Limbo (~ Ennen kuolemaa) ' Filminin Konusu : Alaska'da geçen bir film. İki kadın ve bir erkeğin Alaska'nın vahşi doğasında giriştikleri mücadeleyi anlatıyor.
Matewan(1988)(7,9-6433)
Men with Guns(1998)(7,6-2497)
Passion Fish(1992)(7,5-4653)
Lone Star(1996)(7,5-25841)
City of Hope(1991)(7,4-1969)
Return of the Secaucus Seven(1980)(7,1-1825)
Sunshine State(2002)(6,9-3665)
The Brother from Another Planet(1984)(6,8-5159)
Honeydripper(2008)(6,7-1800)
Casa de los babys(2004)(6,5-1973)
Go for Sisters(2013)(6,4-455)
Silver City(2004)(6,1-3688)
isadan once olenlerin veya vaftiz edilmeyen cocuklarin bulundugu cehennemin ilk katidir.isa dirilip gokyuzune yukselmeden once cehennemin bekcisi cerberoyu gecip,kapılari kirip orda cenneti hakedenleri vaftiz eder ve onlari da yaninda goturur.adem ve havvadan baslayarak,virgilius gibi takdire deger herkesi ceker alir....bunu sevgili dante abimiz cok siirsel bir dille ilahi komedyasinda anlatir.limbo da ates yoktur,limbodakiler sonsuz bir bosluk hissederler.o yuzden buyuk bosluk anlamina da gelir.bi de limbo diye odullu mu,odul adayi mi, bi film vardir.guseldir ama dimagda pek birsey birakmaz.
(cosi - 20 Şubat 2002 17:13)
vaftiz edilmeden ölen çocuklarla isa'dan evvel yaşamış olanların ruhlarının bulunduğu yer; istenmeyen veya unutulmuş şey veye kişinin gönderildiği yer veya içinde bulunduğu durum; zindan, hapishane(bkz: redhousedan sozluk yazmak)
(huzursuz - 21 Nisan 2000 01:31)
yalnizca xbox 360'a ciktigi icin beni oldukca sinirlendiren, aylarca pc'ye cikmasini bekledigim ve cikmadigi icin de beni microsoftpoint almaya zorlamis oyundur. oyunumuz 2-d bir side-scrooler puzzle/platform. gercekten etkileyici bir konsept ve grafige sahip. oyunun muzikleri de oyunun ruhu ile birebir uyusuyor, mümkünse odanizda, gece isiklar kapali ve kulakliginiz takili iken oynamaniz gereken oyun. oyunun kisa olmasina hayiflanmadan edemiyorum ancak, yapimcilar isteseler bu oyunu cok daha uzun yapabilirlerdi. oyun size sürekli yeni elementler sunuyor ve bu elementler bulmacalarin cözümünde kilit roller üstleniyorlar ve tüm bunlara ragmen yaptiginiz birseyi asla ekrar yaparken bulmuyorsunuz kendinizi. yapimcilar oyunun kendini tekrar etmesini önlemek icin oyunu bu sekilde yapmislar ve pek de haklilar. cillop gibi olmus.ve evet hala dusundurmektedir beni, acaba braid'den iyi midir diye. ama henuz karar da verdiremedi kimseye.oyunun sonu bir cok soru isareti birakmis olsa da benim hosuma giden teorilerden biri de budur; http://gameinformer.com/…g-discussion-spoilers.aspx
(watashi wa eru des - 24 Eylül 2010 06:15)
bu oyun "başyapıt"tır, "çok iyi"dir, "sanat eseri"dir belki. fakat, bunun nedenini ortaya koymadan - en azından bakış açısı bazında - oyunu "harika" veya sair sıfatlarla nitelendirmek başta oyunun kendisine hakaret olacaktır. oyunu henüz bitirmedim, ama bitirmeden önce üzerine birkaç şey söylemek istedim açıkçası. (bu oyun da olmasa üzerine yazabileceğim hiçbir şey kalmamış, onu da şimdi farkettim)yapımcılar bu oyunu "trial and death" diye tanımlamışlar, sonuna kadar katılıyorum. bu kendi başına matah bir olay olarak görünmeyebilir -- hatta matah bir şey olmayabilir. (aklıma karoshi geldi bunu söyleyince. bilmeyenler kesinlikle göz atsın) fakat, bu "trial and death" metodunu 9 yaşında şortlu ve olabildiğince ölümden uzak bir yerde tahayyül edilecek bir çocuğun üzerinden uygulamak, ahlak anlaşıyla ve zihinle oynamaktır. bu yaşlarda bir çocuğun defalarca sizin yüzünüzden ölmesini izlemek bilinçaltında bir yerlere yerleşiyordur ve suçluluk psikolojisi oluşturuyordur.oyunda renklerin olmadığını ve begotten-vari bir zıtlık oluşturulduğunu oynayan herkes farketmiştir ve yine aynı "herkes" bunun bilinçli bir şekilde yapıldığını sezmiştir. bunun perspektifte değişen nesnelerin çizimleri ile de desteklendiğini görüyoruz. bu atmosferi bu oyun dışında herhangi bir senaryo veya nesneyle ilişkilendirdiğimizde, elimizde "9 yaşında şortlu bir çocuğun" olduğu bir platformdan başka her yere götürebiliyoruz. ben bunu açıkçası alakasız temaların ve zihinde kesişmeyecek olguların kesişmesi olarak yorumladım - ki oyunu bioshock gibi, max payne gibi sanat kokan oyunlarla aynı yere koymamın sebeplerinden biridir bu.iki üstteki paragrafta bahsettiğim durum beni oyunu oynarken daha da dikkatli olmaya itti ve oyunun işleyişi gereği buna hiç ihtiyaç duymamayı beklerdim, çünkü çözmeye çalıştığınız bulmacalar arasında oyun sıklıkla auto-save yapıyor ve ölüm size oyunda neredeyse hiçbir şey kaybettirmiyor. buna rağmen, oyunda ölmemek için ekstra çaba sarfettim, zira yukarıda bahsettiğim bilinçaltı durumu bir şekilde etkisini gösterdi.bunun yanında oyunda çözdüğüm herhangi bir bulmacadan sonra rahatladığımı hissetmedim. bilakis çözdüğüm her bulmaca beni daha fazla gerdi ve sanki "nihai son"a bir adım daha yaklaştırdı. bu da oyuna işlenen anakronik "sonunda öleceksin" mesajını vurgulu şekilde hissettirdi. radiohead'in nude'ü bu oyunun soundtrack'i oldu kafamda. oyun içindeki atmosferi kenarlarından tutup geren ambient ses bütünleri elbette oyun için mükemmel bir seçim olmuş. fakat, eğer oyunu olduğundan daha özel bir yere koyacaksam, bu nude ile olur.oyun oynamaya uzun süre ara vermiş ve neredeyse oyunlara küsmüş biri olarak, bu oyunun önünde eğildim. oyunlara sanatın nasıl yedirileceğini ve oyunların "sadece oyun" olmadığını göstermenin yollarından biri bu oyun ve diğer oyunlardan farklı bir yerde duruyor kesinlikle.
(firemc - 7 Ağustos 2011 01:25)
sadece iki renk kullanıp, milyonlarca rengin yaratamayacağı etkiyi ve tepkiyi yaratan oyun. --- spoiler ---arkadaşımız oynarken biz sadece izledik. 45 dakika boyunca çözülen onlarca bulmaca karşısında ağzımız açık kaldı. tuzaklar, yer çekimi oyunları, kaçanlar, kovalayanlar derken bir anda bitti. film izler gibiydi. ''bu kadar mı ya?'' diye sorduk, ''bulduk işte, bakın buradaymış küçük kız kardeş.'' diye cevap verdi. 70 megabyte gibi komik bir alanın içinde ne kadar başarılı şeyler yaratmışlar, hayranlık verici doğrusu.--- spoiler ---hala bilmeyenler ve oynamayanlar için şunu söyleyebilirim: harcayacak yaklaşık 1-2 saat boş süreniz var ise deneyin. yalnız kafayı yemek, bilgisayarı duvara fırlatmak yok. her şeyin mantıklı bir çözümü olduğunu unutmayın.son olarak ise: asla ve asla geride kutu bırakmayın.
(kon - 8 Ağustos 2011 09:31)
kısa ama kalın oyun.
(chak 666 - 9 Ağustos 2011 11:07)
klostrofobik, akromatik, mekanik, hidrolik ve biraz da elektrik içeren mükemmel puzzle platform oyunu. üstün zeka ürünü. biraz kısa. biraz gerilimli. sürükleyici. sonu garip. bütün yumurtaları topladıktan sonra çıkan gizli bölümü oyun tarihinin en psikopat bölümü sanırım, zifiri karanlıkta hayatta kalmaca...--- spoiler ---oyunun içerisinde bahsedilmediği halde kızkardeşini arayan bu adam, arafta takılıp kalıyor ve zorlu bir sınavdan geçiyor. oyunun sonunda ise kızkardeşi bulduğumuz gösteriliyor ve jenerikten sonra da eskimiş bir ağaçevi merdiveni ve yerde de birşeyin üstünde uçuşan sinekler oluyor. ama burda oyunun sonu açık kalıyor ve farklı teoriler var. sadece oğlanın ölü mü yoksa her ikisinin ölü olup arafta takıldıkları mı, farklı zaman ve mekanlarda bulunup birbirlerine göre durumları mı veya paralel dünyaların yansımaları mı artık size kalmış... oyunun sonunda camı kırdıktan sonra tekrar ormana düştüğünde oyun tekrar edecek sanmıştım bir an ama neyse böyle de güzel...--- spoiler ---
(ermanen - 11 Ağustos 2011 14:14)
"neden oyun oynuyoruz?" sorusuna verilebilecek en güzel cevaplardan biri.
(inscrutable - 13 Ağustos 2011 15:22)
güzel oyun bariz. bir iki noktaya temas etmek istiyorum müsaadenizle.--- spoiler ---oyunda insanlık tarihine bi gönderme olabilir. ilk başta hiçbir aletimiz yok, hayvanlarla mücadele ediyoruz. avcılık dönemi olması sebebiyle hayvan tuzakları var. sonra insanlarla karşılaşıyoruz, adamlar ilkel, mızraktır rotring kalemin sapıyla üfleyerek ok atmadır falan ilkellik hep. sonra gittikçe gelişiyo teknoloji, önce basit bazı mekanizmalar, daha sonra buharla çalışıyomuş izlenimi veren makinalar var. sonra hızarlar, inşaat demirleri, elektrikli aletler, ampuller, elektromanyetik mıkatıslar, makineli tüfekler hatta yerçekiminin yönünü değiştiren ilginç teknolojiler falan ortaya çıkıyor. aynı zamanda çarklar arasında ezilen, inşaatlardan düşen, hızarlara kolunu bacağını kaptıran, makineli tüfeklerle parçalanan masum çocuk karakter sanayileşmenin, modernleşmenin, son yüzyıldaki savaşların insanlık üzerindeki etkilerine bi yandan da iş kazalarına dikkat çekmek istiyor olabilir. dikkat çekmek lafı olmadı da gönderme desem o da olmayacak.--- spoiler ---tabi sadece bi oyun da olabilir.
(atramentum - 18 Ağustos 2011 17:44)
steam'deki fiyatı bir adet double whopper menü fiyatıdır.
(ssg - 28 Ağustos 2011 12:53)
grafikleri tam bir sanat eseri olan, atmosferine tapılası muhteşem oyun.
(elovitnas - 29 Ağustos 2011 20:51)
gavur yapıyor kardeşim. grafiklerinden tut, oyunda hiç konuşma geçmemesi, hiç bir müzik tınısının dahi duyulmaması. sadece beyaz ve siyah tonlarında yapılması bile son zamanlardaki içi boş oyun sektörüne ders niteliğindedir. yapın böyle oyunlar ciğerimizi yiğin ama bana ''cod 63 uberwar'' diye gelmeyin dötünüzü keserim.ayrıca bi parantez de bizim oyun yapımcılarına acayım, fırsat bulmuşken.sorsan bu denyolara '' abi bizde bütçe yok ea games değiliz nasıl yapak panpa.'' derler. e amın oğlu yapan 3 kuruşluk code bilgisiyle güzel bi nokta yakalayıp yapıyor işte paşalar gibi. baştan söyle: '' abi biz code yazmayı, oyun yapmayı biliyoz ama bizde zeka yok'' de anlayalım yüklenmeyelim boşu boşuna size.--- spoiler ---oyunun sonunda duvarı yıkıp sere serpe yere yıkıldıktan sonra bi kaç dakka oyun duruyor. '' laa noli, öldü mü garibim?'' filan derken ayağa kalkıyoruz. işte tam o esnada dedim ulan bu oyunun en başına tekrar gelmiş olmasın, ilk başlanılan noktaya. sikerim böle aşkın ızdırabını filan derken bi baktım yavıklısına koşuyor. gerçekten de aşk ızdırabıymış ama ben genede kendi sonumu daha çok beğendim. * *uyardılar efendim son kız yavuklusu değil, kız kardeşiymiş. bilgilendirenlere müteşekkirim.--- spoiler ---
(ne nick i lan - 31 Ağustos 2011 03:19)
net söylüyorum, dünyanın en güzel oyunudur. bitmesin diye tırnaklarımı yiyip, bilgisayarın başından kalkıp, derin düşüncelere dalıp odanın içinde volta attım. sonra geri oturdum, biraz oynadım, baktım chapterlar azalıyor. giysi dolabının içine girip ileri geri sallandım. baktım olmuyor, kalktım tekrar oynadım. ve bitirip ağladım.--- spoiler ---o son cama çivileme girdiğimiz sahnede slow motion'ın girdiği an boşaldım. kilitlendim. ama sonra kızı görünce (ki kız kardeşi oluyormuş) dedim ne yapıyor lan bu?! birinin üstünde sevişiyor gibi geldi, sonra memelerini okşadı kendi kendine ve credits. fesatım yahu *--- spoiler ---
(inancsiz deve - 10 Ekim 2011 21:17)
gunumuz binlerce megabayt'lik oyunlarin basaramadigi seyleri, mutevazi haliyle basaran; hafta itibariyle, toplamda yaklasik 7 milyon dolarlik satis miktariyla "gerektigi kadar calisir, detaylari yalin tutar, sadece hedefe* odaklanirsan hic bir zaman kaybetmezsin" dusturunu hakli cikaran state-ul artsteam'dan $5.99 harcayanlarin bir cogu, oyunu tekrar oynamak icin degil de, ureticiyi takdir amacli satin aliyor.
(angster - 18 Kasım 2011 03:02)
mükemmel bir oyun. arkadaşımda gördüğüm günün akşamında oynamaya başladığım ve ertesi günün sabahında bitirdiğim oyun. oyun demek haksızlık, iki renkle bu kadar etkileyici grafikler yapılabileceğine inanmazdım. youtube'da biraz araştırınca bazı teorilere denk gelsem de en etkileyicisi aşağıda paylaştığım oldu bence. ne kadar doğrudur bilemeyiz.--- spoiler ---bizim karakter ve kız kardeşi, bir ağaç evde oyun oynarken, ev çöküyor. bizimkisi öldükten sonra limbo'da uyanıyor. limbo, yanlış bilmiyorsam, araf'ın vaftiz edilmemiş insanların öldükten sonra gittiği katmanı.ilk başlarda uğraştığımız örümcek, korkuyu;diğer çocuklar ve insanlar, yanlızlığı;yağmur, bunalımı;dişliler ve makineler gelişmeyi (ağaç ev kazası);cam ise hem karakterin hem de kardeşinin yere düşüp öldüğü anı simgeliyor.bizim eleman, ne olduğuna dair cevap ararken kız kardeşini buluyor. cevap çok açık, ikisi de artık birer hayalet.--- spoiler ---umarım bir şekilde devamı yapılır bu oyunun. gerçekten keyif veren ve bölüm geçemememe rağmen sinirlendirmeyen ender oyunlardan.
(sayid jarrah - 21 Kasım 2011 04:21)
steam'de şu anda 2.5 dolar. sikindirik cafelerde yediğiniz salatalardan ucuz.
(haydar ve dumenleri - 17 Temmuz 2012 23:51)
bir bilgisayar oyunundan beklenen eğlendirmesi, keyif aldırması, sıkmaması, akıcı olması, tatmin etmesi, düşündürmesi kısaca vakit öldürürken bu öldürdüğü vakte değmesidir genel olarak.işte limbo, bundan daha fazlası. yani benim nazarımda kendisi sadece bir bilgisayar oyunu değildir.--- spoiler ---örümceğin bacaklarını kapanla parçalarken gülen ben, o son kalan bacağı kökünden çıkartırken resmen üzüldüm örümceğe.oyunun atmosferi insanı resmen çok değişik bir psikolojiye sokuyor.--- spoiler ---
(mammatokumulus - 13 Temmuz 2013 03:24)
(bkz: amina kodugumun orumcegi)
(a cup of coffee - 20 Temmuz 2013 04:21)
artık android cihazlarda da oynanabilecek oyun.
(raiki08 - 13 Şubat 2015 23:42)
iki arada bir deredelik durumu. bi kutu antidepresan aldığında "hayat da ne güzel böyle kuşlar vaporlar fln" dediğinde ve eskiden ne olmuştu neden olmuştu kim sana kazık atmıştı bi türlü hatırlayamadığında düştüğün hallerin ecnebice adı.(bkz: araf)
(zencefil - 9 Haziran 2005 22:17)
Yorum Kaynak Link : limbo