• "ilk call of duty oyununun medal of honor "cakmasi" oldugundan fazla call of duty cakmasi degil, o kesin. cod serisinin oralardan geldigi nokta da ortada olduguna gore sorun yok pek."
  • "oyunun kapağındaki karizmatik abi en son libya'da görülmüştür."




Facebook Yorumları
  • comment image

    olmaz ya, diyelim ki bir turk sirketi pkk ile savasi konu alan buyuk capli bir oyun yapti. ve bu oyunun multiplayer modu var. ve bu modda bir takimin kotuleri oynamasi gerekiyor degil mi? burada diyelim pkk olarak mehmetcige karsi savasabilme sansi olsa turk halkinin tepkisini tahayyul edebiliyor musunuz? boyle bir oyuna destek verir misiniz?

    simdi siz nasil duydunuz bilmiyorum ama taliban da terorist bir olusum. abd topraklarinda yapilmis en buyuk terorist saldirinin, binlerce masumun oldugu bir olayin arkasinda olduklarini iddia ediyorlar. yukarida turk halkinin tepki vermesi normalken abd halkinin tepki vermemesini mi bekliyorsunuz?

    normal olarak bu kadar baskinin uzerine oyunun multiplayer modunda taliban ismi opposing force'a cevriliyor, geri kalan her sey ayni. evet benim sahsi tercihim aynen kalmasi yonunde olurdu ama degisikligin neden yapildigini anlayabiliyorum.

    tamam surmekte olan savasin hakli gorulecek bir tarafi yok. masumlarin da olduruluyor olmasi kabul edilemez. ama amerikadan nefret etmek bu kadarcik empati yapma yetisini yok edecek, sapla samani karistiracak kadar koru korune olunca komik oluyor.

    bu arada abd askerlerini oldurmek istiyorsaniz onlar hala duruyorlar, sizin adiniz taliban degil sadece artik maalesef.


    (dementia - 4 Ekim 2010 23:10)

  • comment image

    dice adındaki enteresan firmanın hızlı koşarken çapraza gidememe olayında ısrarcı olduğu bad company 2' den sonraki yeni oyunu. ulan bir türlü anlamıyorum niye çapraz gitmemizi engellediklerini. düşünüyorum düşünüyorum hiçbir mantıklı sebep gelmiyor aklıma.

    oyundan beklentim çok yüksekti ama bu betası bende hayal kırıklığına yol açtı. grafikleri çok dandik. oyunlarda en sevmediğim grafik stili olan görüntüye hayvan gibi blur basma olayı bu oyunda da var. gözü 3-4 numara bozuk olan bir insan dünyayı nasıl görüyorsa bu oyunda da etrafı öyle görüyorsunuz. cod serisinin en sevdiğim yönlerinden biri bu cam gibi nepnet grafikleri.

    ayrıca silah modellemeleri falan da dandik ve vuruş hissi çok zayıf.

    hadi herşeyi geçtim hızlı koşarken niye çapraz gidemiyoruz abi ona takıldım ben.


    (ritu vs asas - 5 Ekim 2010 01:42)

  • comment image

    1 kez betasının başına oturdum, sanırım 1 saat sürmedi (39 dakika sürmüş) ve delicesine sıkıldım. bir de bu oyunu kalkıp 60$'a satacaklar, bu bana bayağı saçma geliyor. isterse single player'ı muazzam olsun, yine de bu fiyatı hak etmesi çok zor.

    "ama bu beta" diyenler çıkabilir, kimse kimseyi yanıltmasın, bir oyun open beta'ya çıkışından 10 gün sonrasına piyasaya çıkacasaksa o beta beta değildir arkadaş, bildiğin satış öncesi ilgi çekme, reklam yapma ve sattırma çalışmasıdır. eğer beta diye oyunun tarihöncesi versiyonunu oynatıyorlarsa ya da gidip en dandik yönlerini ortaya koyan bir kısmını beta'ya açtılarsa bilemem ancak 10 gün sonra satılacak şeyin de herhalde kötü yönlerini ortaya koyan bir tanıtım yapmak istemez yapımcılar.

    adım adım gidelim:
    - grafikler: sıradan ve acaip monoton. 32 bitlik renk skalasının izin verdiği renklerin yüzde kaçını kullandığını merak ediyorum çünkü gri ve kahverengiden başka renk görmek için bayağı şanslı olmak lazım. bu yüzden görsel açıdan tat vaadeden bir deneyim sunmuyor ne yazık ki. üstelik bu monotonluktan oyuncu karakterleri de nasibini almış, haritadan, takım arkadaşlarından vs ayırt etmek bile dert.

    - sesler: sesler ea'in bc2 gibi yapımlarının güçlü bir noktasını oluşturuyor uzun bir süredir, moh'ta da sniper gibi bazı silahların oldukça oturaklı sesleri varken bazı silahların sesleri tırt, denge yakalanmamış gibi. çok kaliteli bir ses sistemim falan olmadığı için bundan ötesine yorum yapmam haksızlık olur.

    - haritalar, mekanlar: beta'da iki map mevcut, ben daha çok bad company 2'nin rush modu gibi ilerleyen, bir takımın savunurken diğerinin saldırıp ilerlemeye çalıştığı bölüme baktım. tamamen lineer ilerleyen ve dar bir bölüm, ne arkadan dolaşma gibi durumlara ne de kompleks taktiklere imkan veren bir yapısı var. bütün oyunun mantığı "darboğaz"* üzerine kurulu. hal böyleyken sürekli aynı yerden gidip rakibinize mermi sıkıp ölüyorsunuz. diğer bölüm ise bc2'deki conquest modu mantığında ama çok daha küçük. çok bakmasam da aşırı küçük yapısından dolayı benzeri oynanabilirlik sorunlarından muzdarip olacak gibi.

    - oyun mekanikleri: vasat ötesi. tam otomatik tüfeklerde geri tepmenin t'si yok, o yüzden herhangi bir gelişim, mikro-taktik vs. çok söz konusu değil. bu yüzden çoğunlukla rakibini ilk gören yeterince uzun süre tuşa basıp karşısındakini etkisiz hale getiriyor. rakibin zaten arkadan dolanması gibi bir şey pek mümkün değil, o yüzden genelde herkes (özellikle savunma yapıyorsa) sırtını güvenle taşa yaslayıp point & click adventure oynar gibi crosshair'i düşmanı temsil eden piksellerin üstüne getirip sol tuşa basarak puan falan kasıyor.

    2010 yılını geride bırakmaya çalıştığımız şu aylarda görmeye şaşırdığımız şeyler de mevcut oyunda: örneğin statik spawn noktaları. bu haliyle çok anlam ifade etmeyebilir, tek başına ölümcül bir günah falan da değil. ancak bu spawn noktalarının kabak gibi açıkta, hatta bazen düşman kuvvetlerinin ortasında olduğunu düşünürseniz durumun vahametini kavrayabilirsiniz.

    muhtemelen çoğu kişi aynı şeyi söyleyecek ama bu oyunun multiplayer kısmı modern warfare 2 ile bad company 2'nin arasını tutturmaya çalışıp çuvallamış gibi. bc2 gibi görünen bir oyundan renk paletinin yarıdan çoğunu, büyük haritaları, bir sürü aracı ve yıkılabilir çevreyi çıkartın, mw2 gibi daha ufak, daha aksiyonlu bir hava yaratmaya çalıın. başarısız olduğunuzda ortaya çıkan sonuç muhtemelen buna benzeyecektir. ne bc2'deki gibi görece büyük savaşların ve mücadelenin tatmini, ne de mw'deki kadar oturmuş, aksiyonu iyi yansıtabilen bir oyun anlayışı. mw2'deki tonlarca challenge ve kendine özgü killstreak çeşitliliği, sürekli bir şeyleri "açma" (unlock) hissi gibi oyun mekanikleri bile bir oyunun ömrünü uzatabilir ama bu da yok. beta'dan sonra değiştirmezlerse (o kadar da heyecanla beklemediğim için son halinde çok farklı şeyler olacak mı çok detaylı bakmadım) şu haliyle 3-5 silah ve eklenti açtığınız, 8-10 level atladığınız bir rank sistemi var. bunların çoğu oyun zevkine pek bir şey katacak gibi değil yani betadaki "lan daha 1 saat oynamadım her şey aynı, acaip tekdüze" ruh halini giderebilecek gibi görünmüyor. zaten değişik silahların vermesi gereken farklılık hissini falan da ben pek hissedemedim.

    bu entrymi de bitirdiğime göre medal of honor'ın betasını sistemimden kaldırıp "2010 yılını geride bırakacağımız" geyiğini yaptığım için kendimi vurabilirim artık.


    (marsec - 6 Ekim 2010 00:00)

  • comment image

    oyunlar konusunda uzman değilim, invisible walls falan nedir onu da bilmem. evde ps3'üm var. beğendiğim oyun varsa alırım yusufpaşa'dan takasla ve oynarım. bu oyunu oynayana kadar, ve aslında halen, ben de bir call of duty ve modern warfare hayranıydım. ancak bu oyunun da fazla mı hakkı yenmiş ne? çatışma sahneleri muazzam, oyunda yaratılan afganistan havası ve atmosferi harika. silah sesleri ve kullanımları özellikle black ops'daki gibi komik değil. düşmanın yapay zekası siperden kara murat edasıyla fırlayıp göğsünü kurşunlarınıza siper eden call of duty black ops'daki vietnamlılarla falan kıyaslanınca deep blue gibi kalıyor. bölümler de son derece keyifli. hele sniper olarak 700-800 metre öteden adam vurduğunuz bölümler muazzam. bir bölümde de bu tüfeğin menzilinden kaçan düşmanları görebilmek için termal kamera nızı açmanız falan gerekiyor ki gerçekten çok keyifli.

    bu oyuna cevap olarak modern warfare serisinin yeni bir oyun çıkaracağı herkesin malumu ve muhtemelen o oyun moh'tan çok çok daha iyi olacak. ama sonuç olarak moh gerçekten güzel bir oyun. bir başyapıt değil elbette ama yine de gideri var.


    (deepsilence - 2 Aralık 2010 11:44)

  • comment image

    hakkında duyduklarım sebebi ile sahip olduğum önyargıdan ötürü bugüne kadar oynamamış olduğum bu oyunun dandik denilen single player modu bile bence en az modern warfare kadar başarılı* olmuş. seslendirmeler*, mermi vuruş hissi, en önemlisi hikayenin kendisi çok başarılı ve sürükleyici.biraz kısa sürüyor, en büyük eksisi bu.
    hikayenin, daha yeni okuduğum bir kaç kitap ile gösterdiği paralellik ayrıca şukela oldu.
    bununla birlikte müthiş psikolojik harekat yapılıyor, bu seallar ne adamlarmış demek geliyor içimden.***


    (t sat - 11 Haziran 2011 23:35)

  • comment image

    piyasada call of duty'den önce boy gösteren ve bağımlılık yaratan oyun.

    call of duty "creator" tayfası burdan ayrılıp yenı bir oyun yaratmıştı zaten. adı'da albüme ismini veren parça idi : " call of duty " .

    yalnız şunu eklemeden geçemiyecem, kanımca gelmiş geçmiş en iyi savaş oyunu soundtrack'i bu oyuna aittir.

    oyunu an itibari ile 7 yıl önce oynadım fakat halen arada açar soundtrack'ini zevkle dinlerim, o yıllarımı hatırlatır.


    (karinca beli - 11 Ocak 2012 22:46)

Yorum Kaynak Link : medal of honor