Süre                : 1 Saat 15 dakika
Çıkış Tarihi     : 28 Aralık 1962 Cuma, Yapım Yılı : 1962
Türü                : Drama
Taglar             : başlık olarak karakter adı,Iki kelime başlığı,Hedda Gabler karakter,intihar,Sevgisiz evlilik
Ülke                : İngiltere,ABD
Yapımcı          :  Talent Associates-Paramount , British Broadcasting Corporation (BBC) , CBS
Yönetmen       : Alex Segal (IMDB)(ekşi)
Senarist          : Henrik Ibsen (IMDB)(ekşi),Eva Le Gallienne (IMDB)(ekşi),Philip H. Reisman Jr. (IMDB)(ekşi)
Oyuncular      : Ingrid Bergman (IMDB), Michael Redgrave (IMDB), Ralph Richardson (IMDB)(ekşi), Trevor Howard (IMDB), Dilys Hamlett (IMDB), Ursula Jeans (IMDB)(ekşi), Beatrice Varley (IMDB)

Hedda Gabler ' Filminin Konusu :
Hedda Gabler is a TV movie starring Ingrid Bergman, Michael Redgrave, and Ralph Richardson. A scheming woman marries a nice but dimwitted intellectual out of convenience. She hears that her old lover is back in town. She decides to...


  • "30'lu yaşlarımı hedda gabler oynamak için sabırsızlıkla bekliyorum..."
  • "ankara dt'nin yeni oyunu. konusu hakkında hiçbir bilgim yok ama oyuncu kadrosu fazlasıyla merak uyandırıyor. olcay kavuzlu, murat çidamlı, mesut turan'ın yer aldığı bir oyun herhalde kötü olamaz."
  • "bir paul willis filmi. oyuncular: heidi schreck, tricia rodley, matt ford, deron bos ve john abramson"




Facebook Yorumları
  • comment image

    bugün üsküdar müsahipzade celal sahnesi'nde gidip izlediğim oyun.

    öncelikle çok da kaliteli bir oyun değil. ama fena da değil. oyunun aslındaki temayı çok iyi yansıtamamışlar. özellikle hedda gabler karakteri çok zayıf olmuş. oyuncudan ziyade oyunun kendisiyle alakalı bi sorun bence bu. senaryo ve kurgu çok zayıf geldi bana. belki de bu işin senaryo ve kurgu tarafıyla ilgilendiğimdendir. bilemiyorum. ayrıca doktor bilmem kim de çok iyi rol kesemiyordu. ortanın üstündeydi yine de bak, hakkını verelim. sonra belki de en mühimi, yargıç karakteriydi. yargıç karakteri öylesine güzel kurgulanmış ve oynanmıştı ki, resmen yazacağım her hikayeye koymak istedim kendisini. bunların dışında oyun gayet iyiydi. en azından beklentileri karşıladı.

    ha bi de o hedda gabler son sahnede son aksiyonunu yaparken, şebnem köstel'in kafası acımadı mı ya? duyarken içimiz acıyordu bizim her defasında.

    işte başka işiniz yoksa gidebileceğiniz, ikinci yarısı çok daha iyi olan, senaryosu ve kurgusu çok daha güzel yapılabilinecek olan, yönetmenliği yine de ince elenip sık dokunmuş olan bi oyundur.


    (kutat kubilik - 28 Nisan 2012 02:47)

  • comment image

    şehir tiyatroları'ndaki temsilin oyun için basılmış broşürdeki fotolarına bakar bakmaz, emre koyuncuoğlu'nun yine bir günümüze uyarlama sevdasına düşmüş olduğunu anladığım fekat henüz gidip görmediğim için şu an sadece ilk izlenimi yazdığım oyun.

    hedda'nın, modernize edilmeye de günümüze uyarlanmaya da ihtiyacı yok! zaten bu yüzden, çok sevdiğim tiyatroyu izlemez oldum sevgili yönetmenler, reji yorumu diye güzelim oyunları-karakterleri berbat ediyorsunuz. etmeyin.


    (tavus - 18 Kasım 2012 16:17)

  • comment image

    istanbul büyükşehir belediyesi şehir tiyatroları'nda sahnelenen emre koyuncuoğlu rejisini izleyip, üzerine ibsen düşmanları başlıklı bir yazı yazmam farz oldu.

    tıpkı ekşi sözlük yazarı tavus'un yaptığı gibi (bkz: #30986860) oyunu seyretmeden; sadece okuduğum eleştiri yazılarında verilen önemli bilgilerin yol açtığı infialle hakkında (yalnız hedda gabler de değil; yine izlemediğim, devlet tiyatroları yapımı, kenan ışık rejisiyle sahnelenen antigone üzerine de) twitter'da yaptığım kombo eleştiri, yorum ve atışmalar ve önemli bulduğum bazı tweet'ler bu arada kaybolup gitmesin, kayıtlara geçmiş olsun:

    6 kasım 2012:

    - feridunc: hoppala, ibsen'in de "update"i mi çıkmış? hedda gabler (ne demekse) "güncelleştirilmiş" diyor zeynep aksoy radikal'de: http://www.radikal.com.tr/…id=1106467&categoryid=41

    - isinelicin: @feridunc ahaha guncellestirme mi? http://www.guardian.co.uk/…-house-film-modern-world

    - coskunbuktel: @feridunc buna niye şaşırdın? "asparagas tiyatroya" karşı mücadelemizi henüz kazanmış değiliz ki?

    - coskunbuktel: @feridunc bu konuda kitap yazan, teoriye hakim olan, tartişılamayan biziz. ama unutma: sahneler bizle tartışamayanların elinde

    - coskunbuktel: @feridunc ve örneğin ahmet hakan bile programa tiyatrocu çağırdığında kitap yazmış bizi değil, bizimle tartışamayanları seçiyor

    - coskunbuktel: @feridunc + kendilerini bizim eleştirilerimizden engelleme ve sansürle koruyanları seçiyor...

    - coskunbuktel: @feridunc böyle ülkede, ibsen'in ve hedda gabler'in başına herşey gelir; halis ve katıksız bir hedda gabler seyretmek hayaldir

    - feridunc: (klasikleri) "güncelleştirme" demişken, simplified mı stupidfied mı başlıklı coşkun büktel değinisini anmadan olmaz: http://www.eksisozluk.com/…fied mı&a=sr&au=mutebaki

    - feridunc: zeynep aksoy'un hedda gabler "güncelleştirilmiş" tespiti vesilesiyle... "oyunları niye okumalıyız?" (edward albee) http://tiyatrofanzini.blogspot.com/…vaplamakla.html

    - feridunc: ibsen'i/hedda gabler'i izleyen seyircinin ilk tepkisi "x oyuncu müthiş oynadı" diye not vermek oluyorsa, o oyunda ciddi sorun var demektir.

    - coskunbuktel: @feridunc onlar oyun değil, oyuncu seçmeleri seyretmiş sayılmalı.

    13 kasım 2012

    - feridunc: kenan ışık, sofokles'in antigone oyununu "oyunlaştırmış"(?) 2500 yıllık tiyatro klasiği oyunu "oyunlaştırmak" ne demek? http://www.devtiyatro.gov.tr/…detay-antigone42.html

    14 kasım 2012

    - coskunbuktel: @feridunc sakın kenan ışık dt'den ayrıca yazarlık ücreti alıyo demek olmasın? sadece "asparagas tiyatro" mu, ve dahi devletin malı deniz mi?

    - feridunc: sofokles'inki "oyun" değilmiş gibi, dt'nin "oyunlaştıran: kenan ışık" diye kakaladığı asparagas antigone'yi @melihanik 10 ay önce yazmıştı...+

    - feridunc: +... "istanbul devlet tiyatrosu’nda arabesk trajedi: antigone (2012)" (melih anık, http://melihanik.blogcu.com/…antigone-2012/11691587) @melihanik

    - feridunc: @melihanik +... bu, "oyunlaştıran: kenan ışık" rezaletini ise ben daha dün, yeni fark ettim http://www.devtiyatro.gov.tr/…detay-antigone42.html

    - melihanik: @feridunc savaş aykılıç'ın antigone(dt) yazısı bir "olay"! benim açımdan ise büyük olay!

    - feridunc: @melihanik hele sizin yazınızla birlikte okunduğunda "büyük olay!" olduğu daha bir aşikâr... http://melihanik.blogcu.com/…antigone-2012/11691587 … // http://www.tiyatronline.com/…uk-dorukta-bir-tiyatro

    - feridunc: ibsen/sofokles yerine, yönetmen hezeyanıyla malul 2.el/5.sınıf kopyalarına para döküp halka kakalayan devlet/şehir tiyatroları, yeter artık!

    - coskunbuktel: "asparagas tiyatro" (bir başka deyişle "yönetmen tiyatrosu") tiyatrocuları, bu kitaba asla cevap veremedi: http://coskunbuktel.com/…etmentiyatrosuna karsi.htm

    15 kasım 2012

    - melihanik: emre koyuncuoğlu’dan unutulmayacak hedda gabler( ibsen) http://melihanik.blogspot.com/…ulmayacak-hedda.html

    - feridunc: melih anık'ın hedda gabler yazısı da özünde bir "asparagas/yönetmen tiyatrosu" güzellemesi: savaş aykılıç'ın antigone'ye bakışı ne ise, o.

    - melihanik: @feridunc eleştirini daha ayrıntılı yazarsan çok memnun olurum. keşke herkes yazsa. güzelleme olmuş değil mi? haklısın güzeldi.

    - melihanik: @feridunc o nedenle "aspagaras"ı kabul etmem. yönetmen tiyatrosu üzerinde tartışırım. her oyunu yönetmen başlatır ama oyuncu bitirir.

    - melihanik: @feridunc diyelim ki "yönetmen tiyatrosu". bunda kötü olan ne?

    - melihanik: @feridunc eminim ki oyunu seyretmiş ve okumuşsundur. o halde "asparagas" nerede anlatmak zorundasın şimdi.

    - melihanik: @feridunc senin iddianı rt edenlerden de cevap beklerim.

    - feridunc: @melihanik onu peşinen, hemen söyleyeyim: oyunu izlemedim. savaş'ın yazdığı antigone'yi de izlememiştim. yazdıkları benim için yeterliydi.

    - melihanik: @feridunc oldu mu şimdi! izle de gel desem kızar mısın?

    - melihanik: @feridunc seyretmeden ve okumadan bir oyun hakkında konuşulabilir mi?

    - feridunc: @melihanik okumadım demedim. seyretmedim dedim.

    - melihanik: @feridunc ben de izle de gel dedim zaten.

    - melihanik: @feridunc bana itiraz etmen neyse de yönetmen ve tüm ekibe ayıp olmadı mı?

    - feridunc: @melihanik ezbere konuşmuyorum. zeynep aksoy, üstün akmen ve sizin sahnelemeyle ilgili yazdıklarınızı okudum. bunlar benim için yeterli...

    - melihanik: @feridunc eleştiri okuyarak oyun eleştirilir mi? sen beni eleştir ziyanı yok da beni eleştirirken seyretmediğin oyuna haksızlık yapma.

    - melihanik: @feridunc başkasının .....aklı ile ...... hiç bir şey... eleştirilemez. şokta olduğum için ancak böyle yazabiliyorum.

    - feridunc: @melihanik "başkasının aklı" ile değil, üç eleştiri yazısında okuduklarımla "yönetmen tiyatrosu" eleştirisi yaptım; "oyunu izledim" demedim.

    - melihanik: @feridunc önerim oyunu seyretmen, bir daha okuman ve sonra kendi gördüklerinle oyunu yazmandır. zira bu, nafile bir twitleşme olmaktadır.

    - feridunc: @melihanik bu oyun "yönetmen tiyatrosu" değil, "güncelleştirme" yok, güncel dekor-kostümle açık biçim sahnelenmemiş mi diyorsunuz?

    - feridunc: @melihanik haklısınız. bu saatten sonra bunu yapmam, (her ne kadar istemesem de) mecburen prodüksiyonu izlemem ve yazmam şart oldu.

    - melihanik: @feridunc ben yazdım yayımladım. "asparagas" ağır bir ithamdır. sarf edenin ne dediğini bildiğine emin olmak isterim.

    - feridunc: @melihanik bir tiyatro yazarının yapıtını tarihsel ve anlamsal tahrifatlara uğratarak, onun adıyla sahnelemeye "asparagas" diyorum.

    - melihanik: @feridunc "asparagas, gerçek olmayan, masa başında uydurulan, yalan haber, uydurma haber demektir"

    - melihanik: @feridunc "asparagas"ı "anlamsal olarak tahrif eden" eleştirdiği şeyi yapmış demektir.

    - coskunbuktel: @feridunc @melihanik "iddianı rt edenlerden de cevap beklerim" demiş sana. ben rt ettim ama anık ona cevap vermeyeyim diye beni engellemiş.

    - coskunbuktel: @feridunc @melihanik anık hem rt edenler çıksın karşıma diyor, hem de rt eden coşkun büktel'e karşı kapısını sımsıkı kilitliyor

    - coskunbuktel: @feridunc @melihanik ben anık gibi değilim: asparagas tiyatro hakkında söylediğim her şey herkesin eleştirisine açık. +

    - coskunbuktel: @feridunc @melihanik ben, asparagas tiyatro hakkında konuşurken, birilerinin bana haddimi bildirmesi riskini göze alabiliyorum

    - coskunbuktel: @feridunc @melihanik ben sansüre güvenerek değil, tiyatral ve sanatsal yetenek ve birikimime güvenerek konuşuyorum. +

    - coskunbuktel: @feridunc @melihanik karşı fikri sansür etmesine güvenip asparagas tiyatroyu güzelleyenleri mücadelemin doğal hedefi sayıyorum

    - coskunbuktel: @feridunc @melihanik + kimse bunu kişisel almasın! asparagas tiyatro güzellemecileri benim mücadelemin doğal hedefidirler.

    17 kasım 2012

    - feridunc: mevcut 3 hedda gabler çevirisinin nesi eksikti de oyunu yöneten emre koyuncuoğlu'nun yeni yaptığı 4. çeviri tercih edildi gel de merak etme?

    18 kasım 2012

    - melihanik: üstün akmen'in yüzeysel ve özensiz hedda gabler eleştirisini, emre koyuncuoğlu'nun hedda gabler'ine hakaret olarak alıyor, kınıyorum.

    19 kasım 2012

    - feridunc: bir hedda gabler'i (ne demekse?) "güncelleştime"/"modernleştirme" güzellemesi de yaşam kaya yazmış. hiç şaşırmadım: http://www.tiyatronline.com/…e-modern-hedda-gabler-

    - melihanik: yaşam kaya bu sefer saati doğru gösteriyor. hedda gabler yazısı.. http://www.tiyatronline.com/…ze-modern-hedda-gabler

    (hülya karakaş, yaşam kaya'nın yazısını kastederek...)
    - hulyakarakas: hedda gabler bir "uyarlama" mı? ş.tiyatroları'nda hedda gabler "uyarlama"sı mı oynuyor?

    - melihanik: @hulyakarakas "yanlış saat günde iki defa..." oradan tutup vurmayın.. paylaştığım cümleleri var, beni de üzmeyin :))

    - feridunc: @hulyakarakas onun bilmiyorum da, okuduğum eleştiri yazılarından benim de anladığım, ibbşt'de sahnelenen ibsen'in hedda gabler'i değil gibi.

    - melihanik: @feridunc seyretmedin ama yorum yapıyorsun.. yapma feridun! @hulyakarakas

    - feridunc: @melihanik ibsen'de hedda gabler seyirciye (dördüncü duvara) ateş etmez. ibbşt'de ettiğini siz yazdınız. izlemeye ne hacet?

    - melihanik: @feridunc benim yazımı da anlamamışsın.ben tam da ibsen'in hedda gabler'i olduğunu söylüyorum.bu işler "gibi"yle olmaz.

    - feridunc: @melihanik hedda gabler'in "hamile olduğunu söylediği"/"seyirciye ateş ettiği" bir reji mi "tam da ibsen'in hedda gabler'i"?

    - melihanik: @feridunc tiyatro seyirciye "ateş" eder, anlamayan vurulur, ölür; anlayan aldığı yaralarla acı çekerek değişir.

    - melihanik: @feridunc bir de zaten ölü olanlar var. onlara bir şey işlemez. bence seyredersen hedda gabler seni öldürecek!

    - hulyakarakas: @feridunc seyretmediniz mi oyunu? bu da olmaz! @melihanik

    - melihanik: @feridunc sen yazımı bir daha oku, hamilelikle ilgili satırları. norveççe öğrenmene gerek yok, norveççe bilen söylüyor zaten.

    - feridunc: @melihanik beni merak etmeyin melih bey. ibsen baba'nın "dördüncü duvarı" beni korur :)

    - melihanik: @feridunc yazıda kaynak verdim. oku be canım feridun!

    - melihanik: @feridunc ibsen "baba" değil, "dördüncü duvar" da "entelin kafası"nın içinde. önce o duvarı yıkmalı.

    - feridunc: @melihanik metindeki "hamilelik iması"yla hedda gabler'in açıkça hamileyim demesi aynı şey mi? ibsen bunu düşünememiş mi :)

    - melihanik: @feridunc feridun! oku seyret yaz

    - feridunc: emredersiniz :)

    - feridunc: @melihanik "yazıda kaynak verdim"diyorsunuz. kaynağınız "hedda gabler hamileyim der"/"seyirciye ateş eder" mi diyor? demiyor.

    - melihanik: @feridunc yönetmen, ibsen "seyirciye ateş eder" dediği için hedda'ya silahı ateşletseydi o metin "okuma" olmazdı.

    - melihanik: @feridunc istersen seyret ,oku, yaz.. sonra bir araya gelelim. başkaları da rahatsız olmasın.

    - melihanik: @feridunc sonra sen anladıklarını da yazarsın. twit geçici, beni yazınla tarihe mal edersin.

    (yaşam kaya'nın, yazısındaki ifadesi üzerine...)
    - feridunc: ibsen, hedda gabler'de "burjuvaların ahlak yoksunu hayatlarını eleştiriyor"muş! hadi canım sen de! bak ibsen ne diyor: http://t.co/fl1o5ksi

    - feridunc: "yarın bakarsınız desdemona’ya othello’nun boğazını sıktırırlar..." (m. c. anday, "shakespeare düşmanları" 11.11.1977) http://t.co/j8qxtmmx

    - feridunc: "seyirciye, kendi eklemelerimizi, shakespeare'indir diye yutturmaya ne hakkımız var?" (m.c.anday/shakespeare düşmanları) http://t.co/24cyrgsu

    - feridunc: melih cevdet anday'ın "shakespeare düşmanları" başlığından ilhamla, benim müstakbel hedda gabler yazımın başlığı da "ibsen düşmanları" olsun...


    (mutebaki - 20 Kasım 2012 14:22)

  • comment image

    ankara dt'nin yeni oyunu.

    konusu hakkında hiçbir bilgim yok ama oyuncu kadrosu fazlasıyla merak uyandırıyor. olcay kavuzlu, murat çidamlı, mesut turan'ın yer aldığı bir oyun herhalde kötü olamaz.


    (nouma21 - 26 Eylül 2014 23:25)

  • comment image

    bu aksam cayyolu tiyatrosunda izledigim, izlerken de gecen iki sezon yastik adam'da katuryan katuryan rolunu oynayan murat çidamli icin kendimce dertlendigim ama dekor-kostumu guzel olan oyun.

    hedda gabler'i oynayan oyuncu o guzel kostumleri giyip etrafta saliniyor ancak eteklerini sanki dereye girecekmis gibi fazla topluyor. hafif kaldirsa iyi olur.


    (iklim - 9 Ekim 2014 23:11)

  • comment image

    dun izledigim sayesinde sezonu actigim bu sezonun yeni oyunu... tiyatrodan oyunlardan beklentinizin ne olduguna gore degisir begenip begenmeme. tiyatro dekor,kiyafet,muzik,oyunculuk,konu butunlugune baglidir. bu butunlugun ne derece iyi olduguna gore degisir. tek sahne uzerinden oynanan oyunlar daha zordur degisken dekorda hareket daha fazladir. ama dekoru cok basariliydi icerideki oda, piyano gibi detaylarin derinligin verilmesi balkon keza. piyanonun dekor olarak kalmayip calinmasi da ayri guzeldi. oyunculukluklar,kiyafetler hepsi basariliydi. belki konusundan olabilir sikilmak demek istemiyorum ki daha once cok basarisiz ve emek verilmemis oyunlar izledim.bu oyun icin ciddi emek harcanmis ama bir sey eksikti. belki cok fazla tam bir tiyatro havasinda konusmalarinin olmasindandi. duygularin gecisinde bir duvardan gecerek geliyor gibi sicak degil. sadede gelecek olursam hakkini yemek istemedigim guzel bir oyun.. yeni sezona kotu bir baslangic olmadi. daha iyilerini gormek dilegiyle...


    (allium cepa - 10 Ekim 2014 20:38)

  • comment image

    sen bilirkişi misin diyebilirsiniz ama ankara devlet tiyatroları tarafından sahnelenen gösterimini beğenmedim. oyuncularda mı, çeviride mi, yoksa direkt yazarda mı bi sorun vardı bilmiyorum da ortada bi sorun olduğu kesin. hiç tad vermedi çünkü.


    (kartal ruhu - 11 Ekim 2014 23:53)

  • comment image

    thea karakterindeki seval ersu'nun karaktere giremeyişinin acısını bütün salon hatta oyuncuların dahi çektiği bir oyun; ya da bana öyle geldi çünkü baya acı çektim. tonlamalardaki çiğlik, duruştaki ifadesizlik, masumiyetin sızlanmayla karıştırıldığı sahneler.. olcay kavuzlu üstad sibel özer chulliat’ın eşliğinde o müthiş ses ve oyunculuğundan hiçbir şey kaybetmezken murat çidamlı üstadımız thea'yla haşır neşir olmanın getirdiği bir netice olsa gerek, kinetiğe dönüşememeyi gerçekledi çoğu yerde. ama o ses tabii ki yine muhteşemdi..
    konu olarak orta derecede; aşk üçgeni-beşgeni içerikli klasik burjuva sıkıntılarını içeren; metin olarak fazla uzun ve boşluklu bulduğum, oyun atmosferi olarak bir şeylerin eksik olduğu ama yine de dönüp baktığımda iyiydi diyebileceğim (o da o müthiş oyuncularından kaynaklı:maral üner, murat çidamlı , sibel özer chulliat, olcay kavuzlu, mesut turan) adt oyunu.
    edit: o kadar psikolojim bozuk o kadar iyi şeylere muhtaçken gitmiştim ki "dönüp baktığımda yinde de iyiydi" demişim. yok be kardeşim baya kötüydü; benim durumum o kadar kötüydü ki oyun iyi kalmış yanımda , ondan yani.


    (uzletguzin - 25 Ekim 2014 22:55)

Yorum Kaynak Link : hedda gabler