Süre                : 1 Saat 39 dakika
Çıkış Tarihi     : 13 Mart 1971 Cumartesi, Yapım Yılı : 1971
Türü                : Aksiyon,Cinayet,Heyecanlı
Taglar             : kaçak,Şöför,Peşinde,kör adam,varoluşçuluk
Ülke                : ABD,İngiltere
Yapımcı          :  Cupid Productions
Yönetmen       : Richard C. Sarafian (IMDB)(ekşi)
Senarist          : Guillermo Cabrera Infante (IMDB)(ekşi),Malcolm Hart (IMDB)(ekşi),Barry Hall (IMDB)(ekşi)
Oyuncular      : Barry Newman (IMDB), Cleavon Little (IMDB)(ekşi), Dean Jagger (IMDB)(ekşi), Paul Koslo (IMDB)(ekşi), Robert Donner (IMDB), Arthur Malet (IMDB)(ekşi), Karl Swenson (IMDB), Lee Weaver (IMDB), Tom Reese (IMDB), John Amos (IMDB), Val Avery (IMDB), Ted Neeley (IMDB), Charlotte Rampling (IMDB), Meg Wyllie (IMDB)

Vanishing Point (~ Ölüm noktası) ' Filminin Konusu :
1971 yılına ait bir macera "Ölüm Noktası"... Filmde eski zamanlarında amansız bir polis olan bir savaş gazisinin serüvenlerini izleyeceğiz. Aynı zamanda eski bir yarışçı da olan Kowalsky 1970 model modifiye beyaz Dodge Challenger marka arabayı Denver’dan alıp 15 saat içinde San Francisco'ya teslim etmek gibi bir iş almıştır. "Eski alışkanlıkları" sayesinde hız sınırlarını biraz açıp trafik kurallarını çiğneyince, 3 eyaletin polisi birden peşine düşecektir... Polis telsizlerini dinleyen bir radyo DJ’i ise radyo programı aracılığı ile ona yardım edecektir... Ve böylelikle film boyunca sürecek amansız takip de başlamış olur.


  • "türkiye'den yarışmacı kabul etmeyen oyun..."
  • "audioslavein show me how to live klibinde görüntüleri geçen ve grubun filmdeki sahnelerin canlandırmalarını yaptıkları film."
  • "bir new order şarkısı. technique albümünden.."
  • "perspektif kullanılan çizimlerde resimdeki her çizginin uzantısının geçmesi gereken nokta"
  • "(bkz: breakdown)(bkz: show me how to live)"
  • "richard sarafian imzalı, 1971 yapımı bir kült film, bir çok grup tarafından tribute niteliği taşıyan aynı isimli yapıtlar seslendirilmiştir"
  • "bu isimde, ps için çıkan bir yarış oyunu da varmış."
  • "(bkz: kacis noktasi)"
  • "iki bölümü çekildi. birincisi kült statüsüne ulaşan ilk yapımlardan biridir. asıl kahramanın adı kowalski'dir. filmin gerçek kahramanı ise kowalski'nin otomobili olan '70 model dodge challenger'dır."




Facebook Yorumları
  • comment image

    filmin orijinal senaryosunda varolup son kopyasından çıkarılan bir bölümde adamımız kowalski çölden otostopçu bir kadın alır ki charlotte rampling endam etmektedir bu karakteri, efendim bunlar konuşurlar, sevişirler, ayrılırlarken de kadın ona "california'ya gitme" der. kadın ölümü sembolize etmektedir. ve bu durumda kowalski hem ölüme doğru gittiğinin bilincindedir hem de evet ölümü becermiştir!

    yapımcılar bu zaten bir b filmi anlamaz etmez seyirci kafa karış olur diyip halt edilerek sekansı filmden çıkarmışlar işte ne var ki.


    (plynoz - 26 Ekim 2006 20:57)

  • comment image

    death proof'da bir karakter bu filmi "şu ana kadar yapılmış en iyi amerikan filmlerinden biri" olarak tanımlar. proof'daki onca film göndermesinden büyük payı bu film de almıştır tabi. yıllardır bilirim bu filmi de bulamazdım şimdi q abimiz tavsiye ettiyse bir daha aramak elzem oldu.


    (nihilanth - 17 Eylül 2007 01:21)

  • comment image

    soundtrack'i muhteşem, kült filmdir. albüm olarak bulunabileceğini sanmam fakat filmin sonunda filmde çalan şarkılar yazıyor. biraz aramaya inanarak hepsi edinilebilir.

    senaryosu ise jack kerouac'ın on the road'undan epey etkilenmiş olmalı. zaten 70'te çekilmiş bir film olarak ve özellikle hippilerin içinde bulunduğu ruh halini yansıtması açısından etkilenmemiş olması da imkansız. otoriteden kaçan kowalski'den, "o şu an dünya üzerindeki tek özgür insan" olarak bahsedilmesini de zaten başka türlü açıklamaya çalışmak boş olur.

    peki, o, dünya üzerindeki tek özgür insan mı? tartışmaya açık gerçi ama benim cevabım “evet” olurdu. altında dodge challenger'ı ile kurallardan, hatıralardan, yaşamdan kaçan bir adam pekala böyle tanımlanabilir. ha özgürlük istediğin herşeyi yapmak, kuralları hiçe saymak mıdır? tabiki değildir. çok iyi bilindiği üzere başkasının özgürlüğünün başladığı nokta senin özgürlüğünün sınırı olmalı. fakat ya senin özgürlüğünü daraltıyorlarsa, sana hareket etme imkanı tanımıyorlarsa o zaman ne olacak? örneğin, etliye sütlüye karışmamalarına rağmen, özgürlük aşıkları çiçek çocukların polislerden gördüğü muamele. onlar bu muameleyi hakettikleri için mi görmüşlerdi? savaş karşıtlığı, hayal etmek, hayattan zevk almaya çalışmak, gerçek özgürlüğü aramak kötü muamele görmek için geçerli nedenler olmasa gerek, bunların bir suç tipine girmediğine ise eminim. kowalski de hakettiği için değil otorite tarafından özümsenmeye çalışıldığı için kovalanıyor. filmde birçok yerde üstü kapalı bir şekilde kowalski'nin suçsuz olduğu dahi belirtiliyor. fakat onun peşindeki polisler yine de onu en kötüsüyle yargılıyor. "bu adamın suçunu biliyor musun?" diyen polise yanındaki ortağı, "birini öldürmüş olmalı ya da hırsızlık yapmıştır" diye cevap veriyor. hippileri sembolize ediyor kowalski, hatta özgürlüğü arayan herkesi sembolize ediyor.

    amacı ilk başta sadece arabayı belli bir yere götürmek olan fakat sınırlandırılmaya çalışılan kowalski otoritenin bu çabası ile birlikte kabuğunu kırıyor ve başlıyor kaçışı ya da özgürlüğü arayışı. bu arayışı süresince kendisine yardım edenler oluyor, bazen bizzat nefsine hakim olması gerekiyor, bazen de yılıyor, arayışından vazgeçecek gibi oluyor. örneğin, çöldeki sahnede supersoul kendisine yardım etmeye çalışırken radyoyu kapatıyor. fakat çöl jim morrison’a veya jack kerouac’a nasıl yardım ettiyse ona da yardım ediyor ve tekrar başlıyor arayışı. en sonunda ise keskin bir seçim ile karşı karşıya kalıyor; otoriteye teslim olmak ve özgürlük -ya da filmde yansıtıldığı şekliyle ölüm- arasındaki bu seçimde o özgürlüğü seçiyor. ne güzel de ediyor...

    not: dodge challenger, dodge challenger, dodge challenger!!


    (ara - 30 Ekim 2007 19:51)

  • comment image

    70 yillarin film estetigine gonlunu kaptirmislar icin hos bir seyirlik. duragan planlar, grenli kareler, genis aci cekimler, detayli kapali mekanlar, yetmislerin bayrak parcalari, bir adam ve araba derken gunumuz yapimlarinin neden bu anlatim bicimini terkettigini sorgulatiyor insana. 70 lere ait ne varsa, o yillara ait filmlerin hemen tumunde bunlarin sergilenme bicimi, ikibinli yillarin yapimlarindaki cep telefonu veya laptopla dunyayi kurtaran yeniyetmeler ile ayni duzlemde degil, daha dogrusu su an oldugu gibi cig degil ki kanimca bu film ile birlikte o nefis 10 yillik donemin alayini bu yuzden seviyorum.

    --- spoiler ---

    tek elestirim ; kowalski karakterinin arabayi buldozere gomme motivasyonunun iyi yansitilmamasi diyebilirim. o haric herkes bunun otoriteye gosterilen bir guc gosterisi olduguna hem fikir, radyocu supersoul onun icin "the last american hero' sifatini daha ilk gunden yapistiryor lakin kowalski nin gerek tum film boyunca degismeyen tabiri caizse odun gibi ifadesi gerekse yan hikayeleri bu sifati doldurmuyor. adeta isparta-sinop guzergahinda kamyon suren bir soforun seyahatini izliyoruz ki o adam bile bize kenidisi hakkinda daha cok bilgi verebilirdi. uzun lafin kisasi filmin en buyuk hendikapi iyi cizilmemis bas kahramanidir, geri yani aynidir.

    ---
    spoiler ---


    (van doren - 4 Kasım 2007 16:55)

  • comment image

    ansızın çölde tozun toprağın içinde ortaya çıkan ve yılan yakalayıp satan adamın, harleyli elemanın kız arkadaşı rolündeki çırılçıplak honda motosiklet kullanan kızın ayrıca kowalski abimize deniz kenarında esrar saran ablanın özel olarak incelenmesi gereken muhteşem film. üçününde ayrı ayrı hastasıyım.


    (zengi - 12 Ocak 2008 23:01)

  • comment image

    çok hoş bir new order şarkısıdır,

    grow up children, don't you suffer
    at the hands of one another
    if you like a sleeping demon
    listen can you hear him weeping
    tears of joy and tears of sorrow
    he buys love to sell tomorrow

    my life ain't no holiday
    i've been through the point of no return
    i've seen what a man can do
    i've seen all the hate of a woman too

    feel your heartbeat lose the rhythm
    he can't touch the world we live in
    life is short but love is strong
    there lies a hope that i have found
    and if you try you'll find it too
    remember why i'm telling you

    my life ain't no holiday
    i've been through the point of no return
    i've seen what a man can do
    i've seen all the hate of a woman too

    and they gave him away
    like in 'whistle down the wind'
    by the look on his face
    he never gave in


    (vorga - 30 Haziran 2004 20:45)

  • comment image

    filmin yapımı için chrysler, 20th century fox'a beş adet challenger ödünç vermiştir ama çekimler sırasında arabaların dördü tamir edilemeyecek kadar hasar görmüş sonuncusu da bir fahişe tarafından çalınmıştır. şansları yaver gitmiş de çalınan oto polis tarafından kısa bir süre sonra bulunmuştur.

    ayrıca film audioslave'in show me how to live parçasının klibine konu olmuştur, filmin kimi sahneleri aynen oluşturulmuş kimileri de filmden ödünç alınmıştır.


    (stradicaster - 21 Eylül 2004 12:41)

  • comment image

    adobe photoshop ile hayatımızagiren mükemmel aparat.. persfektifi belirledikten sonra klonladığınız her öğe kendiliğinden persfektife uygun özellikleri alıyor. bu sayede oldukça kısa sürede binaları istediğiniz boyuta getirebileceğiniz gibi, persfektif üzerinden istediğiniz bölgeleri rahatlıkla silebiliyorsunuz.


    (chimerax - 14 Haziran 2005 13:42)

  • comment image

    iki bölümü çekildi. birincisi kült statüsüne ulaşan ilk yapımlardan biridir. asıl kahramanın adı kowalski'dir. filmin gerçek kahramanı ise kowalski'nin otomobili olan '70 model dodge challenger'dır.


    (kowalski - 5 Ocak 2000 02:35)

Yorum Kaynak Link : vanishing point