Umi yori mo mada fukaku (~ Firtinadan Sonra) ' Filminin Konusu : Umi yori mo mada fukaku is a movie starring Hiroshi Abe, Yôko Maki, and Satomi Kobayashi. After the death of his father, a private detective struggles to find child support money and reconnect with his son and ex-wife.
Dare mo shiranai(2004)(8,1-20784)
Manbiki kazoku(2018)(8,0-34975)
Aruitemo aruitemo(2008)(8,0-10387)
Soshite chichi ni naru(2013)(7,8-17969)
Wandafuru raifu(1999)(7,7-8728)
Maboroshi no hikari(1995)(7,6-3653)
Umimachi Diary(2015)(7,5-9093)
Kiseki(2011)(7,4-6374)
Kûki ningyô(2009)(6,9-5229)
Sandome no satsujin(2017)(6,7-3370)
imdb'deki 7,7'lik puanını hak etmediğini düşündüğüm, 2016 yapımı japon filmi.
(feministim ben - 25 Aralık 2016 13:10)
konusu kısaca:bir kitabı olan ve yeni bir kitap yazma aşamasındaki dedektif / yazar looser karışımı shinoda'nın dramı.shinoda hem geçinmeye hem de boşandığı eşine nafaka ödeyebilmek için elinden (!) geleni yapmaktadır. bu arada yakın zamanda ölen babasının ölümünün ardından, annesini de ziyarete gitmekte; aynı zamanda eski karısı ile de ilişkiyi düzeltmeye çalışmaktadır.(bkz: ekşi sözlük hiçbir siki beğenmeme timi)'ne dahil olmamakla birlikte ben bu filmi beğenmedim arkadaş.tamam, karakterleri derinlemesine işlemiş ama.. başka bir numara yok.. beni pek açmadı.
(hattorihanzoo - 8 Haziran 2017 16:59)
yönetmeni hirokazu kore-eda'yı bilmeden izleyince beğenmemek normal. zira yavaş tempolu, aksiyonsuz-olaysız-entrikasız, başından sonuna dek diyaloglarla ilerleyen bir drama. yönetmeni tanımayanlar daha farklı bir film bekleyecekler doğal olarak ama yönetmenin önceki filmleri de bu çizgideydi. kore-eda'nın sinemasını seviyorum. önceki tüm filmlerinde gündelik olaylara, ilişkilere ve japon aile kurumuna odaklandı. tüm filmlerinde olaylardan ziyade diyaloglar önplanda. ama diğer filmlerinde olay sayısı daha fazlaydı pek tabii. mesela -spielberg'in pek sevip hemen yeniden çevrim haklarını aldığı ama nedense yeniden çevirtmediği- like father like son veya ölümden sonraki dünyada geçen after life, annesiz babasız yaşamaya çalışan kardeşleri konu alan nobody knows, eşinin intiharından sonra bebeğiyle bir başına kalan bir kadını anlatan maborosi... bu filmlerde daha fazla çatışma-olay vardı. ama pek sevdiğim our little sister fimi after the storm gibi az olaylı, başından sonuna dek konuşmaların bitmediği bir filmdi.genelde işlevini yitirmiş ailelere odaklanıyor kore-eda. mesela nobody knows'da baba ortalıkta yoktur, our little sister'ın başında ilk eşinden kızlarını pek önemsemeyen baba ölür, like father like son çocukları doğum sırasında karışmış iki babanın bunu 8 yıl sonra öğrenmelerini anlatıp bu çatışmaya odaklanır. baba sorunu bu filmde de devam ediyor. shinoda fazlasıyla tanıdık bir karakter. eşinden boşanmış olmasına rağmen onu unutamayan, eşinin sevgilisi olmasına rağmen onunla arasını düzeltmeye çalışan birisi. sabit bir işi yok, ara ara dedektiflik yaparak para kazanıyor, kazandığını da bisiklet yarışlarında heba ediyor. film shinoda'nın annesiyle, ablasıyla, eski eşiyle ve oğluyla ilişkilerini ve işiyle hobisini sırayla işlerken karakterin tüm defolarını, daha doğru ifadeyle eksik taraflarını bir bir ortaya koyuyor. ama dediğim gibi filmde entrika da, olay da pek yok. kore-eda'nın diğer filmleri gibi sakin bir şekilde başlayıp öyle bitiyor. hastası olmadım ama izlerken sıkılmadım. zira kore-eda'nın sinemasını seviyorum.
(sherlock holmes 90 - 24 Kasım 2017 15:05)
Yorum Kaynak Link : umi yori mo mada fukaku