• "tr serverında sürekli annemin cinsel hayatının detaylarını öğrendiğim oyun."
  • "alistar ile oynayan abimizin beni kahkahalara boğduğu oyun.gülmek için tıklattım seni gülüm; alistaredit: lig düştüm sözlük çok efkarlıyım :("
  • "az önceki maçta item almak için botlarımı sattığım oyun. sanki kurtuluş savaşına gidiyorum aq."
  • "league of legends basit bir oyundur. 5 kişilik 2 takımla oynanır ve sonunda hep koreliler kazanır."
  • "uçünüzünde( lol,dota,diablo) amına koyim. yaşasın online kafa topu"
  • "3 senedir bronzum aq çocukları yüzünden alüminyuma düşücem."




Facebook Yorumları
  • comment image

    çok basit bir mantığı olan oyun.

    ranked oyunlar için ufak tefek detayları bu basit mantıkla birleştirebilen herkes üst seviyelere çıkacaktır. nedir bu ufak tefek detaylar?

    - harita farkındalığı(map awareness deniyor gurbet illerde)

    bu oyunda başarılı olmak istiyorsanız bu özelliğinizi geliştirmeniz lazım. lamı cimi yok. özellikle mücadele verdiğiniz koridora gelen yollar üzerinde ward yoksa rakibinize kuracağınız baskıyı iyi ayarlamanız gerekiyor. rakibi kulenin altına hapsetmek çok eğlenceli olabilir ama orman kasan arkadaşın tepenize binmesi durumunda kendi kulenize dönmeniz çok mümkün olmayacaktır. ayrıca siz rakip kuleye ne kadar yakın olursanız, sizin ormancının* gelip de ganklemesi o kadar zorlaşacaktır.

    yine hayati önem taşıyan bir konu ise mavi&kırmızı buff, ejderha ve nashor süreleridir. kesildikten sonra sırası ile 5, 6 ve 7 dakika içinde yeniden çıkarlar*. bunları kontrol etmek, söylemek ve uyarmak genel itibariyle support karakterlerin işidir. her oynadığınız oyunda bu zeka seviyesine sahip support oyuncu olmayacağına göre ormancıdan da aynı şeyi bekleyebilirsiniz. yok o da yapmıyorsa takım konuşmasına kesildiği vakte yeniden çıkma sürelerini ekleyerek not düşebilirsiniz. mavi ve kırmızı buffı tek kişinin kesmesi mümkün iken, ejderha ve özellikle nashor takım savaşlarına sebep olacaktır. ejderhadan gelen kişi başı 190 altın çok şeyi değiştirebilecekken, nashordan gelen 300 altın ve buff genelde oyunu bitirecektir. bitirmese bile en az 2 kule almanıza sebep olacaktır. o yüzden bunların önemini kavrayın, özellikle üst koridorda baktınız karşınızdaki adam yok oldu, salak salak bakıp, nereye gitti ki bu demeyin. takımı yalnız bırakmanız demek bir ejderha üzerine vereceğiniz bir kaç ölü ile rakip takımı öne atmak demektir.

    - son vuruş(last hit deniyor buna da)

    en az ilk seçenek kadar önemli ama yine de ikinci sırada diyebiliriz. nedir bu son vuruş hadisesi? iki tip oyuncu vardır: saldım çayıra mevlam kayıra* şeklinde yaratıklara* girişen ve bir ihtimal son vuruşu yaparak altını kapan ya da yaratıkların yaşam puanını* gözlemleyerek kendi verebileceği hasara göre son vuruşu kendi yaratıkları yapmadan yapmaya çalışan. ilki çok basittir, hem de rakip sizin gibi sığır değilse muhtemelen kule altına hapsetmeniz olası olacaktır. peki sonuçları nelerdir? siz kule altında bu eleman creep falan kesemez nasıl olsa diye düşünürken, bir bakmışsınız arkanızdan ormancıdır, orta koridordur, yukarı koridordur ne varsa ne yoksa gelmiş. o bakımdan siz gelin ikinci gruptan olun. ayrıca creep için mana harcayan oyuncu iyi oyuncu değildir. istisnası ise: rakip oyuncuyu kestiniz, kuleye hasar vermek istiyorsunuz. ittirin o zaman ama ne olursa olsun kaçmak için, kaçmanızı sağlayacak yetenek için mana ayırın. sonra neden miss gelmedi, o herif nerden çıktı, ah be 10 manam olsaydı diye bık bık konuşmak durumunda kalırsınız.

    peki baktınız karşınızda yukarıda açıkladığımız türden sığır bir arkadaş var ve auto ile ittirdikçe ittiriyor. lanet olasıca kule de bütün creepleri alıyor... durun bir dakika, nasıl alıyormuş? kule altında creep almanın çok basit bir mantığı var. önden giden yakın mesafe dövüşçüsü creepler kuleden iki tane yedikten sonra last hit durumuna gelir. onları almak basittir. esas espri arkadaki bıdırık uzun mesafe creeplerini almaktadır. bunlar kuleden yemeden her birisine birer tane vurmanız gerekiyor. ondan sonra reflekslerinize güveneceksiniz. kule hangisine vurduysa ikinci vuruşu yapamadan sizin dokunmanız gerekiyor. yani şöyle özetleyeyim:

    öndeki savaşçı creepler için:

    kule kule siz

    arkadaki okçu creepler için:

    siz kule siz

    mancınıklar için:

    iyi zamanlama ve refleks

    last hit yeteneğinizi geliştirmek istiyorsanız oynamanız gereken karakterler swain ve anivia'dır. atak animasyonu bu kadar gıcık, yavaş ve hasarı bu kadar düşük başka karakterler bulamazsınız. bir süre fıtık olacaksınız ama sonunda tam bir last hit canavarı haline gelirsiniz.

    şunu da eklemem gerekir: adam kesmek ortalama 300 altın iken bir creep size ortalama 20 altın verir. creepler skill, summoner spell kullanmaz. creeplerin ormancıları yoktur, gelip tam siz onu kesecekken kurtarmaz. creepler direkt size atak yapmaz, ward koymaz, belirli bir yol izlerler. anlatabiliyor muyum?

    - wardlar her sene yüz binlerce oyuncunun hayatını kurtarıyor!

    http://www.youtube.com/watch?v=n3mh92yjtmc

    şimdi bundan ne ders çıkaracağız?

    a) cho'gath süper bir karakter
    b) lux ultisi nerflenmeli
    c) renekton çok op!!
    d) ward koymak hayat kurtarır

    ward koymak oyunun başında başlayıp sonuna kadar devam eden bir süreçtir. daha ilk dakika dolmadan janna ile yardıra yardıra gidip rakibin mavi golemini wardlamaktan, 60 dakika sürmüş bir oyunda takım halinde ilerlerken bir sonraki çalılığı wardlamaya devam eden bir süreçten bahsediyoruz. ne kadar kasmış olursanız olun, ne kadar önde olursanız olun, ben ölmem abi bu dakikadan sonra deseniz de, eğer rakip sizden iyi konum aldıysa ve salak gibi yakalanırsanız ölürsünüz. bunun tartışması yok. şöyle düşünün: oyun 19 -3 ve rakibi süpürüyorsunuz. 20. dakika oldu olacak. takımı 8 kill ile götüren miss fortune, haritada kimse yok iken ve wardların bittiği bir anda rakibe yakalandı. carry ölecek diye siz de ardından gittiniz ama siz gelene kadar miss fortune öldü. 500 altın. siz de tabi kasmış adamınız olmayınca 4'e 5'i kaybettiniz ve ortalama adam başı en düşük 800, en yüksek 1500 altın verdiniz. üzerine gidip bir de nashor aldılar. ne oldu? 19 - 8, nashor buffı, alınan yeni eşyalar ile yeni bir umut. o yüzden ne yapıyoruz? wardlıyoruz arkadaşlar. şu konuya da bir açıklık getirelim: sadece support wardlamaz. hatta oyunun başında devamlı dolaştığı için en efektif wardları koyan karakter ormancıdır. lantern yaptıktan sonra her cooldown bitişinde size bedava ward şansı veren eşyanın kıymetini bilin. çok canlar kurtaracaksınız. oyunun başı için ideal ward noktaları:

    - aşağı koridor için ejderhanın girişinin hemen altındaki, çimenin çaprazındaki nokta. üsse geri döndükten sonra ise ejderhanın karşısı ve rakip orman çıkış noktası. ward koyacak kişi: support karakter.

    - yukarı koridor için nashor'un hemen üst noktası, aşağıda koyduğunuz ward'un asimetriği. ward koyacak kişi: ilk etapta ormancı, üsse her geri döndüğünde yukarı koridor sahibi

    - orta koridor: genel itibari sağ ve soldaki çalılar. maalesef orta koridorun ward kontrolü çok zordur. kaçma mekanizması en kuvvetli karakterler burada olduğu için normal bir durum aslında. bu noktaların her ikisine bile ward koysanız yine 2 ayrı noktadan size geliş olacaktır. o yüzden last hit ve map awareness kurallarına riayet ediyoruz. salak salak ittirmiyoruz. ward koyacak kişiler: herkes

    75 altın. league of legends kariyerinizin anlamı bu miktarda gizli arkadaşlar. eğer bu parayı feda edebilecek kadar olgunlaştıysanız, oyununuz gayet ilerlemiş demektir. bir yere koyacaksınız diye bir şey yok, yanınızda taşıyın yeterli. zaten jax, lee sin gibi karakterler oynuyorsanız ve hala taşımıyorsanız sizi farklı yerlerde ve oyunlarda görmek isteriz.

    asla wardsuz kalmayacak noktalar:

    - nashor
    - ejderha

    diğer noktalar için:

    http://riotoflegends.blogspot.com/…ng-properly.html

    gayet güzel anlatılmış.

    - rakibin ne yaptığını bilmek (tab tuşu dostunuzdur)

    rammus ile üst koridorda mükemmel bir farm süreci geçirdiniz. rakibi üç kere kestiniz, bir sürü bir sürü ciciler yaptınız. armor oldu 200, hit point 2000. e artık diğer koridorlara gitme vaktiniz de geldi. daha ilk combat, hop annie ulti, hop fiddle ulti, ne oldu? öldünüz mü? niye öyle oldu? çünkü tab tuşuna basıp da rakipte ne var ne yok, kim ne kasmış görmediniz değil mi? aferin. oyundaki eşyalar, satın alma ekranında size tavsiye edilenlerden oluşmuyor arkadaşlar. bazı durumlar olacak, onların hiç birini yapmayacaksınız bile. rakibe göre oynayın, kim fazla kastıysa ona göre savunma ve saldırı planınızı yapın. orta koridorunuz kaybettiyse size büyüden koruma gerekecektir. alt koridor kaybettiyse daha çok auto attack hasarına çare bulmanız gerekir. yukarıyı kaybettiyseniz... o oyun zor döner.

    oyunu oyun içinde kaybedenler vardır, bir de karakter seçme ekranında. oyunun genel mantığı şu şekilde:

    alt koridora auto attack hasarı yüksek, uzaktan vuran ad carry dediğimiz karakter ile bunu gerektiğinde heal edecek, gerektiğinde olay yerinden kaçıracak bir support beraber giderler. ad carry creep alırken, support ward koyar, diğer koridorlara clairvoyance atar, respawn sürelerini tutar vs.

    orta koridora büyü hasarı yüksek, burst dediğimiz yani bir anda hasar kusmak anlamına gelen özelliği fazla karakter gider.

    üst koridora ise bruiser tarzında, oyun ilerledikçe hem önde durup, hem hasar verecek, asıl amacı rakibin ad carrysini kilitlemek olan karakter gider.

    ormana ise her türlü karakter gidebilir. karthusla orman yapmışlığım var ama buradaki asıl amaç o ormandan çıkıp koridora gank için girdiğinizde neler yapabileceğinizdir. yaldır yaldır pehlivan gibi girip adamı kaçırırsanız hiç bir işe yaramaz ama girmeden adamı şöyle bir yavaşlatıp tepesine binebiliyorsanız işte o zaman efektif adamsınızdır.

    oyunu karakter seçme ekranında kaybetmek ne demek? yukarıdaki rotasyonu sağlayamamak demektir. eğer ormancınız yoksa kaybedersiniz. support karakter yoksa kaybedersiniz. hem ortaya hem ormana hem de yukarı attack damage karakter alırsanız kaybedersiniz. istisnalar kaideyi bozmaz. koridorlar arası rotasyon yapabilirsiniz. mesela orta koridorun belalısı kassadin denilen karakterdir. bunun karşısına yukarıya gidecek karakteri gönderip, orta koridor karakteri yukarı gidebilir veya ad carry ortaya gelip büyücü karakter aşağı koridora gidebilir. bunlar oyunu oynadıkça, daha iyi anlamaya başladıkça yapacağınız yorumlardır. fakat siz o kıvama gelene kadar ezberi bozmayın. komik durumlara düşmeyin.

    summoner spell seçimini de iyi yapmanız gerekir. karşınızda swain, mundo gibi kendini çılgın gibi heal eden karakterler var ise ignite olmadan sahaya çıkmak intihar olur. ormancı tryndamere, yukarı koridor irelia, yetmiyormuş gibi aşağıda da caitlyn var ise birden fazla exhaust işinize yarayacaktır. son değişikliklerden sonra clairvoyance ile heal arasında bocalıyorum açıkçası fakat zorluk seviyesi yüksek maçlarda kesinlikle clairvoyance olmalı. lütfen ama lütfen clarity denilen şeyden uzak durun. orta koridorda karşıma clarity ile veigar geldiğinde resmen gülüyorum. ben ignite ile potansiyel olarak 400 daha fazla vurabilecek iken o mana alıyor. çok mantıklı değil mi?

    oyunda üç bölüm vardır. early, mid ve late game. her karakterin güçlü olduğu bölümler vardır ama bazıları diğerlerinden daha güçlüdür. gankplank, tryndamere, shyvana, nasus, renekton, wukong gibi karakterler gerek başladıkları koridor(yukarı), gerek karakter özellikleri nedeniyle late game esnasında diğer karakterlerden daha güçlü olurlar. pek tabi burada optimum koşullardan bahsediyoruz. adam gidip nasusa deathcap yapmışsa etkili olmayacaktır. her neyse, bu late game kapasitesi güçlü karakterlerden oluşan bir takıma karşı oynuyorsanız, ne olursa olsun, ne kadar üstün olursanız olun, dalga geçmeyin. oyunu mid game esnasında bitirin. adamların hepsini kestiyseniz yaldır yaldır nashor'a gitmeyin. gidin 2 kule alın, çok daha kara geçeceksiniz. bırakın nashor'a onlar muhtaç olsun, bir de orada kesin ki oyunu bitirin. bu yorumları oyun esnasında yapabilmek için çok fazla tecrübe, oynamışlık lazım. zamanla gelişecektir.

    tam bu noktada tavsiye olarak şunu söyleyebilirim: genel itibariyle yukarıya tek başına giden bir oyuncu olarak, bu koridordaki adamın rolünün fazla hit point, fazla armor ile rakiplerin içine dalarak ad carryi etkisiz hale getiren adam olduğuna inanıyorum. bunun için ise en ideal itemlar: warmog' armor, atma's impaler, ninja tabi. bunları yapmadan önce bir adet philosopher's stone ile heart of gold yaparsınız çok daha rahat ve hızlı kasarsınız. eğer oyun hala devam ediyorsa force of nature tavsiye edebilirim. hala mı bitmedi? trinity force!

    - gank

    oyunu zevkli hale getiren aynı anda fıtık eden, çıldırtan, coşturan, bağırtan, klavye kırdırtan, mouse fırlattıran şey. şu ana kadar anlattığımız, değindiğimiz her şeyin tek bir amacı var, o da bu! eğer diğer faktörleri mantıklı şekilde yerine getirdiyseniz bunu yapmak çok kolay olacaktır. yalnız tam bu noktada bir duralım bakalım. ne yapmamak gerekiyor?

    * ilk levellarda kule altı dalacak karakter var, dalmayacak karakter var. dalınacak karakter var, dalınmayacak karakter var. bunu bilerek oynayın. karşınızda nasus, sion, gragas, renekton, malzahar gibi ultisi fark yaratan karakterler var ise tercihinizi tekrar gözden geçirin derim. 10 hit pointi kalmış malzahar sizi kule altında ulti ile kilitleyerek hevesinizi kursağınızda bırakabilir. bir de üzerine noob damgası yersiniz.

    * şu meşhur oyuncunun meşhur videosunu izleyelim:

    http://www.youtube.com/watch?v=uvfbs_hajrc

    böyle şeyler yapmayın arkadaşlar. takım arkadaşınızı yanıltmayın.

    * özellikle ilerlemiş oyunlarda rambo olmayın. çükünüzü keserler. açık ve net. takımla hareket edin, açılmayın.

    * global olarak çalışan bir ultiniz var ise takım arkadaşlarınızı can kulağı ile dinleyin. haritadaki karşılaşmalara duyarsız kalmayın. karthus'un ultisi ile 2 adet kelle alırsanız ortalama 600 altın gelir. 2 adet asist ise ortalama 300-400 arası altın getirir. aradaki fark ne? takım arkadaşlarınız ölmez. o yüzden her zaman kill odaklı olmayın. hele support karakterseniz asla aklınızdan geçirmeyin. belki o son imkansız vuruşu yapabilirsiniz ama onun haricinde sakın çalmayın.

    - adam gibi adam olun(attitude diyorlar buna da)

    oyunun başında öldü diye adama noob, feeder, retard diye girişirseniz, o adamdan dönüp verim alamazsınız. daha dün akşam başıma geldi, miss fortune ile aşağı koridora gittim. yanımda blitzcrank var. ilk çalıya girip en ucunda bekleyecektim hesapta. fazladan bir tık yapınca bir anlığına çalıdan çıktım ve karşımda caitlyn ile garen'i buldum. garen silence, caitlyn peacemaker+exhaust koyunca lök diye first blood verdim. özür diledim, çocuklar da ses etmedi. sonra art arda 7 kere kestik karşımızdakileri. en başında salak salak tepki görseydim muhtemelen üzerimde ister istemez bir baskı oluşacak, daha fazla hata yapacaktım. bu çok garip bir durum, kazanmak üzere olduğunuz oyunu bile iki tane adamın çok salakça bir şeyden ötürü kavga etmesinden kaybedebilirsiniz. o bakımdan iyi adam olun. hem kendi sağlığınız hem oyunun sağlığı açısından. eninde sonunda oyun bitecek ve son ekranda ignore diye bir seçenek var. sabır irfandır.

    son olarak ise gavurların overextend dedikleri bir hadise var. anlamı ise bir şeyi anlamsızca uzatmak. nedir peki? adamı kesmişsin, health çeyrekte, orta koridordaki adam belli ki seni kesmek için yola çıkmış ama diyorsun şu iki tane daha creepi alayim. tam anlamı bu işte. o iki tane zıkkımı keseceksin diye hop! tepene biniveriyorlar. çok çok çok iyi ayarlamanız lazım. şahsen benim en çok ölme sebebim bu olay. sınırı aşıp o iki creepi kesiyorum hatta yetmiyormuş gibi gidip kuleye de vurmaya başlıyorum. siz yapmayın efendim.

    mantık çok basit değil mi? bakın o kadar şey yazdım ama bunlar oturup ezberlenecek şeyler değil, zaten oyun içinde iç güdülerinizi kullanırsanız rahatlıkla üstesinden geleceğiniz şeyler. kapkaranlık bir koridora girmeden önce yanınıza ışık almaz mısınız? yorgun düştüğünüzde şöyle beş dakika da olsa dinlenmez misiniz? hasta olma ihtimaline karşı yanınıza ilaç almaz mısınız? yiyemeyeceğiniz şeyin altına... neyse.

    önemli not 1: yukarıda yazılanlar sadece 5vs5 için geçerlidir.
    önemli not 2: zaman içinde güncellenebilir.
    önemli not 3: health potion candır, canandır.


    (kon - 18 Kasım 2011 12:59)

  • comment image

    takip edenler bilirler, ara ısra paylaşımlar yapıyorum oyunla ilgili her şey hakkında.

    sevgili sihirdoçlar. bugünkü yazımda da oyun mekaniğinden bahsetmek istedim size. sözlükte çok fazla insan var yardım isteyen, mesaj bekleyen, her birisine özelden yazmak yorucu geldi ne yalan söyleyim.

    başlangıç olarak: may neymiş invool. neymiş? invool. eklersiniz bi de sözlükten olduğunuzu söylersiniz eğleniriz beraber.

    devam edeyim o halde. eni bici bonki'nin league of legends rehberi ne başlıyorum.

    1. bu oyun nedir amacımız nedir napcaz biz?
    oyunun mantığı, karşı tarafın kendi şehrinde olan ana binasını (oyundaki adı nexus) ele geçirmek. üç tane koridor üzerinden ilerleyerek yapıyorsun bunu. her koridor üzerinde karşı tarafın şehrini koruyan düşman kuleler var, tabi seni koruyan dost kulelerin de var. önce o kuleleri alman lazım ilerlemek için.

    kulelerin atak önceliği
    kuleler gördüğü herkese kafasına göre ateş etmiyor, mantığı şöyle:

    eğer belli bir mesafeden daha fazla yaklaşırsan, ateş eder. eğer alan içerisinde senin askerlerinden varsa (oyundaki adı minion ve her 30 sn de bir spawn olurlar) senin yerine onlara vurur, sen de bu sırada o kuleyi kesebilirsin.

    ama sen gider de karşı takımdaki şampiyonlardan birisine saldırırsan, kule o minionlara vurmayı bırakır sana döner. yani öyle herkesi kulesinin altında öldüremezsin. (tower dive denen bi hede var, ilk level larda yapmayın gözüm, gözünü çıkartırlar adamın kolay şey değil)

    he bi de çalı olayı var. sen çalılara girersen birisine saldırana kadar görünmez olursun. çalının içindekiler dışarıyı görebilir ama dışındakiler içini göremez.

    oyun mantığı için bu kadarı yeterli sanırım. o zaman;

    2.takım dağılımları - low leveller ile yüksek seviyelerin farkı
    takım dağılımı şöyle ki, normalde her karakterin kendine özel bi sınıfı ve gideceği belli bi koridor var. fakat, bu kesin kurallarla belirtilmemiş olsa da istisnaları olsa da aslında %90 bellidir kimin ne oynayacağı. düşük level oyuncular bunu çok bilmediği için genelde koridorlara dağılım şöyle olur:

    üst koridor (top lane)- 2 kişi (kafasına göre seçer)
    orta koridor (mid lane)-1 kişi (ben mid gitçem hayır ben gitçem bana ne lan kavgası olur)
    alt koridor (bot lane) - 2 kişi (bunlar da kafasına göre takılır)

    ama oyunu doğru düzgün oynayan insanlar için belli bir takım dizilimi var:

    üst koridor - tek kişi :

    bu adam off tank denilen sınıftan. çok fazla canı ve armoru ve büyü direnci var. atak hızı nispeten düşük, takım kavgalarında (oyunda kullanılan adı team fight ya da kısaca tf) görevi de karşı taraftan gelecek damage in önünde durup ölmemek, kendi adamlarını da öldürmemek. en basit anlatımla bu. oyunu biraz bilenler için kısaca "burst damage i tanklayıp ad carry yi korumak" da denebilir.

    orta koridor - tek kişi :

    bu adam mage hacılar. yeni metalar geliyor sezon 3'le yavaş yavaş, orta koridorda değişik tipte herolar deneyen oyuncular oluyor. ama genel geçer şeylerden bahsediyorum burda ben. yeni filizlenecek metaları da eklerim editle tabii ki. ama şimdilik devam ediyorum anlatmaya.

    bu koridora giden karakter, ap karakter yani "abilty power" kullanan, büyüsel hasar veren karakter. çok canı yoktur, atak hızı düşüktür, elle vuruşu yani fiziksel hasarı düşüktür, ama yetenekleri büyüsel hasar verir ve birdenbire çok yüksek damage ler vurabilir (oyundaki adı burst damage). tf deki görevi belli, insan avlamak. birdenbire girer damage ini tabiri caizse "kusar" ve çıkar. kill alırsa ne ala. yetenek süreleri dolunca aksiyonun olduğu yere tekrar girer tekrar çıkar. olaya karışıp tüm büyüleri kullanıp orada beklersen öperler hocam, gir çık yapmak önemli bu karakterlerde.

    alt koridor- iki kişi :

    buraya gelen iki kişinin görevi şu. birisi carry denen adam. çok yüksek fiziksel hasarlar verebilir, atak hızı çok yüksektir vuruş gücü çok yüksektir canı azdır armoru büyü direnci azdır . kırılgan, ama kağıt keser gibi de hero kesiyor anlayacağınız.

    bunun yanında gelen diğer eleman ise support. destek yani. koridorda hiç minion öldürmez garibim, hepsini carry e bırakır. tf de ise görevi arkadaşlarını hayatta tutmak. tabii öncelikli olarak kendi carry sini korumak.

    şimdi buraya kadar toplayınca 4 adam etti di mi? 5. eleman nerde?

    işte o eleman da "jungler". türkçesi ormancı. oyunun en başından beri ormanda kasar level atlar, sürekli aktiftir, sürekli sağda solda gezer hiç boş saniyesi olmaz. yaratık kesmediği zamanlarda herhangi bir koridora gider karşı takımdan adama pusu kurar. o koridordaki kendi herosu ile işbirliği yaparak öldürür geri çekilir. her tür herodan jungler olabilir, mage jungler lar da var tanklar da, zevk meselesi.

    başım ağrıyor, en fazla bu kadar yazabildim. şimdilik tabii ki. eksiklerimi söyleyen - başka konuları da eklememi isteyen sözlükcanlar-sihirdoçlar varsa mesaj yeşilimi yakın. yoksa da bi gülücük verin artık emeğe saygı :)

    adalet meydanlarında görüşmek üzere!!

    edit: bu entry i daha girdiğim saniyelerde en beğenilenler listeme sokan arkadaşlar, bi tanesiniz cansınız. tüm yorgunluğumu aldı resmen.

    edit2: (bkz: eni bici bonki'nin league of legends rehberi) başlığını doldurdum, bu entry nin bi kopyasını, kopya olduğunu da belirten bi notla ekledim. amacım neydi? akıp giden zaman ve entry ler içerisinde rehberimin kaybolmasını istemememdi. saygılar.

    edit3: şuan farkediyorum bu başlıkta yazdığım 31. entry m olmuş :) :) kime ithaf etsem bilemedim. reklam alınır. :)


    (eni bici bonki - 3 Ocak 2013 22:54)

  • comment image

    bu aralar ramazan'dan dolayı ilginç muhabbetlere neden olan oyun.

    adamlar oyunun başında "20 dk olunca yenilen taraf sur versin, sahur yapalım" isteğinde bulunuyorlar.

    "bana mı tutuyorsun orucu, ya da herkes tutuyor mu ki, madem bu kadar önemli bir durum, o zaman hiç girme oyuna olsun bitsin, ya herro ya merro" dediğimde de dinsizlikle suçlanıyorum. ben de "başlarım dininize, yok sur mur" diyorum. bu sefer "/all" diyip "beyler, dine küfretti, oyun sonu report" çemkirmesinde buluyorlar. hele bir tanesi "ss aldım, göreceksin dine başlamayı" dedi. artık nerede paylaşacaksa. koyu islamcı cihatcılara mı verecek napacak. artık onlar da atlarına atlar oyunda karşıma gelirler kesin.

    ek olarak birisi de "ben afk olacam ya, sahur yapacam" diyince "raporlarım beni bağlamaz" dediğimde oyuna devam etti. ona da "report korkusu allah korkusunun önüne böyle de geçiyor demek" dedim.


    (matrix - 28 Temmuz 2013 04:01)

  • comment image

    tbf'ye 2,5 yaşındaki oğlumla katıldığım oyun. cosplaylerle foto çektirdik. timo şapkasıyla foto çektirdik. draven maskesiyle koştuk, ziggs'in bombasıyla futbol oynadık. oldukça eğlenceli geçti. son saniyede davetiyesini veren bir dusuneyim isimli kullanıcıya sonsuz teşekkürler. bu arada cosplayler cidden çok kötüydü. amumu sanırım birinci olmuş zaten bir o vardı hakeden isabet olmuş. officer caitlyn ve bunny riven, biraz erken gelip arkadaki çalılarda şov yaptılar, etraflarında baya bir kalabalık oldu fotoğraf çektirmek için. biz de ashe ve çakma annie ile foto çektirdik. çakma annie diyorum çünkü ayı yerine tavşanı vardı küçük, bir de suratı çok üzgündü, annie olduğuna pişman olmuşa benzer bir surat ifadesi vardı.

    bunların dışında riot görevlileri çok yardımsever ve güleryüzlü insanlarmış onu öğrendim. hepsinin riot nicki tshirtlerinin sırtında yazıyor. özellikle oğlumla bol bol oynayan ve ilgilenen riot khan'a çok teşekkür ederim. bir başka ismini göremediğim riot görevlisi de lulu'nun kekinden verdi oğluma.

    içeriye girerken bize bir bileklik verdiler mavi. üzerinde beyaz yuvarlaklar olan. bu bileklikle hediye alınabiliyormuş. bir çanta verdiler içinde 1 t-shirt, 2 adet skin kartı (riot graves, arcade sona), draven maskesi, üzerinde rol yazan random boyun bandı (destek, orman, sg taşıyıcı yazıyor üstlerinde), lulu keki veya ziggs bombası, 2 adet ışıklı köpük sopa, ve 1 adet league of legends posteri ile league of legends cd'si bulunuyordu. destek yazan boyun bandı çok az vardı genelde sg taşıyıcı kolyesi vardı, şansa bala destek bulup biriyle değiştirdim bendeki sg taşıyıcıyı.

    biz girdiğimizde hwa-ant ilk maçının ortalarıydı. zaten oğlanla ilgilenmekten hiçbir maçı izleyemedim. ayrıca hava 32 derecenin üzerinde sıcaktı. ortaya güneşin altına koymuşlar o kadar sandalye ama kavrulmamak için arkadaki şemsiyelerin orda takıldık genelde.

    glandalı jhonnie'yi filan gördüm susmadılar hiç event boyu. ha bir de bilgi yarışması oldu rammus şapkası hediye ettiler soruları bilenlere. sorular zor sayılırdı ama bilmeseler bile seyirciler bağırarak cevapları söyledi. 10 kişiden 7si seyirciler sayesinde aldı ödülleri. 3 tanesi salak çıktı seyirciye rağmen bilemedi soruları.

    tek istediğim oğlana bir timo şapkası edinebilmekti ama sanırım bu şapka satılmıyor. seneye bizim oğlanı teemo yaparak cosplaye sokmayı düşünüyorum, ya da firefighter tristana da olabilir. herhangi bir yordle olmaya çok müsait.

    edit: lan aslında düşündüm nunu'da çok müsait, ben yeti olurum o da oturur omzumda.


    (eachon - 29 Temmuz 2013 15:09)

  • comment image

    içi boş tartışmalar dönmüş bu oyun için. hem dota 2 hem de league of legends oynayan biri olarak bir kaç şey söylemek istiyorum.

    öncelikle dota ve dota 2 arasındaki ayrımı yapmak lazım. sanıyorum ki arkadaşların dota diye kastettiği şey dota 2. league of legends 2009 yılında küçük bir yapımcı tarafından betası sunulan bir oyun. o zaman için oldukça yavan grafiklere sahip ama yapımcılar tarafından geliştirileceğine dair yüksek vaatler verilen bir oyun. çıkış sürecinde yaşanan olaylardan bahsetmeye gerek yok. bir çok dota ve league of legends oyuncusu yaşananların ve kimlerin suçlu, kimlerin haklı olduğunun bilincinde.

    bununla birlikte oyunların yapımcılarını göz önünde bulundurmak lazım. bugün teknoloji ve oyun dünyasıyla ilgili çok çok az fikri olan bir insan dahi riot'un mevcut şartlarda valve ile ne teknik altyapı ne de komünite yönetimi konularında başa baş yarışabilmesinin kolay kolay mümkün olmayacağının farkındadır. valve; çevrimiçi dijital oyun konsolu sahibi, half life ve counter strike gibi önemli oyun ve modların yayımcısı ve geliştiricisi çok yönlü ve büyük bir şirket. riot ise her ne kadar dünyanın en çok oynanan oyunu olsa da sonuçta f2p olan bir moba sahibi; 4 yıldır gelişme aşamasında olan bir şirket.

    yine önemli olan noktalardan biri de http://www.riotgames.com/careers şu linkten görüleceği üzere şirketin hala 100'den fazla çok önemli pozisyonda açığı olduğu. bu elbette şirketi belli başlı konularda mazur görmek için tek başına yeterli bir sebep değil. ayda 30 milyon hesabın online olduğu ve oyun oynadığı**, en büyük benim diyecek oyun firmasını bile oldukça zorlayacak büyük bir trafiği yönetmek zorundalar.

    riot, mevcut koşullarda gelir kaynağının büyük bir kısmını hala server iyileştirmesi ve tüm dünya üzerinde temsilci kurumlar açmak için kullanmak zorunda. 5 kıta üzerinde oldukça yaygın bir şekilde oynanan oyun için, 4 yıldır gelişme aşamasında olan bir şirketin en büyük sorumluluğu 100 milyona yakın kullanıcı adı olan bir komüniteyi yönetmektir. takım oyunu tabanlı mobalar için oyuncu topluluğunun arasındaki ilişkilerin düzenlenmesi, oyun mekaniklerinin iyileştirilmesi ile birlikte en büyük öncelik. riot'a ulaşan milyonlarca feedback içinde en çok yakınılan iki konu; topluluk içi sorunlar ve oyunda mevcut olan bir çok çeşitli bug.* topluluk içi sorunlarla moderasyon kısmı için harcanan büyük bir kaynak sayesinde o veya bu şekilde mücadele edebiliyor olsalar da bug'lar konusunda hala bir çok sıkıntı mevcut. hem riot hem de bu konu hakkında uzman olan bir çok kişi bir çok kez, bazı bug'ların oyunun kodlanması sırasında yapılmış çeşitli hatalar ve database sorunları nedeniyle mevcut olduğunu ve teknik eleman ve alt yapı eksikliği sebebiyle kısa vadede kalıcı bir çözüm bulunmasının çok da mümkün olmadığını belirttiler. bunlarla birlikte morello; bir kaç gün önce 4.sezon için oyunda çok uzun süredir var olan bugların giderilmesi, oyunun hem kozmetik hem mekanik olarak çeşitlendirecek ve uzun süredir düşünülen bir çok değişiklik için çalışmalara başlanıldığını belirtti. umarım teknik eleman ve alt yapı eksikliği bu konularda iyileşme sağlanacak şekilde giderilmiştir.

    biraz da topluluktan bahsedelim. şunu açıkça söylüyorum; league of legends oyuncuları hem oyunun kendisini hem de riot'u en çok eleştiren kitle. bu konuların başını daha önce de söylediğim gibi topluluk içi sorunlar ve mevcut bug'lar çekiyor. server stabilitesi ve lag konusunda hem oyunun kendi forumlarında hem de dünyaca ünlü forumlarda açılan başlıkların haddi hesabı yok. sorunlar 1 hafta içinde düzelse de yeni patch ile birlikte yeniden başlıyor. bu şartlar altında oyunun kozmetik yönünden çok server iyileştirmeleri için kaynak harcamalarını makul görmek lazım. hatta oyunda kozmetik yönde yapılan her bir çalışmada bir çok oyuncudan server ve bug sorunları tam olarak giderilmeden bu tip harcamalar yapılması konusunda tepki geliyor ki oldukça haklılar. tüm bu eksilere rağmen, oyun hala büyük tunuvalar yapılabilecek şekilde dengeli ve bir çok insan riot'un mevcut sorunları gittikçe azaltacağı konusunda umutlu. neticede topluluğun geliştiriciye olan güveni önemli ve bunu kolay kolay yakalamak da mümkün değil. bu güvenin oluşmasında, riot çalışanlarının ellerinden geldiğince sorunlarla ve sorunların sahibi kişilerle birebir ilgileniyor olma çabasının da etkisi çok büyük.

    biraz da grafik konusuna değinmek istiyorum. öncelikle şunu belirtmek lazım; moba oyunlar için grafik önemli bir parametre sayılabilse de adventure, rpg veya fps oyunlarda olduğu kadar önemli bir yapı taşı değildir. starcraft 2 en iyi grafiklere sahip olduğu için en çok oynanan strateji oyunu değil. tabi bunu söylerken league of legends'in diğer mobalardan mekanik olarak çok üstün olduğu için en çok oynanan oyun olduğunu söylemiyorum. bu biraz da oyunun çıktığı dönem ve piyasadaki boşluğu doldurması ile ilgili.

    oyunun 5v5 haritası olan summoners rift şu an oyundaki en eski harita. hala çok eski görsel öğeler içeriyor olsa da* 2.sezon ve öncesinde yaşandığı söylenebilecek olan renk kirliliği 3.sezon ile büyük ölçüde giderildi. 1 ve 2. sezon oyun içi videolarına bakarak farkı görmek mümkün. tabi bu durum haritanın artık günümüz estetik şartlarına uygun bir hale getirilmesinin gerekli olduğunu değiştirmiyor. işte bu konuda yine oyuncuların riot'a güveni tam. bunu hem dominion hem aram hem de 3v3 haritasında yapılan görsel yenilemelere bakarak söylüyoruz. ayrıca son 1 yıl içinde çıkan şampiyonların hem animasyon hem de görsel açıdan yenilikçi olması bu güvenin oluşmasında önemli bir referans. yine oyun içindeki mekanik bir takım eksikliklerin ve sorunların giderileceğini de yeni şampiyonların kitlerine ve eski şampiyonların rework'lerine bakarak güvenle söyleyebiliyoruz.

    eski 3v3 haritası; http://images.gamestar.de/…/bdb/2359366/944x531.jpg

    yeni 3v3 haritası; http://www.team-dignitas.org/…sted_treeline_map.jpg

    yeni aram haritası; http://riot-web-static.s3.amazonaws.com/…oterss.jpg
    http://wac.7725.edgecastcdn.net/…wling-abyss-02.jpg

    eski aram haritası; http://i.imgur.com/ystnhwr.jpg?1

    bunlarla birlikte biraz arama yapılarak görsel olarak kaydedilen gelişmeyi görmek mümkün. daha önce de söylediğim gibi bu oyunu insanlar grafiklerine aşık olduğu için oynamıyor. grafiklere çok önem veren bir oyuncu moba oynamaz zaten. pvp olarak oynanabilecek ve görsel açıdan daha çok şey vaaden bir çok strateji ve takım oyunu var.

    kendimce özet; oyun geliştirilmek istenen ve gelişen bir oyun. oyuncu kitlesi her ne kadar dost canlısı olmasa da körü körüne koyunluk yapan bir kitle değil. 4 yıldır yaşananlara bakarak oyunun ve şirketin gelişeceğine olan inanç tam. bu oyun belirttiğim eksiklerine rağmen oldukça rekabetçi ve sağlam bir oyundur. bırakın da insanlar istedikleri sevdikleri oyunu oynasın. hatta bence hem dota 2 hem lol oynasın.

    mekaniklere hiç girmedim. o iş biraz da özel mesaj işi. şunu da belirtmek istiyorum; dota 2 ve league of legends mekanik açıdan oldukça farklı oyunlardır.

    iyi oyunlar, iyi eğlenceler. her ne oynuyorsanız.


    (bulmasi gercekten zor - 29 Ağustos 2013 15:01)

  • comment image

    1 ayda bronze 5'ten silver 5'e çıktım. iki ayda anca bir kez promolara kaldım. artık pek oynamıyorum kafam rahat.

    ama su hayatta bana kavga etmeyi, konusşmayı, masa adabını vsvs öğreten kuzenim ki kaç yaşında adam bir de türkiye serverında başlamış gözlerime inanamadığım muhabbetler oluyor.

    ahri: tristanaya bakın tr nın en buyuk noobu yok boyle bısey ya.
    kuzen: (caps lock açık) trıstana sıksın ananı oc, her maç iyi oynamak zorunda mıyım.

    maç sonu kuzen: ezreal kızıcanksın biliyorum ama kızma seni sikmek çok zevkliydi götoğlanı seni. easy

    ahahha olum naptınız lan bu adama tahammül sınırı bitmiş, kendinden 20 yaş küçük çocuklara ana avrat gider olmuş.

    ha, bir de şunları göstermek istiyorum. arkadaşım bulmuş gösterdi benim değil kaynağını da bilmiyorum:

    aatrox ne böyle abi ölmüyo
    ------------------------------------------

    geldi karşıma elinde korkunçlu kılıçla
    ışıklı bişeyler attı sanki star warsdayız la
    can manda doldurdu bişeyde anlamadım valla
    aatrox ne böyle abi ölmüyo

    neyse bi dalayım allah kerim
    atladım üstüne fabfab gibim
    yapıştırdım herşeyi tam öldü dedim
    aatrox ne böyle abi ölmüyo

    üstüme zıpladı bastı elixir
    kılıcıda büyüdü bu ne iştir
    canıda fullemiş ya hssktr
    aatrox ne böyle abi ölmüyo

    jungler yardıma geldi tekrar daldım
    ama elim ayağım titriyor nasıl bunaldım
    diz çöktü kaldı kesin öldü sandım
    aatrox ne böyle abi ölmüyo

    kalktı yarı canla zıpladı geriye
    bu riotta hiç kalmamış terbiye
    dinden imandan çıkardınız bizi be
    aatrox ne böyle abi ölmüyo

    dahada gitmem topa, korkarım
    suçu da junglerın üstüne atarım
    açarım kraloyunu barbie soyarım
    aatrox ne böyle abi ölmüyo

    neden malp banlamadın ben afk
    ---------------------------------------------------

    topa çıkar kasar full can
    rumble alıp ağzına vurcan
    ama proysa bırakıp kaçıcan
    neden malp banlamadın ben afk

    yumruk atar allah yazar
    bu iman gücüyle seni kim tutar
    allahın adıyla saldır tatar
    neden malp banlamadın ben afk

    çıkar eldiveni günateşini
    yol atar bırakmaz peşini
    kodum mu yumruğu yapıştırır leşini
    neden malp banlamadın ben afk

    10 kez kesersin hiç kasamaz
    bakar öyle aval aval iş yapamaz
    fightlara gelince ultiyi koyar acımaz
    neden malp banlamadın ben afk

    teleport alır ışınlanır bota
    kuleyide tanklar ölmez asla
    kasılmayan adamı kastırır illa
    neden malp banlamadın ben afk

    oyun bitince report first pick
    gitti banladı jayce warwick
    al işte bitirdi oyunu malfit
    neden malp banlamadın ben afk

    abi shen açık alın adcde olur
    -------------------------------------------

    gelir yanına fırlatır pıçağı
    birde vurup doldurur canı
    uzak durun resmen psikopatın allahı
    abi shen açık alın adcde olur

    ulti atar kurtarır adamları
    üstüne gider koyar tauntları
    bu hero op her oyun banlanmalı
    abi shen açık alın adcde olur

    teleportla döner kuleyide kurtarır
    aldığı killer asistler yanına kalır
    lanede kill vermediğim adam kasılır
    abi shen açık alın adcde olur

    kha aldığım halde benden fazla vurur
    fabfab yapacakken koyar tauntu durdurur
    bu nasıl tank riot allahından bul
    abi shen açık alın adcde olur

    dk 50 tek başına lane pushlar
    fight girersin 1k kalkanla sıçrar
    kaçsan flash taunt atar ağzına mıçar
    abi shen açık alın adcde olur

    oyun bitti yine gg easy
    yeter first pick dinle artık bizi
    banlayıver artık şu amumu malphite sheni
    abi shen açık alın adcde olur

    ehueaheu.


    (zimniirade - 7 Ekim 2013 16:26)

  • comment image

    bugün de boş geçilmemiş günlük dota oyuncusu bok atma klişesi gerçekleşmiştir. bi an kimse bok atmayacak diye çok korkmuştuk. şimdi herkes kendi serverine hadi bakalım..

    bu arada sezon 3 finali los angeles staples center'da oynanmış finallere kalan takımlara toplamda 2 milyon dolara yakın ödül dağıtılmış, dünyada en çok izleyiciye, en çok oyuncuya (70 milyon üzerinde oyuncu kaydı, günlük ortalama 12 milyon online), her kıtadan insana (kuzey amerika, batı avrupa, iskandinavya- doğu avrupa, brezilya, türkiye, rusya, latin amerika ( kuzeyi ve güneyi olmak üzere 2 adet ), okyanusya, güney kore, çin, singapur-malezya) kendi dilinde server sağlayan, her kıtada ofis ve çalışana, ıgn pc best strategy game - gamespy gamers' choice awards - 1st game developers online choice awards - golden joystick gibi dandik ödüllere sahip berbat dota clonu..

    oysa dota 2 öylemi? hayır! müthiş grafiklere, deny sistemine falan sahip dota 2... hep kolejden arkadaşlar var, grafikler süper, elitist bir ortam ve süper grafikler. league of legends bok gibi ama dota 2 süper, hele bide grafikler! yani şöyle anlatayım dota ferrari olsa lol maksimum renault 12 olur. arada yüklüyoruz lol'ü bi bakıyoruz çok basit, anında challenger oluyoruz ağbibuneyaa diyerek dotaya dönüyoruz çünkü lol çok basit ve dotanın grafikleri imeyzink.

    geçen gün ben bi lol oynayayım dedim arkadaşlar steam'den görüp '' naapıyosunn ağbi sen kıfayımı yedin ıtırcan çabuk kaç o varoş oyundan ve buraya gel lütfen'' diyerek beni ötekileştirdiler, berkut 1 haftadır yüzüme bakmıyor, ona göre lol oynadığım günden beri kokuyormuşum.


    (cataf - 8 Ekim 2013 09:35)

  • comment image

    solo'dan sıkılıp epey bir süredir destek (support) oynayan ve hemen her maç 25-60 arası asist yaparak, yenilsek bile takdir verilen biri olarak destek rolü hususunda bazı konulara açıklık getirmek istediğim oyun. türkçeyi ister istemez biraz katledeceğim için şimdiden affınızı dilerim.

    1. desteğin birincil görevi, aşağı koridorda, ad carry denen ve oto-ataklarla yüksek hasar vererek oyunun ilerleyen evresinde rakibi eritmesi beklenen oyuncunun rahat farm yapmasını sağlamaktır. destek bu görevi, yeteneklerine uygun ise adc'yi doğrudan veya dolaylı iyileştirerek, rakipleri rahatsız edip uzaklaştırarak ve ganklere karşı nehri ve çalıları totemleyerek yerine getirir.
    2. desteğin bir diğer görevi, yine yeteneklerine uygun olarak koridordaki rakip ikiliyi öldürmeye yardımcı olmaktır. destek bu görevi stun, slow, silence, grab, taunt, poke gibi ofansif yetenekler veya doğrudan adc'nin hasar potansiyelini arttıran bufflar yardımıyla yerine getirebilir.
    3. desteğin son ve belki de en önemli görevi, oyunun son safhasında takımına utility sağlamak ve takım savaşlarında sonuca yönelik kritik hamleler gerçekleştirmektir. bu hamleler, dost adc'yi korumak, rakip apc'yi susturmak, rakip tankı uzaklaştırmak, takımı iyileştirmek, hatta bütün rakipleri stunlamak gibi seçilen şampiyona göre değişkenlik gösterebilmekle birlikte özellikle başabaş giden oyunların kazanılmasında belirleyici öneme sahiptir.

    gelelim önemli ve çoğu zaman doğru anlaşılamayan noktalara, ki bu noktalar genelde diğer oyuncuların bulunduğu ortamda desteğin aldığı killer üzerine yoğunlaşmaktadır:

    * destek kill alıyor ise, bu her zaman açgözlülüğe delalet değildir. özellikle takım savaşlarında desteğin kill almamak için bıraktığı rakip oyuncunun yaptığı bir kalabalık kontrolü büyüsü ile savaşın seyrini değiştirdiği ya da burst/kritik hasar vererek dost adc'nizi öldürdüğü çok sık görülen bir senaryodur. düellolarda dost adc öldükten sonra desteğin kill alması, dost adc ölmeden desteğin kill almasından her zaman daha kötü bir durumdur. hatta 2vs2 düellolarda dost adc öldükten sonra %90 destek de öleceğinden rakip adc double kill alacaktır. çemkirmeden önce bunu göz önünde bulundurmalısınız.
    * erken seviyelerde bonusları saymaz isek karambolde desteğin aldığı bir kill desteğe 300, asistin yazıldığı takım arkadaşlarına da 150 altın kazandırmaktadır. jump, blink, dash, ghost ve flash ile hemen her rakibin daima kaçma ihtimali mevcut olduğundan takıma kazandırılan 450 altın, hiç altından her zaman daha iyidir. arkadaşınızın kazandığı fazladan 150 altın size totem ve buff olarak geri dönecektir.
    * rakip inhibitöre dayanmışken ve oyunun son saniyelerinde destek kill almış iken "ben adc'yim/apc'yim benim almam lazımdı!" derseniz kendinizi komik duruma düşürmüş olursunuz. oyunun o safhasına gelebilmiş iseniz, destek zaten görevini mükemmel bir şekilde yapmış demektir.
    * destek, cebinizde taşıdığınız sağlık iksiri ve totem botu değildir. başta mid ve jungle olmak üzere bütün oyuncuların harita kontrolü için totem alması ve iksir bulundurması şarttır.
    * gank yediğinizde desteğin diğer oyuncuları korumak için kendini feda etmesi gayet normal bir durumdur. ancak çok ekstrem durumlar haricinde ormanda 1vs4, 2vs5 yakalandığınızda, kaçma şansı varken destekten ortaya atılmasını ve sizi kurtarmasını beklemek rakibe bedava kill kazandırmasını istemektir.
    * son olarak bilinmelidir ki desteğin görevi sadece sizin keyifli bir oyun geçirmeniz değildir. o adamın/kızın da oyunu keyif almak için oynadığını, önceliğinin sizin istatistikleriniz değil, iyi zaman geçirmek ve oyunun kazanılması olduğunu unutmayın.

    keyifli oyunlar dilerim.


    (full metal jackass - 28 Ekim 2013 01:13)

  • comment image

    gram anlamadığım oyun. abi çok enteresan bi şekilde bir avuç bilgim yok bu oyunla ilgili, fakat her girilen entry'i okuyorum amk. mal mal anlamadan okuyorum o uzun entry'leri. anlamadığım terimleri okudukça haz alıyorum resmen. bi olayı anlıyorum; birileri birinin canını sıkmış. içerik tamamen fransız.


    (ruh hali bozuk adam - 30 Ekim 2013 16:29)

  • comment image

    tl/dr: tr server'ı falan değil, asıl olay insanlıkla ilgili. birisi feedledi diye adamın üstüne oynayıp kendi egonuzu tatmin etmek yerine insanca davranırsanız olabileceklere şaşıracaksınız. oyunu oynarken o egonuzu bir kenara bırakın.

    3 tane olay anlatacağım.

    zamanında hon ile başladım moba oyunlara. sıfır mekanik. amaç ne onu bile bilmiyorum. qwer ile skill kullanmayı sanırım 30 maç sonra falan öğrenmişimdir. o derece newbie idim. zibilyon tane item, hero, skill... neyse ben gene böyle noob noob oynarken bir gün elemanın biri çıldırdı yanımda. adam carry oynarken adamın bütün cs'inin içine ediyordum. last hit falan hak getire. tartıştık biraz oyun içinde. oyundan sonra baktım eklemiş beni. kabul ettim. ben küfürleşme beklerken adam "belli ki yenisin oyunda. bak oyunu öğrenmek istiyorsan şu şu videoları izle. basic'ten başla. oyun içinde de kızdığım için kusuruma bakma. adetim değildir normalde. merak ettiğin şeyler varsa sorabilirsin" dedi. ben de özürlerimi iletip verdiği videoların hepsini izledim. en son oyunu bıraktığımda main'im support olduğu halde 1 civarı kd'm varsa(asist dahil değil) bu adamın sayesindedir.

    lol'de gold liginde ortalama bir oyuncuyum. bir tane smurf'üm var. daha yeni 22 level oldu. ranked'lar kapandıktan sonra rank çilesini çekemem deyip bunu oynamaya başladım. haliyle genelde skorlarım yüksek oluyor. oyun içinde geyik muhabbet dışında mümkün mertebe konuşmuyorum. bugün bir trist mid oynayayım dedim, millet "allah'ı olan lb'yi reportlar beyler. tristana tek atıyo. feedlemiş oç" demeye başladı. adamlara "report etmeyin, olur öyle herkes kötü oynar" dedim. oyun bittiğinde millet gene "report leblanc bg" demeye devam etti tabi. işin komik tarafı, karşıma içlerinden bir başkası gelse kişiler değişecek ama durum aynı kalacak. küfür yiyen o küfür edenlerden birisi olacak, tabi onlar bunun farkında değil. bir sonraki oyun girdim oyuna, iki oyundur mid oynuyorum ne kalırsa alayım bari bu oyun dedim. baktım jungle kaldı. çektim nunu'yu, oyun yüklenme ekranında bi baktım karşıda şampiyon elise skini var. dedim noluyoruz mk. lolnexus'tan baktım takıma, 4 premade, bir ben. plat ve goldlar adamlar. karşı da benzer şekilde. benim kafamda ap nunu girmek vardı tabi de dedim adamların oyununu piç etmeyeyim düzgün oynayayım. oyun içindeki olayları tek tek anlatıp giriyi daha da okunmaz hale getirmeyeceğim, oyunu 2 3 15 bitirdiğim halde yediğim küfürün haddi hesabı yoktu. adama sordum, sen bu halinle mi plat oldun diye. senin gibi nooblar yoktu dedi. 22 level karakterin sahibine bunu söylüyor adam.

    son bir teamwork op örneğiyle sıvamak istiyorum. silver 1'den gold 5'e çıkmak için debelendiğim zamanlar. tristana adc oynuyorum. bot lane'in ağzına sıçmışız, oyun gayet ortada. ama her kombatta karşı tarafa kayıyor. jungle berbat oynuyor, focus yok, peel yok. solo top aynı şekilde. mid ap carry'nin carry'sini evde unutmuş. derken feci bir kombat kaybettik. adamlar bariz öne geçti. bilgisayar başında küfürler savursam da şu minvalde bir şeyler yazdım: "beyler biliyorum, aslında kötü oyuncu değilsiniz. herkesin kötü zamanları olur. ama oyun elden gitmiş gibi oynamayın. toparlayın kendinizi. kazanabiliriz. karşı tarafın adc'sine focus olun, ben kendimi korurum". 2 dakika sonra gelen kombatta kimse ne skill kaçırdı, ne focus hatası yaptı. sanırsın adamlar kalkmış yerlerine başka adamlar geçmiş. kombatı ve arkasından oyunu kazandık. keşke kaydı olsa dediğim bir kaç oyundan biridir bu.

    o herkesin dert yakındığı tr sunucusunun asıl problemi feederlar ya da nooblar değil. yenersin, yenilirsin. asıl oyunu çekilmez kılan millet olarak egomuz.


    (sofsotik - 16 Kasım 2013 01:47)

  • comment image

    tr'de oynayanların euw'de her şeyin yolunda gittiğini sanmasınlar. az önce adamın birisi seçim ekranında
    - hi im your ward. dedi ve teemo kitledi. ve oyun bitene kadar çimin içinde durdu. gitsene diyoruz adam bize '' salak mısınız ben wardım dedim size'' diyor. gel hele bunla oyna.


    (half blood cerkez - 3 Aralık 2013 16:45)

  • comment image

    şu oyunu betadan beri oynarım, 1000'in üzerinde winim var, bir kere bile ceza almadım, nasıl oluyor da durup dururken ceza veren oyun oluyor anlamadım. bana niye vermiyor bu durup dururken cezaları?
    daha ekşi sözlükte derdini geçmiş, soy sop sikmeden anlatamayan adam kim bilir oyunda ne biçim küfürler ediyordur. sonra banı yiyince auwww.
    riot'u küfürbazlara tolerans tanımadığı için tebrik ediyorum. umarım cezalar ağırlaşır ve direk permaban verirler.


    (edlund - 9 Ocak 2015 08:25)

Yorum Kaynak Link : league of legends