• "(bkz: ukte)(bkz: anaconda)(bkz: blindness)(bkz: carandiru)(bkz: central do brasil)(bkz: cidade de deus)(bkz: diarios de motocicleta)(bkz: rio)(bkz: tropa de elite)"




Facebook Yorumları
  • comment image

    glauber rocha'nın 'aesthetics of hunger' yazısında da değindiği gibi, 'cinema novo'nun orjinalliğinin sırrı, brezilya toplumunun o dönemki alamet-i farikalarından olan açlık ve yoksulluğu anlatmasından geliyor. rocha da bu açlığın hissedilmesinden ama entelektüel olarak anlaşılmamasından duyduğu rahatsızlıktan dolayı kendine has tavrıyla birçok filmin yapılmasına ön ayak olmuştur.
    hal böyleyken, 90 sonrası brezilya sinemasında da favela'ları konu alan filmlerin sayısının bir hayli yüksek olmasına rağmen, kleber mendonça filho gibi bir takım yönetmenler bu tarzın dışına çıkmak için çabalamış. brezilya sinemasının sadece suç, favela ve yoksulluk konularına endekslenmesinden rahatsız olan bu kitle, daha iyi bildiklieri orta sınıfın sıkıntılarını o som ao redor gibi filmlerde anlatmaya çalışmışlar ve gayet başarılı bir akım oluşturdukları söylenebilir.
    90 sonrası brezilya sinemasından bahsederken bu sinemanın gelişmesinde büyük pay sahibi olan lula hükümetinin politikalarından bahsetmemek haksızlık olur. 1990 yılında, hükümetin tüm banka hesaplarının bir kısmına el koyup dondurduğu gün ( ki bu olaya ait açıklamayı terra estrangeira'nın ortalarında görebiliyoruz!), kültür bakanlığının kapanması, film dağıtım şirketlerinin batması brezilya sinema endüstrisini bir gecede bitirdi neredeyse. öyle ki 91'de 9, 92'de ise sadece 6 film çekilebildi! lula'nın başa gelmesiyle geleneksel olarak güney doğu bölgesine, dolayısıyla rio ve sao paulo'ya yönledirilen kaynaklar adil bir şekilde dağıtılmaya başlandı. bu da son dönemde pernambuco'dan, bahia'dan ve ceara gibi diğer kuzeydoğu eyaletlerinden neden bu kadar çok güzel film çıktığını izah ediyor kanımca. buna ek olarak, bikaç sene önce çıkan bir yasa ile beraber büyük şirketler gelir vergilerinin %3ünü devlete ödemek yerine film endüstrisine yönlendirip yatırım olarak değerlendirebilme imkanına sahip oldu.
    central do brasil , que e isso companheiro, o pai o gibi unutulmaz filmler ortaya koyan bu sinema ile ilgili bazı karalamalar:
    terra estrangeira`:(bkz: #51590323)bus174:(bkz: #51533914)praia do futuro:(bkz: #51380023)faroeste caboclo:(bkz: #49833218)o homem que copiava:(bkz: #49810217)estomago:(bkz: #49809651)madame sata:(bkz: #48897645)o plahaço:(bkz: #48847500)cinema aspirinas e urubus:(bkz: #48142258)`


    (pilushkin - 10 Eylül 2015 12:55)

Yorum Kaynak Link : brezilya sineması