• "allah affetsin dayanamadım aldım tüm soru işaretlerine rağmen...korkulu bir kış beni bekliyor."
  • "(bkz: aral ithalat)"
  • "türkiye'de yaşayan kimsenin para vermemesi gereken oyun. epic store'da dünya çapında 16 dolar olmuşken, türkiye'de 309 tl'dir."




Facebook Yorumları
  • comment image

    çıkış tarihi: 22.02.2019

    steam’de pre-order olarak standart sürüm 89 lira iken altın sürüm 123 liradır. bu fiyatlara baktığımızda en düşük fiyat türkiye’nin olmuş.
    baz alınan oyunun resmi fiyatı 59.99 dolar iken türkiye fiyatı ise 14.76 dolardan satılmaktadır.

    not: oyunu alarak üreticiye destek olun.

    kaynak: steamdb.info

    edit: oyunun fiyatı standart sürümü 89’dan 209’a fırlamış olup, altın sürüm ise 123’den 299’a fırlamıştır.

    edit 2: oyunun fiyatı standart sürümü 209’dan 309’a fırlamış olup, altın sürüm ise 299’den 439’a fırlamıştır.
    fiyatlar inanılmaz artmış. aral'ın parmağı varmış gibi duruyor.

    edit 3: oyun steam'den kaldırılarak epic games store'a geçmiştir. yapımcı firma pc kullanıcılarını tehdit etmiş olup boykot edilmesi gerekmektedir.
    almayın oyunu.


    (bir arkadasa bakmistim - 16 Ağustos 2018 01:41)

  • comment image

    normal zorlukta, takriben 24-25 saat sonunda bitirdiğim oyun (epicgames'in arayüzünde toplam oynama saatini göremedim). metro serisini çok sevdiğim için parayı bayılıp aldım fakat kesinlikle 300 liralık bir oyun değil. 90-100 lira aralığında olmalıymış. o yüzden sabredebiliyorsanız indirim kovalayın veya steam'e gelmesini bekleyin derim.

    hikaye bir şaheser olmasa da güzel sayılır. spoiler vermeden, oyunun son çeyreğini biraz depresif / biraz telaşlı bir havada oynadığımı söyleyebilirim, üstelik bu iyi son ile bitirmeme rağmen, kötüyle bitirsem daha beter olurdum heralde. gerçi şahsi kanaatimce metro serileri hikayeden çok atmosferi ile oyuncuyu içine çekiyor. çoğu yerde yaratıklardan kaçarken girilecek yerleri pas geçmişim, toplanan günlük / mektup tarzı bilgilerin üçte birini falan kaçırmışım.

    oyun açık dünya olmasına rağmen, bir lineerlik hissiyatı mevcut. görevler sizi haritalardaki tüm büyük yerleşim mekanlarına uğratıyor, geriye kalan sadece yağmalanacak eşyalar ve yol üzerindeki tek tük temizlenecek mekan, hani zaten gözünüzün önünde olup girmek isteyeceğiniz yerler. en büyük haritası sanırım çöl olan yer, orayı da en fazla 4 saatte her yerini gezersiniz. tabi bunlar gözle görülür yerler; yan odalar, ufak tüneller vb. gözden kaçabilecek çok yer var.

    eşya sistemi güzel olmuş. belli başlı silah iskeletleri var (kalaşnikof, altıpatlar vb.) bunlara parça takılarak geliştiriliyorlar. yanılmıyorsam 2 adet tabanca, 2 otomatik tüfek, 1 ufak 1 ağır makinalı, 2 pompalı, 1 keskin nişancı silahı iskeleti var. parçalar ise namlu, dürbün, şarjör vb. aynı türden farklı parçalar silahın "puanlarını" değiştiriyor, vurduğu hasar, nişan alırkenki hassasiyet vs.

    bu silahlardan 2 tanesini seçiyor; 3. silah olarak oyunun yarısına kadar hava basıncıyla çalışan tüfeği, yarısından sonra da tatar yayını alıyorsunuz (tüftüf'ü bir harita hariç yine kullanabiliyorsunuz fakat tatar yayı çok ama çok daha elverişli, üstelik düşmanı duvara çivilemek hakikaten ayrı bir haz veriyor, oku çıkarana kadar adam orda çivili kalıyor, oku geri aldığınız için de daha ekonomik oluyor).

    bunun yanı sıra fırlatmalık olarak el bombası, bıçak, molotof ve ses çıkaran teneke var. kıyafetiniz standart, yan görev olduğunu fark etmeyeceğiniz yan görevlerle pusula ve gece görüş ekipmanı alıyorsunuz. belli başlı geliştirmeleri var, örneğin gaz maskesinin camı daha dayanıklı versiyonu gibi, bunları da görev yerlerini gezerek buluyorsunuz.

    zanaat sistemi oldukça ihtiyaç duyulan bir sistem olmuş. 2 ana materyal var: metalik ve kimyasal. bunlarla gerek mermi, gerek sağlık iğnesi, gerekse molotof yapabiliyor, silahınıza yeni bulduğunuz parçayı takabiliyorsunuz. bunlar sırtınızda taşıdığınız çantadan yapılıyor. silah temizliği ve kask tamiri ise doğru dürüst bir atöyle istiyor. sadece ana merkezinizdeki atölyede ise silahlarınızı değiştirebiliyorsunuz.

    bu materyalleri öldürdüğünüz düşmanları yağmalayarak, sağda solda duran kutuları açarak ve düşmanlarınızın silahlarını sökerek elde edebiliyorsunuz. bu sistem sayesinde normal zorlukta hiç mermi zorluğu yaşamadım diyebilirim. özellikle canınız tehlikedeyken ve iğneleriniz bitmişken 5 saniye kenara çekip yeni iğneler üretebilmek büyük nimet.

    bug ile 3 yerde karşılaştım; kilitli bir kapıyı açmaya çalışırken animasyon sonucu kapı önünde duran masamsı şeyin arasına sıkıştım, bir yaratıkla çarpışırken yaratık dondu (meğer bana saldırıp sinematiği tetiklemesi gerekiyormuş) ve bir düşmanın çatıda olmasına rağmen sanki elle itekleniyormuş gibi havada ilerlemesi. ilk ikisinde en son kayıttan yükledim havadaki düşmanı da vurunca cesedi yere düştü sorun olmadı.

    kayıt alma konusunda oyun oldukça başarılı. sürekli olarak hızlı kayıt alabiliyorsunuz ve harita boyunca birçok yerde oyun güvenlik noktası kayıtları alıyor. birçok defa benim aldığım kayıt 10 dakika öncesindeyken oyunun otomatik kaydı 1-2 dakika öncesindeydi.

    uzun lafın kısası, oyun gerçekten çok güzel fakat gereğinden fazla pahalı. davai artyom.


    (orthezuma - 17 Şubat 2019 17:45)

  • comment image

    metro 2033 pc ye ilk çıktığından beri ciddi fanıyım serinin. sıradışı bir fps olmasından dolayı. fear ı da çok severim.

    şimdi bunu öbür metrolar gibi (2033 te var mıydı hatırlamıyorum ama last light ta vardı) en yüksek zorluğunda açtım. bunun zorluk seviyesini arttırınca cephane bulunmaz hale geliyor. telafi olaraktan siz de daha fazla hasar veriyorsunuz.

    oynarken geriyor, klasik metro gibi. grafikleri ve atmosferi muazzam. ui olmadan oynamanın da ayrı bir keyfi var. tam tadında bırakmışlar her zamanki gibi. yani oyunda bir önceki oyunlarda olduğu gibi beni geren temel şey karanlık ve klostrofobik ortamlarda ordan burdan yaratık saldırması ve jump scare değil, sürekli az cephaneyle dolaşmak. ya da filtrenin bitmesi. bunda bir nebze azaltmışlar onu crafting getirdiklerinden. normalde full shotgun+2. susturuculu silah bulunduran ben, tikhar gitmeye başladım. geceleri tüm yaratıklar başıma üşüştüğünden ateşli silah sıkmaya cesaret edemiyorum. watchmen leri uzaktan indiriyorum, insan mutantları kaçıp atlatmaya başladım zira cephaneyi tak diye tüketiyor. yine kanser eden silahlarıyla geri gelmiş, aşırı geri tepme, sallanma çok bariz. tracer var ateş ederken ama allah ne verdiyse tarayamıyorsunuz o yüzden pek iyi değil. seviyorum bu oyunun kendine has olan gunplay ini.

    kötü yanlarına gelince:

    artyom un hiç konuşmaması (metro klasiği)
    kanser eden yükleme ekranları (bu kadar olmaz gerçekten)
    bug çok

    edit: bitirdim. oyunla ilgili tüyo vermek gerekirse (spoiler ımsı):

    yüksek zorluklarda dan dun girmek yerine stealth her zaman kraldır (önceki metrolarda olduğu gibi).
    örümceklere kesinlikle silah sıkmaya gerek yok. önceki metrolarda da bu böyleydi. çakmak + full şarjlı flashlight ile gidin. şarjı kesinlikle fullenmeli çok daha etkili oluyor. çakmağın da faydası oluyor yakın mesafede . bir kere bile sıkmadım.
    son bölümdeki goriller de aynı şekilde. bunları gizliden geçip gidebilirsiniz.
    ilk volga kısmında çok fazla suit upgrade var tamamen her tarafı dolaşmaya değer.
    oyunu iyi sonla bitirmek istiyorsanız alyosha damir ve duke üçlüsünden en az ikisi sağlam kalmalı (damire birşey olmuyor ama ayrılıyor). bunlardan en zoru damiri tutmak. damiri tutmak için amk çölündeki tüm köleleri kurtarmak lazımmış ben kaçırdım. sadece gemidekileri kurtarmak yetmiyor. ilk baştaki size saldıran adamı da öldürmemeniz lazımmış (ben bunu da öldürmedim ama yetmedi). diğerleri ilgili bölümlerde gereksiz yere adam öldürmeyerek elde edilebiliyor (cult üyeleri ve pioneer lara karşı öldürücü kuvvet kullanılmamalı, banditleri temizleyebilirsiniz)
    bir önceki metro oyunlarının moral point diye bir sistemi var (bunu ekranda flaş gibi bir şey oluyor öyle anlayabilirsiniz. kötülük yaparsanız da ekran kararıyor. https://www.youtube.com/watch?v=carujjhdhwq - bu metro 2033 ama hep aynı sistem) iyilik yaparsanız artı kötülük yaparsanız eksi puan veriyor. oyunun sonunda buna göre son elde ediyorsunuz. yalnız bunda biraz farklı dediğim gibi volga taiga ve çölden ikisi iyi sonla biterse artyom oyunun sonunda yaşıyor. toplam moral point değerlendirilmiyor.


    (mcb okuyorum ben ya - 3 Mart 2019 08:28)

  • comment image

    ranger hardcore modda oynadığınızda hud kapatayım derken alt yazıları da kapatan oyun. orada buradaki rusça yazıların alt yazılarının sadece bu zorlukta silindiğini pintipanda izlerken farkettim. zorluk artınca direkt rusça da öğrenmemiz bekleniyor sanırım.


    (after all this time - 3 Mart 2019 14:01)

  • comment image

    öz önce bitirdiğim ve kesinlikle beni derinden etkileyen oyunlar listesine yazdığım şaheser.

    --- spoiler ---

    oyunun konsepti bence kesinlikle harika olmuş. trenle yeni bölgelere seyahat etmek, her bölgenin kendine has yaşama koşullarına uyum sağlamak vs. çok hoş olmuş. trene geri döndüğünde hissedilen ''güven'' hissi psikolojik olarak spartan ekibine bağlıyor sizi. hikaye örgüsü son derece hoş olmuş, gizlilik ya da aksiyon seçeneğinin oyuncuya bırakılması vs beni son derece tatmin etti. tabi metro diyince akla gelen atmosfer ne derece yansıtılmış derseniz bence dibine kadar yaşadık post apokaliptik dünyayı. helal olsun 4a games.
    ---
    spoiler ---


    (imperialis - 10 Mart 2019 15:08)

Yorum Kaynak Link : metro exodus