Dil Se.. (~ De Coração) ' Filminin Konusu : 1998 yapımı Bollywood filmi. Başrolünde Shahrukh Khan ve Manisha Koirala oynamıştır.
Ödüller :
Kabhi Haan Kabhi Naa(1994)(7,9-15992)
Baazigar(1993)(7,8-22946)
Darr(1993)(7,8-20393)
Dil To Pagal Hai(1997)(7,1-18683)
Pardes(1997)(7,0-12602)
Anjaam(1994)(7,0-5395)
Deewana(1992)(7,0-5513)
Yes Boss(1997)(6,9-11616)
Raju Ban Gaya Gentleman(1992)(6,9-6634)
Karan Arjun(1995)(6,9-11595)
Baadshah(1999)(6,9-15287)
Paheli(2005)(6,7-11633)
Berlin Film Festivali : "Netpac Award"
turkce adi yurekten olan sosyal icerikli bollywood filmi. radyocu esas oglan, ayrilikci kuzey dogu teroristine asik olur, olaylar gelisir. yalniz olaylar gelistikce sanki yapimcilar 'dur yahu, fazla ciddi oldu konular, civitmayalim' demisler, filmin ikinci yarisinda sarki turku ve de dans sekansi bulunmuyor. ayrica 'kuzey hindistan'i taniyalim' kampanyasinin destek filmi olarak da gorulebilir. basrollerde shahrukh khan ve manisha koirala var.
(tramell - 14 Nisan 2003 00:49)
benim icin hic eskimeyen bir soundtrack'a sahip film. hele o "e ajnabi" yok mu.. sanki dil otesi bi yerden derdini anlatiyo. ne zaman dinlesem, filmde caldigi sahne gozumun onune gelir; shahrukh'un radyodan konusmasi, sonra sarkinin girisi.. gece gece bollywood damarimi kabartti bak..
(rumpelteazer - 19 Aralık 2011 03:42)
lagaan ve bazen sevinc bazen huzunun ustune* soguk dus etkisi yaratan film. ayrica baslardaki klipvari performanslarin ustune boyle bir oyku* insaa edilmesi saskinlik verici.
(arundati - 17 Nisan 2003 01:26)
sonu cidden sasirtici bir bollywood filmi. oglan kizi yurekten sever, kiz da ideolojisini. guzel bir replik de var[oglan kiza]:-en cok aramizdaki mesafeden nefret ediyorum, beni kendine yaklastirmamandan... ama en cok da o mesafeyi seviyorum. sana yaklasmak icin bahanem oluyor...
(bigidi - 17 Nisan 2003 10:35)
160 dakikalik gudik bir film olarak kahkahalarla izlenen $a$irtici bollywood filmi. yeri gelmisken biz de bir replik yazalim madem:- askimizin terorizmden daha guclu oldugunu gormuyor musun ?
(neen - 17 Nisan 2003 16:16)
izledikten sonra "beni korkutamazsın; dil se'yi izledim" yazılı bir tisort yaptirmaya karar verdigim film.
(neen - 19 Nisan 2003 15:50)
--- spoiler ---filmin konusu, sahneler arası kopukluklar vs. biraz kafa karıştırabilir. fakat filmi çekenlerin çekinceleri olduğu belli. asıl bahsetmek istedikleri mevzu, bağımsızlık ilan edildikten sonra gösterilmek istenen "hindistan'da her şeyin güllük gülistanlık olduğu" fikrini yıkmak. aslında "o dev ülkede ne çok sıkıntı var ama siz bilmezsiniz" demek. internetten evvel bunu kitlelere duyurabilecekleri yegane alan sinema idi. fakat bunu fincancı katırlarını ürkütmeden yapmaya çalışmışlar. amar ile meghna'nın aşkının ilk sahnede başlaması, ilk 20 dakikada o klipleri dayamaları, bunlardan birinin chaiyya chaiyya'nın o fantastik klibi olması vs. hep bundan. 1.200 milyar nüfuslu dev ülke hindistan'ın halklarında dışardan bakıldığı gibi her daim bir uyum, bir birlikte yaşama hali yok, ama bu filmde mevzu biraz daha farklı. delhi'ye uzak eyaletlerin hiçbir zaman seslerini duyuramadıkları, duyurmak istediklerinde de şiddet gördüklerini işlemiş. hem de bunu, ülkenin azınlıklarından müslüman shahrukh khan ile anlatmaya çalışmışlar. risk almışlar bildiğin. ama başarıya da ulaşmış hani.not: o fantastik klip dedim ama içime sinmedi. ülkede birçok insan o vaziyette yolculuk yapıyor trenlerde. çok da eğlenceli olmuş bence. hem bollywood filmi izlemeye alışınca gözünüze de batmıyor pek. tek acayip şey, srk'nin fizik kurallarına aykırı düşerek vagonlar üzerinde öyle fink atabilmesi. --- spoiler ---
(hidrellez - 6 Ekim 2012 20:03)
a. r. rahman imzalı, udit narayan'lı, lata mangeshkar'lı enfes bir müzik albümüne sahip film. hint filmlerinin olmazsa olmazı müzik videoları da görsel açıdan gerçekten über fantastik. --- spoiler ---bu kadar senelik bollywood izleyicisi olarak jiya jale şarkısının videosu kadar acayip bir şey ömrümde izlemedim. dikkatinizi çekmek isterim ki videonun başında evlenme hazırlığı içinde gördüğümüz kadının (yardımcı kadın oyuncu preity zinta) nehirde 15-20 yarı çıplak erkekle dans ettiği bölümler tamamen kendi fantezi dünyasını yansıtıyor (yanı başında çılgın danslar eden esas oğlanın hatuna ilgisi yok). özellikle bir düzine erkeğin fil sürüsünün ortasında dans ettiği sahne erotik imgeleminin nerelere vardığını göstermesi açısından manidar. fillerin hint mitolojisindeki yerine girmeyeceğim. filmin kendisine ilişkin de bir iki şey söylemek lazım. ilkin, hikayenin çok rahatsız edici bir tarafı var. yönetmeni, başta srk olmak üzere oyuncuları, görsel danışmanları vs., ortada tutkulu bir aşk hikayesi varmış izlenimi yaratmak için ellerinden geleni yapmışlar. fakat bütün olay başroldeki erkeğin geçmişte tecavüze uğramış, evi talan edilmiş, anne babası öldürülmüş mutsuz bir kızı inatla takip ve taciz etmesinden ibaret. filmin dili bu sistematik takip-taciz durumunu yalnızca mazur görüp meşrulaştırmıyor, aynı zamanda yüceltiyor. bu durum elbette kadın-erkek ilişkilerinin doğasına ilişkin dini, ideolojik, siyasi vb. öğretilerin formulasyonu göz önüne alındığında şok edici değil. öte yandan, bollywood filmlerinin genelinde "sevilen" hatunun failliği sevgiye misliyle karşılık vermek ve aşk uğruna büyük fedakarlıklar yapmakla sınırlıdır. dolayısıyla esas oğlan açısından ucu tacize, tecavüze gidecek kadar zorlamayı gerektirecek, batılı izleyiciyi "bi dakka noluyoruz ya" dedirtecek bir durum da oluşmaz. bu filmde ise esas kız normun dışına çıkıp "evinin kadını, çocuklarının anası" olmayı reddediyor (her ne kadar bu seçim yine bir başka büyük fedakarlık içerse de) ve başından beri aslında hep orada olan çarpıklık birden acayip rahatsız edici bir şekilde ekranda beliriyor. imdb'de bu konuya ilişkin yukarıdakine benzer bir yorum yapılmış, ona gelen cevapları okuyunca, hindistan'da tecavüz oranlarının neden bu kadar yüksek olduğunu daha iyi anlamak mümkün. "adamla yalnız kaldı, aynı yerde uyudu, yani kız pek de masum sayılmaz" diyenler var. izlemediği halde burayı okuyanlar için belirteyim, kadın karakter esas oğlana belki 9846. kere "hayır olmaz, istemiyorum, ilgilenmiyorum, benden uzak dur" diyor, hatta en sonunda "dediğim anlaşılamıyor galiba" diyerek kardeşlerini gönderip oğlanı dövdürtüyor (evet bu da oldu). esas oğlan ise şöyle söylüyor: "tek taraflı aşk diye bir şey olmaz. ben sana aşıksam, sen de bana aşık olmalısın, sadece itiraf etmek istemiyorsun". "gerçek aşk"ın doğasına dair yaygın inanç hindistan'da bu. bu aşk anlayışının dinsel açıdan tam olarak nasıl formüle edildiğini de anlatmak isterdim ama şimdi radhalara krishnalara giremiycem.diğer yandan, bu film bollywood'un birbirinin tıpkısı cheesy (dandik?) filmlerine başka açılardan da benzemiyor. hem senaryo ve kurgusuyla, hem zengin oğlan-fakir kız sabit sorunu dışındaki siyasi/ideolojik kavgaları da dert ediniyor olmasıyla (bu kavgalar yer yer acemice, gereksiz, komik diyaloglarla perdeye taşınmaya çalışılıyor), ana akım bollywood izleyicisine göre karanlık bir film. zaten o yüzden gösterime girdiği 1998 yılında fiyasko olarak değerlendirilmiş. şimdi baktığınızda, imdb reytingi gişe başarısı sağlayan bir çok dönemdaş filmden yüksek ve hala izleyeni var.--- spoiler ---son olarak, a. r. rahman büyüksün.
(etoile - 19 Ocak 2013 00:36)
filmin çocuk artisi nafisa khan artık aramızda yoktur
(cahit tomruk - 4 Haziran 2013 17:32)
a. r. rahman'ın bu film için bestelediği jiya jale'nin berklee indian ensemble yorumu için bkz:
(etoile - 20 Ekim 2014 13:01)
hakkında yorum yazmamış olduğuma şaşırdığım, izlemiş olduğum ilk hint filmlerinden biri, aynı zaman izlediğim ilk mani ratnam filmi olan film. belleğimde birbirinden kopuk sahneleri, shahrukh'un alternatif sayılabilecek bu filmde neden oynadığı düşünceleri, bir ''ilk defa'' daha shahrukh'un flörtöz bakışlarıyla salınmasını değil de oynadığı karakteri sevmem gibi şeyler bırakmış olan, ilk göz ağrısıdır. soundtrack'i aşmıştır... bir parçayı diğerinden ayıramazsınız.kişisel olarak ae ajnabi hastasıyım. günde bir kere 'main adhoora tu adhoori jee rahein hain'' etmeden duramam. jiya jale'yi de pek sever, açar açar raks ederim. bir önceki entaride verilen berklee cover'ı da çok güzeldir.heh chaiyya chaiyya demiş miydim? hint sineması'na dair hiçbir şey bilmediğim zamanlarda, kaynağını asla bilemediğim, taş devrinden kalma bir siteden ''tenya.wmv'' olarak indirip ''tenya tenya tenya'' diye söylediğim, filmi izlerken ''aaa sonunda buldum ayol!'' diyerek paçalarımı tutuşturan, klibi ayrı güzel kendisi ayrı güzel parçadır. dinlemeyenlerı kınayınız.
(raavann - 7 Mayıs 2015 01:10)
geriye kalan: (bkz: chaiyya chaiyya)
(tramell - 28 Mayıs 2006 17:14)
Yorum Kaynak Link : dil se