• "27 ağustos'ta pc ve ps3 platformlarına gelecek olan mmorpg. beklemedeyiz."
  • "an itibariyle ps4 versiyonun betasını indirmekte olduğum oyun.bakalım ps4 'de nasıl yapmışlar."
  • "xbox 360 kumandasıyla bilgisayarımda oynamaya bugün başladığım oyun. kanepeye uzanıp mmorpg oynamak, rüya gibi amk!"
  • "ps4 icin indirdim betasini fakat ps da daha once bu tarz bir oyun oynamadigim icin bir turlu kontrollerine alisamadigim oyun."




Facebook Yorumları
  • comment image

    an itibariyle ps4 versiyonun betasını indirmekte olduğum oyun.

    bakalım ps4 'de nasıl yapmışlar.


    (chippi - 19 Şubat 2014 23:40)

  • comment image

    xbox 360 kumandasıyla bilgisayarımda oynamaya bugün başladığım oyun.

    kanepeye uzanıp mmorpg oynamak, rüya gibi amk!


    (alengirli - 19 Şubat 2014 23:44)

  • comment image

    ps4 icin indirdim betasini fakat ps da daha once bu tarz bir oyun oynamadigim icin bir turlu kontrollerine alisamadigim oyun.


    (carnagevisors - 28 Şubat 2014 09:33)

  • comment image

    hakkında aşağıdaki değerlendirmeleri yaptığım final fantasy serisi mmo dur: (*)

    (*) oyunlarda ingilizcesini türkçesinden daha fazla kullandığımız bazı özel kelimeleri yine ingilizce ve konuşma dilindeki gibi kullandım. (bundan rahatsız olanlar, yazımı "pass" geçiniz.) ayrıca sürç-ü lisanı ve harf, imla olarak gözden kaçırdıklarımı mazur görünüz.

    =========================================

    firma:
    square enix, birçok efsane oyunun ve halihazırda 14.sünü oynadığımız final fantasy serisinin yapımcısı. kaliteli bir servisleri ve ekipleri var. tüm oyun içi ve dışı hizmetleri hızlı. oyun içinde "ask a question" sekmesinden sorulan sorulara, 5 dakika içinde dahi cevap verebiliyorlar, benim başıma geldi, çok şaşırdım.

    server:
    oyunun iki sunucu çiftliği var. tüm jp serverler japonya'da ve tüm na ve eu serverler, canada montreal'de. oyunun en büyük iki eksiğindne biri, eu serverlerin avruda'da bir yerde olmaması. bu durum haliyle ms'i arttırıyor. ancak oyunun en zor combatlarını dahi (extreme combatlar dahil) sorunsuz yapabiliyorsunuz. ms nedeni ile oynayamadığımız zamanlar, genellikle türkiye bağlantıları sorunlu oluyor. aynı anda amerika ve avrupa'dan bağlanan üyelerimiz sorunsuz oynayabiliyorlar. gelecekte avrupa serverlerini, avrupa'ya taşıma durumları var, bu olursa, oyun için harika bir hareket olur.

    launcher:
    launcher kullanışlı, üzerinde eventleri, yeni topicleri, haberleri görebiliyorsunuz. update oldukça hızlı, herhangi bir firewall problemini görmedim.

    oyun grafikleri:
    muhteşem. başka birşey demeye gerek yok aslında, ancak, kamerayı objelere yaklaştırıp yakından baktığınızda, özellikle yansımaları gördüğünüzde, modellemeleri incelediğinizde, ne demek istediğini anlayacaksınız. başka bir mmo ya girdiğimde ve ff e geri döndüğümde, kendimi oyun dünyasından, gerçek dünyaya dönmüş gibi hissediyorum smiling smiley

    karakter yaratımı:
    karakter yaratırken en çok eğlendiğim oyunlardan biri final fantasy. hem ırklar birbirlerinden çk farklı hem de hepsi gerçekten detaylı. her bır ırkın bir stili, ifadesi, duruşu var. mesela highlander bir tank daha classını secmeden dahi tank gibi duruyor smiling smiley yüz üzerinde yapabildiğniz bir çok değişikliğin yanı sıra, karakter boyunu da ayarlayabiliyorsunuz. benim karakterim'in ss'ini gören oyuna başlıyor (swh)

    class sistemi ve leveling:
    oyunun en can alıcı noktalarından biri burası. zira burada, tek bir karakter yaratarak, tüm classları, bu karakterinizle kasabiliyorsunuz. 3 tip class var. battle, trade, field. battle classlar; adından da anlaşılacağı üzere, combat classları. trade classları; bildiğimiz craft yapanlar. ancak bilmediğimiz tarafı şu; crafterler de tıpkı battle classları gibi. yani örneğin, kendinize 50 lvl yüksek kalite bir yüzük yapabilmek için, goldsmith guildine girmeli, goldsmith guildinin quest serisini tamamlamalı, leve denilen quest türü ile karakterinizi o harika beni mbu harita senin levellamalı, kendinize end-game goldsmith gearı yapmalı, statlarınızı yükseltmeli, diğer craft mesleklerden cross-skilleri almalı (ki bu o meslekleri de belli seviyeye getimeniz demek oluyor) hanfi skilinizi nasıl kullanacğaınızı, durumsal rotasyonunuzu iyi öğrenmeli ve gerekli malzemeleri temin etmelisiniz. bunun karşılığında crafting, size, end-game drop item lara neredeyse denk itemlar sunuyor. field classları da aynı şekilde, tek farkı bunların toplayıcılık ile uğraşmaları. şuna garanti verebilirim ki, hiç bir oyunda böylesi crafting ve toplayıcılık yapmadınız. ayrıca üretim ve toplayıcılık sınıflarının en iyi taraflarından biri de; savaş sınıflarını asla etkilemiyor olması. bu da demek oluyor ki, oyun asla sizi meslek ile uğraşmak zorunda bırakmıyor. ancak meslekler o kadar çekici ki, ben daha bizim free company mizde uğraşmayanı görmedim.
    battle classlara yeniden dönersek; öncelikle söyleyeceğim şu olur; sizi inanılmaz zevkli ve bitrdiğinizde uzun soluklu, kaliteli bir single oyunu bitirdiğinizdeki hissi verecek kadar iyi bir single story questline bekliyor. bunun yanında, classınıza özgü questleri yaparak (class guildinizden bunları alabilirsniz) yeni skiller da alıyorsunuz. ana statların bir kısmını kendiniz dağıtıyorsunuz, bu ince ayarlamalara fırsat tanıyor olsa da, genellikle bonuz statları da ana stat kaleminize veriyorsunuz. oyunda yüksek sayıda dungeon ve dungeonların bazılarının hard versiyonları var. hepsi zevkli, hepsi tzktik gerektiriyor, özellikle de level yükseldikçe, iyi bir partiye denk gelmek için dua ediyorsunuz. xp almak için birçok secenek var; main story, class story, battle leve, hunting log, f.a.t.e dinamik eventleri, duty rouletler vs. gibi. yemek ve free company (buradaki namıdiğer guild) buffları ile alacağınız xp yi arttırabiliyorsunuz. level kasarken ana hikayayi takip etmeniz ve kendi levelinizde götürmeniz halinde, bu hikaye sizi levelinize en uygun alanlara yönlendiriyor, kısaca leveling akıcı ve zevkli. ayrıca quest helper benzeri bir questing arayüzü ve gösterge alanları var, hiçbirşeyi aramakla uğraşmıyorsunuz. quest itemleri da ayrı bir çantaya gidiyor. story ayrıca tutorial işlevi de görüyor, sizi sürekli olmanız gereken yeleri götürüyor, almanız gereken yan questleri bulmanızı sağlıyor.

    haritalar:
    dinamik eventler, herkesin sürekli birşeyi levellemek ile uğraşması, haritaların pek çok level aralığı içeren alanlardan oluşması gibi sebeplerle, sürekli haritalar canlı. hemen hemen hiçbir harita da yalnızlık yelleri esmiyor. yüksek grafik ayarlarında masaüstü arkaplanı olabilecek çok sayıda ss alabilirsiniz.

    mob tasarımları:
    final fantasy serisinde ünlü birçok yaratık tipini oyunda görebilirsiniz. yaratıklar ne diğer oyunlardaki gibi süper alışılageldik (durmadan centaur kesmek yok lol) ne de kore oyunları gibi süper ötesi eciş-bücüş. her biri ayrıntılı, yüksek poligon sayılı, özel ability lere sahip. özellikle end-game tasarımlar bence olağanüstü.

    addon ve makrolar:
    oyunun büyük eksiklerindne biri bu. oyunda ingame addon yok. ancak birçok oyundaki gibi advanced combat tracker dan birçok combat detayını, (dps-heal-süre vs) takip edebildiğiniz gibi, bu addon u deathly boss mod, kings boss mod gibi de kullanabiliyorsunuz.
    oyunun arayüzü son derece kullanışlı. oyunun kendi arayüzüne dahil bir threat meter, bir mob list, raid arayüzü, boyut ve yerleri istediğiniz gibi ayarlanan bir hud yapısı bunuluyor. dolayısı ile oyunun addon ihtiyacı zaten çok az.
    ayrıca 2.4 den itibaren, oyuna developer ların kendileri tarafından dizayn edilmiş, dünyada en çok kullanılan addonların benzerleri eklenebilirmiş. bunu yapımcılar kendileri ayarladılar. 2.3 geldi gelecek, dolayısı ile, addonlara merhaba demeye çok uzek değil oyun.
    makro sistemi son derece etkili, özellikle g19 ayarındaki klavyeler ile çok etkin kullanılabilirler.

    reputation sistemi:
    oyunda reputation kastığınız sadece iki faction var ama kesinlikle bunlarla uğraşmak isteğe bağlı. alınan itemlar tamamen kozmetik. binek, pet, bazı crafting materyalleri gib şeyler. stat ıvır zıvır ya da end-game item gibi bir olayları yok.

    trade-post, bank, ınventory:
    banka ve ah/trade post sistemi çok farklı ve bağlantılı. oyun sizden kendinize iki tane retainer /sizin banka ve satış işleriniz ile uğraşan yardımcılar, banka memuru ve broker gibi) yaratmanızı istiyor. bunları, lobi zilleri gibi zillerden çağırıp işte bana bankamı göster, cantamdaki itemleri sat, bankamdaki itemleri sat, ah daki itemlerin fiyatlarını ayarla, satış dökümanını ver gibi konutlar verebiliyorunuz.
    ınventory de şanta derdi yok, tüm cantalar açık geliyor ve crystaller ve questl itemler için ayrı şantalar var. buna guild bank ı da eklediniz de oyunda yer sorunu yok diyebilirim.
    ah sürekli canlı, her türlü malzeme bulunabiliyor.

    mount, chocobo:
    oyunda olağanüstü güzel mountlar mevcut ve bazı mountlar birçok oyundaki gibi sizin başarılarınızı ve şansınızı sergiler nitelikte.
    ancak, bu mountların içinde choco ların özel bir yeri var. chocobo lar, hem ff lore u nedeni ile hem de combat pet olarak kullanılabilmeleri ve levellanmaları, tank, dps, heal olabilmeleri sebebi ile özeller.

    end-game content, raiding:
    bu oyun gerçekten; sizin yeteneklerinizi test edecek, el hız ve hakimiyetinizi sergileyebileceğiniz, taktiksel beceninizi ve senkronizasyon hassasiyetinizi göstereileceğiniz combatlar sunuyor. oyunda gruplar; 4, 8 ve 24 kişilik. oyunun asıl raid ve progressyapısı 8 kişilik full party ler üzerinden yürüyor. 8 kişi ile raid, iyi bir core kadro ile end-game yapılabilmesi için güzel bir sayı kanımca . 24 kişi raid için de, 8 kiişilik takımızı kuruyorsunuz ve finder a kaydoluyorsunuz. sizin gibi 2 x 8 kişilik takımlar bulup sizi ortak raide sokuyor, herkes kendi grubunun görevlerine odaklanıyor ama diğlerine de müdahale ediyorsunuz haliyle. dilerseniz tek kişi olarak da finder a girebilirsiniz, o durumda size bir 8 kişilk party de kuruyor.
    coil denilen ve 5 tier boss dan oluşan raid instance de tier 5, gerçekten aklınıza kazınacak derece de ince hazılanmış ve zor bir combat. şimdi raidlere 4 ayrı tier daha eklenecek, en game content büyüyecek.
    extreme combatlara gelirsek; bu combatlarda, ff lorunun özellikle önemli primalleri ile uğraşıyoruz diyebilirim, önce normal, sonra hard en son extreme versiyonarında, sürekli yeniden dogan bu yaratıkları kesiyoruz. her biri nefis combatlar. bunlardan ayrıca end-game silahlar ve takılar düşüyor. ben şahsen 3 tane silahımı hazırladım, 26 levle tankımın silahı bile hazır, ancak bunları almak için çok uğraştım ve halen oyuncuların çok küçük bir kısmı bunları düzenli olarak kesebiliyor. yakında da yeni bir primal extreme daha oyuna eklenecek ve bu combat su temalı olacak.

    ıtemizasyon:
    oyunda hem basit hem de etkili bir stat ve item sistemi var. kolay kavranıyor. dex,str, int, pie, min, vit kısaltmaları ile bilinen ana statlar ve crit, ss (spell ya da skill speed), det (determination, karma nitelikli bir stat), par (parry), acc (accuracy, namıdiğer hit), def (defense, armor), mdef(maric defense), res (resistances) gibi secondary statlar mevcut. itemlerin renkleri sadece onları rarity lerini gösteriyor, kesinlikle item kalitesi ve stat seviyesi üzerinde bir etkileri yok. mesela çok uğraşarak aldığınız bir mor item ile aynı item leveldeki bir mavi itemin stat değerleri kesinlikle aynı. oyunda item level seviyeleri 5er 5er, raiding-endgame kısmında ise 10ar 10ar ilerliyor. mesela ilk once tokenlarınız ile 70 ilvl itemlerinizi alıyorsunuz, sonra, raiging ve raiding tokenleri ile 90 ilvl itemlerinizi alıyorsunuz. 24 kişilik raidden ise 80 ilvl itemler düşüyor. her hafta 24 kişilk raidden 1 item alma hakkınız var. istediğiniz item i alana kadar 24 kişilik raidi farmlayabilirsiniz ama asla aynı haftada iki item alamassınız.
    tüm itemlerin bir stat capları var. mesela 70 ilvl olarak craft ettiğiniz bir itemi üzerine materia/manıdiğer gem) takarak neredeyse 90 level seviyesine çıkarabilirsiniz ama asla öğrneğin yüzük için geçerli olan 13 main stat sınırını geçecek bir materia scketing yapamassınız. o itemin 70 level loot versiyonunda o item üzerinde en yüksek 8 determination bununabiliyorsa, en fazla 8 determination takabilirsiniz.
    benim şahsen sadce black mage için, accuracy ve food değerlerine göredizayn edilmiş 4 farklı ilvl 90 setim mevcut.
    oyun giderek raid content olarak gelişiyor, ancak bence 16 şilik bir raid versiyonu daha olsa ya da farklı 8 man raidlerle oyun iyice zenginleştirilse tadından yenmez.

    great company ler:
    oyunda 3 farklı şehre ait olmak üzere 3 tane büyük npc guildi mevcut. bunlara dahil olup birçok yarar sağlayabilirsiniz. mesela ben sürekli level scrollarını kullanıyorum crafting ve gathering de. ayrıca, dungeonlardan düşürdüğünüz satamadığınız ama atmaya da kıyamadığınız itemleri bu amcalara verip yerine seal tokenlar alabiliyor bunlarla great company den alış-veriş yapabiliyorsunuz.

    dinamik eventler:
    oyunda tıpkı riftleri riftler gibi dinamik eventler mevcut. bu eventler oyunun lore undan izler taşıyor ve alt sınıfları kasmak için ideal xp merkezleri olarak görev yapıyorlar. her 1 levle da bir ideal fate harştalarına gidip, sadece fate ile bir karakteri 1 den 50 ye getirmek mümkün. ayrıca bu, en hızlı levleing yöntemi.

    global cd:
    oyuna ilk girdiğimde en çok global cd nin 2.5 sn olmasına üzülmüştüm. sonra oyun ilerledikçe, önce alışmaya, sonra combatlar zorlaştıkça sevinmeye, extreme combatlara geldiğimde ise dua etmeye başladım. zira oyunda boşa harceyabileceğiniz çeyrek saniyeniz bir yok zor zombatlarda. movement, positioning, target swap, zaten zamanın çok kısmını dolduruyor. ayrıca skill speel ve spell speed ile gcd de kısaltılabiliyor. alıştığınızda iyi bir combatın, düşük gcd ile skill spamlamak ve doğru rotasyonu sürdürmeye çalışmak olmadığını anlıyorsunuz.

    oyunun sesleri:
    oyunda npc ler sadece main storylerde seslendirilmiş. dolayısı ile başlarda, sessiz film izliyor hissine kapılabilirsiniz. zamanlar bu duruma alışıyorsunuz. olay kitap plumak gibi oluyor. hatta oyunda az sess dosyası olması nedeni ile, grafik up larına daha çok imkan kalıyor, oyunun ana dosya boyutu küçülüyor. swtor gibi voice acting den ibaret bir oyunun süper çakmalığını görmüş gibi olarak, voice acting ile çok ilgilendiğimi de söyleyemem zaten. bununla birlikte oyunun müzikleri "tek kelime ile sanat eserleri". combat müzikkeri ise combatın yapısına göre süper seçilmişler. mesela extreme combat müzikleri beyninizde hiç susmayacak ama yine de asla müziği kapatmayacaksınız, ehmm büyük ihtimalle. ben asla kapatmamam.

    kısaca:
    "bence" içinde olduğunuz dönemde, oynanabilecek en kaliteli mmo. uzakdoğu da yapılmış, en avrupalı, en aaa oyun. guild coexist olarak, wildstar beklediğimiz dönemde "bir oyun olsun" diye başladık ama bizi umduğumuzun ötesinde sardı. giderek de kalabalıklaşıyoruz, oyunda arayış içinde iseniz bizimle irtibata gecebilirsiniz. www.guildcoexist.com


    (enurale - 3 Mart 2014 12:42)

  • comment image

    final fantasy evreninde final fantasy xii dahil olmak üzere şehir dizaynı olarak en iyi oyun xiv. gerçekten her şehrin yapısı insanı farklı bir boyuta götürüyor. o mekanlar gerçek olsa yaşasam dedirtiyor insana.


    (sanger - 12 Mart 2014 21:57)

  • comment image

    yukarıda tarafımdan yazılmış geniş çaplı tanıtıma ek olarak aşağıdakiler de soylenebilir:

    gelişen dünya:
    ff 14 zamanla gelişen bir end-game başkent sunuyor. ilk oyuna başlayanlar için, gayet küçük olan revenants toll adlı şehir, her 3-4 aylık patch de bir, genişliyor, yeni kuleler, binalar ve fasiliteler kazanıyor. oyunda neredeyse hiç bitmeyen bir içerik akışı var, yeni raildler, dungeonlar, trialler, guildhestler, leveler, huntlar sürekli yapılacak bir iş sunuyor.

    guild ve personal houses:
    oyunda muhteşem güzellikle tasarlanmış guild evleri mevcut. guild evleri içinde; chocobo egitim ve gelişim alanları(buradaki stable da en chocobonuza hem savaş eğitimi verip levelleyebiliyor, hem de değişik yiyecekler yedirerek tüy renklerini yüzlerce ceşit renkten birine çevirebiliyorsunuz. rgb mantığında çalışan renk sistemi ile, hemen hemen her renk chocobo yapmak mümkün. mesela sürekli kırmızı ve sarı azaltan yemek yedirirseniz chocobonuz giderek mavileşiyor :), ekim-dikim sahası, etkinlik alanı, boss trophyleri müzesi, ev eşyaları, yüksek yapısal customizasyon secenekleri bulunuyor. benzer nitelikler personal house larda da mevcut. bu evler 3 şehrin ayrı niteliklerdeki yerleşim alanlarında bulunuyor.

    commnunity:
    final fantasy, kendi kitlesine sahip bir oyun, ancak daha önce final fantasy serisini tanımayan oyuncular bile oyuna geldiklerinde, farklı, yardımsever, güçlü, kaliteli ve başarılı bir kitle ile karşılaşıyorlar. bu, kanımca tıpku lotro da olduğu gibi, oyunun sırf vie item yarışı ve herkesin birbirini ezdiği bir bireysellikten daha öte bir dünya barındırmasından ve lore undan kaynaklanıyor.

    hava durumu tahminleri ve atmosfer yapısı:
    şimdi bu ne demek diyeceksiniz belki, zira evet şaşırtıcı. oyunda o kadar farklı atmosferik olaylar cereyan ediyor ve bu olaylar okadar çok eventi etkiliyor ki, oyunda hava tahminci npc ler var. mesela, fullmoon sardine genelde en çok yağmutlu havalarda, geceleyin görülüyor. bu balığın en çok bulunduğu alanlara doğru koşullarda giderseniz bol bol balık yakalayabilirsiniz. ayrıca oyundaki manzara alanlarına ilişkin questler de var. mesela quest sizden la noscea nın dağlarından yağmurlu hava da şehrin ışıklarını izleyin diyebilir. bunu yaptığınızda, karanlıkta hayaletler gübü gokyüzünde asılı duran limsa lominsa kulelerinin buyulu ışıklarını görebilirsiniz.

    herkesin oyuna adaptasyonunu kolaylaştıran sistem:
    oyunda geri kaldık ya da önce başladılar diye korkmanıza gerek yok, herkesin zaman-önem durumuna göre bir progress cizelgesi mevcut.

    guild odaklı progress:
    oyunda guildce yapabileceğimiz yüksek içerik mevcut. tier 1 den 9 a kadar raid, guild evi, ruild rankları ve buffları, perkler... tüm oyun içeriğini, kaliteli ve başarılı bir ortamda yaşamak isterseniz, guild coexist halihazırda bu oyunu oynuyor. www.guilcoexist.com dan başvuru yaparak, guilde katılabilirsiniz. coexist, 2007 den beri hic dağılmayan, hemen hemen tüm aaa kalitede mmo ları oynamış, 7 yıldır kapanmayan bir ts si olan, 1900 a yakın community üyesi olan, külüp niteliğinde bir guilddir.


    (enurale - 23 Eylül 2014 15:01)

  • comment image

    2015 bahar'da çıkacağı duyurulan heavensward adında ilk eklentisini alacak olan oyundur.

    seviye sınırının 60'a çıkmasıyla birlikte beraberinde bir sürü yenilik de barındıracak olandır.

    http://youtu.be/68cnzwinqlg adresinden de yayınlanan ilk trailer'ı izlenebilir.

    aynı zamanda odin sunucusunda oynadığım oyundur. aynı sunucuda oynayan sözlükçüler varsa,
    http://goo.gl/bvlzwg adresinden beni ekleyebilirsiniz.


    (denizutkan - 19 Ekim 2014 03:17)

  • comment image

    çok hoş, başarılı bir mmo.

    fakat ulaşım konusunda biraz sıkıntı çekmiyor değilim. bir görevi bitirmek için iki üç harita birden yürümek zorunda kalıyorum. sıkıyor bu haliyle. yoruldum oraya buraya koşmaktan. yok mudur bunun kolay bir yolu? en azından biraz daha hızlı olamaz mıyız? sprinte bas bas nereye kadar.

    ayrıca free trial oynuyorum denemeden almak istemedim. alacak gibiyim fakat free trial'ın dibine vurana kadar tam karar vermek istemiyorum. sizin de aklınızda soru işaretleri varsa 14 günlük free trial indirip deneyin, görün. hali hazırda summer sale dönemine denk getirirseniz ucuza da gelir. tabi indirime girerse. daha önce aion online denemiştim ama grafikler olsun, içerikler olsun final fantasy daha canlı duruyor. yukardaki şikayetim harici bir eksik görmedim oyunda, tabi henüz başındayım belki ondandır. şu anlık kesin bir şey diyemem ama aylık 13 dolarlık abonelik fiyatını hakediyor gibi gözüküyor. sigaram yok, içki içmiyorum bari keyifli bir oyunum olsun, hem hesapladığımızda çok daha ekonomik. *


    (unlucky and idiot - 27 Mayıs 2016 23:07)

Yorum Kaynak Link : final fantasy xiv a realm reborn