Süre                : 2 Saat 2 dakika
Çıkış Tarihi     : 27 Mart 1981 Cuma, Yapım Yılı : 1981
Türü                : Aksiyon,Cinayet,Drama
Taglar             : hırsız,Telefonla ödeme,otobüs,tam giyinik seks,Trajedi
Ülke                : ABD
Yapımcı          :  Mann/Caan Productions
Yönetmen       : Michael Mann (IMDB)(ekşi)
Senarist          : Frank Hohimer (IMDB)(ekşi),Michael Mann (IMDB)(ekşi),Michael Mann (IMDB)(ekşi)
Oyuncular      : James Caan (IMDB)(ekşi), Tuesday Weld (IMDB)(ekşi), Willie Nelson (IMDB)(ekşi), James Belushi (IMDB)(ekşi), Robert Prosky (IMDB)(ekşi), Dennis Farina (IMDB)(ekşi), Walter Scott (IMDB)(ekşi), Bruce A. Young (IMDB), John Kapelos (IMDB), Mike Genovese (IMDB), William Petersen (IMDB), Michael Paul Chan (IMDB), Patty Ross (IMDB)

Thief ' Filminin Konusu :
Frank, yetenekli bir elmas hırsızıdır. Yasadışı yollarla elde ettiği gelirinin dikkat çekmemesi için araba satıcılığı ve restoran yöneticiliği yapar. Bir gün kasaba dışında bir kadınla buluşan Frank kendini yeni bir işin içinde bulur. Yerel bir çete reisi kendisini birkaç soygun olayı için kiralar. İş tamamlanıp bu yasadışı alışveriş gerçekleştiğinde Frank ve kız arkadaşı güvende olacaktır. Frank çeteden ayrılmayı dener, ama başına gelen kötü olaylar sonrası kaçamayacağını idrak eder.


  • "1981 yapımı michael mann imzalı başrollerinde james caan ve tuesday weld in oynadığı imdb den 7.2 almış sıkı film... burada hakında hiç yorum görmememe şaşırdığım film..."
  • "commandos'takinin kod adı lupin'dir"
  • "barbarlardan nefret ederler.. sebebi bu barbar arkadaşların kallesce arkadan bıcaklanmaya (backstab) karsı dogal savunmaları vardır ve bu nedenle bu kişilerden itina ile kaçılır"
  • "her tarafınan michael mann fışkıran, içerisinde james belushi'yi de barındıran film!"
  • "(bkz: thief 2 the metal age)"
  • ""you grow up strong when you grow up alone." demiş içinde. benim için var olmasından başka bişeye gerek yok güzel olması için."
  • "(bkz: thief deadly shadows)"




Facebook Yorumları
  • comment image

    ilk seviyelerinde kacan saklanan herkesin tartakladıgı bir karakterdir kendisi. ilerleyen seviyelerde yine kacan ve saklanan bir karakterdir ama degişiklik bu sefer tartaklanan ve korkan bir karakter degil artık korkulan bir karakterdir...


    (malkow - 24 Aralık 2007 13:47)

  • comment image

    barbarlardan nefret ederler.. sebebi bu barbar arkadaşların kallesce arkadan bıcaklanmaya (backstab) karsı dogal savunmaları vardır ve bu nedenle bu kişilerden itina ile kaçılır


    (malkow - 24 Aralık 2007 13:54)

  • comment image

    adnd de karanlık geçmişe sahip tamamen güvensizlik üzerine kurulu guildleri olan (thief'ler asla lawful değildir) yaşamak için çalan çalmak için yaşayan,amacı kısa zamanda zengin olmak olan, ilerki dönemlerde assasin olunabilen classtır.oynamayı severim ama oyundaki thief'e asla güvenmem kendimden biliom.


    (changes - 21 Temmuz 2003 13:11)

  • comment image

    ilk trailer'ı yayınlanan adı üstünde stealth tabanlı oyun. diyorlar. şimdi üzülerek değineceğim birkaç konu var.

    öncelikle bu oyunu senelerdir bekleyenlerden olduğumu belirteyim. (bkz: thief 4/@alexiel) garrett'a hastayım. paldır küldür adam kesilen aksiyon dolu oyunlara nispeten thief serisi oyuncuya verilen "istediğin gibi yap" seçenekleri (3 değil en az 6-7 yoldan bahsediyoruz) ile çok çok ayrı bir yerdedir. 4 senedir ha çıktı ha çıkacak diye haber bekledik. küllerinden doğar gibi size yepyeni bir thief yapıyoruz dediler. 10 sene geçmiş yapın zaten dedim içimden.

    konsept artwork çıktı önce. şuna bakıyoruz. bu ne? assasin's creed mi yapıyorsunuz? prince of persia mı? bu adam suikastçi değil hırsız. karizmatik olsun diye pelerini uçuşturmuşlar falan ayıp lan. biz garrett'ı dana gibi bir zırh taşımadığı için benimsedik. hırsız dediğin hafif olur, sessiz olur. trend'den geri kalmayalım diye adamı ne hale getirmişsiniz. orasına burasına daha ne takabiliriz diye uğraşmak yerine olabildiğince sade bırakmaları gerekirdi.

    ikinci mesele doğrudan oyun dinamiğiyle ilgili, başımdan aşağı kaynar sular geliyor. trailerda "leave no trace, be a ghost" deyip muhafızın üstüne yardır, bi de bomba atarak camdan patlarcasına dışarı atla. gerçekten tam bir stealth örneği, bravo. zaten 1 dakikalık tanıtım yapıyorsunuz, thief'i thief yapan şeyi katlettiniz sırf gaz vermek için. oldu olacak fişek falan da patlatsaydınız amk. benim bildiğim bu oyunda ne kadar az muhafızı alarma geçirirsen, ne kadar az adam öldürürsen o kadar ödüllendirilirsin. master thief olmak içinse bunların hiçbirini yapmadan görev bitirmek gerekir. istisna olmadan. aksiyona girmek oyuncunun tercihine bırakılmış ama piyasadaki bütün oyunlardan farklı kılan özelliği ortadan kaldırmak yakışmaz beyler.

    geleyim thief hastalarının içini titretecek detaya. trailerda garrett'ı seslendiren kişi stephen russell değil. aşina olduğumuz, garrett'la özdeşleştirdiğimiz sesi duymuyoruz. gelen yorumlar "daha da gelmem stephen russell yoksa" yönünde. oyun içi seslendirmede kendisini duyamazsam çok büyük bir boşluk olacak benim için. umarım ekibe dahil olur nihayetinde.

    edit: çok zaman geçmeden yapımcılardan yanıt geldi. maalesef stephen russell olmayacak.


    (alexiel - 2 Nisan 2013 05:57)

  • comment image

    bu oyuna dishonored çakması diyen insan sayısını gördükçe oyun kültürünüze sokayım diye küfürler ediyorum. aslında bana ne amk, değil mi? ama bir değil iki değil. sinirlerim bozuldu artık. mesele thief'in önceki 3 oyunu da değil, çünkü bu oyunu yapan stüdyo seriye rebooted mantığıyla yaklaşıyor ve devam oyunundan ziyade sıfırdan geliştirilen bir oyun söz konusu. aradan 10 sene geçmiş, eh öyle olsun bir zahmet. iki hızlı hareket animasyonu görünce hemen "dishonored". hakaret gibi geliyor, hiç mi bakmıyorsunuz oynanış mekaniğine ulan? bu arada dishonored'ı beğenmediğimde değil, aksine çok sevdiğim bir oyun. yalnızca bu sonu gelmeyen karşılaştırmadan ve oyuncu aleminin cahilliğinden bunaldım.

    neyse oyun çıktığı zaman görecek millet. 20 dakikalık gameplay videosu thief'i özetlemez çünkü. old school oyuncular biliyor.


    (alexiel - 21 Şubat 2014 23:29)

  • comment image

    uzun zamandır adam akıllı oyun gelmiyordu zaten. serinin önceki oyunlarını oynamamama rağmen, aylar evvel izlediğim videolar ile beklentim pik yapmış, "yeni bir dishonored heyecanı negzel olur" diye iç geçirmiştim.

    ama bir miktar yavan bir yapım var karşımızda. üstelik, şimdilik optimizasyon sorunu da var gibi duruyor.

    oyunun ana olayı gölgeler, ama bu fark öyle absürt ki, her an hayattan soğutabilecek etkiye sahip.

    yeni bir oyun olarak tasarlanıp piyasaya sürülse muhtemelen daha çok iş yapabilirmiş.

    ismi de benden olsun;

    (bkz: gölgelerin gücü adına)


    (tylor - 26 Şubat 2014 02:49)

  • comment image

    asil thief serisini oynamamis ve soz konusu oyunun yalnizca totalbiscuit incelemesini izlemis biri olarak "olmus" diyebilecegim oyun. yahu, 2014'teyiz; yilda kac tane bu tur "gizlilik" gerektiren oyun yayinlaniyor ki? grafikler guzel gorunuyor, harita tasarimlari birden fazla kez oynamaya uygun, isik ve golge etkisi ise tavan yapmis durumda. dahane olsun...

    ayrica unreal engine 3 kullanmasi belirsiz bir gelecekte gnu/linux ve os x surumlerinin yayinlanmasi umutlarimizi canli tutuyor..


    (metal revolution - 26 Şubat 2014 20:20)

  • comment image

    oyunun şehrinde kara veba kol gezerken "yhaaa neden şehir bomboş yhaa" diyen, "thief-taker general"ın eski ingiltere'de suçluları yakalamakla görevli birimin en üstündeki adam olduğunu bilmeyi bırakın, bir de bununla "hehehe isme bak ehehe" diye dalga geçen tarihi bilgi ve genel geçer mantık fakiri sözde oyun eleştirmenlerinin eleştirdiği, master zorluk seviyesinde oynamayıp "ya yapay zeka çok kötü ya önündeki adamı görmüyor" diye ağlayan oyuncuların tonla laf ettiği oyun (master modunda eğilip yürümek zorunlu ve karanlığın içinden de görülebiliyorsunuz adamlara yakın olduğunuz sürece, adamın 180 derecelik görüş açısına girmemeniz lazım hiç bir şekilde). adamın biri şey demiş mesela, "oyunda focus'u kapatabiliyorsunuz ancak oyun bunun üzerine inşa edilmiş, neden kapatasınız ki?" yahu yaklaşık 5 saattir custom zorluk seviyesinde "no alerts, only stealth takedowns, no consumable food (bu tip bir seçenek var) ve no focus" modları açık oynuyorum (ekstra puan veriyor oyun bunların hepsine) ve onaylayabilirim ki oyun bunların üzerine falan inşa edilmemiş. böyle "oynamayı" bırakın, doğru oynamanın yolu bu gibi hissettiriyor. gerizekalıca bir hata yapmadığım, işi şansa bırakıp iki gardiyanın ortasına dalarak para keselerini çalmaya çalışmadığım sürece, diğer bir deyişle kendi hatalarımdan kaynaklanmadığı sürece henüz hiç yakalanmadım. oyunun kötü yanları karakterizasyon ve diyaloglar zayıf ve pek 'organik' değil. bunun dışında atmosfer ve immersion harika, diğer bir deyişle "orada olduğunuz hissini" mükemmel bir şekilde verebiliyor oyun.

    thief potansiyelini sonuna kadar kullanamasa da gayet olmuş. kusura bakmayın, bence siz her çıkan aaa oyunu "çöp konsol oyunu" diye etiketlemeye biraz fazla alışmışsınız. halo 3 isimli vasat altı çöpün 95 aldığı bir sektörde thief'in 69 alması hazmedilebilir bir şey değil.

    robotsu karakterlerle dolu, inanılır bir dünya sunmaktan çok uzak dishonored bu oyunun gizlilik mekaniklerinin elini ayağını öpsün bu arada. bunu eleştirenler bir de dishonored'ı harika bir gizlilik oyunu sanıyorlar ya, işte ben buna gülüyorum.

    sonradan gelen edit: bu arada gizlilik oyunlarına pek aşina olmayanların yeni ürettiği bir trendi farkettim: oyunu normal modda oynayıp "ya yapay zeka çok kötü" diyor adamlar. metal gear solid'de normal modda düşmanlar pratik olarak kördür, bir kaç metre ötesini göremezler veya splinter cell'de adamlar gerçekten dibinize girmedikleri ve karanlıkla olduğunuz sürece sizi görmezler ancak bu "kötü yapay zeka" değildir, bu oyunu normal modda oynamak isteyen oyuncunun gizlilik oyuncusu gibi karanlıkta bekleyerek düşmanların hareket motiflerini gözlemlemek istememesinden kaynaklanır. gizlilik oyunlarında "normal mod" oyunu hızlı bitirmek isteyenler için tasarlanır. bir gizlilik oyununda yapay zekayı ölçmek için en zor modda oynamanız gerekir, bunun istisnası yoktur zira en üst zorluk seviyesinde düşmanların algıları çok daha insansı hale gelir.

    ben oyunu master modunda oynuyorum, zifiri karanlıkta bile olsam 180 derecelik bakış açıları içine girdiğim anda kısa sürede görülüyorum, hiç istisnası yok bunun. bunun dışında düşmanların görmesi gerekip de görmediği, garip davrandığı bir duruma henüz rastlamadım, tam olması gerektiği gibi davranıyorlar. thief'ten bu kadar tat almamın sebebi bir oyuna başlarken no focus ve no alerts'ı seçtiğiniz zaman, sulandırılmamış, katıksız bir gizlilik oyunu deneyimi sunması (mesela ben savaş sistemini zerre bilmiyorum çünkü birisi beni gördüğü anda oyunum bitiyor, kaldi ki ben görüldükten sonra her zaman "kaybetmiş" varsayıyorum kendimi ve oyunu önceki checkpoint'ten tekrar yüklüyorum). oyuna başlarken doğru parametrelerle açtığınız sürece fazlasıyla "hardcore" gizlilik kitlesine hitap eden bir oyun bu, sakın yanılmayın. "üç saatte oyunu bitireyim ve bu süreçte bana orgazmik anlar yaşatsın" kitlesine hitap etmediği için yerden yere vuruluyor zaten biraz da.

    gizlilik oyuncuları için tavsiye ettiğim custom zorluk seviyesi parametreleri: "no alerts", "no focus", "only stealth takedowns" ve "no resources". en sonuncusunu sağlık veya focus için yiyecek veya gelincik çiçeği tüketememenizi sağlıyor, bunları zaten kullanmayacağınız için fazladan puan almak adına açmanızı tavsiye ederim.


    (sharksmile - 27 Şubat 2014 14:15)

  • comment image

    1 gecelik oyun deneyiminden sonra, hareket kabiliyeti kısıtlaması haricinde, beklentilerimi karşılamış oyundur. eğer iyi bir thief severseniz, zaten büyük ihtimalle master level'da başlamışsınızdır ve ghost olarak oynamaya çalışıyorsunuzdur. görüşlerim şöyle:

    - zıplayamamak, daha doğrusu yalnızca size izin verilen yerlerde zıplayabilmek çok ama çok büyük bir eksi. yerde cam kırığı var, üzerinden atlayamıyorum. tuzak var, ı ıh atlayamazsın..."abi belime geliyor şu duvar ordan atlasam?", olmaz güzelim...olmamış.

    - stealth genel olarak başarılı kanımca.

    - alternatif yolların sayısı da tatmin edici geldi bana. 3-4 farklı şekilde gidebiliyorsunuz genelde, ama sanırım biraz konsol etkisi olduğundan her şey o kadar gözünüze sokuluyor ki, çok çabuk fark ediyorsunuz bunları...gizem kısmı biraz eksik.

    - oyunun daha oynanabilir olması için, şehir haritasının ciddi şekilde elden geçmesi lazım. bahsettiğimiz adam garrett, şehri avcunun içi gibi biliyor olması gerek. şehirde bir kere nereye gittiğinize dair hiçbir fikriniz olmuyor, sadece cursor'ı takip ediyoruz. o da çoğu zaman yanıltıcı oluyor, çünkü gitmeniz gereken yerin girişi bir arka sokaktaki evin camından dolaşarak olabiliyor. ama siz o sokağı göremiyorsunuz haritada. en azından districtleri ayırsalarmış iyiymiş. beni baya deli etti, 5-6 saatlik oyun sonrasında bile "lan nerdeyim ben?" diyorum hala.

    daha oynadıkça bunu güncellerim heralde.

    ps: "bank heist" 20 dk'da ghost olarak bitti ya lan....vay anasını, biraz basit demiş miydim?


    (the threshold of pain - 1 Mart 2014 23:31)

  • comment image

    "tabana kuvvet ile istediğiniz yere varmanız" kötü yanlarından birisi değildir zira her gizlilik oyununda böyledir bu durum.

    görülüp başarısız olduğunuz "başarısızlık durumu"nun (fail state) ardından neredeyse tüm gizlilik oyunları devam etmenize ve genelde de kurtulmanıza ve görevi bitirmenize izin verir ancak artık gizlilik mekanikleri dışında ve aksiyon mekanikleri içerisindesinizdir ve çoktan başarısız olmuşsunuzdur. bunun yanında şu tip videolar tek thief için yapılmadı ancak bu videoların ortak özelliği, oyuncu görüldükten sonrasınını konu edinmeleridir. paşam 15-18 yaş arası için tasarlandığı belli olan focus'u açmış, combat takedown'ı almış, gizlilik oyunu oynuyor. neredeyse hiç bir gizlilik oyununda adamlar dolabın içine girdiğinizi görmediyse dolabın içine bakmazlar. yalnız şunu unutmamak lazım: orada o adamın tek saklanma yolu zaten dolaba girmek zira şüphe durumunda düşmanların farkındalıkları büyük oranda artıyor önceden bahsettiğim gibi, gölge mölge tanımayıp çıkarıyorlar saklandığı yerden garrett'ı.

    tabi ki problemler olabilir de genel deneyim bu şekilde değil, diğer bir deyişle bu genel oyun deneyimini yansıtan bir video değil. genel anlamda bir çok oyundakinden çok daha zeki düşmanlar var karşımızda, kapı aralanınca gelip odayı kontrol eden, olması gerektiği gibi 180 derecelik bir görüş açısına sahip, aşağıda çıkardığınız ufak bir sesi üst kattan duyup kontrol etmeye gelen, bir kere şüphelendiği zaman yaklaşık 4 dakika boyunca "hala buralarda bir yere olmalı" diyerek kontrol eden ve bu süreçte farkındalığı artan... hepiniz takdir edersiniz ki bu tür düşmanlar yok gizlilik oyunlarında. ancak eğer biz sırf bir oyunu kötülemek adına yapay zekanın hatalı yanlarını kaydettiğimiz bir video hazırlamak istiyorsak bunu neredeyse tüm oyunlar için yapabiliriz. artık bu tip çocuklukları bırakmak lazım gerçekten...


    (sharksmile - 2 Mart 2014 13:13)

  • comment image

    oldukça eski bir thief hayranı olarak beğendiğim ve beğenmediğim yanları olan oyun.

    önce beğendiğim yanlardan bahsedeyim, ne de olsa kusur bulmak daha kolaydır her zaman o liste uzarsa yazarken kolay olsun fgfsdh.

    - ilk olarak tabii ki yıllar sonra modern bir thief oynamanın verdiği heyecan var, bu bile oyuna bir şans vermeyi gerektiriyor.
    - grafikler hoşuma gitti. unreal engine 3 üzerinde uğraşmışlar. oldukça güzel kareler de çıkabiliyor. enb gibi seçenekler de artarsa screenshot piyasasında oldukça güzel bir yer edinir kendine.
    - zorluk seviyesini ayarlarken bir sürü ekstra ıvır zıvırı da ayarlayabilmemiz güzel. default profiller koymamışlar yani. bu olsun bu değil bu hiç değil diyebilmek iyi.
    - water arrow hala çok güzel lan :)

    kötü yanlarına gelirsek:
    - oyun yapılırken konsola büyük önem vermişler, menülerden görev sistemine kadar her yerde hissediliyor bu. ha kötü bir şey değil tabii ama yine de hissetmesek daha iyiydi.
    - şehir oldukça karışık. yani tamam, türkiye'de yaşayan bir insan olarak "bu nasıl şehirleşme böyle?" diye şikayet etmek de saçma oluyor ama hiçbir şey yapmadan şehirde sadece dolaştım bugün iki saat boyunca, etrafı öğrenebilmek için ve her seferinde yabancılık çektim. iyi bir hırsız olarak, garrett'ın şehri bilmesi gerekiyor teoride ve oyuncunun da şehri kolay öğrenmesi için biraz daha çalışabilirlerdi. hayır yön duygusu zayıf bir insan da değilim, benzer oyunlarda çok rahat öğreniyorum haritayı.
    - zıplayamamak, zıplayamamak. bahsedilmiş zaten ama, niye istediğimiz yerde zıplayamıyoruz lan?
    ***- ha en önemlisini unutuyordum, stephen russell yok oyunda. voice actor değişti, assassin's creed'deki herif gelmiş adını hatırlayamadım. abi tümden garrett yerine başka karakter koysaydınız da olurdu yani. stephen russell = garrett yahu, ne gerek vardı?

    kısacası oyun fena değil. eski oyunların zamanında hepimize yaşattığı "ohaaaa oyuna bak olm" hissini vermiyor ancak stealth oyunlarını sevenlerin oynaması lazım, kaç tane oyun çıkıyor zaten? seriyi sevenler olarak zaten bu kadar yıl sonra boş cd verseler alacaktık, oynayacağız o yüzden. serinin genel kalitesinden bir tık aşağıda, ancak yerden yere vurulası bir oyun da değil. atletico madrid gibi olmuş işte.


    (thor odinsson - 4 Mart 2014 05:35)

  • comment image

    bu oyun özelinde konuşmadan önce kabul etmek gerekir ki stealth action oyunların hepsinde ciddi yapay zeka sorunları vardır. splinter cell'de şeriatçı bandanası gibi parlayan yemyeşil ışıkla kimseye görünmeden ilerleriz, metal gear solid'de kutunun içine girip düşmanlara arkadan yaklaşırız, hitman'de kafada barkot herkesin yanından geçer gideriz falan filan. thief'te de durum farklı değil, o yüzden thief'e yapay zeka üzerinden getirilen eleştirileri yersiz buluyorum. hatta oynadığım diğer stealth action oyunlara göre yapay zekanın artı yanları dahi var. karanlıkta bile olsanız düşmanın görüş açısı içerisinde çok uzun süre kalamıyorsunuz. çoğu oyunun aksine düşmanların "peripheral vision"ı var. etrafta at gözlükleriyle dolaşmıyorlar.

    en güzeli de oyun insanı cidden zorluyor. tabii focus mocus her türlü yardımcıyı açıp 10 saniyede bir save alarak ilerlerseniz sizi zorlamaz ama temel zorluk seviyesini master'a ayarlayıp custom'dan tüm challenge'ları on'a getirirseniz en ufak bir hatanızı affetmeyen, gerilimli bir oyun deneyimi yaşamış olursunuz. focus özelliği, düşmanları sesli ya da sessiz bir şekilde indirme imkanı ve bölüm içi save'ler olmadan, insanlara ve hayvanlara görüldüğünüz anda bölümün 1 saat geriden baştan başlayacağını bilerek oynadığınızda, karşılaştığınız en ufak bir yapay zeka hatasını öpüp başınıza koyuyorsunuz.

    hatta ben bir noktadan sonra gaza gelip oyuna yeniden başladım ve video walkthrough serisi yapmaya karar verdim. en ufak bir hatanızda tüm oyunu yeniden başlatan iron man dışında tüm custom özellikleri açarak, tek seferde, görülmeden, yakalanmadan ilerliyorum. benzer şekilde oynayıp takılanlar göz atabilir.

    http://www.youtube.com/…rq2xu7ipmoyj_jvyjpljtsjsyzr


    (mazochist - 17 Mart 2014 19:33)

  • comment image

    "you grow up strong when you grow up alone." demiş içinde. benim için var olmasından başka bişeye gerek yok güzel olması için.


    (dorian greyfurt - 12 Nisan 2014 06:23)

  • comment image

    8 bit theater icinde grubun, anlasma ile imzalanmis ve belirtilmis lideridir. lide rolmak en dogal hakkidir, ve yine ayni anlasma ile partinin tum hazinesi ona gitmektedir. elf ulkesinin prensidir, ama caktirmaz. hatta ekftir, ama onu da caktirmaz. cucelere kendisinin sakalli savasci oldugu hikayesini yutturmustur. hatta cuce ulkesini yakip yagmalarken yapmistir bunu. zekidir, ve konusmaya baslayinca kaybettiniz demektir. isik savascisi olmasinin yani sira oldukca basarili bir burokrat ve vergi memurudur. yalancidir. herkesi herseye inandirabilir. para icin hicbirseyi satmaz, calar. o kadar basarilidir.


    (urainkhali - 6 Ağustos 2004 13:23)

Yorum Kaynak Link : thief