Çıkış Tarihi     : 16 Temmuz 2018 Pazartesi, Yapım Yılı : 2018
Türü                : Döküman
Ülke                : ABD
Yapımcı          :  ESPN Films , Jigsaw Productions
Yönetmen       : Paul Taublieb (IMDB), Elizabeth Chai Vasarhelyi (IMDB), Alison Klayman (IMDB)





Facebook Yorumları
  • comment image

    remake gibi bir yola gidilmesine sevindiğim oyun. mis gibi d&d 2nd edition varken 4th edition'a başvururlar diye korkuyordum, böyle olması bence iyi oldu. umarız oyun güzel olur da devamını getirirler.


    (thrash - 15 Mart 2012 21:29)

  • comment image

    ekran görüntülerine bakınca "e, ben ne anladım bu işten?" dediğim oyun. arka planlar iyi, güzel olmuş da arkadaş, o piksel piksel adamlar ne öyle? çok mu zor lan iki karakter modellemesini baştan yapmak? sen 10 yıllık oyunu boru değil 20 dolara satıyorsan biraz gayret bekliyor insan. 3d filn olmasına gerek yok tabii ki lakin grafikerlerin kolu mu yoruldu nedir? şahsen tüm grafiklerin ve seslendirmelerin elden geçirilmesini beklerdim ben. nostalji diyenin de ağzına odunla vururum. çok ultra nostalji istiyorsam gider eskisini oynarım zaten, ne işim olur enhanced le, bokla püsürle.

    edit: müzikler yenileniyor gerçi ama seslendirmelere dair bir şey duymadım şimdilik. bakalım nasıl olacak.


    (fortisvita - 13 Kasım 2012 19:59)

  • comment image

    ikinci oyunu ilkinden önce oynayanlar için nimet sayılabilir bu. bende de durum buydu. birinci oyunun oynanabilirliği 2'ye göre çok düşük olduğundan ne kadar sevsem de, hayatımın oyunu desem de, birinci oyunu oynayamamıştım. enhanced 10 küsür yıl sonra bu sorunu çözdü. hem satış olsun belki yeni nesil bir şey çıkar. adam gibi oyun oynarız. bıktım olm ben ,3 boyutlu adam öldürmecelerden.


    (uzdeniz - 3 Aralık 2012 16:47)

  • comment image

    oyunun pits modunda (fazlasıyla basit bu modu bitirmek) kolayca kazandığınız para ile zaten maksimum levele gelmiş karakterinizi hayvan gibi donatıp senaryoya öyle başlayabilir ve yenilmez bir manyak olarak baldur's gate dünyasında dolanabilirsiniz. mesela ben hiç sevmediğim jaheria ve khalid'i dakkasında kestim. tipini siktiklerim.

    ayrıca oyuna yeni eklenen dorn il-kahn, edwin, viconia ve thief-fighter yada monk gibi bir ana karakterle 4 kişilik avantajları ve dez avantajları olan eğlenceli bir evil partiyle sword coast'un besin zincirinin en tepesine çıkmanız mümkün.


    (commodore 64 - 3 Aralık 2012 22:23)

  • comment image

    eski versiyondan çok bir farkı olmayabilir, ama önümüzde ticari olarak desteklenen bir baldur's gate var.

    tutu her ne kadar widescreen desteklese de sonuçta bir moddu, kurması ve çalıştırması zahmetliydi. bazı sistemlerde sorun çıkarıyordu, genel problemleri mevcuttu (örneğin ben en son yeşil su problemini aşamamıştım, ekranı kaydırınca görüntü dalgalanıyordu vs...). ama baldur's gate enhanced edition ticari bir ürün olduğu için bu problemleri aşmış ve minimal bir yeni içerik eklenerek piyasaya sürülmüş. bu oyunu yakın zamana kadar 640*480 çözünürlükte oynamaya çalışan insanlar insanlar mevcuttu, yani hd çözünürlükte widescreen destekli stabil bir oynanış bile bu insanları oldukça mutlu edecektir.

    öte yandan grafiklerde iyileştirme bekleyenlerin avucunu yalaması da normal. el çizimi haritalar ve tarihe gömülmüş bir infinity engine birleşince grafiklerin aynı kalması normal geliyor bana. büyü efektleriyle oynanmış sadece, ki bu da yapılabilir bir şey.

    beni en çok rahatsız eden nokta, black pits'in oyun içine yedirilmemiş olması. kardeşim o kadar yeni macera diye tanıtıyorsun, o zaman oyunun konusuna ana görev ya da yan görev olarak entegre et, sırıtmasın. en azından üç yan karakter için tatmin edici yeni oyun süresi deniliyor, o kısmı göreceğiz.

    kendi açımdan, eski bir dostla buluşmuş gibi oldum. oyunu keyifle kurdum, böyle şirin bir heyecanla tıkladım exe'ye fln. karakter yaratma ekranının detayını görünce yeni oyunlara sövdüm, candlekeep'te dolaşıp rahiplerin şarkılarını dinleyince 14 yıl öncesine döndüm. pılımı pırtımı topladım, gorion'la kaçmaya başladım. şimdi friendly arm inn yollarındayım. daha ne isteyebilirim ki?


    (imperfection - 7 Aralık 2012 10:09)

  • comment image

    nihayet hafta sonu, iş güç proje demeden kendimi sword coast diyarlarında kaybettiğim oyun olmuştur.

    gidebildiğim kadar detaylı gidiyorum. henüz chapter 3 başında olmama rağmen level 5 bir blade'im var, ki kendisi arwena ismiyle diyarlarda ün salmaya başlayan bir bard'dır. 20 reputiation'la friendly arm inn'den nashkel'e kadar tüm hanlarda ve taverna'larda konuşulan bir macera grubuna önderlik etmektedir.

    gaz lambalarının ve şamdanların loş aydınlığında, aromalı pipo dumanının ve acı bira kokusunun karıştığı hanlarda konuşulduğu üzere grupta minsc adlı devasa minyatür uzay hamster'ını yanından ayırmayan sevimli bir savaşçı, khalid ve jaheria adlı biraz itici ama yiğit bir ikili, thay'in kırmızı büyücülerini peşine takacak kadar kaotik neera adında bir büyücü -ki burada fısıltıyla neera'nın bir 'wild mage' olduğunu söylüyorlar- ve geçmişinden kaçan bir keşiş varmış.

    volo'nun nashkel'de kırık not vererek -büyük ihtimal fazla beleş bira alamadığı için!- kendine düşman ettiği tavernalarda anlattığı kadarıyla bu macera grubu sword coast'un güneyinin tozunu attırmış ve nashkel madenlerinin derinliklerinde yaşayan bin yaşında bir ejderhayı öldürmüşler. gerçi öldürdükleri şeyin bin yıllık bir ejderha mı yoksa birkaç kobold mu olduğu içtiği bira sayısına göre değişiyormuş.


    (imperfection - 17 Aralık 2012 11:37)

  • comment image

    uzun uzun oynayıp bitirdikten sonra şöyle bir tespit yaptım: baldur's gate'in tek bir eksisi var, o da bitiyor oluşu.

    beni eski günlere götüren oyun oldu. keşke bioware orjinal artwork'u art (evet kelime oyunu) niyetle silmeseydi de hd oynayabilseydik. ama bu haliyle bile çok güzel. bu oyun macera hissini öylesine güzel yaşatıyor ki, yanına yaklaşan başka bir oyun bilmiyorum. candlekeep gibi güzel bir eve sahibiz ama neler olduğunu bilmeden yollara düşmemiz gerekiyor, yolda üvey babamız öldürülüyor, peşimizde azgın adamlar. dostlar bulmak umuduyla friendly arm inn'e kaçıyoruz. oradan madenleri araştırmak için nashkel'e. yüzüklerin efendisi ya da hobbit gibi, yolculuk ve macera tüketiciye sindiriliyor ve bu başarıyla yapılıyor. candlekeep'ten sümsük olarak çıkan oyuncu, doğru oynadıysa candlekeep'e güçlü bir grup halinde dönüyor.

    bu arada sword coast'un ve baldur's gate'in tozunu attırdım, süper kılıçlar zırhlar buldum ama son savaşta kuyruğunu kıstırmış köpek yavrusuna döndüm. o nasıl bir zorluktur.

    oyunun hala bir sürü eksisi var, kabul etmek lazım. türlü türlü ufak bug'lar mevcut. bunlar baldur's gate oynamak isteyenleri rahatsız etmeyecektir. yeni içeriğe gelirsek, rashaad'ın ve neera'nın yan görevlerini yaptım. öyle dendiği gibi saatlerce yeni oyun süresi eklemiyorlar. bunlar daha çok orta çaplı yan görevlere benziyor, örnek vermek gerekirse minsc'in gnoll stronghold yan görevi gibi, yeni birer harita ve zindan ekliyorlar.

    o halde zaten mod'lamış insanlara (20 dolara) tavsiye eder misin diye sorduklarında sessiz kalma hakkımı kullanmak istiyorum. benim bu oyuna gönül bağım var, o yüzden 20 dolar helal olsun diyorum. zaten oyunu guide'la oynayıp alignment'ın izin verdiği ölçüde neredeyse her şeyi yaptım. hem oyunu oynarken eğlediğimle hem de yaşattığı nostaljiyle parayı fazlasıyla çıkardığımı düşünüyorum. ama öte yandan yeni görevler çok minimal, black pits oyun içine yedirilmemiş vs... o yüzden tavsiye konusunda kararsızım.

    öte yandan oyunun iyi satmış olmasını umuyorum, save'lerimi sakladım ve bg2 enhanced edition'ın gelmesini bekliyorum. belki ondan sonra bg3'e kalkışırlar, belli mi olur.

    son olarak, oyunun yaşattığı "macera" hissini özetlemek istiyorum:

    -camaraderie, adventure, and steel on steel. the stuff of legends! right boo?


    (imperfection - 2 Ocak 2013 17:54)

  • comment image

    sabah şehir kanalizasyonlarında bulduğu ceset zaten midesini alt üst etmişti. yaşlı adam sandalyesine oturdu. tavernadakilerin ısrarlarına daha fazla dayanamayacaktı. yine de bu hikayeyi anlatırken korkuyordu. sanki bir anda hanın kapısı açılacak, o korkunç figür içeri girecek ve zırhlı eli boynuna sarılacak...

    hikayesine başladığında hala bir gözü kapıdaydı;

    -evet evet dostlarım baharatlı şaraplar için teşekkürler. ve evet gördüm onları; bir süre de takip ettim. ah o etrafına karanlığı yayan adamı görmeseniz de varlığını hissedersiniz. yanındaki korkunç thaylı büyücü. daha kötüsü bir drow rahip de var. bir de cüce. adamın devasa cüssesine yakışan bir de çift elli kılıcı var. ölümün bir uzantısı gibi. karanlığa sapmış bir şovalye. kılıcından zehir damlayan bir paladin. anlatılan hikaye ise daha korkunç;

    şarabından bir yudum daha alır;

    -kandırmışlar bu bizim deli korucuyu. kendilerine gnoll kalesine kadar yol göstermelerini istemişler. meczup korucu iyi ile kötüyü ayırt edemeyecek kadar aşık. düşmüşler yola. dendiğine göre korucuyu kandırmak için bir tüccarı kurtların saldırısından bile kurtarmışlar yolda. sonra yaşananları kimse bilmiyor tabi ama hikayelere göre thaylı büyücü gnoll kalesinde tutsak edilen bir kadını toza çevirmiş. korucu ise bu duruma isyan edemeden düşmüş şovalyenin zehirli kılıcı sırtını yarıp göğsünden fırlamış. sevenler değil ama kanları kavuşmuş. birbirine karışmış. sonrası daha da vahim a dostlar... kılıç sahilinin tüm güney diyarında dolaşıp kurtlardan kurtardıkları tüccarı bulmuşlar. sabah kanalizasyonlarda yüzen zavallı bu tüccar... bütün amn askerleri peşlerinde dense de bakmayın. gri bir pelerine sarılmış iri yarı bir düşmüş şovalyenin öncülük ettiği kızıl bir büyücü, drow bir rahip ve bir cüce görürseniz gölgelerden başınızı çıkarmayın... kapı sürgülerinizi kontrol edin. zira karanlığın maddeleşmiş hali diyarlarda yürüyor.


    (kiymiktir batar - 8 Mayıs 2013 09:22)

  • comment image

    tıpkı heroes 3 gibi on yıldır oynayıp, 150 kez bitirip, 151. seferinde acaba bir de lonewolf bard'la kassam nasıl olur diyenleri görmek mutluluk verici, hepsine selam olsun, demek ki ortam henüz shootemup'çı bebelere kalmamış.

    özellikle bu versiyonu işyerimde ingilizcesini geliştirmeye uğraşan genç mühendislere zorunlu kıldım. hele azıcık masaüstü tecrübesi olup da baldur'la enhanced edition sayesinde tanışanların başta burun kıvırmalarına rağmen iki hafta sonra büroya mor gözlerle gelip "abi hayatımızı kararttın bütün gecem durlag's tower'da geçti" demeleri, on küsür yıl sonra fallen lord weber stahlherz ile aynı yolları aşındırmaları gurur verici.

    daggerfall'da itfaiyecilik* yapan bir abinizden taze baldurculara tavsiye: altı kişilik parti yapıp hemen nashkel'e fırlamadan önce en az yarım saatinizi ana karakterin zarlarını atmaya ayırın. main character için toplamda 95 yakını bir ability score baba bir karakterdir ama gidip de 90 ve altında başlarsanız yolda gördüğünüz herhangi bir npc'den farkınız kalmaz.

    xp puanlarının karakter sayısına bölündüğünü bilin. altı kişilik 4~5 level ortalamalı bir partinin oyunun ortalarında biri lathander rahibi öbürü wildmage'den oluşan iki kişilik 8th level bir ortaklıktan çok daha zayıf olacağını unutmayın, nerde çokluk orda bokluk.

    başlarda ne kadar acı çekerseniz orta ve sonlara doğru o kadar çekici geliyor baldur's gate.
    "baldur'a sarmayı, seriyi bitirmeyi çok istiyordum ama bir türlü ısınamadım" diyen gençler ise oyunun gerçek yüzünü adı üstünde baldur kapılarından sonra göstereceğini hatırlamalılar. ilk günler paso fare yakalamaca örümcek ezmece, köprüyü aşana kadar cave bear'a dayı demeceyle geçiyor ama sabrın sonu selamet.

    - amacım karakter yaratmaya fazla vakit harcamadan bir iki fighter ile şöyle bir mekanları katetmek, önce öğreneyim sonra baba bir multiclass çakarım.
    + iyi taktik. ama unutmayın yalnız thac0 avantajı var diye evladiyelik bir fighter karakter yapmak çok mantıklı değil çünkü özellikle bir helm priest(favorim) sırasıyla holy power+ champions strength+ draw upon holy might*+ seeking sword atarak henüz dokuzuncu level'da 4 thac0 ile ortalığı kan gölüne çevirebilir.

    - mage oynuyorum, wizdom'a ne gerek var, basarım ben strength'e :(
    + başta kulağa hoş gelse de serinin diğer oyunlarında level cap'ler de genişleyeceğinden, o ana kadar kullandığınız büyülerin yetmediğini düşünerek multiclass opsiyonunu değerlendirmeniz durumunda 12 wisdom'ınızdan pişman olmayacaksanız basın strength'e. ankheg shell'leri size taşıtırız.

    - tanrıyı yaratmaya çalışıyorum en çok neye dikkat etmeliyim?
    + forgottenrealms'de tanrı olmak demek multiclass character'e sahip olmak demektir. sırasıyla q, w, e,...b, n, m tuşlarına basıldığında farklı birer büyünün powerword olarak yarımşar saniyede cast edilmesi demektir. ama en önemlisi en yüksek level demektir. multiclass'ın temelinde, terkedilen classın xp'si geçilinceye kadar yeni kariyerimizde sıfırdan level yükselmek yatıyor. bu ise büyük bir tehlikeyi beraberinde getiriyor. diyelim ki 42.level mage'siniz ve multiclass ile clericliğe adım attınız ama o da ne henüz 37.levela geldiğinizde terkettiğiniz mage xp'sini cap yüzünden aşamadığınız için önceki emekleriniz yanmış. monitörünüze de yazık zira birazdan parçalayacaksınız onu.

    - aylardır autosave ve quicksave ile oynuyordum geçen bir açtım kayıt bozulmuş acaba nasıl...
    + die! efendim seriye yeni başlayanlara başarı ve sabır dilerim, sakın prisma abinizi hemen doğramayın bırakın bitirsin şaheserini...

    ha bir de unutmayın: your only purpose is to die by my hand!


    (fallen lord weber stahlherz - 3 Kasım 2016 11:35)

Yorum Kaynak Link : baldur's gate enhanced edition