Itirazim Var (~ Chodzmy pogrzeszyc) ' Filminin Konusu : Eski bir boksör olan Selman Bulut, artık imamlık yapmaktadır. Günün birinde, çalıştığı camide bir cinayet gerçekleşir. Polisin olayın üzerinde hiç durmaması üzerine Selman, cinayeti çözmek için tek başına çaba göstermeye başlar. Leyla ile Mecnun dizisiyle büyük bir şöhret kazanan Onur Ünlü'nün yönettiği filmde, yönetmenin vazgeçemediği isimlerden Serkan Keskin başrolde oynuyor. Keskin'e Hazal Kaya, Büşra Pekin, Öner Erkan ve Osman Sonant gibi isimler eşlik ediyor. Gösterime girmeden önce +18 yaş sınırı getirilen film, daha sonra +15 olarak sınırlandırıldı.
Ödüller :
Mutlu Ol Yeter(2015)(8,3-4909)
Ben de Özledim(2013)(8,2-6366)
Sen Aydinlatirsin Geceyi(2013)(7,9-7538)
Ölümlü Dünya(2018)(7,8-12721)
Bana Masal Anlatma(2015)(7,7-12474)
Pek Yakinda(2014)(7,6-27855)
Limonata(2015)(7,5-8221)
Bes Sehir(2010)(7,1-2228)
Günesin Oglu(2008)(7,1-4352)
Kara Bela(2015)(7,0-5937)
Görünen Adam(2017)(7,0-1105)
Polis(2007)(6,7-5180)
!f İstanbul Uluslararası Bağımsız Filmler Festivali : "Golden Tulip-Best Director"
!f İstanbul Uluslararası Bağımsız Filmler Festivali : "Golden Tulip-Best Actor"
'zaten şanslı biri de değilimdir, filmlerim iş yapmaz benim'diyen güzel abimin merakla beklediğimiz filmi.sen şanslı değilsin belki ama sen varsın diye biz çok şanslıyız.ha bu film iş yapacak ama, hissediyorum lan.
(di azot mono oksit - 24 Şubat 2014 20:21)
fragmanı* sevindirmiş ve meraklandırmıştır beklemedeyiz --- spoiler ----cihan demir cinayet masasından-selman bulut camiden--- spoiler ---
(silenka - 25 Şubat 2014 14:40)
--- spoiler ---"boks insanı insana döve döve anlatma sanatıdır"--- spoiler ---
(yoktan adam - 16 Nisan 2014 22:53)
insan onuru içerdiği için +18 olan film. şöyle demişler yapımcıya gönderdikleri belgede: "yönetmeliğin 11. maddesi gereğince film, çocukların ve gençlerin ruh ve beden sağlığını etkileyici unsurlar, genel ahlak, insan onuru ve şiddet içermesi nedeniyle 18 yaş ve üzeri izleyici kitlesi içindir". çok açık sözlü adamlar vesselam.edit: onur ünlü konuyla ilgili çok güzel bir açıklama yapmış: "bu kararın siyasi olmadığını umuyorum ama ahlaki bir karar. ahlaki bir karar olması siyasi bir karar olmasından daha tehlikeli. bir filmi izleyen üç kişinin 76 milyonun ahlakıyla ilgili bir karar verdiğini görüyoruz. bu üç kişinin ahlakıyla ilgili kim karar verecek. ya da kim verdi daha önce? siz 76 milyonun ahlakını gözetebilecek bir kişiliğe sahipsiniz. onun için gelin bu işi yapın diyen kim? filmi izleyenler zaten biliyorlar filmde +18 gerektirecek tek bir plan bile yok. sahne de demiyorum plan. 17 yaş ve 10 aylık bir insana güvenmeyenler 18 yaşındaki bir insana nasıl oy verdiriyorlar."
(carliii - 17 Nisan 2014 19:22)
dün akşam capitol'de izledim... filmi 10 dakika geç başlatan salon bir de üzerine yanlış filmi başlatınca küçük çapta bir protestoyla karşılaştı... (alkışlar falan) onur ünlü olduğu için zerre şüphem yoktu filmden yanılmadım da... serkan keskin ve onur ünlü ile ilgili düşüncelerim zaten daha önceki entrylerimde var... sırrı süreyya önder'in sinemadaki başarısı ortada... öner erkan, osman sonant... benim açımdan sırıtan tek karakter büşra pekin oldu... o da arada görünmedi zaten... film belli kesimlerce eleştiri alabilir ki zaten o belli kesimler peşinen +18 şartıyla vizyona soktu... filmde bolca gönderme var kör göze parmak sokar cinsten değil anlayana... tavsiye ediyor musun derseniz kesinlikle! hatta 2. defa izlemeyi düşünüyorum...size ileride çok arayacağınız 'spoiler' veriyorum... --- spoiler ---'insan sadece suçluyken kaçmaz. bazen suçlandığın için de kaçarsın. ama bir kere kaçmaya başladıysan, bir şeyleri de muhakkak kaçırırsın elinden.: bazen gençliğini kaçırırsın, bazen geleceğini, bazen de aklını...--- spoiler ------ spoiler ---oysa hakikat akılla ya da başka bir şeyle kavranılmaz; hakikatin ancak parçası olunur. bunun için kurtul: geçmişinden... geleceğinden... aklından... kainatta ne varsa şu anda oluyor görmüyor musun? sadece burada, sadece şimdi. gözlerini kapa, kalbini aç, aklını da bırak gitsin... akıl dediğin şey, kafanda koca bir ağırlıktan başka ne ki?--- spoiler ---
(wakhanthanka - 19 Nisan 2014 11:25)
"verdiğiniz şey canınızı yakmadıkca vermiş sayılmazsınız"
(yoktan adam - 19 Nisan 2014 12:08)
--- spoiler ---selman bulut çok farklı bir imam gibi görünse de aslında bütün imamların böyle olması gerekiyor. böyle olmayan imamlar bize farklı gelmeli ama ne yazık ki değil. filmdeki karakterimiz öyle bir imam ki; allah'ın varlığını hakkında rasyonel cevaplar bulmak için antropoloji masterı yapmış biri*. muaviye'nin imamı olmadığını kendi söylüyor. bağlama çalıp türkü söylüyor. satranç oynuyor. hazır cevap. zeki. çevik*. espritüel. inandıkları uğruna günah işlemekten korkmuyor. islamiyeti akıl ve mantıkla anlamaya çalışıyor, bunun yanında da kalben iman etmeyi bırakmıyor. diğer dinlere hiç de uzak değil. bunlardan başka verdiği fetvalar, söylediği sözler; devlet eliyle diyanet tarafından dayatılan dini eleştiriyor. ancak söyledikleri şu anki hükemetten bağımsız, genel olarak iktidar kavramına yönelik eleştiriler. ve çok da doğru söylüyor. örneğin imam nikahı ile alakalı söyledikleri, daha sonra faiz ve infak hakkındaki görüşleri. filmin asıl meselesini bir cinayeti çözmekten çok bunlar üzerine kurulu. cinayeti çözmek amaç değil, hakikate varmayı sağlayan araç. değinilen diğer konulardan bazıları; tefecilik, faiz, banka, pedofili, sokak çocukları, aşk, minnet, heykel, resim, dostluk, rüşvet, ve müzik. işte bütün bu konularda lafını hiç esirgememiş olması nedeniyle, 18 yaş sınırıyla cezalandırılmış, sansüre uğramıştır. bu konuda söylenecek çok şey var ama neyse. bütün bunlardan başka, süperman'i oynayan erkan kolçak köstendil gayet başarılı. hem karakter olarak hem de oyunculuk açısından. serdar orçin her zaman olduğu gibi çok karizmatik, sakal ayrı bir yakışmış. serkan keskin'in oyunculuğuna diyecek yok zaten. filmde oturmamış yerler yok mu var tabii ki, ufak tefek kusurları elbette var ama güzel film. müzikleri ve kovalamaca sahneleriyle de sherlock'u akla getiriyor. çok hoş ayrıntılar barındırıyor. onur ünlü gene iyi iş çıkarmış. muhtemelen devamını da çekecektir. ismi de hesabım var.bence selman bulut, allah'la satranç oynuyordu. o yüzden yenilince şükretti. tabii bu tamamen benim uydurmam da olabilir. gasilhanede ölüyle beraber çekilen selfie mükemmeldi*.son olarak; sırf cep telefonu melodisini leyla ile mecnun'un müzikleri yapanlar gitse bile, onur ünlü'nün en çok izlenen filmi olacaktır. facebook'taki leyla ile mecnun temalı paylaşımları saymıyorum bile. hadi bakalım sevginizi sinemaya giderek gösterin..--- spoiler ---
(tadin kaldi - 21 Nisan 2014 18:13)
bu filme gitmeyen bizden değildir. o kadar söylüyorum,gidin.öyle güzel,ince dokunuşlar var ki, hani bazen sözlükte özellikle gezi sırasında açılan başlıklarda mutlu oluyorduk ya bizim gibi düşünen insanlar var, orantısız zeka örnekleriyle karşılaştığımızda. bu da o benzer hissi yaşattıran filmlerden. bir sahnede akıl ve delilik üzerine namı diyar ismail abinin repliği var ki sırf onu tam olarak hatırlamak için tekrar gidebilirim.--- spoiler ---supermen: keşke herkes senin gibi olsa imam, o zaman hiç günah işlenmezdi.selman bulut: yanlış, o zaman insanlık bu hale gelmezdi. günah işlenmese medeniyet ilerlemezdi.--- spoiler ---
(basaklarin rengini hatrilasana - 21 Nisan 2014 22:11)
neden +18 olduğunu az çok çözdüm..spioler sayılmaz merak etmeyin.hatta izlemeyenler izleyecekleri zaman dikkat etsinler. imam selmanın bir tiradı var. "komşusu aç olmasın diye zengin mahallesine taşınan var" diye başladığı hani. islam fıkıhından bahsettiği. yememiştir arkadaşım. orda anlatılanı insanların izlemeleri-anlamaları birilerinin götü yememiştir.
(deli efendi - 21 Nisan 2014 22:17)
hükümeti sağlam eleştiren film.--- spoiler ---hükümette tanıdıklarım olsa, kredi almaktan neden utanayım?--- spoiler ---
(cokdusunmebunlari - 22 Nisan 2014 09:41)
--- spoiler ---işte o vaazihtiyaçtan fazla mal haramdır, hırsızlıktır… altın ve gümüş, yoksullar üzerinde hegemonya kurmak için kullanılıyor… infak edilmiyor… mülkte şirk koşuluyor… kırkta bir diye bir şey tutturulmuş gidiyor… komşusu açken tok yatmamak için zengin mahallelerine taşınanlar var… peki sokaktaki açtan, yoksuldan haberiniz var mı? bu dinin klasik fıkıh anlayışı, yeryüzünün sokaklarında aç gezen 1 milyar insan için ne diyor?o fıkıh, ömer’i vuranların, ebuzer’i çöle gömenlerin, ali’yi hançerleyenlerin, hüseyin’i susuz bırakanların, medine’yi yağmalayarak 900 sahabe kadınına tecavüz edenlerin ve kabe’yi mancınıkla ateşe verenlerin fıkhıdır.o fıkıhtan bir şey çıkmaz. o, zenginlerin, kodamanların, cariye ve köle sahibi olma peşine düşmüşlerin fıkhıdır. sultanların, harem ağalarının, zindandan imam-ı azam’ın kırbaçtan morarmış cesedini çıkaranların, kırkta bircilerin fıkhıdır… ebuzer ğıfari’nin dediği gibi ‘geceyi aç geçirip de kılıcına davranmayanın aklından şüphe ederim...http://www.adilmedya.com/…t-ceken-vaaz-h41465.haber--- spoiler ---
(penaltiyi taca atan centilmen futbolcu - 24 Nisan 2014 20:15)
ve beklenen bilgi geldi...işte filmin müziklerinin tam listesi.."itirazım var" seslendiren; eyüp hamiş söz; behlül taş müzik; rıfat şalıel "eşrefoğlu al haberi" seslendiren; hüseyin turan söz/müzik; ahmet yurt dede"muhabbet bağında" seslendiren; serkan keskin söz; şah ismail müzik; ali rıza bayrak "ah bana bana" seslendiren: hüseyin turan söz/müzik; hamza başyurt "requiem - introitus" müzik; w.a. mozart
(wakhanthanka - 28 Nisan 2014 18:01)
spoiler ve bir takım gereksiz yorumlar içerir. derler ki, eğer hallac-ı mansur, muktedir billah'ın değil de başka bir halifenin döneminde yaşasaydı idam edilmezdi. aslında, idam etmenin bile maalesef şerefli kaldığı durumlar var tarihte. zira derisini yüzmek, idamın çok ötesinde bir vahşet ve bu vahşet, orta yolu tutturmak derdinde olan müslümanlar tarafından anlatılmaz, konuşulmaz, tartışılmaz. hz. hüseyin'i susuz bırakarak öldürenler de müslümandı sahi... onlar da "la ilahe illallah..." demiyor muydu? demek ki bir şeyler yanlış sayın orta yolcular. kimin imamı olacağız? muaviye'nin mi? selman bulut net adam. nerede durduğuna karar vermiş; ben muaviye'nin imamı değilim rahat ol, diyor. biz kimin imamıyız?film, bu toprakların diliyle açılıyor; sazla. saz mühimdir. saz, bu toprakların en büyük itirazlarını yazan kalemdir. on birinci yüzyıldan bugüne kadar özellikle osmanoğulları devrinde, bu toprakların "eleştirmen"lerinin ozanlar, aşıklar olduğunu görürsünüz. tabi, ecdad ecdad dedikleri osmanoğulları devrinde de itrazı olanlar çıkmıştır; neyse ki (!) boğdurulmak yahud boğaza atılmak suretiyle susturulmuşlardır.filmi anlatıyor gibi yapıp canım ne istiyorsa anlatsam mı acaba? film çok güzel ama. didaktik bulanlar olmuş. ben bir çoğunu cahil buluyorum bu yorumu yapanların*. bütüncül bir tarih, edebiyat algısı yok belli ki bir çoğunun. çünkü edebi türlere hakim olsalar şunu görecekler, bu film tam da zamanının çocuğu! ne demek bu "zamanının çocuğu"? şu demek efendim, didaktik eserler -nasihatname yahut siyasetname türü- devletlerde işlerin pek de yolunda gitmediği dönemlerde yazılmıştır genellikle. mesela on dördüncü yüzyıl anadolu'sunda, on yedinci yüzyıl osmanlısı'nda nasihatnamelerin artması, "sıradan" insanların -bazısı okumus ilmiye sınıfının, bazısı hakk aşığı zatların, bazısı da halk içinde gizli velilerin ama asla iktidarda olamayacak kimselerin- eline kalem alıp nasihatname, siyasetname yazması, yani "devlet aklı"na akıl öğretmeye kalkması, "bak öyle değil böyle yapmalısın" demesi bizatihi itirazdır. "bu yaptığın yanlış padişahım" diyemeyen insanların "doğrusu budur" deme yöntemidir. ilm-i siyaset denen üslupla yaparlar bunu. bu itirazı yazarken eserin önsözünde devletin mevcut hükümdarına methiye yazdıysa yırttı. ama eğer yazmadıysa +18'i alır ! senin eserini okutmaz, okutturmaz. 400-500 yıldır sistem aynı işliyor yani. on yedinci yüzyılda mum ışığında hicviye yazdığın için boğduruluyorsun; yirmi birinci yüzyılda filmine yasak getiriliyor, ekonomik boğma yöntemi. bizim biat kültürü sorunumuzun temelinde filmin başında çalan sazın işaret ettiği tarih yatıyor. iki müslüman birbirine itiraz ettiği zaman güçlü olanın yanında durursak daha az kan dökülür zannediyoruz; kan dökücünün zulmüne ortak oluyoruz. ama bize sorsalar ehl-i sünnet vel cemaat'iz! yani bu itiraz ancak bu dönemde yükselebilirdi. bu film ancak bu zaman yapılabilirdi. türkiye son 10 yıldır 1960 travmasını tekrar tekrar yaşayarak biat kültürüne sığınmış durumda. 1960 ihtilali deyince bugünkü gençler turan emeksiz'i hatırlamıyor ama sıradan bir günde on defa menderes'i duyuyor. duyulsun tabiki, ama aynı gençler menderes'in kurduğu tahkikat komisyonunu da bilsin. menderes'in, istanbul fatih'te yol yapacağım diye çiğnettiği kabirleri de bilsin fatihasını öyle okusun. allahu alem, ben o idamın altında istanbul'un manevi sahiplerinin ahı yatıyor diye hissederim. konudan uzaklaşma kaygısıyla noktalayayım.filmin aceleye gelmiş olmasını da sevdim ve değerli buldum. siz düşünülüp tartılan itiraz gördünüz mü? ben hiç hatırlamıyorum. düşünüp planlanan şey itiraz değil intikam olur. kızgınlığını, öfkesini içselleştirmeyip tepki vermektir itiraz. itiraz, kalbî bir şeydir. rasyonel akılla yapılmaz. kalbin aklı ile yapılır ve bu yüzden değerlidir. eğer bu filmde, itirazı olduğu için öldürülen göz nuru gençleri anılmasaydı büyük bir eksiklik olurdu.faiz meselesi...ben çocukken faiz haramdı. sonra ne olduysa bazı hocalar, bazı faiz çeşitlerine helal dediler. sonra da müslüman iş adamları pıtır pıtır finanslar kurdu. mücahit değil müteahhit liderler çıktı. bugünse, eğer bize itibar kazandırmasa, ticaretimizi daha rahat yapmamıza engel olsa müslümanlıktan bile çıkacak hale geldik. benim filmde en etkilendiğim sahne "ben şahitlik ederim ki.... faiz haramdır!" dediği sahne oldu. belki de böyle ölümleri duyduğum için hakikatin çıplaklığı karşısında gözlerim doldu. neden +18 sonra da +15 yediğini de o an anladım. çünkü merkez sağın çocuklarını böyle bilgilerden korumalıyız. babalarına "faiz haram mı? peki repo ne bıbıcığım?" diye sormalarına fırsat vermemeliyiz. camiye gelip iki rekat namaz kılmanın kimseyi ahlaklı, dürüst dahası müslüman yapmaya yetmeyeceğini söylememeliyiz. bir buçuk milyon lirası olduğu için utanan bir imam, merkez sağın çocuklarına iyi örnek değil. olumsuz örnek teşkil eder. onun yerine lüks saatleri olan amcalarını izlesinler. bunu merkez sağın çocuklarından biri olarak söylüyorum.filmde en keyifle izlediğim sahneyse, imamın sigarasını yakıp uzun uzun içtiği sahne. kimin dediğini hatırlamamakla berabergeçen ramazanda tivitırda okumuştum: "memleketi orucunu sigarayla açan gençler kurtaracak!"diye. ben de o itiraz eden müslümanlardan ümitliyim.rakı içerken besmele meselesine gelince...bunu eleştirenler sâfi süper egodan ibaret arkadaş. muhafazakar sanatın neden imkansız olduğunu bir kere daha anlıyorum bu eleştiriyi duyunca. filmi objektif değerlendiremiyor. "selman bulut" karakteri -bak karakter diyorum- her şeyi besmele ile yapan yani ahlaken müslüman bir adam, meslek icabı imam değil, hilkaten mümin. malum yemeğe içmeğe başlamadan önce besmele çekmek sünnettir, alışkanlıktan gelen bir tavrıla söylüyor. ama bizim muhafazakar sinemacılarımız bunu anlamaktan fersah fersah uzak.
(bugun baska seylerden bahsedecektim - 10 Mayıs 2014 00:41)
sinema kültürü rezillikler üzerine kurulu türk sinemasının yüz akı filmlerinden.nereden belli ?işbu film 24 hafta gösterimdeydi. toplam biletli seyirci : 136.902türk sinemasının diğer nadide örneklerine bakalım;aşk sana benzer, 1. hafta an itibariyle 629.180biraz geçmişe gidiyorum...recep ivedik 4 : 7.369.098tam da bu yüzden kalitedir itirazım var.bu ülkenin seyircisine 5-10 beden büyüktür. içi doludur çünkü.başta onur ünlü olmak üzere, emeği geçen tüm değerli insanlara, cân-ı gönülden teşekkürlerimi buradan bildirmek isterim.
(takipteyim ben - 1 Şubat 2015 20:39)
mükemmel ötesi bir yapıt. tekrar izledim ve hala düşündüğüm şey; mükemmel, mükemmel, mükemmel. bir kere müzikler şahane, oyunculuklar harika, görüntü mükemmel, mesajlar bu ülkenin kaldıramayacağı kadar ağır ve gerçek. çok güzel mesajlar barındırıyor, hani vaaz sahnesi bence türk sinemasındaki en cesur sahnelerden biridir. o meşhur vaaz sahnesi;--- spoiler ---https://www.youtube.com/watch?v=ianvsgqteiq--- spoiler ---bu ülkede böyle şeyler söylersen +18'i yersin. çünkü kaldıramayacakları hakikat bu. gerçek de bu, hakikat de bu, doğru olan da bu. işlerine gelmez. onlar bunu istemezler. hurafelerle, yalanlarla yürüttükleri düzene çomak sokanın yok edildiği bir düzen bu.--- spoiler ---aklını kaybedince korkularından kurtulursun bu da seni özgürleştirir çünkü sadece korkaklar kendi akıllarına güvenirler ve bütün korkaklar hakikatin esiridir oysa hakikat akılla ya da başka bir şeyle kavranmaz hakikatin ancak parçası olunur.--- spoiler ---beh beh beh!--- spoiler ---selman: sever misin sen bağlama?gökhan: sevmem mi hocam aleviyiz biz.selman: allah aşkına olum niye söylemiyorsun daha öncegökhan: ama siz de imamsınızselman: olum ben de muaviye'nin imamı değilim merak etme--- spoiler ---izleyin!
(siyahliadam - 1 Mart 2015 00:51)
"komşusu açken tok yatmamak için zengin mahallelerine taşınanlar var… peki sokaktaki açtan, yoksuldan haberiniz var mı?"https://www.youtube.com/watch?v=ggqvpdpxszm"altın ve gümüş, yoksullar üzerinde hegemonya kurmak için kullanılıyor…""o fıkıhtan bir şey çıkmaz."
(syn - 2 Mart 2015 01:46)
kimse yazmamış sanırım:----------------şıpoylır-----------------puslu kıtalar atlası'ndaki efraim de tefecinin çırağıydı..----------------şıpoylır-----------------
(jendepus - 12 Mart 2015 16:23)
--- spoiler ---gayet beğendiğim film. onur ünlü yine süper bir karakter yaratmış. hayatımda gördüğüm en karizmatik, en muzip, en ağzı bozuk imamdı. insandı nihayetinde. karakterin kendi ağzından da dediği gibi "ben allah'ın günahkar bir kuluyum."- sever misin sen bağlamayı?- sevmez miyim hocam aleviyiz biz.- allah aşkına! e oğlum niye söylemiyorsun daha önce?- ama siz de imamsınız.- oğlum ben de muaviye'nin imamı değilim merak etme. --- spoiler ---
(kamburkelimat - 2 Mayıs 2015 23:53)
“ihtiyaçtan fazla mal haramdır, hırsızlıktır… altın ve gümüş, yoksullar üzerinde hegemonya kurmak için kullanılıyor… infak edilmiyor…mülkte şirk koşuluyor… kırkta bir diye bir şey tutturulmuş gidiyor… komşusu açken tok yatmamak için zengin mahallelerine taşınanlar var…peki sokaktaki açtan, yoksuldan haberiniz var mı? bu dinin klasik fıkıh anlayışı, yeryüzünün sokaklarında aç gezen 1 milyar insan için ne diyor?o fıkıh, ömer’i vuranların, ebuzer’i çöle gömenlerin, ali’yi hançerleyenlerin, hüseyin’i susuz bırakanların, medine’yi yağmalayarak 900 sahabe kadınına tecavüz edenlerin ve kabe’yi mancınıkla ateşe verenlerin fıkhıdır.o fıkıhtan bir şey çıkmaz. o,zenginlerin, kodamanların, cariye ve köle sahibi olma peşine düşmüşlerin fıkhıdır.sultanların, harem ağalarının, zindandan imam-ı azam’ın kırbaçtan morarmış cesedini çıkaranların, kırkta bircilerin fıkhıdır… ebuzer ğıfari’nin dediği gibi ‘geceyi aç geçirip de kılıcına davranmayanın aklından şüphe ederim…’”
(legendeki levrek - 19 Mayıs 2015 02:20)
--- spoiler ---günahla irtibatı kesilen insan kemale eremez.--- spoiler ---onur ünlü filmin içinde yer alan bu sözle ilgili şöyle demiş,"ibni arabi'nin sözüdür o. çok basit bir şey söylüyor aslında. hayattan kopma, bir şey yapmak istiyorsan, sonunda hikmetli bir şey olacaksa ve bunun için günahın içinden geçmen gerekiyorsa geç. içinden geçerken girmek zorunda değilsin, etrafından dolanabilirsin ama yapmak istediğinden geri durursan hiçbir şey yapmamış olursun."o hikmete, o kemale ermem için şarap içmem gerekiyorsa içerim. hiçbir şey yapmamak günahların en büyüğü çünkü.
(kutsi ile firkat - 17 Temmuz 2015 18:59)
Yorum Kaynak Link : itirazım var