Çıkış Tarihi     : 01 Ocak 2019 Salı, Yapım Yılı : 2019
Türü                : Aksiyon
Ülke                : Hong Kong
Yapımcı          :  Pegasus Motion Pictures
Yönetmen       : Fruit Chan (IMDB)(ekşi)
Senarist          : Fruit Chan (IMDB)(ekşi)
Oyuncular      : Jin Zhang (IMDB), Juju Chan (IMDB), Anderson Silva (IMDB), Annie Liu (IMDB), Kevin Cheng (IMDB), Stephy Tang (IMDB), Endy Chow (IMDB)


  • "sanctuary'deki vatandaslarla konusursaniz duyabileceginiz "i used to be a vault hunter like you, then i took a bullet in the knee" sözleri ile yarmis oyun."
  • "oyun denilince aklina sadece grafik gelen yeni yetme ergenlerin bok attigi oyun."
  • "tiny tina'nın normalde verdiği görevlerdeki tavırları bile çok zevkliyken, dlc olayını oynarken adete boşaldım. büyüsün tina diye beklemedeyim."




Facebook Yorumları
  • comment image

    olmuş oyundur. tarafımdan amatör incelemesi aşağıdadır;

    dikkat: ufak tefek spoiler içerebilir. zira kendimi zor tutuyorum. ilk borderlands'i oynamayanlar için anlaşılmayan yerler olabilir..

    öncelikle borderlands 2'yi video video takip edemedim, ancak borderlands 1'i oynadım, bitirdim, bayıldım diyebilirim. yani gayet taraflı bir yazı oldu, yargılayın beni..

    hikayenin başlangıcındaki tren sahnesi güzel, müziği de sağ olsun havaya giriyoruz. sonrasında meydana gelen 'kaza' sebebiyle tren havaya uçuyor. ve oyun başlıyor..

    konusu ilk oyunun devamı niteliğinde, ilk vault hunter'lar (lilith, brick, mordecai ve roland) vault'u açtıklarında kayda değer bir şey bulamıyorlar, ancak jack denen yakışıklı çocuk eridium'un kaynağını ve eridium'la vault'u kontrol edebileceğini keşfediyor. hyperion'u yöneten bu arkadaş vault hunter'ları öldürüp duruyor, zaten tren kazasında seçtiğiniz kişi hayatta kalıyor, yani kayda geçen vault hunter'lar -sp için- 5 tane..

    --- spoiler ---
    eski dörtlü ise npc olarak oyunda yerlerini alıyorlar, en sevdiğim olaylardan biri bu oldu. roland crimson raiders grubunun komutanı olmuş, lilith firehawk olarak bandit'lerin tanrısı konumunda, mordecai bulunduğu bölgede size sniper desteği sağlayan alkolik bir nişancı, brick ise slab deninen ırkın kralı olmuş. tabi bu arkadaşların hepsini zamanla tanıyorsunuz ve hepsi jack'in alt edilmesinde rol oynuyor..
    ---
    spoiler ---

    karakterler ise bir öncekilerin modifiye hali gibi. turret'iyle -ve tomahawk'ıyla- axton, 6 sirenden biri olan maya, çift silah taşıyabilen salvador, ve bir numara olarak zer0 dörtlüsünden birini seçebilirsiniz. ilk oyunda roland'ı seçmiştim ancak bu oyunda önce axton'la bitirip diğerlerine de bir şans tanımalıyım diye düşünüyorum..

    (dlc'yle gelecek gaige de güzel bir şeye benziyor, yaşasın bombjack)

    oyunumun pre-ordered olması sebebiyle silah sıkıntısı yaşamadım başlarda, ama inventory'i açmayı unuttuğumdan (nasıl kaptırmışsam artık) envanterimdeki silahları geç keşfettim diyebiliriz. oyunun bu kısımlarında ise claptrap'ın esprileri, bizi "minion" diye çağırması, saçma görevleri beni bolca tebessüm ettirdi. zaten başlarda claptrap'la takılıp eğitim bölümü yaşadığımız için bu kendini beğenmiş robotu atlatmanın bir yolu yok..

    görevler ise eski oyuna göre daha bir güzel, çeşitli olmuş, tabii ki üst üste oynayınca bir yerde sıkıyor ama bu süreyi uzatmaya çalışmaları bile gayet hoş, sonuçta ortada hakkını veren bir çaba var..

    npc'lerden ise eski oyundaki npc'lerin çoğu daha güzel efektlerle karşınızda oluyor. marcus, earl, moxxi ve diğerleri. bariz değişimlerden bir tanesi ise koruyucu meleğimiz. kendisi biraz daha canlı bir şekilde bizlerle ve daha aktif. claptrap'ın 'aaand open''inin işe yaramadığı bir durumda angel'ın yardım etmesi ise dikkatimi çeken yeniliklerden biri, daha aktif, daha hareketli bir oyun borderlands 2, çünkü yeni yaşam bunu gerektiriyor..

    *moxxi'ye bahşiş vermeyi unutmayın, en kötü muhabbet edersiniz.

    --- spoiler ---
    oyunun başındaki sykrim göndermesini, minecraft ve mutant ninja turtles göndermelerini sakın ha sakın kaçırmayın, caustic caverns ilginizi biraz fazla çekebilir, dirt'lere dikkat diyoruz..
    ---
    spoiler ---

    silahlar yine güzel, fazla ve biraz daha mantıklı. yeni nesil şarjör değiştirilebilen silahlar da var, bunları insanın bırakası gelmiyor. m4, ak-47, kriss gibi popüler silahların benzerlerinin oyuna aktarılması hoş olmuş kanımca. hazır şarjörden bahsetmişken sadece tediore silahlarında geçerli yeni şarjör değiştirme tipinden bahsedelim, elinizdeki roket atarın mermisi biterse ne yaparsınız? tüfeğe geçmek mi? biz roket atarı 'atmayı' önersek? hatta içindeki mermi sayısına bağlı etkisinin artacağını belirtsek? olur mu? olmuş..

    tabi bunları kullanabileceğiniz yeni düşmanlar da mevcut, eski skag ve benzeri düşmanların yanında yeni robotlar ve yaratıklar oyunda bolca var. aralarında en sevdiklerim maskelerini vurunca kendi arkadaşları dahil herkese saldıran goliath oldu. laf aramızda bu arkadaşlara çok imkan vermeyin, sizin gibi kill başına xp alıp level atlıyorlar, seviyesi arttıkça öldürmesi zorlaşıyor. tabi öldürünce daha fazla xp alıyorsunuz.

    araçlar konusunda emektar runner olduğu gibi duruyor, bunun dışında co-op için düşünülmüş bandit aracı da mevcut. bandit araçlarının özel silahları var. patlayıcı merakımdan mıdır bilinmez varil fırlatmaları çok hoşuma gitti. düşmanların da sizin bu imkanlarınıza karşı uçabilen araçları var, ilk oyundaki general knoxx dlc'sini oynayan arkadaşlara tanıdık gelebilir bu sistem..

    silah üreticilerine bir kaç özellik daha eklenmiş. üstte belirttiğim tediore'lerin dışında jakobs tabancaları kendi deyimleriyle 'tetiği ne kadar hızlı çekersen o kadar hızlı ateş eder' mantığında olabiliyor, veya hyperion silahlarında ateş ettikçe isabet oranımız artabiliyor. değişmeyenler arasında maliwan var, ancak onu düşünüp slag adlı bir element eklemiş yapımcılar, slag mermileri düşmanın herhangi bir yolla daha fazla hasar almasını sağlıyor. ancak oyundaki yeniliklerden biri de düşmanın da bunlardan kullanıp size aynı taktiği uygulayabilmesi..

    atlas ise yeni oyunda bulunmuyor, nasıl bulunabilirdi ki zaten, son dlc'de adamların cephaneliğini alt üst edip komutanı öldürdük. gelmeyen üreticilerden biri ise s&s munitions, bu arkadaş yerini bandit adlı yeni üreticiye bırakmış. evet, bandit'ler artık kendi silahlarını üretiyorlar..

    karakterimizin kıyafetlerinin rengi, tipi gibi özelliklerin yanında kafasını da sağdan soldan topladığınız, veya görevlerin verdiği customization item'ler sayesinde değiştirebiliyorsunuz, ilk oyundaki renk seçeneğinin bu şekilde yenilenmesi hoşuma gitti doğrusu..

    yeniliklerden teker teker bahsetmek uzunca bir yazı gerektiriyor. sadece eridium'un crazy earl'den alacağınız sdu (kapasite) geliştirmeleri için olduğunu, bir ai core'dan konuşabilen bir pompalı tüfek yapabileceğinizi, eridian'ın artık e-tech olduğunu, badass puanlarının 'weapon proficiency' yerine geçtiğini ve limitsiz olduklarını, bazı opsiyonel görevlerin olduğunu, yaparsanız fazla ödül alabileceğinizi, co-op'da istediğiniz silah ve ekipman için düello yapabildiğinizi ve trade sisteminin geldiğini, bazı tuzakların olduğunu -sandıktan psycho çıkması-, bazı kalkanların son hasar gördüğü elemente karşı size dinamik koruma sağlayabileceğini, premiere club'un cici item'leri alma şansını size verdiğini bilseniz yeter, bir de golden key'i 255 yapma meselesi var ki isteyene bire bir anlatabilirim..

    bu kadar uzun yazıyı okuduğunuz için teşekkür ederim. viva la borderlands!

    -mehmet h. nalçakan (aka solidmemo96)


    (solidmemo96 - 24 Eylül 2012 18:26)

  • comment image

    sanctuary'deki vatandaslarla konusursaniz duyabileceginiz "i used to be a vault hunter like you, then i took a bullet in the knee" sözleri ile yarmis oyun.


    (palefire - 24 Eylül 2012 23:11)

  • comment image

    quake 2'den beri borderlands serisi kadar eğlenceli coop tecrübesi sağlayan bir oyun hatırlamıyorum (edit: left 4 dead 2'yi unutmuşum). bu birincisindeki bir yığın eksiği de kapamış. gereksiz koşturmaları azaltmış. arabirimdeki sıkıntıları çözmüş. süper bir şey olmuş.

    bir de left 4 dead 2 tecrübesi varsa melee ve yerdeki adamı kaldırma konularına hemen adapte oluyorsun.


    (ssg - 10 Aralık 2012 16:45)

  • comment image

    cs hastalığımı yenmeme yardımcı olmuştur. şimdi bundan nasıl kurtulacağım ise bir bilinmezlik......................

    müzikler çok güzel, daha önce fps oynayanlar için de oyuna adapte olması çok kolay. karakterimin (siren) sürekli "i love my power" diye çığlıklar atması dışında oyunun sorunu yok. hayır zaten gaza geliyorum, karakter de gaz. bi gün durduğumuz yerde patlicaz yemnederim.


    (djnr - 11 Aralık 2012 13:40)

  • comment image

    oyun bağıra bağıra "beni oyna" diyor. saatlerce, günlerce. fallout gibi yok oraya buraya yürü dur. yok bi görevi şöyle yaparsan olmaz böyle yaparsan da bu olmaz, yok perk seç bilmem ne yok. hiç kasmamışlar. gümbür gümbür pata küte dalıyorsunuz işte. canınız sıkıldı mı, skill pointlerinizi respec yapabiliyorsunuz ya daha ne olsun. ben mesela ilk oyunu oynamamıştım. zero ile başladım. hala da bitiremedim. bu da süper bişey. oyun lineer, açık uçlu değil ama, eah olmasın zaten. oyun işte sonuçta, eğlendirmesi gerekiyor bunu da yapıyor.

    o kocaman haritalar. bir haritayı ilk seferinde keşfetmek biraz vakit alıyor sadece. onun dışında oyunla ilgili hiçbir şey zor gelmedi. yani zor geldi tabi, yeri geldi leblebi gibi öldük ama her defasında kalkıp devam etmek için isteğim vardı. ettim de.

    bence olması gerektiği gibi oyundur.


    (esenboga - 21 Nisan 2014 23:40)

  • comment image

    öncelikle shift'e kayıt olduktan sonra, aktif hale gelen extras seçeneğine bugüne kadar dağıtılmış golden key kodlarını girerek golden key sahibi olunabilir. hepsini girince 255 tane golden key alınabiliyor. şurada detaylı bilgi bulunabilir.


    (zivanadan cikmis balik - 2 Temmuz 2014 01:18)

  • comment image

    mizahı oyuncuya ulaştırma metodları harika. echo üzerinden gelen mesajlar veya düşmanların tauntları zaten yeterince komik; onlara ek olarak oyun içinde rastlanılan radyolarda geçen konuşmalar, görev penceresindeki görev açıklamaları, konuşan (veya bağıran) silahlar, hyperion'ın respawn aletinin lafları her şeyi daha eğlenceli yapıyor.


    (sombrefloe - 5 Aralık 2014 21:29)

  • comment image

    bence tüm zamanların en eğlenceli ve en doyurucu fps+rpg oyunudur. eğer dlc'leriyle birlikte, ana oyunu bitirdikten sonra açılan zorluk seviyesinde oynar ve tüm görevleri yaparsanız ortalama 40-50 saatlik bir oyun deneyimi sizi bekliyor demektir. birbirinden enteresan görevleri, eğlenceli npc'leri, zibilyon çeşit silah ve itemleri ile ve nereye abanacağınızı şaşıracağınız yetenek ağacıyla über bir oyundur kendileri. ama kadri kıymeti pek bilinmez. 2018'de üçüncüsü çıkacaktır. sabırsızlıkla beklemekteyiz...


    (sazantivi - 14 Ekim 2017 13:41)

Yorum Kaynak Link : borderlands 2