Borgman (~ Bela) ' Filminin Konusu : Bir sokak serserisi olan Camiel Borgman'ın hayatı tek bir hamleyle büyük bir değişime uğrar. Sokaklardaki boş hayatı varlıklı bir burjuva ailesiyle tanışmasıyla son bulur. Büyük bir medya şirketinin sahibi olan ressam bir kadın ve kocasından oluşan bu aileyle tanışan Borgman, bir şekilde kendisini evlerine kabul ettirmeyi başarır ve bu andan sonra evde büyük değişimler yaşanmaya başlar. Alex van Warmerdam'ın yazıp yönettiği film 2013 Cannes Film Festivali'nde Altın Palmiye için yarışmıştı.
Abel(1986)(7,6-1981)
De noorderlingen(1992)(7,4-2592)
Kleine Teun(1998)(7,0-922)
De jurk(1996)(7,0-1671)
Ober(2006)(7,0-2728)
De laatste dagen van Emma Blank(2009)(6,9-1850)
Schneider vs. Bax(2015)(6,7-2545)
Grimm(2003)(6,3-1656)
şubat 2014'te vizyona girecek hollanda yapımı bir gerilim filmi. 2013 cannes film festivalinin de dikkat çeken filmlerindendi ayrıca. not edin bu filmi.
(redyokafa - 12 Eylül 2013 22:40)
hoş bir deneyimdi.--- spoiler ---film boyunca: "noluyor, noluyor, noluyor aq"deyip durdum :s şimdi de "noldu?" diyorum. film sizi sürüpleyip götürüyor. sanırım bu da bir çeşit edebi sanat. şuan adını hatırlıyamadm ama..--- spoiler ---
(it could be wrong - 27 Ocak 2014 00:20)
beğendim bu filmi. sıkıntılı.
(gkb - 30 Ocak 2014 22:12)
seyircinin merakını sürekli canlı tutan bir film. atmosfer olarak kynodontas'a benzettim diyebilirim. yani evet, elbette iki filmin uzaktan yakından bir ilgisi yok, özellikle konu olarak, ama doku çok benziyor. rahatsız ediciliğini benzetmiş olabilirim; ama elbette kynodontas çok daha sert bir film.--- spoiler ---filmd merak duygusu taze tutuluyor evet ama aslında pek cevap da verilmiyor sorulara. ya da ben mi kaçırdım, anlamadım. o adamlar ve kadınlar kim? neden ormanda yerin altındaki barınaklarda yaşıyorlar? onları o barınakta basanlar kim, neden basıyorlar? bu adamlar neden barınakları terk ediyor? borgman'ın seçtiği aile kim? neden bu aileyi seçti? evin kadını neden borgman'a yardım ediyor? aslında inandırıcılık zayıf. kaç kişi kapısı çalınıp da "pardon çok pisim duş almam lazım sizin banyonuzu kullanabilir miyim?" diyen bir yabancıyı evine kabul eder ki? mesela kadının kocası kabul etmiyor. zaten normal olan tepki de bu. hele kadının borgman'a gizli gizli duş aldırması, yemek taşıması falan çok ilginç ve inandırıcılık yok. bergman ailenin içine girince de bahçıvan olarak, merak duygusu yine devam ediyor filmde çünkü film neredeyse hiçbir şeyi cevaplamıyor. sanırsın lost dizisi. bu da pek sığ bir yorum oldu, neyse.aile bireyleri de tuhaf mesela. o küçük kız adamın tekinin kafasını neden taşla eziyor. ya ben bir şeyi mi kaçırdım? neyi anlamadım? izlemiş biri anlatsın bana lütfen.evin kadını da bir tuhaf zaten. çocukların bakıcısı "sevgilim bizde kalabilir mi?" diye sorduğunda "hayır, tanımadığım birini bu eve alamam," diyor ama borgman ne alaka o vakit?izlemiş ve anlamış olan biri yeşillendirsin. ama film çok akıcı, heyecanlı ve gerilim dolu. --- spoiler ---
(feministim ben - 1 Şubat 2014 19:28)
sanırım tek amacı izleyiciyi gergin ve meraklı tutmak olan film. film süresince aklınızda cevapsız kalan soruların miktarı artıyor. film bitene kadar sonunu merakla beklerken, film bir anda bitiyor. aklınızda sorularla mal gibi kalıyorsunuz.
(gourmetdelavie - 9 Şubat 2014 12:44)
rahatsız edici, absürt bir film. gerilimden ziyade merak oluşturur. boş zamanınız varsa ayırabilirsiniz.
(chiquillo - 9 Şubat 2014 17:57)
--- spoiler ---bir filmi başından sonuna kadar gizemle götürüp finalinde en ufacık şey bile açıklamamak en düz tabiriyle izleyiciyle dalga geçmektir benim için. filmden sonra yaptığım araştırmalar sayesinde kafamda bir şey otursa hadi neyse diyeceğim, o da yok. ha van warmerdam'ın tarzı olabilir, o zaman sğl cnm ben almym. ben yine de benim gibi hiçbir şey anlamadığı için sinir olan izleyici kitlesine bulduğum bazı bilgileri vereceğim, artık kafanızda nasıl toparlayacağınız size kalmış.öncelikle filmin ana elemanı camael'in isminin anlamı şurada açıklanmış. (bkz: #7648104) açıklanmış da filmdeki karakterle ne bakımdan bağlantı kurabiliriz bilemiyorum. hem bu adam ne ayaktı öyle geceleri çırılçıplak kadının üzerinde çömeliyor, hiç kendini fark ettirmeden her şeyi yapıyor. sanırsın bin jip'teki herif. film o kadar saçma ki, bir ara kadının üzerine mi sıçıyor bu diye kontrol ettim.çocukları o garip çukura sokup içecekleri içirdikten sonra neşterle kesip biçip bir şeyler yaptıklarını anlamıştık. filmin sonuna doğru gördük ki çocukların omurilik taraflarına bir şey yapıp dikmişler. artık orası vücudun hangi bölgesi oluyor bilmem ama camael ve çetesinin diğer mensuplarının da aynı bölgelerinde yara izi olduğu görülmüş filmde, ben onu bile fark etmedim de neyse. hem o sarı kıza bir şey yapılmadan önce de manyağın tekiydi, el kadar bebe adamın başını taşla ezdi.imdb message boards'daki "ya siz ne anlarsınız van warmerdam filmlerinden, hikâyeleri nasıl anlattığından falan. filmin sürrealistliğinden hiçbir şey anlamamışsınız, gelmişsiniz burada ötüyorsunuz" diyen bir arkadaş da şu cümleleri kurmuş film hakkında:"çocukların onlarla gittiği için kötü olduğunu düşünebilirsiniz. ya da borgman'ı ve cennetten gelen diğer arkadaşlarını, o çocukları sevgiden uzak, kibir ve hırs dolu bir hayattan çekip kurtaran birer melek olarak görebilirsiniz."tabii adamın bu cevabına diğer arkadaş "van warmerdam'ı ben de bilirim biraz kardeş, röportajlarını da okumuşluğum var. onlar melek mi şimdi? aptal mısın olm? hepsi de sebepsiz yere masum insanları öldüren iğrenç birer canavardı" diye devam eden bir cevap yazmış. sonra da birbirlerine girmişler, en son tanrı'nın varlığı üzerine dalaşıyorlardı, kapadım.araştırmalarıma göre iki grup var: "ay ben bu adamın filmlerine bayılırım, absürt sahnelere çok güldüm" diyenler ya da filme hakaret edenler. kısacası kimse bir bok anlamamış, ben bunu anladım.--- spoiler ---
(okuryazamaz - 13 Şubat 2014 04:31)
çok farklı kafası olan film. gayet farklı, absürd. gayet iyi, izlenmesi gereken film demek ise pek mümkün değil.
(xavier - 14 Şubat 2014 10:27)
bu mu absürdlük, bu mu sürrealizm, sanırsın kayıp otobanı çekmiş adam. hadi ordan ya adam mı sikiyorsunuz siz, bu filmi güzel diyenlerde ne anladığını bana bir anlatsa da anlasam bende. kısacası yapanın da çekenin de oynayanın da amına koyayım diyorum, 2/10 u verip kaçıyorum.
(soyle guzel bi nick lazim - 21 Şubat 2014 02:15)
ben de filmi sonuna kadar merakla izleyip bitince gıcık oldum. bir sır verecek gibi yapıp vazgeçip söylemeyen insanlar gibiydi film. "bari sır vereceğini söyleyip merak uyandırmasaydın" demeden edemesem de hakkında çok düşündüğümü fark ettim filmin.sanki uçları bilerek boş bırakılmış konular, herkes ne istiyorsa onu çıkarsın diye ya da hiçbir çıkarım yapmadan o merak hissinden zevk alsın diye... kendimce film hakkında düşündüklerim bu sebeple çok öznel olabilir ama yine de yazmak istedim:ne halt ettiklerini bilmediğimiz grup düzen karşıtı politik bir grup muydu acaba? düzende oldukça iyi tutunmuş, keyfi için sanat yapmaya zaman ve para ayırabilecek kadar iyi geliri ya da varlığı olan, çocukları için bakıcıları, bahçeleri için bahçıvanı olan, büyük lüks evlerde oturan, dışarıdan bakınca toplumun genel tanımıyla "mükemmel" görünen aileleri ve onlara boyun eğen hizmetkarlarını mı hedef alıyorlardı kendilerine? hayatlarına girip göstere göstere sonlarını hazırlamak mıydı istedikleri? her şeylerini ellerine geçirdikten sonra onları sahiplenmemek, kapatıp bırakıp gitmek, bu politik duruşlarının gereği ve/veya yeni eylemlere gitmek için miydi?bu tip insanların vicdanlarını rahatsız ederek -ya da belki de başkalarının kendine muhtaç olduğunu düşündürüp egolarını okşayarak- onların aklına girmek, onlara güven vermek, kendilerini iyi hissettirmek, aralarındaki ilişkiyi gizemli ve özel kılmak, kendilerine bağlamak, bir yandan kendilerini suçlu hissedip paranoyaklaştıkları için önceden en çok güvendiği insanları düşmanı bellemesini sağlamak, geriye kalanları kendilerine katmak ve devam etmek miydi amaçları?daha önce barınaklara saklanmış olmalarının sebebi yine aynı şeyleri yapıp bu sefer kendilerini açık etmiş olmaları mıydı? kendilerini arayanlar önceki mağdurlarının yakınları mıydı?bir de neden hep kadınlardı kandırdıkları? grupta kadınlar da vardı ve onlar da aynı şeyi ilk bahçıvana ya da kocaya yapabilirlerdi. burada kadınlar zayıftır, zaafları vardır mı demek istenmiş?bu soruları sordum kendime, -tıpkı filmin yaptığı gibi-, cevaplarını ver(e)medim ben de, emin olamadım.ek: sözde bahçeyi düzenlerken neden etrafındaki ağaçları da kestiler? bahçeyi öyle talan etmelerine neden bir şey demedi ev sahipleri? adamın çaktığı o çitler neydi? o sahnede oynadıkları oyun neyin nesiydi? oyundaki "ben, biz" afişleri neydi? borgman neden arkadaşlarını görünce durmadı, sonra onlar neden eve geldiler ve ne ara evin çalışanı oldular? bunlar da hiç fikir yürütemediğim yerler.
(yetiskin cocuk - 21 Şubat 2014 11:49)
Yorum Kaynak Link : borgman