• "günü gelince mutlaka çıkacak fakat resmi olarak açıklanmamış oyundur. keiji inafune ise zaten capcom dan ayrılmıştır.sanuçta oyun için tek ricam daha çok resi 4 , daha az resi 5 lütfen."
  • "michael bay filminden farkı yok. ne yaptınız ulan güzelim seriye. adam virüsü alıyor godzilla oluyor. o kadar protein var mı amk adamın bedeninde?"




Facebook Yorumları
  • comment image

    günü gelince mutlaka çıkacak fakat resmi olarak açıklanmamış oyundur. keiji inafune ise zaten capcom dan ayrılmıştır.
    sanuçta oyun için tek ricam daha çok resi 4 , daha az resi 5 lütfen.


    (zohahahaha - 4 Ağustos 2011 10:56)

  • comment image

    optimum yazı keyfi için linke tıklayınız ve okumaya devam ediniz. umbrella corporation iyi yolculuklar diler.
    http://www.youtube.com/watch?v=b6rdpzb8w3c

    güzelim serinin nasıl da içine ettiğinin farkına varan capcom, çıkacak son 2 oyununda yine kürkçü dükkanına, raccoon city'e geri dönme kararı almış anlaşılan. mekan değişikliğiyle birlikte genel resident evil havasında da olumlu yönde değişikliklere (olması gerektiği gibi) rastlıyoruz trailerı izlerken. ilk etapta leon değişiklikleri; efenim 4. oyundaki babyface-tüysüz-burundankılaldırmayan-übercool leon yerine kirli sakallı, "başkanım bakın yaklaşmayın lütfen zor durumda kalıyorum ama" gibi insani tepkiler veren ve bana silent hill'den james sunderland'i hatırlatan bi leon gelmiş ki süper olmuş. sen de insansın leon en nihayetinde, korkmak en doğal hakkın yeter ki bunu bizle paylaş, emo çocuk gibi cool tavır yapmana gerek yok. bir diğer güzellik, leon'un rpd binasında sanıyorum ki stars odasına giden merdivenlerden çıktığı sahne. lan o merdivenlerde attığı adımlarda çıkarttığı ahşap gıcırtısı bile bi hoşuma gitti, ne güzel eski mekanlar oh evet ne güzeldir şimdi oralar. bu kısımlarda hep bi eskiye yönelik, survival horror durumları var çogüzel. zombilerin koşma hızını da biraz azalttılar mı (yürüseler de olur gerçi ama o dönem bitti artık sanırım. yıl olmuş 2012, zombi dediğin koşar di mi arkadaşım) tadından yenmez, bi de leon keşke zombilere dönen tekme atmasa yahu, o tekme gelince arkadan bi aduket atası geliyor insanın, bu dünyaya dönen tekme yakışmıyor aga.

    trailerın ikinci kısmında sahneye diğer bi esas oğlan chris redfield çıkıyor. jüpiter adına! chris de sonunda insan evladı gibi olmayı başarmış. artık steroid kullanmıyor, saçı ve fizyolojisi eskisi gibi, o da özüne dönüyor. chris'le birlikte taktik-tim temalı, baskınlarla süslü bi zombi avına çıkıyoruz. mekan da bol neon ışıklı, çin mahallesi sokakları olunca bunun da tadından yenmiyor. ha bir modern warfare havası da var tabii ama neon ışık diyorum, çin mahallesi diyorum, zombi diyorum bunlara odaklanalım lütfen.

    ve bir de burdan sonraki tekme, tokat, dan-dun abinin trailera dahil olduğu kısım var. işte bu kısım sıçışı bizlere müjdeler nitelikte. günümüz gençleri için hazırlanmış, anlamsız ve aksiyonu bol bu sahnelere hiç değinmiyor, fazla uzun tutulmamalarını diliyorum içtenlikle.

    uzun lafın kısası, re6 trailer olarak göze ve kulağa gayet hoş gözüküyor (son kısımdaki abi ve yanındaki anime ablalı kısımlar hariç). umarız devamı da iyi gelir, ha eski tadı verir mi sanmıyorum. yapacakları geri dönüş, metallica'nın her yeni albümü öncesi yaptığı "köklerimize geri dönüyoruz hell yeah!" açıklamalarına rağmen vasat albümler çıkarmasına benzeyecektir kanımca. hakkında hayırlısı diyerek, raccoon city'de tekrar kendo's gun shop ve burger kong ilen karşılaşmak dileğiyle. hunk ve tofu kardeşlerime de selamlarımı iletirim, good old days...


    (roscoe - 20 Ocak 2012 13:56)

  • comment image

    an itibariyle gamespot editör notu 4.5 ve metacritic kullanıcı notu 0.4 (!!!) olan capcom kusmuğu. notları görünce şaşırdım mı? evet biraz. zira operation raccoon city saçmalığından bir nebze daha iyi bi oyun olur diyodum, olmamış. vaktiyle bulunduğum öngörü de maalesef gerçek oldu bu vesileyle.

    arkadaş sen bıçakla zombi öldürmenin ustalıkla imkansızlık arasında gidip geldiği, bulunan her merminin önemli olduğu bir oyun serisini alıp tekme tokatla zombi dövmece (bildiğin tekme tuşu var lan!) haline getirirsen olacağı budur. kafana tyrant düşsün capcom e mi.

    olan yine geride kalan eski kafa resident evil severlere olmuştur ya ona yanarım. eh napalım, gelin madem o güzel günlere tekrar geri dönelim:

    http://www.youtube.com/watch?v=vldub4nxw4o

    ve hatta (bkz: #26570053)


    (roscoe - 3 Ekim 2012 14:02)

  • comment image

    dün gecemin 2,5 saatini keyifle verdiğim oyun. bu süre zarfında leon karakterinin senaryosunun ikinci bölümünü bitirdim. eklemekte fayda görüyorum, oynarken hiç bir detayı kaçırmamak için her şeyi araştırıyorum ve bir kaç kez öldüm. hızlı oynayan birisi 1 saatte rahatlıkla bitirebilir.

    oyunu ister ekranı bölerek arkadaşınızla, ister internet üzerinden arkadaşınız veya yabancılarla oynayabilirsiniz. güzel bir yenilik var resident evil 6'da, o da oyuna girerken oyun amacınızı yazıyorsunuz. sizin oyununuza katılmak isteyen oyuncu bunu bilerek geliyor. örneğin: ciddi oyun, eğlencesine, secret araştırıyorum vs gibi. bence, inanılmaz iyi bir fikir. diabloda hep karşılaştığım sorun şudur; ben oyunu yavaş, çıkan her itemı inceleyerek ve/veya satarak oynarım. (magical ve rare tabii) bazıları ise sadece unique/legendarylere bakar gerisini çöpe atar. amacı maksimum tecrübe/saat kombinasyonuna ulaşmaktır. bakalım ne kadar işe yarayacak re6 için, ama ben umutluyum.

    oyunda resident evil 4'ten beri var olan mercenaries gene mevcut. oyundaki haritaların değişik versiyonunda belli bir zaman dilimi içinde mümkün olduğunca çok düşman öldürüp puan kazanmaya çalışıyorsunuz. oyunu bitirdikten sonra güzel bir eğlencelik. hele rekabet edebileceğiniz arkadaşınız varsa.

    ilk defa bu oyuna mahsus olan skill sisteminden de bahsetmek lazım. oyunda öldürdüğünüz düşmanlardan ve sandıklardan skill puanları çıkıyor. 50, 100, 1000 gibi. sonra menüden (oyun içinden yapılamıyor, en azından ben başaramadım) silah kullanma yeteneği, kritik vuruş şansını arttırma, daha az hasar alma vs gibi yetenekler satın alıp (fiyatları 2500-25000 civarı) bunları karakterinize ekliyorsunuz. eski oyunlarda silahları geliştiriyordunuz oyun içi kazanılan parayla. şimdilik bir yorumda bulunmayacağım bu sistem için. oyundaki düşmanlar daha güçlendiği için, aldığım skillerin bir faydasını hissetmedim henüz.

    yukarıda girilen bir entryde resident evil 6'nın neden berbat olduğuna dair 14 madde içeren bir link var. buna kendi yorumumu getirmek isterim, oyunu alacaklara yol gösterici olsun diye. bunu yazmadan önce şunu belirtmeliyim, resident evil 6'nın sadece demosunu görenlerin inanılmaz nefret yazıları var her yerde, ayrıca capcomun şirket olarak çalışanlarına kötü davrandığı yazıları var gene webde. ne kadar doğru bilmiyorum ama bu kadar negatiflik bana doğal gelmiyor.

    1- grafikler kötü. katılıyorum. resident evil 5 ile arasında fazla fark yok. zamanının da kesinlikle gerisinde. ancak beni rahatsız etmiyor. bir kaç sene önce bile büyük bir keyifle ilk command and conquerı oynamış birisi olarak inanılmaz grafik ihtiyacı içinde olmadım hiç. oynanabilirlik, strateji ve senaryo oldu beni çeken. ama sizin için önemliyse grafikler iyi değil. kontrast çok fazla. karanlık bir odada bir spotun aydınlattığı masa güneş gibi parlıyor ama diğer her şey karanlık. aydınlatma kesinlikle başarısız.

    2- harita çok yardımcı. katılıyorum. gideceğiniz yerler sınırlı, ve park etmiş bir arabanın üzerinden atlayabiliyorken, ters durmuş sandalyeyi kenara itemiyorsunuz. gideceğiniz yer, yapmanız gereken şey genelde çok belli. ama bu da beni rahatsız etmiyor. oyunun odak noktası savaşlar. güzel mekanlarda taktik savaşlar yaşamak.

    3- yürürken ateş edebilmek. katılmıyorum. kontrollere alıştım, zor veya ters gelmiyor. bir fps yumuşaklığı beklemeyin tabii. yürürken ateş edebilmenin eklenmesi de resident evil ruhuna ters değil bence. yenilik isteyen insanlar resident evil köklerinden uzaklaşmayını nasıl diyebiliyor anlayamıyorum.

    4- sıkıcı engeller. katılıyorum. yukarıda bahsettiğim konu. oyun sizi yönlendirmek için geçilmez alanlar yaratıyor. bazıları zekice düşünülmüş: yanan arabalar. bazıları saçma: ters duran sandalye. gerçekçiliği azaltıyor. ama oyunun lehine şunu söyleyebilirim, önceki resident evillara göre daha az saçmalık var.

    5- ucuz olaylar. katılıyorum. yerde yatan bir ceset var. biliyorsunuz ki üzerinden geçerken canlanıp size saldıracak. kafasına bir tane sıkayım da gideyim diyorsunuz ama ateş edince sanki sandalyeye ateş ederken gibi bir şey olmuyor. yanından geçerken gene de kalkıp size saldırıyor. günümüzde bu tür olayların daha zekice kurgulanması lazım.

    6- sıkıcı görevler. katılmıyorum. bossu öldür sıkıcı bir görev olabilir ama bunun için oynamıyor muyuz biz bu oyunu? oyunda bulmaca var (eski oyunlardaki gibi zor değil gerçi) savaşlar daha taktik ve aksiyon ağırlıklı. hem düşmanın zayıf noktasını bulmanız hem de ellerinizin iyi çalışması lazım. ben çok eğleniyorum açıkçası oynarken.

    7- cömert ganimetler: katılmıyorum. bunu yazan arkadaş hangi zorlukta oynamış bilmiyorum ve de inanılmaz iyi bir nişancı herhalde ama sık sık iyileştirme ekipmanım ve kurşunlarım bitiyor. kaldı ki eşim bana inisiyatifsiz pinti der oyunlarda çünkü bitmesin diye iyileştirme ekipmanı ve güçlü silahları kullanmam sonra da ölürüm. (diablo 2 hardcoredaki kalp çarpıntılarım.)

    8- zayıf mini-oyunlar: katılmıyorum. aniden kare ve x'e aynı anda basmak zorunda kalmak, veya dönen bir dairenin küçük diliminde r1'i tutturmaya çalışmak oyuncuyu aktif tutuyor ve eğlenceli. konsol oyunlarına özgü bir tat bence.

    9- silahlı zombiler: katılmıyorum. oyunun senaryosuyla tutarlı ve daha eğlenceli artık savaşlar. zıplayan zombiler, silahla saldıran zombiler ve organize tuzaklar hazırlayan zombiler var. bu bio organik silahları yapanların zaten amaçları kontrol edilebilir bir ordu yaratmak. geliştiriyorlar teknolojiyi. resident evil ruhunu kaybetmiyoruz, sakin ol dostum. yeni tehlikelerin tadını çıkar.

    10- takım arkadaşının hayata döndürülmesi: katılmıyorum. oyunda fazla miktarda hasar alınca sersemliyorsunuz, eğer bir süre kimse size saldırmazsa veya takım arkadaşınız sanırım bir adrenalin iğnesi saplayınca kendinize geliyorsunuz. burada önemli olan gerçekçilik değil oyun eğlencesi. sonuçta bu oyun 2 kişilik düşünülmüş. her defasında küçük bir hatada birisi ölürse, oyunu tekrar tekrar oynamak sıkıcı olur. güzel bir sistem. ölmek zor falan da değil.

    11- çok fazla silah. katılıyorum. karakterler aynı anda keskin nişancı tüfeği, saldırı tüfeği, tabanca, 11 tane uzaktan kumandalı patlayıcı vs taşıyabiliyor. az miktarda ekipman taşıyabiliyor olmak güzel bir tat veriyordu oynarken. iyi seçim yapmak gerekiyor ve insanı geriyordu. acaba bu bölümde güçlü tekil düşmanlar mı gelir yoksa küçük düşmanlar kalabalık mı saldırırlar. ona göre pompalı veya keskin nişancı tüfeği seçmeliyim diye düşünmüyorsunuz.

    12- yakın dövüş. katılmıyorum. karakterler eskisine göre daha çok ve daha etkili tekme tokat ile dövüşebiliyor. oyuna güzel bir hava katmış bence. buradaki eleştiri bu zombilerle yakın dövüşe girmek şu ana kadar hep istenmeyen bir şey oldu, çünkü bulaşma riski var ve fiziksel olarak zombiler daha güçlü (ya da b.o.w.lar) idi. birincisi virüs artık farklı bir virüs bulaşma şekli de farklı. ikincisi karakterler hep tekme tokat gitmiyor zaten. öncelikle yaptığınız fiziksel hareketler sizi yoruyor, ayrıca sandığınız kadar güçlü değil. sadece size kürekle saldıran zombinin elindeki küreği alıp kafasına çakarken veya arkasını dönmüş uçurum kenarındaki bir zombiyi aşağıya iterken mantıklı.

    13- kontroller ve kamera. katılmıyorum. alışıyorsunuz, ben bir sorun yaşamıyorum.

    14- ekipman menüsü. katılıyorum. resident evil 4 ve 5'e göre eşyalar ile ilgilenmek biraz daha zor. alışıyorsunuz ancak her oynamada birazcık öfleniyor. kesinlikle daha şık olmuş ama kullanılabilirliği çok iyi düşünülmemiş.

    umarım yardımcı olabilmişimdir. daha oynadıkça önemli noktaları yazmaya çalışacağım. oynadığım kadarıyla herkese tavsiye ederim, güzel bir deneyim bence.


    (makron - 19 Ekim 2012 10:27)

  • comment image

    oyun oldukça uzun ve eğlenceli. üç senaryo da farklı bir keyif veriyor. grafikler yeterli bence. ps4 grafiği beklememek lazım. oyunda leon'un olması benim için yeterli sebep oldu. re1 ve re2 gibi değil tabii ki ama re4' ten itibaren oyun değişti zaten bu değişim yeni değil.

    eski oyunların fanlarına gamecube'e özel olan(wii'ye de var sanırım) resident evil remake ve zero' yu öneriyorum.

    capcom'un bir sonraki oyunda geleneği bozup yeniden leon'a yer vermesini temenni ediyorum.

    bir de claire redfield'ı özledik capcom. kaç oyundur yok kendisi. ne yapar ne eder hiç haber yok.


    (the future is right now - 5 Ocak 2014 05:23)

  • comment image

    can sıkıntısı ile başladığım eğlencelik zombi kesmece oyunu. ama olay zombiyi kat kat aşmış durumda. an itibari ile chris ile devam ediyorum. chapter 4. eski filmlerde virusu yiyen ölüyor zombi olarak diriliyordu. şimdi ise c virüsü direk öldürmeden mutasyona uğratıyor. leon senaryosu daha yakındı eski re oyunlarına. özellikle racoon city sokaklarına. kaç kovala zombiler filan bildik tanıdık. ama chris senaryosu bi modern warfare havasında. j'avo lar sıradan düşman birlikleri. bi arada sırada kolu bacağı mutasyon geçiriyor o kadar. bi de aynı anda kaç silah taşıyorum benim bile haberim yok. yürüyen cephanelik gibi grenade launcher, pompalı, yarı otomatik tüfek, el tabancası, bıçak, sniper tüfeği, magnum, flashbang, el bombası... neyse daha 2 senaryo var. en çok da ada wong kaltağının senaryosunu merak ediyorum. karı destek mi köstek mi hala belli değil. o crossbow ile kafasına sıkmak vardı ya neyse...


    (psykotherapy - 7 Şubat 2014 15:10)

  • comment image

    resident evil 5'ten daha iyi bir yapımdır...

    leon karakteri ile oyunu tamamladı... chris ile yeni başladım... ada var bilmem kim var daha...

    ancak ilk 3 seri değil tabii ki...

    korku filmleri de öyle değil midir sözlük ? ilk film hadi bir iki devam filmi aynı özellikleri taşır ama daha sonra gelen evlatları tamamen farklı bir yapıya bürünürler...

    hallowen olsun friday the 13th olsun...

    ilk 3 seride puzzle çözmekten kaç babayiğit heba oldu lan ! müzikleri,bossları ayrı ayrı geriyordu insanı...

    nemesis ile final yaptılar resmen...

    4.oyundan itibaren aksiyon tarzı bir kimliğe bürünen serinin 6.halkası...

    edit: allah belasını versin bunu yapanın... her finalde saatlerce ölmek bilmeyen boss'lar... ölüp ölüp yine bir parçasından dirilen boss'lar... bu kadar kasılmaz arkadaş !


    (blackbird21 - 16 Aralık 2014 01:28)

  • comment image

    michael bay filminden farkı yok. ne yaptınız ulan güzelim seriye. adam virüsü alıyor godzilla oluyor. o kadar protein var mı amk adamın bedeninde?


    (poisontear - 22 Ocak 2015 14:43)

Yorum Kaynak Link : resident evil 6