Süre                : 1 Saat 29 dakika
Çıkış Tarihi     : 10 Nisan 1966 Pazar, Yapım Yılı : 1966
Türü                : Aksiyon,Cinayet
Taglar             : Yakuza,ilkeli adam,borç,Kredi,Gayrimenkul
Ülke                : Japon
Yapımcı          :  Nikkatsu
Yönetmen       : Seijun Suzuki (IMDB)(ekşi)
Senarist          : Kôhan Kawauchi (IMDB)
Oyuncular      : Tetsuya Watari (IMDB)(ekşi), Chieko Matsubara (IMDB), Tamio Kawaji (IMDB), Hideaki Nitani (IMDB), Eiji Gô (IMDB)(ekşi), Tomoko Hamakawa (IMDB), Tsuyoshi Yoshida (IMDB), Isao Tamagawa (IMDB), Eimei Esumi (IMDB), Ryûji Kita (IMDB), Michio Hino (IMDB), Shuntarô Tamamura (IMDB), Hiroshi Midorikawa (IMDB), Hiroshi Chô (IMDB), Akira Hisamatsu (IMDB), Shinzô Shibata (IMDB), Yuzo Kiura (IMDB), Yu Izumi (IMDB), Ikuo Nikaido (IMDB), Masaaki Honme (IMDB), Shirô Tonami (IMDB), Wataru Kobayashi (IMDB), Mitsuru Sawa (IMDB), Iwae Arai (IMDB), Yôko Yokota (IMDB), Hiroshi Takao (IMDB), Kiyoshi Oba (IMDB), Tessen Nakahira (IMDB), Ken Mizoguchi (IMDB), Tadayuki Kitakami (IMDB), Masatoshi Takase (IMDB)

Tôkyô nagaremono (~ The Man from Tokyo) ' Filminin Konusu :
Tôkyô nagaremono is a movie starring Tetsuya Watari, Chieko Matsubara, and Hideaki Nitani. After his gang disbands, a yakuza enforcer looks forward to life outside of organized crime but soon must become a drifter after his old...


Gansgter / 19
  • "(bkz: tokyo drifter)"




Facebook Yorumları
  • comment image

    1966 yapımı seijun suzuki filmi. branded to kill'i bilenler için yine çok da sürpriz olmayan şeyler var bu filmde. style over substance bir anlayışla anlatılan bir gangster hikayesi mevcut. hem japonların tiplerinin birbirine benzemesinden, hem de suzuki alameti farikası bir kurgu yüzünden takibi oldukça zor. mantıktan azade çekilen sahneleri sanırım tek bir kelime karşılıyor; kitsch. ancak olaylar ne olursa olsun suzuki'nin ustalığı filmin her yerinden okunuyor. şimdi böyle dedim ama filmi ayıla bayıla da izlemedim, bazı sahneler gerçekten komiklik düzeyinde saçma ya da absürd ve filmin john woo filmlerinden alışık olduğumuz bir melodram tarafı da var. zaten filmin adı da aynı adlı şarkıdan geliyor, tokyo berduşu (ya da avaresi, neyse).

    filmde özellikle hesaplanmış sahnelerin olduğu su götürmez. nefis bir açılış sahnesi var misal, ki bu birkaç dakikalık açılış sahnesinin bile tarantino'yu ne kadar etkilediğini fark ediyorsunuz. öyle ki bu sahnelerin her saniyesinden bir film çıkarmış gibi tarantino. sonra filmde güzel kamera hareketlerinin haricinde öne çıkan farklı bir estetik anlayışı da var. gangsterlerin giydiği kıyafetler (süt mavisi ve kırmızı takım elbiseler, yeşil ceket, güneş gözlüğü vs.), kırmızılı abinin gözlüklerine yapılan zoomlar, suzuki'nin o abinin yüzünü göstermemesi, karlı mekanda yapılan final, başlı başına piyano çalınan pavyon benzeri mekan filmin aklımda kalan noktaları.

    filmin yapım yılı da önemli. zira suzuki bu filmi çekerken godard pierrot le fou'yu yeni bitirmiş, bergman persona'yı çekiyor, antonioni blowup'ı çekiyor, melville le samourai'i yeni bitirmiş, fellini otto e mezzo'nun ertesinde giulietta degli spiriti'yi tamamlamış ve leone de il buono, il brutto, il cattivo'yu bitirmiş. bu filmlerin en önemli ortak noktaları sinemanın modernizmden postmodernizme geçişinde dikkat çekici noktada olmaları. suzuki'yi de özgünlüğü ve yenilikçiliğiyle rahatlıkla bu isimlerin arasında sayabiliriz. suzuki özellikle pierrot le fou'yu gördü mü bilmiyorum ama kendisinin godard ile benzerlikleri göz ardı edilecek gibi değil.

    şurası kesin; bu film her zevke hitap etmiyor. kurgusu gibi zaman zaman saçmalarken birden gözlerinizi açmanızı sağlayacak iyi bir sahne çıkabiliyor karşınıza. özetle mükemmel değil ama sanırım güzelliği de biraz bu eksikliğinden ve boşvermişliğinden geliyor.


    (shocktheworld - 23 Eylül 2009 12:16)

Yorum Kaynak Link : tokyo nagaremono