamikleriyle bir jurassic park yapsalar da biz de oynasak. velociraptorlar odada gezerken sen masanın altında saklanıyorsun bir düşünsene, şahane olur..."




Facebook Yorumları
  • comment image

    ign, gamespot gibi sikko inceleme siteleri haricinde 8,0 üstü puanlar almış genelde. oyun harika ama işten güçten bir türlü tam oturamadım başına. ilk bir üç-dört saatini oynayabildim dört oturuşta.

    neyse 10 üzerinden 5.9 veren ign incelemesi dikkatimi çekti bir izleyeyim dedim. adam oyunun çok zor ve uzun olmasından yakınıyor. alien sürekli yakalıyor, çok gelişigüzel hareket ediyor, hiç tahmin edilebilir hareketler yapmıyor, dolapta saklanırken ve havalandırma borularında gezerken bile yakalayıp tek atıyor falan diye eleştri yapmış.(ki bence her biri ayrı bir puan artısı benim gözümde)

    bu incelemeyi yapan gerizekalı, alien ortamdayken dolaba girip, trackerı açıp yeşil yeşil ışık yüzüne vururken, bipleyen sesi hiç takmayıp sik gibi bekliyor. abi lütfen gel beni sik diye bağırıyor resmen. ondan sonra xenomorph tarafından zeytin ezmesi yapılınca da vay oyun ne kadar zor bla bla. bu kadar da gerizekalı bir insan tarafından yapılmış bir inceleme yani. gitsin cod oyunlarına 9 versinler anca tipini siktiğimin ezik lavukları.

    neyse gönül rahatlığıyla alın oynayın derim harika bir survival- horror oyunu.


    (r e d n e c k - 8 Ekim 2014 20:27)

  • comment image

    alien serisini sevenler için bu oyunu oynamak müthiş bir keyif. atmosferi ve ortamı mükemmel yapmışlar, filmin içinde gibisiniz resmen. tekinsiz, klostrofobik... yapayalnız olduğunuzu hissettirmekte çok başarılı atmosfer ve sesler. ara sıra harika uzay manzaraları da görülüyor. henüz oyunun başlarındayım, 2 saat kadar oynadım ve alien ile birebir karşılaşmadım ama outlast dahil hiçbir oyunda bu kadar gerilmemiştim. alien'ın nereden çıkacağını bilmeyince en ufak seste yerimden zıplıyorum "aha geliyor" diye. hem karşılaşmak istemiyorum, hem de merakla bekliyorum kendisini, korkunç bir ikilemdeyim yani. oyun şimdilik çok yüksek puanları hak ediyor gibi duruyor, alien ile saklambaç oynamaya başladığımızda da fikrimin değişeceğini sanmıyorum. değişirse buraya bir edit şey ederim.


    (topuklu - 9 Ekim 2014 14:38)

  • comment image

    az once bitirdigim oyundur.

    alien evrenini seven insanlar icin mukemmel bir oyun olmasinin yanisira alienla malienla alakasi olmayan dostlarimiz icin bile tas gibi bir survival-horror oyunu olmustur. casual call of duty gamer dostlarimiz bu oyunu pek sevmeyecek olsa da denemelerini tavsiye ederim.

    gelelim oyunun artilari ve eksilerine: oncelikle eksilerden baslamak istiyorum ki fazla eksisi yok benim gozumde. hard mode'da oynamazsaniz oyunu bitirmis sayilmiyorsunuz cunku ai hard mode haricinde tam o survival hissiyatini veremiyor. hard'da alien'i provoke etmemek icin her turlu cinligi yaparken, normal'de flamethrower ile yaka yaka kacirtabiliyorsunuz hayvani rahatca.

    artilarina gelirsek: atmosfer, ses ve oynanis 10/10 diyebilirim. oyunun baslarinda bir transit system'i bekleme yeri var ki of of gerim gerim geriliyorsunuz. sesler ozellikle motion tracker olmus tamamen. gidin alin oynayin bu oyunu outlast falan yaninda hak getire.

    chiper signing off.*


    (chiper - 9 Ekim 2014 16:31)

  • comment image

    hiç ümidim yokken beni ters köşeye yatırmış oyun.

    başlığın ilk entrisininde "colonial marines faciasından sonra yeni bir alien oyunu isteyen mi oldu acaba?" diye sitem etmiştim. çünkü o bir "aliens" oyunu olacaktı ve bu yüzden çok önemliydi benim için. hem ne kadar kötü olabilir di ki, en iyi alien filmini referans alacaktı ve "alien queen" yer alacaktı daha ne olsun. ama berbat grafikler, dünyanın en kötü senaryosu ve yerlerde sürünen oynanabilirlik oyunu yılın fiyaskosu haline getirmişti. artık yeni yapılacak alien oyunları hakkında hiç ümidim kalmamıştı. ta ki bu oyunu yaklaşık bir saat oynayana kadar...

    öncelikle 1970'lere ait vintage bilim-kurgu dekoru muhteşem olmuş. yeşil renkli minik monitörler, spor ayakkabılar, deri kaplanmış duvarlar, eski mobilyalar, kasetçalar ve kasetlerin durduğu kutu, büyük vidalar ve tuşlar her şey ilk alien filminden fırlamış gibi. grafikler için epey uğraşılmış, takdir ettim doğrusu. görüntü ve sanat ekibi iyi iş çıkarmış.

    oynanabilirlik de son derece keyifli olmuş. ayrıca mouse/kamera hareketleri mide bulandırıcı değil, aksine insan görüşüne en yakın şekilde yani keskin duruşlar yerine yumuşak duruşlar şeklinde ayarlanmış.

    amnesia'da hissettiğim korku ve çaresizliği bu oyunda ziyadesiyle yaşadım. özellikle benim başlıca korkularımdan olan canavar/katil sessizce odada dolaşırken dolaba veya masanın altına saklanıp bekleme sahnelerini benzersiz bir kalitede yaşadım. bir yandan heyecandan kalp krizi geçirirken öte yandan manyakçasına dolaplara saklanarak deliklerden belli belirsiz silüeti görünen alien'ı nefessiz izleyip gitmesini beklemek tek kelimeyle muhteşem! alien' ın sadece ayak seslerini duymak bile insanı korkutmaya yeterken bütün bu saklambaç sahneleri senaryoyu unutturuyor. nerede olduğunuzu ve ne yapmanız gerektiğini bir süre sonra unutuyorsunuz. hele ki o alien'a yakalandığımız sahneler yok mu, tüylerim her defasında diken diken oldu gerçekten. lanet olasıca androidlerden hiç bahsetmek istemiyorum, anlatmış arkadaşlar zaten.

    call of duty gibi oyunlar hala sizin favori oyunlarınızsa bu oyunu oynamasanız da olur. yok ben artık onlardan sıkıldım bana yeni heyecanlar gerek diyorsanız hiç düşünmeyin. düşük inceleme puanları verenleri de dikkate almayın, onlar taramalıyla ortalığı delik deşik etmedikleri oyunları pek dikkate almazlar.

    4-5 saatlik oyun tecrübesinden sonra oyunun genel havası bu şekilde diyebilirim. oyunda ilerledikçe editlerim artık.

    9/10

    editler gelsin: çok kaliteli oyun... ortalarında ilk alien filmindeki (hatta prometheus filminde de var) simit şeklindeki uzay gemisine intikal ettiğimiz bir bölüm hazırlamışlar. alien evrenine biraz vakıfsanız giger ustanın eserlerini de biliyorsunuzdur. işte bu bölümde uzay gemisinde gezip merkezdeki o meşhur yatan uzaylı yapısını öyle güzel tasarlamışlar ki oyunu durdurup bu düzeltmeyi yazdım. bu nasıl bir grafik art kardeşim, filmin içindeyim adeta ne yaptınız siz!!! giger yaşasaydı da görseydi bu oyunu keşke. bu tam anlamıyla en iyi alien oyunu olmuş.

    30'lu yaşlarınızdaysanız bilirsiniz, ilk resident evil ve silent hill oyunlarındaki anahtar/nesne aramalar, parola/şifre akılda tutmalar, aynı odalarda çaresizce 40 kere dolaşmalar ve çıkış yolu bulamamalar hepsi bu oyunda var. grafik ve teknik olarak çok iyi tasarlanmış ama oyun tarzı retro! save olayı bile...

    edit 2 :
    alien yahut bilimkurgu simülasyonu. olası facialarda bir uzay gemisinde nasıl hayatta kalınır, neler yapılır artık biliyorum. bir keresinde diyafram kapaklı tünelden çıkmak üzereyken alien abiyi gördüm. biraz hınzırlık yapmak (aslında oyunun yapay zekasını test etmek) için bir meşale attım. koşar adımla meşaleyi inceledi. sonra havalandırma tünelinden çıkmadan ateş etmeyi denedim. denemez olaydım, koşarak geldi ve beni sürükleyerek tünelden çıkardı. sonrası malum, selfie çektik beraber. sonra oyunu kapattım ve huzur içinde kalp krizi geçirdim.

    düşük puan konusuna gelince de, ben bu tür durumlarda acımasızca düşük puanlar veren metacritic sitesine bakarım her zaman. valla kimsenin gözünün yaşına bakmaz verir düşük puanı. büyük firmaymış, meşhur oyunmuş falan hiç bakmaz. oyuna bakar. ign gibi "bağış" alamadığı oyunlara eksi basmaz. şu dünyada bir imdb bir de metacritic var, rahat olun. ha, unutmadan metacritic bu oyuna 80 verdi, hakkı var.


    (feseler - 10 Ekim 2014 09:46)

  • comment image

    başta çıkan "sega" amblemi, cızırtılar içinde yok olması insanı çocukluğuna döndürüyor. fazlasıyla olmuş bu oyun. alien filmlerinin havasına sokmakla kalmıyor, baş role koyuyor insanı.


    (kraliyet copculeri - 11 Ekim 2014 12:15)

  • comment image

    beğenmediği oyunların gözünün yaşına bakmadan acımasızca düşük puanlar veren metacritic bu oyuna 80 vermiş arkadaşlar, ne ign'si?.. hala paragöz ign yi takip edenler var mı gerçekten?

    edit: bu entriye tekme tokat dalan arkadaşlar olmuş. ama sonuç yine muhteşem, metacritic nedir diye tartışırken oyunun dünya puan ortalaması yine 80!. demek istediğim de buydu zaten, tek sitenin verdiği 5-6 lık değerlere takılmayın. 80 puan almış oyun işte daha ne istiyosunuz. 100 mü olsun ortalaması?


    (feseler - 12 Ekim 2014 13:47)

  • comment image

    alien hayranları için şuracıkta biraz bilgi vereyim:
    uscss nostromo'nun uçuş kayıt cihazını zeta reticuli civarında anesidora gemisi bulur. yetmezmiş gibi bir de lv-426 gezegenine inerler, bir mürettebatlarını alien yiyince apar topar kaçarlar ve uçuş kayıt cihazını da sevastopol uzay istasyonuna bırakırlar. zaten amada ripley'in de ekibe katılma sebebi bu, cihazı incelemek.

    sevastopol ise dış uzayda bağımsız bir uzay üssüdür. uzak yıldızlara seyahat eden gemiler burada yolcu alıp bırakmaktadır. ayrıca sevastopol'un tersane özelliği de bulunmaktadır ki, nostromo'nun rafineri ünitesi burada imal edilmiştir. hatırlayacaksınız nostromo dış uzaydan topladığı madenleri dünyaya dönüş yolunda kendi entegre rafinerisinde işleyebiliyordu. ayrıca nostromo'nun bazı iç dizayn ve dekorasyonlarının da sevastopol'da yapıldığı biliniyor.

    peki bu uzay istasyonuna nasıl olup da bir alien gelebiliyor derseniz de, cevabı anesidora gemisinde. lv-426'ya indikten sonra bir mürettabatını kaybeden gemide yer aln bir başka mürettebata da alien yumurtası yerleşiyor, bu halde sevastopola nostromo'nun kayıt cihazını getirince alien yumurtadan çıkıyor ve gerisi malum, tüm istasyonu hacamat ediyor. özet olarak durum bu.


    (hansolo - 13 Ekim 2014 16:42)

  • comment image

    hayatımda oynadığım açık ara en iyi survival/horror tarzı oyun. ben bu kadar korktuğumu hatırlayamıyorum hatta ev arkadaşım yanımda olmadan oyunu oynayamıyorum bile. atmosfer ve yapay zeka müthiş. yapay zekanın henüz bir sınırını bulabilmiş değilim. her seferinde beni şaşırtabiliyor.

    --- spoiler ---

    motion tracker'a bakmadan oyunu oynayamıyorum dostlar. motion tracker çıktı mertlik bozuldu onca detay onca grafik boşa gidiyor çok üzülüyorum.

    bir de androidlerin allah bin belasını versin öldürmeyi henüz başarmayı bırakın ölülerin yanından geçmeye bile tırsıyorum.
    ---
    spoiler ---

    oynayın oynatın.


    (ukecan - 14 Ekim 2014 00:39)

  • comment image

    degisik degisik sekillerde yuzlerce kez cigira cigira oldum.

    suratimi parcaladi, kafami ezdi, kuyruguyla sisledi, borunun icinden ayaklarimi yiyerek cekti cikardi, yere atip kopek gibi uc sefer etrafimda donup kafami kopardi, "enee filmlerde gibi tavandan salya akiyor super lan" derken yukari cekip yedi beni.. her olusumden keyif aldim. lakin bi kere serefsiz alien atesten kacayim derken suncacik canim kaldigi icin beni tepeleyip oldurdu lan bocek gibi..

    *morg*
    -bi dene daha alien kurbani geldi
    +ooh nedir kafasi yenmis?, gogsu yarilmis?, uzuvlari koparilmis??
    -yo gayet iyi alien ustune basip oldurmus
    +... nasi lan?
    -rapora parcalanmis yazalim ailesini utandirmiyalim..


    (nuitari - 14 Ekim 2014 01:42)

  • comment image

    tırsa tırsa oynamaktan sanırım bitiremeyeceğim oyun. en fazla bir saat oynayabiliyorum; sonrasında avuç içi terlemiş eller, hafif kalp çarpıntısı, bolca adrenalin salgılamış metabolizma ile quit game diyorum. atmosferi anlatmıyorum, yukarıdaki haliyeti ruhaniyem olayın özeti. sesler atmosferdeki en vurucu kısım olmuş; sağlam bir kulaklıkla oynarsanız daha net anlaşılabilir diye düşünüyorum. siz bakmayın ign'deki dallamaların verdiği absürt nota. inadına oynayın veya benim gibi oynamayı deneyin.

    --- spoiler ---

    elime ilk defa motion sensor'ı aldığımda anlamıştım oyun şimdi başlıyor diye. kesinlikle öyle oldu.
    ---
    spoiler ---


    (rocket guy - 18 Ekim 2014 18:02)

  • comment image

    bir laf vardır "adamlar temiz iş yapmış" diye. işte bu sözün tam hakkını veren nadir oyunlardan olmuş.

    ne bir harala gürele, ne havada uçuşan kurşunlar ne de abartı renk ve ışık oyunları... tertemiz bir grafik tasarımı, abartısız ama etkili ışık dengesi ve oyuncuyu merak içinde bırakan retro oyun dinamikleri, gerilimi aşırı gerçekçi sunumu... yıllardır küstüğüm video oyunlarına barışmamı sağladı.

    zaman zaman portal 2 oynuyormuşum hissi yaşadım. valve yapsa böyle yapardı heralde. hala oyunu bitirebilmiş değilim zira bitirmek istemiyorum. bir noktadan sonra alien hiç gözükmüyor. biz görev peşinde androidlerden falan saklanıp bir takım işler yapıyoruz. oyunun bu bölümleri o kadar klas hazırlanmış ki kaliteli bir bilimkurgu filmi izliyormuş gibi hissediyorsunuz. ne, alien mı? kendimi dar koridorlardaki ölüm saklambacına öyle kaptırmışım ki, keratayı unutmuşum dedim bir ara. işte bunu başarabilmek bir ekip işidir. oyunun %70'i dolaplarda ya da masa altlarında erketeye yatarak geçti. odaları kendi evimden beter ezberledim o derece. oyunun 20 saatlik oynanış süresine çok uzun diyenler olmuş, afedersin ama ben daha oyunun ortalarındayım ve 20 saatten fazla oynadım. ama sıkıldım mı, hayır. call of duty mi oynayayım bu saatten sonra.

    alien isolation tek kelimeyle leziz. ağızda kekremsi bir tat bırakıyor. ergenlere tavsiye etmiyorum.


    (feseler - 19 Ekim 2014 02:26)

  • comment image

    joystiq'teki eleştiride şöyle bir şey deniyordu: "oyunu bitirmekten ziyade oyundan ve bana yaşattığı kabustan kaçmış gibi hissediyorum."

    geçen gün şöyle bir muhabbet yaptık. oyunların giderek birbirlerine benzediklerinden, oyuncunun elinden fazla tuttuklarından falan dert yandık. dünyanın en iyi fikrini de bulsan gidip standart bir oyun yapacaklar nasılsa dedik vesaire...

    alien isolation, son yıllarda yapılmış en tutkulu, en cesur büyük oyunlardan biri. grafik, ses deyip duruyoruz. önemli olan, bu bileşenlerin belirlenmiş esas vizyonun hizmetinde olmaları. nedir o vizyon? ilk alien filmi izleyiciye ne hissettiriyorsa, oyuncuya fazlasını hissettirmek. bunu acaiyip iyi yapıyor işte isolation, geniş kitlelere de hitap edeyim endişesine kapılmadan.

    valla eksiği gediği falan bilemem de... benim gözümde çok saygın oyun, çok.


    (thesharkisworking - 19 Ekim 2014 03:54)

  • comment image

    alien tarafından defalarca şişlenmek suretiyle bitirmiş olduğum oyundur. bitmeyen gerilimi sebebiyle oyunu bitirince rahatlamadım değil. hikaye anlatımı, ses kullanımı ve harika seslendirmelerle tam anlamıyla bir başyapıt. efsane alien quadrilogy'ye bir saygı duruşu. şahsi puanım 9,5/10. o da tamamen "10 vermeyeyim" kıllığından.


    (topuklu - 21 Ekim 2014 10:17)

  • comment image

    bunun dlc'si alinmaz ama alien hayraniyiz, yorumlar da iyi gibi diye ps4'ume indirivermis olduugum oyundur (bkz: #46397186). ama simdi rahatlikla soyleyebilirim ki dlc'si de alinir bu oyunun.

    tavsiyeler uzerine zor seceneginde oyunuyorum. bu yuzden midir, yoksa artik paslanmis miyim, ya da ne bileyim bu tarz oyunlara pek alisikligim yok mudur bilemiyorum ama 3 gun sonunda henuz revirin oldugu 5. bolum sonundayim. esasen evli olmam ve de hafta ici calistigim goz onunde tutulursa fena ilerlememisim. zaten yavas ilerlememin sebebi zart zurt olmem degil (gerci bir kac yerde bir kac kere olmuslugum var ama) surekli tirsa tirsa ve saklana saklana ilerlemem.

    neyse sadede gelecek olursak, oyun gercekten mukemmel beyler bayanlar. oyunu begenmeyecek 2 profil insan vardir, ki bunda yerecek birsey yok, kisisel tercihtir: 1. sabirsiz ve futursuzca aksiyon isteyen eski counterci profil 2. korku ve gerileme katlanamayan profil. onun disinda herkes bence bu oyundan cok keyif alacaktir.

    bunca yillik alien hayraniyim, o alienin birden havalandırmadan geldigini duydugum, bunu duymamla bir yere pusmamin bir oldugu, eger dibimde pusacak bir yer yoksa gotu boklu bir kutunun yanina durup ondan medet umdugum, insallah arkamdan gelmez diye dua ettigim, yanimdan gecerken veya az otede cok ufak bir acidan alien'i gordugum o anlar var ya... aynen cem yilmazin arog filminde t-rex'i gordugunde dedigi gibi "allahim bu klasik ani bana yasattigin icin binlerce kez tesekkurler" dercesine bu oyunun yapiminda ve yonetiminde yer alan herkesin yanaklarindan teker teker opuyorum. adamlar yapmis. oyunun ilk 5 bolumunu oynamis olmama ragmen puanin 9.5'dur.

    yarim puani niye kirdim:

    1. bazen alien yaninizda geciyor, oyle yatak masa altinda olmamaniza veya dolapta saklanmamaniza yani kabak gibi ortada olmaniza ragmen (sadece geldigi taraftan gozukmuyorsunuz ama neticede o engeli gectiginde yan yanasiniz) siz gormeden devam ediyor. gerci o gerilim, ve gecip koseyi dondukten sonra 3.5 atarak hemen baska ve daha iyi bir saklanma noktasina giderken ki mutlulugunuz cok sansliydim hissi doguruyor. zaten o kadar gercekci olsa oyun kesinlikle oynanamaz. ama 5 bolum sonra bunu farkettim tabii, alien'in hangi durumlarda kesinlikle sizi gordugu, hangi durumlarda bazen sizi gormeyecegini farketmeniz icin onla baya vaki gecirmeniz gerekiyor. o yuzden onu ilk gordugunuz levellarda ve oyun basinda duydugunuz gerilim ile sonrasi ayni degil ama yanlis anlasilma olmasin gerilim hep orada
    2. motion tracker eger dogru takip edebildiysem hareket eden her objeyi (acilan kapi, asansor, vs gibi) gostermiyor.
    3. dolaplari acarken cok ses cikiyor ama sanirim alien veya diger dusmanlar o sese tetiklenmiyor, sadece gorurse ciktiginiz noktada sizi tespit ediyorlar. bence acarken yavas ve sessiz acma tusu da olmaliydi (outlast'da vardi sanirim o) ve eger yanlislik sesli acarsaniz dusmanlar hemen oraya gelmeliydi. gercekcilige uygun olma ve atmosfer tamamlayici bir etken babinda.
    4. kat planlarinda asagi ve yukari katlarin planlari arasinda degistirdiginizde degisik katlarin birbiriyle olan irtibatini gormek mumkun degil. alt kata hangi merdiven kovasindan incem, hangi mekan hangi mekanin altinda ustunde o iliski gozukmuyor. mimar adamim, ona ragmen cozemedim :)

    simdilik izlenimler bunlar. oyunda ilerledikce eklemeler yaparim.

    edit: 7. bolume gelmek uzereyim, bu hafta cok oynayamadim. ama artik alien kardes bizi dolaplarda ve yatak altinda da bulmaya basladi her ne hikmetse. bizim hanim da saf oyunda bug var diyor. var tabi, esek gibi bug var kicimizi kesip duruyor :) yok ya, oynamasi faci zevkli bir oyun gercekten, helal olsun.


    (41 karakterli nick isteyen adam - 21 Ekim 2014 10:50)

  • comment image

    bugüne kadar yapılmış en başarılı alien temalı oyun.

    creative assembly* cidden harika iş çıkarmış. sadece alien temalı olarak değil, bir survival olarak da çok çok başarılı. oyunu bu kadar iyi yapan şey, yapımcıların aynı türdeki diğer oyunları iyi inceleyip eksiklikleri üzerine kafa yormuş olması. ufak tefek aksaklıklar yok mu, tabii ki var, ancak oynanışa etki edecek düzeyde değiller kesinlikle.

    ama asıl bu oyunun bir özelliği var ki, başka hiç bir oyunda* bu kadar başarıyla kullanılmamıştı; oyunda herhangi bir şey* üretirken, hack'leyip kod çözerken, kapı açıp panel keserken ve hatta konsolun başında milletin birbirlerine yazdığı iletileri ve günlükleri okuyup bilgi edinirken bile oyun durmuyor. evet, durmuyor. kod çözeyim derken alien tarafından bir güzel şişlenebiliyor, konsolda günlükleri okurken android'lere yem olabiliyorsunuz. muazzam.

    alien sevin sevmeyin, farketmez; oynayın oynatın. daha iyisi yapılana kadar en iyisi bu.

    edit: ha bir de şu muazzam yapay zeka özelliği var, belirtmeyi unutmuşum: alien oyun stilinizi öğrenebiliyor. şöyle ki: mesela dolaplara saklanmış haldeyken sık sık yakalanıyorsanız, artık ilk iş olarak dolaplara bakmaya başlıyor; dikkatini flare, ses bombası vs. ile sık sık başka yöne çekme gayretindeyseniz, bir süre sonra cismin düştüğü yere değil aksi yöne doğru hareket ediyor; genelde air vent'lere güveniyorsanız sizi oradan dışarı çekebiliyor... daha fenası ise flamethrower meselesi; eğer çok sık kullanıyorsanız, ilk seferlerde olduğu gibi ateşle temas anında kaçıp uzaklaşmıyor, aksine iki adım geri çekilip öylece dikilip bekliyor. mühimmatınız bitince de bir güzel haklıyor. tabi bunlara şahit olmanız için hard mode'da oynamak gerek, belirteyim.


    (wowozange - 24 Kasım 2014 18:22)

  • comment image

    muazzam bir survival tarzı oyun. hiç oynamamış ama oynayacaklara tavsiyem önce alien'ın ilk filmini izlesinler kesinlikle. oyunda biraz ilerledikten sonra filmini izledim, mekanlar falan her şey mükemmel ayarlanmış, sanki oyun oynamıyorsun da filmin içindeymişsin gibi bir his uyandırıyor. o kadar iyi ki oyun spoiler alert vericem birazdan. çünkü cidden hikaye alıp götürüyor oyuncuyu.

    ayrıca direk hard mode'da başlayın derim oyuna. tadından yenmiyor.

    --- spoiler ---

    bölümün adını hatırlamıyorum ama verlaine çabuk astronot kıyafetlerini giy gidiyoruz dediğinde, radarda iki tane büyük alien görünce aha dedim bitiriyorum oyunu. ne yapsam da kıyafetlerin odasına gitsem diye düşünürken, alien üzerinde daha önce hiç kullanmadığım noisemaker ı kullandım. penaltıda ters köşeye yatırır gibi iki alien'ı da uzaklara biyere gönderdim ve sürüne sürüne odaya girdim. derin bir oh çekmiştim. kıyafetlerin önüne geldim, change dedim, amanda uzay kıyafetlerinden kafalığı* eline aldı ama o da ne... üzerine arkadaşın salyaları damlamaya başladı ve oyun tüm hızıyla biraz daha devam etti. çok iyi bir twist olmuş kanımca. son sahnedeki twist de güzeldi ama öyle bitmemeliydi oyun
    ---
    spoiler ---


    (dextered housewives - 22 Aralık 2014 04:47)

  • comment image

    son zamanlarda oynadığım en iyi korku okuyunu diyebilirim rahatlıkla. böyle bir stres yok. androidinden alienına götüm üç buçuk attı sürekli gerilim gerilim. kalp krizi geçiricem. ne güzel kapıyı kapatıyorum devam ediyorum adam girdiğim dolabın yanına kadar geliyor araştırıyor, bi siktir git. kesinlikle gece ve sessiz bir ortamda oynanması lazım. oyun, acizliği sapına kadar hissettiriyor. dolaptan 5 dakka çıkamadım, tam çıkıyorum aliyem yine geliyor, kafayı uzatıyorum baba bakıyor filan. kalbi olan oynamasın.

    bir de ben genelde oyunlarda item kullanmayı sevmeyen bir yapıda olduğumdan, noise maker, emp, flare filan hepsi birikiyor kullanmayı da unutuyorum. meğer bunları kullanarak aliyeyi biraz oyalayabiliyor muşuz. ama eleman çok zeki hiç affetmiyor.


    (eachon - 3 Ağustos 2015 04:05)

Yorum Kaynak Link : alien isolation