Süre                : 1 Saat 20 dakika
Çıkış Tarihi     : 01 Ocak 1976 Perşembe, Yapım Yılı : 1976
Türü                : Komedi,Aile,Gizemli,Romantik
Taglar             : Romana dayalı,ottoman,Korku,siyah sanatçı,denizci
Ülke                : Türkiye
Yapımcı          :  Arzu Film
Yönetmen       : Ertem Egilmez (IMDB)(ekşi)
Senarist          : Hüseyin Rahmi Gürpinar (IMDB)(ekşi),Sadik Sendil (IMDB)(ekşi)
Oyuncular      : Kemal Sunal (IMDB)(ekşi), Sener Sen (IMDB)(ekşi), Halit Akçatepe (IMDB), Hale Soygazi (IMDB)(ekşi), Adile Nasit (IMDB)(ekşi), Aysen Gruda (IMDB)(ekşi), Ali Sen (IMDB)(ekşi), Yasemin Esmergül (IMDB)(ekşi), Jale Altug (IMDB), Tayfun Akalin (IMDB), Taci Ersan (IMDB), Enis Fosforoglu (IMDB), Cengiz Nezir (IMDB), Ergin Orbey (IMDB), Ata Saka (IMDB), Türker Tekin (IMDB), Murat Tok (IMDB), Dinçer Çekmez (IMDB), Feridun Çölgeçen (IMDB)

Süt Kardesler (~ A Foster fivérek) ' Filminin Konusu :
Herkesin hayal ettiği ancak kimselerin sahip olamadığı bir konağın sahibi olan Melek Hanım, Şaban’ın arkadaşı Ramazan’ı, sütoğlu olan Şaban ile karıştırınca eve alır. Maço Abisi Hüsamettin’e ise eve aldığı Ramazan’ı damadı olarak tanıtacaktır. Gün gelince konağa gerçek Şaban gelecektir ve o andan itibaren hiçbir şey eskisi gibi olmayacaktır.Ertem Eğilmez’in Hüseyin Rahmi Gürpınar’ın Gulyabani isimli romanından uyarladığı filmi, içinde barındırdığı kült anlarıyla Türk sineması üzerinde en çok iz bırakan eserlerden bir tanesidir.


  • "gulyabani'nin kimliği hakkında tartışılan sahnede:*-komşulardan birisi olabilir mi?* -cıkk... sanmam...* -ben de iş olsun diye sormuştum zaten."
  • "şener şen ve kemal sunal bahçede gulyabaniyi aramaktadırlar birden karşıdan gulyabani görünüverir:k-seni çok seviyorum sütoğlanş-peki ya babamık-en çok onu severdim zatenkoparır evet"
  • "an itibarı ile trt 1 kanalında başlayan film. hayranları izlesin, kaçırmasın."
  • "sürekli şabanoğlu şabanla karıştırdığım film. her seferinde şaban gözün kesiyor mu alaşağı edebilecek misin iti repliklerini bekleyip hayal kırıklığına uğrarım."
  • "an itibarıyla trt 1'de başlayan film.geceyi evde tek başına sıkılarak geçiren sözlükçülere selam olsun. aha kalk borusu öttü!"
  • "özetlemek gerekirse, bütün karışıklık, bütün çapanoğlu, bütün dümen dolap ramazan*' ın am sevdası yüzündendir."
  • "gulyabanin çerçeveye girdii sahnelerdeki müzik kopartıcıdır.gitarın boş tellerin den alınan seslerin mi la re sol si mi düzeninde çalınmasından oluşur hatta"
  • "bu filmde gulyabani'nin kim oldugunu tahmin etmek, usual suspects'da katili bulmaktan daha zor. hem karmasik, hem komik, tam bir basyapit."
  • "bu güzide eseri beğenen insanları düşük zekalı insanlar sınıfına sokan kişiler açısından baz alındığında, beğenmeyenlerin idiot sınıfında yer almasını istediğim filmdir."
  • "ud eşliğinde fasıl yapılan sahnede, şener şen'in çaldığı udun tellerinin olmadığı görülebilir."
  • "türk olduğuma şükretme sebeplerinden bir tanesi.. allah'tan türküm ve türkçe biliyorum da şu muhteşem filmi tüm esprileri ile izleyebiliyorum."




Facebook Yorumları
  • comment image

    bir insanın youtube sitesine 9 bölüm halinde tamamını yüklediği film. vay hayvan demek istiyorum.

    edit: şimdi oylanınca gördüm bu entryyi. demek ki o zamanlar youtube'da böyle filmlerin tamamını görmek hayret verici bir şeymiş. çok garip.


    (peder zickler - 26 Şubat 2007 16:34)

  • comment image

    özellikle de gulyabani sahnesinin harika çekildiği film. şimdiki milyonlarca dolarlık korku filmlerini izliyorum da hiçbiri benim üzerimde o "gulyabani sahnesi" kadar büyük etki bırakmadı.

    kemal sunal ve halit akçatepe'nin oyunculuklarını da tebrik etmek lazım hani. türk sinamasının unutulmaz filmleri arasında yerini almıştır, "tekrar tekrar izlenip de bıkılmayacak film" tanımına en uygun filmlerden birisidir.


    (gnydgn - 13 Nisan 2008 01:21)

  • comment image

    şaban, bihter'in kucağına düşer, bu esnada kumandan içeri girer, akabinde şener şen'in canlandırdığı öyle bir sahne var ki tahminimce ondan başkası bu işi bu kadar güzel ve komik kotaramazdı.

    -höst! hayvan herif, sen nasıl bir "hanfendiye" ismiyle hitap edersin.

    (hanfendi derken, dönüp bihter'e bakışı ve gülüşünü düşünüp tekrar okuyun)


    (sotw - 6 Temmuz 2010 16:11)

  • comment image

    --- spoiler ---
    filmdeki bir replik hatası;

    bihter : niye inan mıyorsunuz şaban bey ? hakikatten çok yaşıklı bir erkeksiniz
    şaban : demek yakışıklıyım !
    bihter : hem de çok
    şaban : öyleyse beni beğeniyorsunuz
    bihter : beğenmez olur muyum !
    şaban : o halde, umabilir miyim ?
    bihter : neyi ?
    şaban : bu gece hülle için imam gelecek ya !
    bihter : ee ?
    şaban : işte canım! hazır imam gelmişken biz de o arada kıyalım nikahı
    bihter : ilahi ramazan bey
    şaban : benim hakiki adım şaban
    bihter : şaban!
    şaban : evet! şaban!

    la daha demin şaban dedin zaten.
    ---
    spoiler ---


    (eusta - 29 Temmuz 2010 05:36)

  • comment image

    şener şen ve kemal sunal bahçede gulyabaniyi aramaktadırlar birden karşıdan gulyabani görünüverir:

    k-seni çok seviyorum sütoğlan
    ş-peki ya babamı
    k-en çok onu severdim zaten

    koparır evet


    (antichrist - 9 Mart 2003 11:29)

  • comment image

    an itibarıyla trt 1'de başlayan film.

    geceyi evde tek başına sıkılarak geçiren sözlükçülere selam olsun. aha kalk borusu öttü!


    (nikim yok benim - 13 Ekim 2012 00:22)

  • comment image

    özetlemek gerekirse, bütün karışıklık, bütün çapanoğlu, bütün dümen dolap ramazan*' ın am sevdası yüzündendir.


    (teke tekte gel - 15 Mart 2013 16:17)

  • comment image

    gulyabanin çerçeveye girdii sahnelerdeki müzik kopartıcıdır.
    gitarın boş tellerin den alınan seslerin mi la re sol si mi düzeninde çalınmasından oluşur hatta


    (iiaa2 - 15 Mayıs 2001 01:47)

  • comment image

    bu filmde gulyabani'nin kim oldugunu tahmin etmek, usual suspects'da katili bulmaktan daha zor. hem karmasik, hem komik, tam bir basyapit.


    (manueldimas - 10 Aralık 2013 20:02)

  • comment image

    - biz bu kapanları niye kurduk?
    - niye kurduk?
    - gulyabaniyi yakalamak için...
    - yakalamak için..
    - peki kim yakalandı? ben...
    - evet seen...
    - o halde...
    - kumandım?
    - efendim yavrum...
    - bu vaziyete göre gulyabani sensin..
    - evet benim...
    - gördün mü nihayet itiraf etti...
    - höööstt! kendine gel aptal herif!!


    (locutus - 11 Mayıs 2004 11:28)

  • comment image

    bu güzide eseri beğenen insanları düşük zekalı insanlar sınıfına sokan kişiler açısından baz alındığında, beğenmeyenlerin idiot sınıfında yer almasını istediğim filmdir.


    (ahirette gorusuruz - 26 Nisan 2014 00:29)

  • comment image

    ud eşliğinde fasıl yapılan sahnede, şener şen'in çaldığı udun tellerinin olmadığı görülebilir.


    (g3c - 22 Mayıs 2004 01:44)

  • comment image

    bu filmde melek hanimi (adile nasit) cildirtip paralarina konmak icin olabilecek en sacma plani yapan kerami bey (ali sen) daha sonra bu plana bile sadik kalmaz. filmin sonlarina dogru kahyaya;

    "bu gece de ben gittikten sonra gulyabani kiliginda dolas evde herkes seni gorsun"

    der. ulan kadinin cildirmasi icin gulyabaniyi sadece onun gormesi ve baska kimsenin gormedigi icin ona inanmamasi gerekmiyor mu? herkes de onunla beraber gorunce kadin niye delirsin? zaten melek hanim da digerleri tek tek gulyabaniyi gordukce "yaaa ben dememis miydim" seklinde ozguvenini geri kazanir film boyunca. lan kerami bey amca, cok salak adamsin yeminle.

    ayrica sut kardesler sarilirken yakalaninca "dayin hepimizi yatirip kitir kitir keser" diye islerin sarpa sarmasina yol acilmasina ragmen kumandanim husamettin daha sonra yalniz baslarina damadim bayram'in afife'ye bagirip cagirirken yakaladigi halde sadece kulagini ceker. hatta daha sonra bosanan damat zannettigi ramazan'a -dusun yegeninden bosandigi halde, yani olabilecek en onemli sey oldugu halde- sadece bir tokat atar. yani adam aslinda gayet mulayim sayilir.

    filmin sonlarinda cagrilinca one cikma sahnesinde "emir erim" dendigi zaman asil damat bayram neden one cikar bilinmez, cunku kendisi hic emir eri ramazan olmamistir.

    bir yerde bihter hanfendi saban ile diyaloga girerken saban bey diye baslar, ramazan bey diye devam eder sonrasinda "benim adim saban" dendigi zaman sasirir.

    filmin tek itici noktasi bazi ses efektlerinin ucuk derecede abarti olmasidir. mesela gulyabani ve saban'i pespese goren emine'nin cigliklari yabanci bir korku filminden alintidir ve oyle abarti kacmistir ki anlatmak mumkun degil. daha sonrasinda da bihter'le konusurken kumandanim husamettin tarafindan basilan saban fesini bulup kapidan cikmak yerine duvara carpinca dinamit patlamasi gibi ses cikar, resmen cizgi film atmosferi olusur.

    simdi butun bunlari neden yazdim? filmi o kadar cok seyrettim, hatta seyredemedigim zaman dinledim ki, resmen ezberledim.

    cunku sut kardesler filmi tarihte cekilebilecek en muhtesem filmlerden biridir, sevmeyen ise bizden degildir.


    (lemre - 2 Şubat 2015 20:46)

  • comment image

    türk olduğuma şükretme sebeplerinden bir tanesi.. allah'tan türküm ve türkçe biliyorum da şu muhteşem filmi tüm esprileri ile izleyebiliyorum.


    (ascartia - 18 Temmuz 2015 11:00)

  • comment image

    filmin en güme giden ve en komik repliklerinden biri şudur;

    şaban ve ramazan çukur kazarken kavgaya tutuşurlar, kovalamaca esnasında şaban takılıp çukura düşer ve ağzı oynamazken muhteşem bir kemal sunal ara sözü girer: "kendi kazdığım çukura düştüm."


    (soup nazi - 2 Temmuz 2005 23:34)

Yorum Kaynak Link : süt kardeşler