• "(bkz: driving miss daisy)"
  • "sadri alışık'ın "sarhoşluğum geçti ama yalnızlığım geçmedi" repliğini çok sevdiğim filmdir."




Facebook Yorumları
  • comment image

    bu akşam izlediğim film, 1970 yapımıydı benim izlediğim. filmden aklımda en sağlam şu konuşma kaldı:

    kız: ben evlenceğim adamın kalbine bakarım, kabine! cüzdanına değil!
    baba:unutma ki her kalbin üzerinde bir ceket vardır, cebinde de cüzdan!

    kız: [cevab veremedi]


    (dasher - 16 Mayıs 2012 01:13)

  • comment image

    serinin ilk iki filminin aksine bu filmde film sonunda ortaya çıkan şaşırtıcı gerçek esas kıza değil esas oğlana aittir. muziplik dozu da önceki filmlere göre sanki biraz daha yüksektir.

    --- spoiler ---

    son sahnede sadri alışık'ın canlandırdığı bülent karakterinin kısmet bulmak için şoförlüğünü yapmaya başladığını gördüğümüz zarif hanımefendi çolpan ilhan'dan başkası değildir.

    ---
    spoiler ---


    (arrsu - 27 Temmuz 2014 23:26)

  • comment image

    ayhan ışık ayni isimle daha sonra (1970) renkli bir versiyonunu da cevirdigi icin kafa karisikligina sebep olsa da asli 1962 yapimi olan, ayhan ışık, sadri alışık, belgin doruk'un basrollerde oynadigi cok eglenceli film.

    hovarda, capkin ve vurdum duymaz oldugu icin surekli babasindan azar isiten omer (ayhan ışık) bir turlu akillanmaz, ogluna ders vermek icin vasiyetini degistiren babasi ne tesadufse hemen ardindan ucak kazasinda olur. vasiyete gore babasinin 3 avukatinin gozetiminde siradan bir iste calisip hayati ogrenmedikce mirasi alamayacaktir. bunun uzerine soforluge baslar, ne tesaduf ki soforlugunu yaptigi guzel kiz (belgin doruk) ayni zamanda en yakin arkadasi bulent'in (sadri alışık) evlenmek istedigi kizdir falan filan.

    burada insanin aklina takilan enteresan noktalar;

    -ogluna guvenmeyip 3 tane avukata guvenmenin mantigi,
    -o avukatlarin mirasi ele gecirmek katakulli cevirmeyecegine dair inanis,
    -omer mirasi alamazsa mirasa ne olacagi,
    -istanbul'un en zengin ve hovarda veliahti olan omer'i nasil olup da kendisi de sosyete olan neriman ve diger genc kiz arkadaslarinin hic tanimamasi,

    vesaire vesaire.

    isin diger tarafi da kizinin bir soforle evlenmek istemesine kati suretle karsi cikan kizin babasinin filmin sonunda omer'in memleketin en zengin adami oldugunda ogrendiginde yaptigi 180 derecelik donustur.

    -e peki ya omer hakikaten fakir bir sofor olsaydi ne olacakti?

    onu da gerçek hayat denilen 7/24 kesintisiz devam eden filmde izleyebilirsiniz.

    kisacasi cok eglenceli bir filmdir, izleyin izletin.


    (lemre - 7 Nisan 2015 12:34)

  • comment image

    sadri alışık'ın esas kızı görüp, tavlayamadığı - neden tavlayamadığı malum esas rolde kral var - , kral ayhan ışık'ın zengin bebesiyken, bir anda şoförlük yapmak zorunda kaldığı, belgin doruk'un şımarık zengin kızı olarak sadri'yi ve kralı pabucunda salladığı, suna pekuysal'ın her zamanki gibi cartlak sesli hizmetçi olduğu, suphi kaner'in kralın soförünü oynadığı, avni dilligil'in efsane bir baba figürü çizdiği film.


    (asi topraklarin asi cocugu - 25 Kasım 2016 11:30)

Yorum Kaynak Link : küçük hanımın şoförü