Süre                : 1 Saat 17 dakika
Çıkış Tarihi     : 14 Ağustos 1998 Cuma, Yapım Yılı : 1998
Türü                : Drama,Spor
Ülke                : Portekiz,Cape Verde
Yapımcı          :  DAVID & GOLIAS , ACT , I.C.Cinema - Cape Verde
Yönetmen       : Fernando Vendrell (IMDB)
Senarist          : Carla Baptista (IMDB)(ekşi),Fernando Vendrell (IMDB)
Oyuncular      : Carlos Germano (IMDB), Betina Lopes (IMDB), Paulo Miranda (IMDB), Manuel Estevão (IMDB), Elíseo Leite (IMDB), Figueira Cid (IMDB), Daniel Martinho (IMDB), Rita Loureiro (IMDB), Elisangela Monteiro (IMDB), Silvia Lima (IMDB), Jose Spencer (IMDB), Horácio Santos (IMDB), Diogo Dória (IMDB), Adriano Almeida (IMDB), Ana Firmino (IMDB), Carlos Rodrigues (IMDB), Rui Águas (IMDB), António Veloso (IMDB), Adriano Reis (IMDB), Silvia Rizzo (IMDB)

Fintar o Destino (~ Dribbling Fate) ' Filminin Konusu :
Fintar o Destino is a movie starring Carlos Germano, Betina Lopes, and Paulo Miranda. Life has moved too fast for Mane. at the age of 50 he watches the slow sacrifice of his ideals. His wife, Lucy, has locked him in to a daily...


  • "gaspar noe'nin seyircilerin siddete dayanikliligini olctugu film... "bu sahneleri inatla seyrettigime gore ben mi manyagim, yoksa cektigi icin yonetmen mi manyak?" diye dusunduren film..."
  • "şu kadar yıl geçti, şu kadar incelenmesi yapıldı, biri de çıkıp aga bunlar ilk 5 dakikada ne konuşuyorlar allasen, ne alaka demedi.öyle garip bir film."
  • "tecavüz sahnesinden sonra monica bellucci nice türk erkeğinin fetiş objesi olmuştur, bakmayın burda duyar kasmalarına."




Facebook Yorumları
  • comment image

    en guzel sahnesi örnekteki gibidir; altgecitte kizin tecavüze ugradigi sirada, arkada bir kimsenin gecitten gecmek icin yeltendigi ve ardindan tecavüz hadisesini gorunce gidiym mi kaliym mi tereddütüyle n'apacagini bilemedigi o siluetiyle bize gozuktugu film.

    zamanin otesinden edit: bu entry'yi begenmeyen, tecavüz sahnesine bayılmış olmalı. canımsın lan.


    (susayaci - 11 Ekim 2007 02:41)

  • comment image

    uc farkli tip erkek ve bunlarin siddetle iliskisi hakkinda alttan alta gonderme yapan filmdir. ilkel ve hayvani icguduler sahibi olan ile egitilmis ve medenilesmis insan arasindaki catismanin da bir gostergesidir.

    --- spoiler ---

    en son izledigimden beri epey bir vakit gecti, o bakimdan fazla da detaya girmeden anlatacagim.

    ana bayan karakterin film suresince iletisim halinde oldugu uc erkege bakalim: eski erkek arkadasi, simdiki sevgilisi ve tecavuzcusu, tenya.

    eski sevgilisi bir profesordur. oldukca entellektuel ve "medeni" bir adamdir. yatakta ve iliskide hep karsi tarafi memnun etmeye calistigi icin kadini baymistir.

    simdiki sevgilisi ile iyi bir cinsel hayatlari var (bunu filmde de gorebiliyoruz). adamin hafiften bencil tavirlari da olmasina ragmen kadin karakterimiz ona asiktir. eski sevgili kadar entellektuel ve yontulmus degildir ancak birbirlerini iliskide iyi ya da kotu bir sekilde karsilikli memnun ediyorlardir.

    tenya ise rumuzundan da anlasilacagi uzere anal olarak, hayvanca yasamaktadir. escinsel iliskilerinde ya da bayanlarla olan iliskilerinde hep alan taraf kendisidir. sikicidir. ilkeldir. sadisttir. karsi tarafin memnuniyetini sallamaz. sonucta vahsi tecavuz sahnesi de adamin ne kadar siddet egilimli oldugunu gostermektedir.

    simdi... hikayenin sonunda, filmin basinda ne olur? en yontulmus, medeni, entellektuel adam kendini kaybeter ve sadist, ilkel adam sandigi sahsi kafasini, ardarda, daha da siddetlenen darbelerle ezerek oldurur.

    ---
    spoiler ---

    film butun olarak modern insanin abuk haline ve bunun beraberinde gelen rezillige ve mide bulantisina isaret etmektedir.


    (ojos rojos - 8 Mayıs 2008 22:37)

  • comment image

    dayanamiyorum hissini bu kadar yogun bir sekilde hissederek izlenebilecek cok az film vardir* * aslinda 5 cumleyi asmayacak bir konusu var filmin. anlattigi oyku cok sert ama kullandigi sinema dili de bir o kadar sert. kameranin hareketi, devamliligin belkemigi olarak kullanilmis ses ogesi, çinlama, dönme.. zip zip ziplayan kamera en gormek istemediginiz seyleri 15 dakikaka kipirdatmadan gosteriyor. filmden ciktigimda feci sekilde basim donuyordu, tokat ne kelime bir araba dayak yemiş gibiydim begendim mi , bilmiyorum..*


    (insidious - 20 Ekim 2002 14:13)

  • comment image

    gaspar noe'nin seyircilerin siddete dayanikliligini olctugu film... "bu sahneleri inatla seyrettigime gore ben mi manyagim, yoksa cektigi icin yonetmen mi manyak?" diye dusunduren film...


    (blonde guardian - 22 Ekim 2002 03:49)

  • comment image

    esas mide bulandiran sey, icerik degil de kameranin dakikalarca 360 derece donmesi; ne gordugunuzu anlamadan mideniz kalkiyor.
    bir de bir takim anafikirler cikarmak soz konusu:
    - gecenin bir yarisi paris'in alt gecitlerinde bir basiniza dolanmayin.*
    - bir partneriniz olsa da hayatta yalniz oldugunuzu asla unutmayin!
    - hala size asik oldugunu iddia eden basiretsiz eski sevgililere ise hic guvenmeyin.


    (watcher - 13 Kasım 2002 16:40)

  • comment image

    ilginc bir anekdot olarak; filmi izledigim sinemada insanlar tecavuz degil de vincent cassel'in pipisinin filan gorundugu yatak sahnesinde tekli ciftli terkettiler bolgeyi. bu sayede yonetmenin mesazlarini basindan belirledigi filme ben de bir tane ekleyebilir miyim: halkimiz ozelde tecavuze degil, mustehcenlige karsidir, ozel hayata saygi taraftaridir. yani, ornegin tecavuz sahnesi bir porno film karesine donusmeye calissaydi, muhtemelen terketme yogunlugu o dakikalarda artardi.


    (sissyneck - 2 Aralık 2002 12:17)

  • comment image

    olayların düz akışıyla izlenmesi halinde, karakterlerin kendi yaşamı adına bir önceki sekansta böbürlendiği her ne varsa elinde patladığının görülebileceği, böylece düşünce tarzlarının kendi dönüşü olmayan yollarını hazırladığını düşündürten, irreversible adının verilmesiyle tadına tad katılan film.

    bilmiyorum dikkat ettiniz mi ama film ilerledikçe bir önceki sekansta izlediği vahşet ve drama o kadar da çarpıcı gelmiyor insana. kaçımız tecavüz sahnesini gördükten sonra dağılan kafanın bunu hakettiğini düşünmedik? kaçımız metrodaki patetik konuşmanın ardından partide hatun kişisi eski kocaya vermeyince bıyık altından gülmedik? peki peki ya o yatak odası diyaloglarına ne demeli? hatun kişisi "mal benim değil mi, istediğim yerden veririm, istersem veririm, istediğime veririm" diye sevgilisini terslememiş miydi? yine partide başka hatunlara yavşarken hatun kişisi hakkında "o zaten orada duruyor, o zaten benim, ben şimdi biraz da şunların tadına bakayım" diyen de terslenen o sevgili değil miydi...?

    sondan başa anlatım, seyircinin her travmayı önyargısız izleyebilmesini ve dolayısıyla ekrandaki şiddeti "nedensiz şiddet" olarak algılamasını sağlıyor. bu da filmin gücüne güç katıyor, çünkü aslında herşeyin bir nedeni var ve hiçbir yol da dönüşü olmayan değil. sadece nereye varmak istenildiği belki soru.... bilemiyorum, abartmış da olabilirim.


    (gatto - 17 Aralık 2002 02:47)

  • comment image

    şu kadar yıl geçti, şu kadar incelenmesi yapıldı, biri de çıkıp aga bunlar ilk 5 dakikada ne konuşuyorlar allasen, ne alaka demedi.öyle garip bir film.


    (corrosive - 12 Ocak 2013 02:31)

  • comment image

    tecavüz sahnesinden sonra monica bellucci nice türk erkeğinin fetiş objesi olmuştur, bakmayın burda duyar kasmalarına.


    (femmefatale - 9 Kasım 2014 18:14)

  • comment image

    --- spoiler ---
    tecavüz sahnesinin başlarında, kırmızı karanlık koridorun uzak ucunda bir karaltı, insan silüeti belirir;
    içses :hah tamam işte biri gördü, olaya müdahele edecek, kız kurtulacak; der
    insan silüeti uzaktan olaya bakar 2-3 saniye, sonra geri döner ve gider, uzaklaşır, kaçar belki..
    ---
    spoiler ---

    evet bu olay gerçek hayatta da oluyor; hayatın değişik senaryolarında, değişik rollerde gerçek oluyor. aile içi tacizde seyirci kalanlar, okul arkadaşına tacize seyirci kalanlar, turiste tacize seyirci kalanlar.. kimi zaman bulaşmayayım başıma bişey gelir, kimi zaman yoksayarsam yok olur düşüncesiyle. tacizi görüp de sessiz kalanların 10 eşeğin tecavüzüne uğramasını diliyorum.


    (maj - 9 Haziran 2006 11:15)

Yorum Kaynak Link : irreversible