• "kanımca türünün en iyisidir.hem mitoloji hem strateji mis."
  • "insanı mani dinine ve putperestliğe özendirmesi sebebiyle ısınamadığım vasat oyun. şifre ve hile yapıp yunan tanrılarının putlarını yıkarak büyük sevap kazandım."




Facebook Yorumları
  • comment image

    3 yıldır oynuyorum. deneyimlerim sonucunda isis'in ekonomik, pratik ve güçlü tarzı, işlevsel büyüleri ve mobilitesi başarılı olan askeri güçlerini (sivilleri yada askerleri, katapulkları mancınıkları havada taşıyan devasa kuş süper bir olay) keşfetmem sonucunda bu tanrıçada uzmanlaştım, ve arada bilgisayara karşı oynarken ra'yı, thor'u, hades'i seçsem de, organik beyinlerle oynadığımda her daim isis'i seçiyorum. lakin böylece düşmanlarım da isis'in hikmetlerini farketti ve tanrılarını değiştirip isis'e geçti. large haritada 4 tane isis...

    -oğlum sen hep hades oluyodun ne değiştiriyon ya
    +olur mu lan isis gibi beleşçisi var mı
    -oğlum hem isis tanrıça dikkatini çekerim. karı gibi oynamaya başladın isis'i seçtiğinden beri
    +hadi ordan
    -o benim tanrıçam siz başka seçin!
    +yok yok böyle iyi sırf taktikler yarışıyor

    şeklinde sohbetlerimiz oluyor.

    +bu (benden bahsediyor) geçen n'aaptı biliyon mu, ben cem'e saldırırken gelmiş fillerimin poposuna köylüleriyle saldırıyor, ben ona dönünce de kendi ok atan kulelerine doğru koşturmaya başlıyor köylülerini. yer miyiz böyle taktikleriiii
    -bu da n'apıyo biliyo musun, haritada çıkılamayan tepeler var ya, onların üstüne o büyük kuşa bindirip taşıyo mancınıklarını, lan bi yerden ateş geliyo ama nerden, gönderiyom askerleri yayan çıkılmıyo ki oraya... o zaman uzun menzilli ok atan develi tipler işe yarıyo.
    +tabi mancınığın mancınığın işini bitirmesi çok zaman alıyo

    bugünkü age of mythology dersimiz de bu kadar. gelecek sefere görüşmek dileğiyle, esen kalın.


    (cay - 12 Ocak 2007 11:33)

  • comment image

    32 bölümden oluşan campaign'i hiç age of empires oynamamış birine hitap eder biçimde başlayıp olayı kavrattıktan sonra coşan oyundur. bölümleri bitirdiğinizde oyundaki üç medeniyeti` : greek`` : egyptian`` : norse` de tanımış ve temel özelliklerini öğrenmiş olursunuz. üstelik bu süreç mitolojik bir öyküyü anlatan bir dizi film gibidir. hikaye atlantis'te başlar, truva, yunanistan, mısır ve iskandinavya'da devam edip yine atlantis'te son bulur. oyunda villagerlar saldırıya uğrayan bir arkadaşlarını gördüklerinde işi gücü bırakıp derhal yardıma koşarlar. böyle de delikanlı karakterlere sahip bir oyundur yani. ayrıca harita seçenekleri arasında anadolu da yer alır.


    (hurman - 22 Kasım 2007 14:51)

  • comment image

    durduk yere yillar sonra bir anda yeniden gecemi gunduzume katip oynamaya basladigim oyundur. hayir, yaz geldi, disarda kelebekler ucusuyorlar, ben eve kapanmis haldir haldir oynuyorum.

    o degil de, birkac sey var sinirime dokunan..

    - neden norseland'de tarla suremiyor ki canim köylulerim? halbusi daha kolay, kur tarlayi, bak savasina. böyle olunca hadi dön arada bak bakalim köylulerin hala avcilik yapiyor mu, yoksa hayvanciklar tukenmis mi orda?

    - amanra isimli kahramani tutabilene ask olsun. dur diyorum, bekle orda sakin kipirdama diyorum, hoooop atlayip zipliyor, asiyor dusman kapilari, sonra cik isin icinden. geri de ziplayip cikamiyor, ben basliyorum kapiyi yikmaya, geliyor dusman askerleri, öluyor guzelim kahraman.

    - ne zaman ki okcularimi "hero" yapip, myth unit'leri ne kadar kolay öldurebildikleri gördum, iste o zaman yitti heyecanim. 15 hero okcu ordumu yapiyorum, bir de "regenerate" yapiyorum, saliyorum dusmana, ooooh bitiyor oyun hemen. bile bile yine de her seferinde ayni seyi yapiyorum, kolayina kaciyorum isin.

    - bir de misirlilar'i sevmiyorum hic. yildizim barismadi bir turlu. temple dikiyorlar, favor kazanmak icin monument yapiyorlar. saldiriyorum, ama temple'larini yikmam yeterli degil, isin gucun yok o 5 monumenti yikmak icin ugras dur.

    her sey bir yana, seviyorum ben bu oyunu. sevgili esim war of worldcraftin ustune tanimiyorsa, ben de age of mythology ustune tanimiyorum kardesim.

    edit: war of worlcraft ne ki yahu? world of warcraft olacak o. kiz milleti bu kadar anlar iste bilgisayar oyunundan. yok artik! :)


    (marieke - 17 Mayıs 2009 16:40)

  • comment image

    90'lardan günümüze çıkan tüm age of serilerini expansionlarıyla beraber defalarca oynamış,araştırmış ve özümsemiş biri olarak söylemem gerekir ki serinin en iyi si age of myhtology'dir.
    gereğinden çok fazla eleştiri alan bu oyun her yönüyle mükemmele yakındır.öncelikle oyunun teması diğer rts'lere nazaran farklı ve geniştir(mitoloji kadar geniş ve eğlenceli az konu vardır) bir oyun,mitolojiyi konu alıp onun içine etmeden harika bir kıvamda oyuncusuna ancak bu kadar güzel sunar diye düşünüyorum.mitolojiyle zerre kadar alakası olmayan bile eğer oyunun hakkını verirse oldukça şey öğrenir.level editörlerinden tuğbek ölek'in age of mythology için aralık 2002'de yayınlanan incelemesinin kesinlikle okunması gerektiğini düşünüyorum. age of mythology'i daha iyi anlamak için birkaç satır eklemek gerekirse :
    ''bugüne kadar gördüğüm en rafine ve derin strateji oyunlarından bir age of mythology.serinin temellerini bozmadan pek çok yenilik eklemeleri harika''
    ''age of mythology ile her ne kadar gerçek tarihe veda edilmiş olsa da mitolojik tarihe ve onun öğelerine sadık kalınması beni mutlu etti.amerikan kültürünün para adına mitolojiyi dejenere etme hastalığı bu oyunda yok neyseki.bu yüzden herkül ve zeyna gibi saçma dizilerin tersine age of mythology'de gerçek mitoloji adına da yeni bir şeyler öğrenebiliyorsunuz''
    ''bu denli güzel oyuna kusur bulmak zor''
    age of mythology birçok oyunun tüm campainglerini onlarca kez bitirmiş biri olarak en çok oynadığım campainglerden biridir ayrıca.gayet güzel bir hikaye üstüne oturtulmuş olan 32 campaing çok sürükleyici ve oyunun tüm güzelliklerini ve özelliklerini sunacak niteliktedir.
    age of mythology için söylenecek çok şey var ama son olarak belirtmeliyim ki oyun dünyasının gelmiş geçmiş en güzel oyunlarından biridir age of myhtology heleki görsellik,zeka,bilgi ve mitolojiyi seviyorsanız.


    (ilteber - 28 Aralık 2009 03:01)

  • comment image

    kendisini 1-2 sene kadar oynayan ve merak edip oyundaki mitoloji notlarını uzun uzun okumayı tercih eden herhangi bir insanda oldukça sağlam bir mitoloji kültürü temeli atabilir bu oyun. theseus'tan girer cyclops'tan çıkar; valhalla neymiş, valkyrie ne demekmiş öğrenir; bastet'in kim olduğunu, osiris ve isis arasında ne tür bir münasebet bulunduğunu teoride değil de pratikte tecrübe etme şansı yakalarsınız.

    eğer herhangi bir okulun herhangi bir sosyal bölümünde mitolojiye giriş benzeri bir ders olsaydı (belki de vardır) ve ben de bu dersi veren hoca olsaydım muhtemelen ilk derste öğrencilerimden bu oyunu yüklemelerini ve campaign bölümlerini mitoloji başlıklarını teker teker okuyup tüm üniteleri tanıyarak bitirmelerini ister, hatta onlar için gerçekten yararlı olacağına inandığım için bunu ödev olarak verirdim. öyle de tesirine inandığım bir oyundur.


    (i ve been mistreated - 3 Nisan 2010 18:02)

  • comment image

    insanı mani dinine ve putperestliğe özendirmesi sebebiyle ısınamadığım vasat oyun. şifre ve hile yapıp yunan tanrılarının putlarını yıkarak büyük sevap kazandım.


    (owencan - 17 Ocak 2012 21:46)

  • comment image

    özellikle god power özelliği ile çok farklı boyutta olan oyundur.

    2012 yılında, üzerinden 10 yıl geçmiş olmasına rağmen tıpkı empires serisi gibi çeşitli platformlarda oynanabilirliğini hala sürdürmektedir. oyun orjinal olarak eso (bkz: ensemble studios online) üzerinden oynansa da oyuncuların asıl kalabalığı oluşturduğu platform (bkz: gameranger) dır. % 90 lık bir bölüm 1.10 versiyonunu kullandığından dolayı onu kurup oynamakta fayda var, aksi taktirde diğer versiyonlarla oyuncu bulma sıkıntısı yaşayabilirsiniz.

    1.10 patch : http://www.microsoft.com/…oad/details.aspx?id=22523
    1.10 crack : http://www.freeinfosociety.com/…te.php?postnum=1866
    not: ilk önce patch sonrasında crack.

    oyuncu seviyelerine bakıldığında eso'da oynayan kitlenin büyük bölümü profesyonel veya expert olmasına karşın gameranger'da ki kitle genel olarak orta seviye veya çaylaktır. orta seviye nedir diye basit bir örneklendirme yapacak olur isek ; misal pc'ye karşı 1 vs 1 de hard seviyesini çok rahatlıkla yenebiliyorum ama titan seviyesinde zorlanıyorum zamam zaman yeniliyor bazen de yeniyorum diyorsanız siz orta seviyesinizdir diyebiliriz.gözlemlediğim kadarıyla son zamanlarda eso oyuncuları dahi gameranger'a kaymış durumda, expert oyuncuların büyük bir bölümü artık sadece titans ek paketini oynadıklarından ötürü son zamanlarda aom eso'da oyuncu sıkıntısı yaşanıyo olabilir, zaten benim de beceremediğim gibi şu tarihten itibaren oyunun orjinalini bulmak oldukça zor, bu yüzden eso gitgide kan kaybetmekte.

    oyuna yeni başlayanlar veya hala sıkıntı çekenler için god power lar'ın ne işe yaradığı ile ilgili açıklamalı ufak bir god power rehberi yapalım. malum oyunun en orjinal ve eğlenceli ayrıntılarından biri bu güçleri kullanmak.

    greek god powers : yunanların tanrı güçlerini açıklayalım öncelikle ;

    zeus bolt; zeus'un 1. gücü. bunu bilmeyeniniz yoktur heralde. hangi birimin üzerinde kullanılırsa kullanılsın tek atışta o birimi öldürmeye yarayan power dır. kişisel tavsiyem eğer rakibiniz loki, ra veya isis ile oynuyor ise bu büyüyü son ana kadar saklamakta fayda var. zira karşı tarafın (bkz: nidhogg) veya oyunun en etkili birimi (bkz: son of osiris) çıkarması halinde direk olarak bu birimleri etkisiz hale getirme şansınız bulunmakta.

    hades sentinels : hades'in 1. gücüdür. ana binanın etrafına 4 tane özel koruyucu okçu heykeller yerleştirir. etrafa bina dikmeden kullanmakta fayda var, heykelin bulunması gereken yere önceden herhangi birşey koyduysanız orada heykel çıkmamakta, bu yüzden oyuna başlar başlamaz kullanmakta fayda var, eğer ki çoklu oyun oynuyorsanız bekletebilirsiniz, ilk saldırıyı hangi arkadaşınız yerse onun üzerinde de kullanılabilir.

    posedion lure : posedion'un 1. gücüdür. etraftaki hayvanları kendine çeker, böylelikle daha kolay ete ulaşırsınız. etrafına vahşi hayvanlar toplandığında bir süre sonra kendi yıkılıyor. (yıkılma sebebinin tam olarak bu olduğundan emin değilim ama genel gözlemim bu)

    ceasefire ;(bkz: hermes) ateşkes büyüsü. hatırladığım kadarıyla 1 dk ya yakın bir süre beyaz bayrak çekiliyor, etrafta bu süre boyunca kuşlar uçuyor. en basit saldırıda kullanmak yerine en zor ana saklamakta fayda var diye düşünüyorum. daha çok rakibin büyülerini etkisiz hale getirmek için kullanılabilir.

    restoration :(bkz: athena) kullandığınız bölgenin veya birimlerin 5 sn gibi bir süre hızlı bir şekilde canlarını doldurmaya yarar. savaş sırasında kullanmakta fayda vardır, tam savaş devam ederken kullandığınız taktirde 5 sn boyunca rakip düşmanları sizin birimlerinize zarar verdiği için inmekte olan can sizin büyü kuvvetiniz sayesinde olduğu yerde kalır ve böylelikle savaşta önemli bir avantaj kazanmış olursunuz.

    pestilence :(bkz: ares) kullandığınız bölgedeki asker çıkartabilen tüm evler 45 sn boyunca hiçbir asker üretemezler. genelde rush (hazırlıksız yakalanan hızlı atak) için kullanılan bir büyüdür.

    bronze :(bkz: dionysus) 1.30 dk boyunca birimlerinizi bronzla kaplar. böylelikle askerlerinizin kalkan seviyeleri ve zırhları bu süre boyunca olduğundan daha yükseğe çıkar, düşmandan daha az hasar alır. olabildiğince kalabalık ordu üzerine yapmakta fayda var. not; hero lar ve myth birimleri üzerinde geçersizdir.

    underworld passage :(bkz: apollo) yeraltı geçidi. haritanın herhangi bir yerinden diğer bir bölgeye geçebilmek için kullanılır. çoklu oyunlarda müttefikinize yardım etmek için de kullanılabilir, çaktırmadan rakibin arkasına sızmak için de. size ve oyunun gidişatına kalmış birşey.

    curse :(bkz: aphrodite) rakip birimleri domuza çeviren büyüdür. tam emin olmamakla birlikte 7-8 askeri domuza çevirebiliyor sanırım. hero lar ve myth üzerinde işe yaramaz. savaş esnasında basılıp rakibin ordu sayısını azaltmak için kullanılır genelde.

    lightning storm :(bkz: hera) yıldırım fırtınası . zeus'a özel son çağ büyüsüdür. yine savaş esnasında kullanılır ve özellikle normal birimler üzerinde inanılmaz etkisi vardır. hero'lar ve myth üzerinde de etkisini kısmen az da olsa görülür. rakip askerlerin can ve zırhlarının çok geliştirmediği ortamlarda 20 ye yakın askeri tek başına öldürdüğü şahsımca gözlemlenmiştir. bu size o anki savaşın galibi olduğunuzu gösterir.

    plenty :(bkz: hephaestus) bedava kaynak kazanmanızı sağlar. et, altın ve odun kaynaklarınız 5 sn de bir kendiliğinden 15'er artar.

    earthquake :(bkz: artemis) deprem büyüsü. kullanıldığı bölgedeki binaların büyük bölümünü yerle bir eder. yıkamadığına da zarar verir. askerler üzerinde etkisi zayıftır ancak yine de küçük çaplı hasarlar verir.

    egyptian god powers - mısır tanrı güçleri :

    rain: ra'nın 1. büyüsüdür. tarladan toplanan etlerin hızını inanılmaz boyuta çıkartır. yağmurun yağdığı süre boyunca haritadaki rakip dahil tüm oyuncuların tarlalardan et toplama hızı % 200 sizin % 300 artar. genellikle 2. çağdan 3. çağa hızlı geçiş için kullanılır. bazı oyuncular 1. çağ içinde kullanmaktadırlar. haritadaki hayvan eti durumuna göre buna siz karar verirsiniz. ( yağmur esnasında başka büyü yapılamaz)

    prosperity : isis'in 1. büyüsüdür. altın toplama hızını 50 sn boyunca % 80 oranında artırır. yine genelde 2. çağdan 3 e geçerken kullanılır.

    vision : set'in 1. büyüsüdür. haritada seçtiğiniz herhangi bir bölgeyi 20 sn için aydınlatır. genel olarak 1. çağda hayvanların yerini tespit etmek için kullanılır, bazen elinizdeki büyülere göre hızlı çağ atlanarak çeşitli taktikler için son çağa bırakılabilir. ( 3. büyü minion , 4. büyü meteor veya hortum olması durumunda rakibi etkisiz hale getirebilirsiniz )

    shifting sands :(bkz: ptah) seçtiğiniz birimleri haritanın bir bölümünden diğer seçtiğiniz bölgeye ışınlar. kendi birimlerinizi kaçırmak veya ışınlamak için kullanabileceğiniz gibi rakibin az miktardaki işçilerini veya askerlerini kendi bölgenize getirmek için de kullanılabilir.

    eclipse :(bkz: bast) güneş tutulması büyüsü. kullanıldığı süre içerisinde myth birimlerin saldırı güçlerini % 50 hızlarını % 20 oranında arttırır. ancak genel itibari ile kullanımı bu sebeple değildir. büyünün bir diğer etkisi tıplı yağmur büyüsü gibi kullanıldığı süre boyunca arkasına hiçbir büyü basılamamasından ötürü rakip oyuncunun büyü basma ihtiyacı hissedeceği anda onu engellemek için de kullanılabilir. ( çoğu zaman minion + eclipse kombinasyonu yapılır)

    plague of serpents :(bkz: anubis) kullanıldığı bölgede yer altından yılanlar çıkartır. çok etkili bir büyü olmamakla birlikte genelde kullanıldığı alanlar rakip altın madeni, deniz savaşında ek destek veya rush anında savunma / saldırı şeklindedir. tek bir hero tarafından hepsi rahatlıkla harcanabilir.

    locus swarm :(bkz: hathor) çekirge sürüsü büyüsü. tarlaları mahfeden büyüdür, aynı anda altında bulunan işcileri de öldürür.

    ancestors :(bkz: nephthys) minion çıkarma büyüsü. basıldığı anda yeraltından 5 sn gibi bir sürede 13 minion çıkar ve etrafa büyük zarar verebilirler. savaş sırasında basıldığında eğer karşı tarafta hero kıtlığı varsa büyük bir avantaj sağlarsınız.

    citadel :(bkz: sekhmet) ana binanızın üzerinde kullanabileceğiniz, hem atak hem de savunma gücünü arttıran büyü. genel olarak 1. bölgenizdeki yerler değil de savaşın kızıştığı bölgedeki her iki tarafında almaya çalıştığı ana evler için kullanılır.

    son of osiris :(bkz: osiris) oyunlar tarihinin en karizmatik, age of mythology oyununun ise en baba karakteridir. son çağda pharoah'ınızın üzerine basılarak firavunu son of osiris yani osirisin oğlu'na çevirir. savaşlarda avantajın tamamen sizde olmasını sağlar, kullanımı profesyonel oyuncuların elinde 2 kat daha değer kazanır. son of osiris en değerli tanrı güçlerinden biridir, zayıf bir oyuncu için sadece görsellik ifade eder ama iyi bir oyuncunun savaşı kazanma sebebidir. genel kullanımı ordu arkasında orkestra şefi kıvamındadır. can doldurabilme, çok uzak bölgelerden o dev asasından yıldırımını rakip birimlere ulaştırabilme yeteneğinden ötürü ordunun en arkasında kullanılması en mantıklısıdır. eksik yanı herşeyi canını doldurabilmesine karşın kendi canını dolduramamasıdır. rakip zeus değil ise herzaman seçmek en mantıklısı derim. (zeus's bolt)

    tornado :(bkz: horus) hortum büyüsü. hem birimlere hem de binalara zarar verebilen etkili bir felaket büyüsüdür.

    meteor :(bkz: thoth) görünüm olarak çok ihtişamlı olsa da göründüğü kadar etki yaratmadığını düşündüğüm felaket büyüsüdür. yine de kullanıldığı bölgeyi eğer biraz da şansınız var ise (denk gelmesi lazım) felç edebilir.

    norse powers - iskandinav tanrı büyüleri :

    great hunt : odin'in 1. büyüsüdür. hayvanların klonlanmasını sağlar. 1. çağda et bulma sıkntısına birebirdir.

    dwarven mine : thor'un 1. büyüsüdür. altın madeni elde etmenizi sağlar. eğer başladığınız gibi kullanırsanız 500 - 2. çağ için 1000 - 3. çağ için 3000 - 4. çağ için ise size 6000'lik maden sunar.

    spy : loki'nin 1. büyüsüdür. rakip birimler üzerine kullanılır ve onun bulunduğu bölge takip edilir. genelde işçileri casus yapmak daha mantıklıdır.

    forest fire :(bkz: freyja) orman yangını büyüsü. basıldığı yerdeki tüm ağaçlar yanar. genelde rakip oduncuların bulunduğu yerde kullanılır. yakınında bulunan rakip işci bina veya askerlere de zarar verebilir.

    healing spring :(bkz: forseti) şifa havuzu diyebiliriz bu büyüye. etrafında bulunan birimlerin yavaş şekilde hp kazanmasını sağlar.

    undermine :(bkz: heimdall) sur yıkmaya yarayan büyü. tekli olarak kuleleri de yıkabilir, ana bina ve kaleleri tek başına yıkamamasına rağmen ordu saldırısıyla birlikte destek olarak kullanılabilir.

    frost :(bkz: skadi) dondurma büyüsü. rakip birimlerin basıldığı alanda bell bir süre donmasını sağlar. bu esnada rakip birimlerin donmasından ötürü kalkan ve zırhları % 99 luk bir orana çıkar ki bu da ölmelerini çok zor hale sokar, her vuruşta canları 1 er 1 er gider. bu yüzden genelde kullanımı vakit kazanmak içindir. basıldıktan sonra donan rakibe saldırmaktan ziyade savaşın olduğu bölgeye etrafa 1-2 kale dikmek daha mantıklıdır.

    walking woods :(bkz: njord) ağaç canlandırma büyüsü. emin olmamakla birlikte en fazla 5 tane ağaç canlanabiliyor diye hatırlıyorum. canlanan ağaçlar oldukça kuvetlidir, özellikle odun toplayan işcilerin olduğu bölümdeki ağaçlar canlandırıldığı için işcilere fena musallat olurlar ve sürekli takip ederler. oyuncunun kontrolünün dışında kafasına göre hareket ederler, normal birimlere karşı oldukça etkilidirler ancak herolar tarafından kolaylıkla öldürülebilirler.

    flaming weapons :(bkz: bragi) kullanıldığı birimlerin silahları alevle kaplanır ve büyü süresin boyunca vuruş güçleri % 50 oranında artar. yine savaş anında basıldığında önemli avantaj sağlar.

    fimbulwinter :(bkz: tyr) kurt büyüsü. basıldığı andan itibaren uzun bir süre rakip oyuncuların herbirine ( kaçtane olursa olsun) kurtlar musallat olur. bunlar oyuncu kontrolü dışında saldırırlar ve rakip bölgeye sinir bozucu hasarlar verirler. çok fazla bina yıkma veya adam öldürme kuvvetleri olmamasına rağmen kolay işci öldürebilmeleri ve herşeye saldırmaları rakip ekonomisinin daha çokta düzenlerinin içine ederler.

    nidhogg :(bkz: hel) lokiye özel oyunda can seviyesi en yüksek birimdir. eğer karşı tarafta hero yoksa öldürülmesi oldukça zordur. normal birimlere veya işcilere çok önemli hasarlar verir. tanrı büyüsü ile gelmesine rağmen hero değil canavardır. bu yüzden hero'lara karşı zayıftır. siz zeus iseniz ve karşı trafta nidhogg varsa bolt büyüsünü erken kullanmış olmanıza çok lanet ettirtebilir.

    ragnarok :(bkz: baldr) belki de oyunun en etkili büyüsü. kullanıldığı andan itibaren ya siz kazanacaksınız ya da karşı taraf, oyunun aynı seyirde devam etme durumu hemen hemen imkansızdır. çünkü bu büyü sizin varolan tüm işcilerinizi birer ragnarok yani kıyamet hero'suna çevirecektir. yani bu anda itibaren elinizde işciniz kalmayacak, ekonominiz uzun bir süre işlemeyecek ama rakibe oranla çok daha fazla bir ordunuz olacaktır. popülasyonu yüksek oranda aştığından dolayı işci yapmanız ragnarok'lar ölmediği müddetçe mümkün olmayacaktır. bu da ya öldür ya öl demektir. rakip genelde profesyonel olmadığı müddetçe ortalarda giden bir karşılaşmada pek fazla etki gösteremez ragnarok'a karşı.

    oyunda genel olarak diğerlerine karşı çok üstün gelen birimler yok, yani strateji unsuru çok güzel harmanlanmış, tamamıyla mantık, taş-kağıt-makas üçgeninde geçiyor. yukarıda da yazılmış zaten, 50 tane fil yap rakibe saldır gibi bi mantık yok oyunda. hangi birimi yaparsanız onun avantaj sağlayacağı ya da ona karşı avantaj sağlayacak birimler mevcut diğer tarafta. yukarıdan başlayarak myth birimler normal askerlere karşı , normal askerler herolara karşı , herolar da myth birimlere karşı daha etkili diyebiliriz. alt basamaklara inildiğinde tüm birimlerin kendine has etkili olduğu ve etkisiz olduğu birimler mevcut.

    strateji unsuru popülasyon mantığıyla da desteklenmiş, öyle el hızına güvenip alabildiğine ordu yapmak yok, ana bina yeri yani (settlement) elde edemediğiniz müddetçe popülasyon sayınızda bi artış olmuyor, bu yüzden strateji ve savaş taktikleri genelde bu konu etrafında dönüyor.

    bazı kesimlerin aksine god powers ve myth unit unsurlarının bu oyunu diğer age of empires ve benzeri strateji oyunlarına göre daha üst ve eğlenceli bir noktaya taşıdığını düşünüyorum.


    (buyuk beyaz megolodon - 2 Aralık 2012 15:23)

  • comment image

    kendi putlarımı dikmeme izin vermemesi sebebiyle ısınamadığım vasat oyun. sikik zeus ve götveren isis'e tek dua ettirmedim. ateist yetiştirdim halkımı. tüm tapınakları yıktım parayı bilime halkıma harcadım.


    (owencan - 3 Temmuz 2013 03:47)

  • comment image

    oyundaki npc'lerin kullandığı kelimeler ve anlamları:

    kalos = tamam.
    malista = elbette.
    vulome = yaparım.
    ne = evet.
    prostagma = buyur.
    esto = olur.
    orthos = doğru
    prosehe = izlemek, yönlenmek (fare ile gideceği yeri işaret ettiğinizde)

    isvoli = saldır!
    etimos/i = hazır!
    leye = emret!
    is mahin = hücum!
    pani = ha gayret!

    metalefs = madenci.
    dritomos = oduncu
    thireftis = avcı
    vuforvos = çiftçi


    (eksi was here - 22 Kasım 2015 05:36)

Yorum Kaynak Link : age of mythology