Insaat (~ Insaat - Die Baustelle) ' Filminin Konusu : İNŞAAT filmi; hiç istemedikleri halde, kötü şans veya kader sonucu zoraki mezar kazıcılığı part time şeyhliğe soyunmak zorunda kalan ve bu yolla insanların ince sorunlarına çare bulan Ali (Emre Kınay) ve Sudi'nin (Şevket Çoruh) trajik komik hikayesini perdeye yansıtıyor. Ardı arkası kesilmeyen krizler ülkesinde, öldürmek için çok haklı sebepleri olduğuna inanan insanların,çok haklı cinayetleri sonunda, sahip oldukları cesetler İNŞAAT'ta buluşuyor. Ve herşey birbirine karışıyor. Masumiyet, suç, sevgi, nefret, intikam, bağışlama, ihanet arasındaki sınırlar yok oluyor. Ve herşey derme çatma bir İNŞAAT'ın üzerinde yığılıyor. Ali ve Sudi ise tam ortasında kazarak bir çıkış yolu arıyorlar. Ama kazdıkça daha da batıyorlar. Umutla umutsuzluk içinde, Nizamettin'in (Ahmet Mümtaz Taylan) baskısı altında, Nazife(Yeşim Büber) ve Ayşe'nin (Binnur Kaya) aşkı arasında, Yaşlı Kadın'ın (Suna Pekuysal) merakı peşinde, o yandan bu yana çaresizce sallanan Ali ve Sudi, birde gece gelenlerin hesaplaşmalarının ortasında kalınca işte o zaman..
Ödüller :
Her Sey Çok Güzel Olacak(1998)(8,2-18399)
Pardon(2005)(8,2-15955)
Çiçek Abbas(1982)(8,1-7827)
Kabadayi(2007)(7,9-16741)
Yazi Tura(2004)(7,7-4937)
Vavien(2009)(7,5-9436)
Organize Isler(2005)(7,4-31755)
Fasulye(2000)(7,3-2119)
Propaganda(1999)(7,1-7633)
Güle Güle(2000)(6,9-1383)
Eve Dönüs(2006)(6,8-1772)
On Yilda Bir: Insaat 2(2014)(5,4-631)
!f İstanbul Uluslararası Bağımsız Filmler Festivali : "Best Actor-National Competition"
SIYAD Turkish Film Critics Association Award : "Best Actor"
SIYAD Turkish Film Critics Association Award : "Best Supporting Actress"
uzun zamandir seyredip de begendigim nadir filmlerden. bir film nasil akici anlatima sahip olur diye ders diye okutulmasi lazim. "turk sinemasina bir $ey katmami$" $eklinde ele$tirilmi$. bence bu film turk sinemasina averajini yukselterek en buyuk katkiyi saglami$tir. nuri bilge ceylan'in powerpoint slideshow'u kivaminda, fransizlarin turkce bilmediklerinden farkina varmadiklari kotu oyunculugu ve yapay diyaloglariyla cannes'da odul almaktan ba$ka i$e yaramayan eserleriyle du$urdugu averaji siradan izleyicinin lehine toparlami$tir. filmdeki tek goze batan unsur nizamettin karakterinde ahmet mumtaz taylan'in son derece siritan haber spikeri duzgunlugunde diksiyonu olmu$. acikcasi film oyle guzel icine alip surukluyor ki nerede inerseniz inin yolculugun keyfinden dolayi umursamiyorsunuz. o yuzden "sonu kotuydu" ele$tirilerine de katilmak zor zira konunun aki$i karamsar ve iyimser gitgelleriyle seyirciyi zaten her tur sona hazirliyor. gercek ile mizah arasinda tikilmi$lik ise filmin akiciligina kari$an bir esanstan fazlasi degil izleyiciyi rahatsiz etmiyor, egreti durmuyor.guzel film izlemek ne guzel bir duyguymu$.
(ssg - 19 Mart 2007 10:03)
bayıldım bayıldım bayıldım. henüz bitti film. zamanında izlemediğim için kendime küskünüm. bilmem nedendir acayip beğendim yahu ne bileyim. oyunculuklar pek bir âlâ idi. olaylar örgüsü ve filmin çözümlenmesi de geçer notu kaptı benden. çekimler ne vasat ne de üstün. göze batmayacak kadar iyi. çok sevdim mına koyim ya şu an kendime anlam veremiyorum. tanım: özellikle ahmet mümtaz taylan ın oyunculuğunun gözümde zirveye çıktığı 2003 yapımı türk filmi.
(lakirdi - 1 Ekim 2010 16:43)
türk insanının görünce gözlerini alamadığı, saatlerce sıkılmadan (kollar arkada bağlı vaziyette) izleyebildiği, ibrahim tatlıses üretim merkezleri.
(hoze - 18 Temmuz 2003 20:34)
gecenin bir yarısı adamın ağzına sıçan soundtrack'i ile, tüm zamanların en iyi türk filmleri arasına girebilecek güzel yapıt.
(omer serif - 27 Şubat 2013 01:40)
an itibarı ile türkmax'da oynayan filmdir. ali'nin sudi'ye sevişirken yakalandıktan sonra, sudi'nin "o benimdi" derken oynadığı oyunculuk ve sonrasında ali'den yediği tokat ile gelen müzik, dağılmama sebep olmuştur. şevket çoruh oyunculuk konusunda, bu sahnede kendini aşmıştır.
(neusia torres - 24 Haziran 2013 01:25)
hiç hesapta yokken iki tuhaf gelir kaynağı kazanan ali ve sudi'nin hikayesi.sarkmayan senaryo ve süper işlenmiş oyunculuk.saçmalıklara gülmemizi bekleyen,ünlü bolluğuyla göz doldurmaya çalışan son dönem türk filmlerinin arasından ustalıkla sıyrılmayı başarmış,bize doğru dürüst bi'şey izleme fırsatı vermiş yapım..evet oyuncu performansları genelde iyi ama özellikle şevket çoruh olayı bitirmiş.segilediği oyunculukla kendine uzun süre yetecek krediye sahip olmuş.
(ninni - 22 Kasım 2003 20:34)
oyuncularin performansi ve senaryosuyla bu senenin en iyi türk filmi*..
(godot - 23 Kasım 2003 11:53)
insaata girmek tehlikeli ve yasaktir sozune yeni bir anlam katan ve hayatimizi hic bitmeyen cirkin bir insaata donusturen ahlak anlayisina deginen film.
(koyumavi - 30 Kasım 2003 13:30)
--- spoiler ---- alı abı şeyh şahabettin kim biliyor musun?+ bilmiyorum, kimmiş?- deden--- spoiler ---
(acmayin dedeler var - 14 Temmuz 2014 22:24)
sudi ile ali'nin televizyonun karşısına geçip adam öldürenleri, muska için gelenleri izledikleri sahnede "yazık ya adamlara" dedikleri an muhteşemdir. tıpkı bizim gibi. televizyon karşısına geçip başkalarının acılarını izleyip "yazık ya adamlara" diylerek günümüzü geçirir, savunma mekanizmamızı çalıştırır "biz en azından daha o kadar düşmedik" diye kendimize telkin ederiz. onların acısını izleyerek kendi acılarımızı sanallaştırırız. sudi ile ali gibi. boktan bir inşaatta, amele olarak üç kuruş paraya çalışıp boğazlarına kadar belaya batıp "yazık ya adamlara" diyebiliyorlar. adorno abinin dediği gibi "zulüm uzun sürerse celladına aşık olursun" bu da böyle bir şey işte.
(oztokyolu - 21 Ekim 2005 16:51)
Yorum Kaynak Link : inşaat