Süre                : 1 Saat 30 dakika
Çıkış Tarihi     : 07 Kasım 1999 Pazar, Yapım Yılı : 1999
Türü                : Macera,Komedi,Drama,Aile,Fantazi
Taglar             : Franklin d. Roosevelt karakteri
Ülke                : ABD
Yapımcı          :  Chris Montan Productions , Columbia TriStar Television , Storyline Entertainment
Yönetmen       : Rob Marshall (IMDB)(ekşi)
Senarist          : Irene Mecchi (IMDB)(ekşi),Thomas Meehan (IMDB)(ekşi),Martin Charnin (IMDB)(ekşi)
Oyuncular      : Kathy Bates (IMDB)(ekşi), Victor Garber (IMDB)(ekşi), Alan Cumming (IMDB)(ekşi), Audra McDonald (IMDB)(ekşi), Kristin Chenoweth (IMDB)(ekşi), Erin Adams (IMDB)(ekşi), Sarah Hyland (IMDB), Lalaine (IMDB), Nanea Miyata (IMDB), Marissa Rago (IMDB), Danelle Wilson (IMDB), Andrea McArdle (IMDB), Alicia Morton (IMDB), Dennis Howard (IMDB), Douglas Fisher (IMDB), Kurt Knudson (IMDB), Brooks Almy (IMDB), Ruth Gottschall (IMDB), Tom Billett (IMDB), Frank Cavestani (IMDB), Ellen Gerstein (IMDB), David Pevsner (IMDB), Ed Francis Martin (IMDB), Bob Morrisey (IMDB), Eric Leviton (IMDB), Chester (IMDB), Chip (IMDB), Lisa Arturo (IMDB), Lisa Dahmin (IMDB), Melanie A. Gage (IMDB), Denise Holland (IMDB), Michelle Johnston (IMDB), Jennifer Lee Keyes (IMDB), Stephanie Landwehr (IMDB), Christine Langer (IMDB), Kimberly Lyon (IMDB), Taliva Martin (IMDB), Tabatha Mays (IMDB), Diane Mizota (IMDB), Tara Nicole Hughes (IMDB) >>devamı>>

Annie (~ Annie - Weihnachten einer Waise) ' Filminin Konusu :
Annie, kendisine derin bir nefret besleyen zalim üvey annesi Bayan Hannigan'ın gazabı altında yaşayan yetim bir çocuktur. Yaşının ötesinde bir dayanıklılıkla ve iyimser doğası gereği yetim olmanın getirdiği tüm zorluklara karşı savaşan Annie'nin talihi Benjamin Stacks adlı genç bir politikacıyla tanıştıktan sonra dönmeye başlar. New York belediye başkanlığı seçimlerinin güçlü adaylarından biri olan Stacks, Annie'yi evlat edinmeye karar verir. Bu karar, kampanyasını olumlu yönde etkileme ihtimalini de sahiptir. Stacks, zamanla bu hayat dolu küçük kızı daha iyi tanıyacak ve kariyerine yaptığı pozitif etkiyi birebir hissetmeye başlayacaktır.Friends with Benefits ve Easy A gibi filmlerin yönetmeni Will Gluck'ın yönetmenliğini üstlendiği filmde başkarakter Annie'yi son dönemin dikkat çeken genç ismi Quvenzhané Wallis canlandırıyor. Filmin diğer önemli rollerindeyse Jamie Foxx, Rose Byrne ve Cameron Diaz gibi isimler bulunuyor.

Ödüller      :

Primetime Emmy Ödülleri:Primetime Emmy-Outstanding Choreography


  • "kostumlerini hazirlayan o zamanlarin cok da unlu olmayan tasarimcisi ralph lauren'in taninmasini saglayan film olarak bilinir."
  • "ne zaman bir kadından ayrılsam/reddedilsem akşamına izlediğim film. sol framede görmek dahi beni mutlu etmektedir ya da ne biliyim sohbetinin geçmesi."
  • ""benim gibi birini bile üyeliğe kabul edecek hiçbir derneğe asla üye olmazdım" w.a"
  • "annie hall'un isminin orjinali, "mutluluğa erişememe" anlamına gelmeye müsait olan, "anhedonia" kelimesinden gelmektedir dersem de, diyeyim, nebliym böyle yerleşmiş aklımıza."




Facebook Yorumları
  • comment image

    woody allen'ın o çelimsiz vücudu ve koca gözlükleriyle -bi şekilde- cazibeli gözüktüğü filmdir. seksapeli neresinde kendisinin, henüz keşfedemedim. entelektüel duruşu olsa gerek. fakat bu filmde, kanımca, entelektüel duruşun ne kadar havalı olduğunu anlatmak şöyle dursun, bu duruşun getirdiği içe kapanıklık halinin olumsuzluğundan dem vurmuş. ki bu da bence kendisini mütevazı yapar.

    edebiyattan politikaya, woody allen, aklının erdiği her şeyden bahsetmiş. daha çok şey keşfetmek için, filmi defalarca izlemek lazım sanırım.


    (odetojoy - 7 Kasım 2009 19:30)

  • comment image

    --- spoiler ---

    filmden alıp yazılabilecek birçok kaliteli diyalog vardı ama bence en güzeli beverly hills'in çok temiz olduğunu söyleyen annie'ye woody allen'ın cevabıdır;

    "they don't throw their garbage away, they make it into tv shows."

    ---
    spoiler ---


    (paez - 11 Ocak 2010 00:18)

  • comment image

    wood allen'in woody allen on woody allen'da soyledigine gore, marshall mcluhan sahnesi icin, ilk once fellini'yi düsünmüş, fakat fellini bir sahne icin abd'ye ucmasının imkansız oldugunu soylemis. woody allen da tamam demiş tabii. keske olabilseydi, arkasındaki adam "yok fellini bir teknisyendir, yok beni yuregimden vuramıyor" diye sacmaladıktan sonra fellini'yi gormesi cok hos olurdu.

    --- spoiler ---

    bir de efendim su filmde 2 yerde woody allen'in yuz ifadesi beni her izledigimde gulmekten oldurur, moralim ne kadar bozuk olursa olsun.

    1. diane keaton'ın woody allen'a "babaannem seni gorseydi tam bir yahudi derdi" deyişi. woody allen bi de "thank you" der cevap olarak.

    2. duane'in bunları arabayla götürdüğü sahnede woody allen'in suratı

    ---
    spoiler ---


    (ratso rizzo - 12 Ocak 2010 14:54)

  • comment image

    --- spoiler ---

    woody allen kameraya döner ve kafasını ve ellerini sallayarak "neyi yanlış yaptım bilmiyorum?" diye bize sorar. bu ve sokaktan geçen insanlardan tavsiyeler aldığı sahneler müthiştir.

    özellikle kafe'den annie ile ayrılmasından sonra arabayı her tarafa çarpması ve ardından karakoldan rob ile beraber çıkmaları sonrasında gelen şu olay beni benden alır. arabaya binerler. başlığı taktığında alvy sorar:

    max are we driving to the plutonium?

    ---
    spoiler ---


    (ozon - 10 Nisan 2010 01:52)

  • comment image

    "annie hall" izlemem için önerildiği zaman filmin adını "any hole" olarak algılamış ve şaşırmıştım da arkadaşımın böyle bir adı olan filmi bana salık vermesine. sonrasında arkadaş filmi anlatmaya başladı tabi benim kafamda derin bir isim film çelişkisi mevcut. dayanamayıp araya girdim ve ne anladığımı söyledim. güldük epeyi. böyle komik bir başlangıcı var anny hall'ün bende.

    annie hall benim için geç izlediğime üzüldüğüm bir film oldu izledikten sonra. o zamandan beri iki defa daha izledim. ve tekrar izlenecek filmler listemde de birinci sırada bulunuyor.

    filmi ilgi çekici yapan, içerdiği muzip diyaloglar ile şekillendirdiği karakterlerin hayatla olan uyumsuzluklarının çok açık teşhiri bence. diyaloglardaki kıvrak zekaya şaşarken geçmiş yaşantılarla rastlaşıyoruz ve gülümsetiyor film. zekamızın sınırlarını da algılıyoruz da bir yandan. uyumsuzluklar ise kabul edemediklerimiz fakat sahip olduklarımız olarak bizden parçalar.. zamanın, modanın ve mekanın dokusu da çok güzel filmde. akıp giden temposu ile sarıveriyor izleyiciyi. tek tavsiyem, ilk izleyişte kaçabilecek diyaloglar için tekrar izlemek.

    daha sonra arkadaşlara izlemelerini ilk söylediğim film oldu annie hall ve dahi woody allen yolculuğumun da başlangıcı. herkesin benim gibi algılamasından korkarak "any hole" hikayemi de anlattım tabii..

    sonra senaryosunu buldum. okudum, güldüm ve eğlendim. filme götürdü beni. açtım filmin o kesimini tekrar izledim senaryoya döndüm. düşündüm. araştırdım. ve bu süreç de hiç bitmeyecek gibi sanki..

    edit: imla.


    (selidra - 22 Aralık 2010 20:27)

  • comment image

    izlediğim en güzel ve sürükleyici filmlerden biri. boşluğu olmayan bir film!

    bu klişe tesbitle the new york times eleştirmenlerini aratmadım biliyorum ama öyle gerçekten:)

    --- spoiler ---

    tenis maçı sonrası alvy ile diyaloğa girmeye çalışan annie karakteri kadar sevimli bir kadın görmedim!

    şapşal,sevimli ve güzel.. diane keaton'un en iyi performanslarından biri bence!

    ---
    spoiler ---


    (leksikolog - 24 Mart 2011 00:39)

  • comment image

    bir woody allen klasiği bence.
    ilişkileri sorgulamayı, değerlendirmeyi biliyor bu adam. romantik ya da mantısal bir yaklaşımla değil sadece, hem romantik hem mantıksal bir biçimde. olduğu gibi anlaşılmasını istiyor ilişkilerin. bu gerçeği arayan tavrı, onu her filminde bu konuda bir şeyler söylemeye itiyor, söyleyeceği bitmiyor, sanırım hiç bitmeyecek bu konuda bilmediklerimiz ve tabii ki söyleyeceklerimiz.

    bu filmin ancak yaşayanların başına gelebilecek hüzünlü bir kaç noktası var.

    --- spoiler ---

    birinci ve en etkilisi sanırım, alvy'in annie ile yaşadığı ıstakoz sahnesinin tekrar ama bu sefer başka biri ile yaşanması ve sonucun hiç de eğlenceli olmaması. o zamanlar annie'ye biraz da "tafra" yapan alvy, bu sefer aynı yaklaşımı göremiyor bu yeni insanda. bekliyor, beklediği için de eğlenceli olmuyor. bu feci bir hata zaten, tüm ilişkilerde herkes bundan kaçınmalı. insanlardan gözlerinin içine bakarak bir davranışta bulunması. insanlar sırf istediniz diye sizin istediğiniz gibi davranmaz, ne kadar çok ne kadar temiz isteseniz de durum böyledir. hayran olduğunuz filmi birlikte izlemek, aranızda bir yüzük takma niyeti ya da kadınlar için bir evlenme teklifi almak gibi. siz istersiniz, büyülü olsun, olmaz; istediğiniz gibi davransalar da bunun suniliği sizi bile tiksindirir. çünkü biz olayın özel olduğunu sanırız, oysa özel olan sadece o andır, iki insan için o an'ın şartları oluşmuştur. gülünecektir o an, gülünür, duygusal bir orgazm yaşanacaktır, yaşanır; ama siz bir şeyler yaşadınız diye mutlu oldunuz diye , yenisi olmaz, buna kanmayın.

    ikinci alvy'nin dönüşü, evlenme teklifi. anlaşamadıkları ortadadır, belki de harun korçak haklı diye düşünür alvy, düşünür ve "durmaksız süren o kavgalar, meğer aşkın cilvesiymiş" der. razı olur kavgalara. birine bağlanma hissinin en güzel örneği bu bence. anlaşamazsın, anlaşmazlığın büyüdükçe büyür, yorulursun, ayrılık kurtuluş gibi görünür, mantığın söylediği gibi kalp de ayrılık diye söylenmeye başlar ama sonra yeniden düşünürsün ve ayrılırsın. ama sonra yeniden, alvy'nin filmin başında yaptığı gibi düşünüp tüm parçaları oturtmaya çalışırsın kafanda. bu tam bir hüzündür, biten ilişkiye sarılırsın daha önce annie'nin yaptığı gibi ama erkek bu durumda çoğunlukla kadın kadar çekici olmaz. kadın ve erkek arasında hep görülen bir farktır bu. alvy dönüp annie'ye evlenme teklif ettiğinde annie kabul etmez ama annie alvy'yi gece yarısı arayıp evindeki böcekleri öldürmesini istediğinde alvy gelir, böcekleri öldürür, sonra yeniden ilişkileri başlar. böyledir maalesef.

    üçüncüsü, hayallerinin aşkı değildir, kusurları vardır bir sürü, ama onun yanında bir keyif bir tat alırsın yaşamaktan. başkaları, başka alanlarda başarılı olsalar da, daha entellektüel olsalar da, yerini doldurmaz o kusurlu kimsenin. çünkü açıkça söylemezsiniz aşkınızı, ölmezsiniz ama seversiniz, diğer insanları sevmemişsinizdir bile.

    dördüncüsü, ilk karısı ile olan cinsel yaşamında ilişkiden kaçmak için düşündüğü şeyler gibi annie olan ilişkisinde de kendisinden kaçılması. bir tarafın kaçanı olurken, diğer tarafın kovalayanı. bu da hayatın acıklı bir gerçeği; hepimiz aşık olduğumuz insanların gözünde zavallılarız ve bize aşık olanların gözünde büyülü mucizeler.

    ---
    spoiler ---

    bir de woody allen'in metin şentürk'ün görme engelli oluşunu hatırlatan esprileri gibi, yahudi olduğuna dair espirileri. bir insan dininden gurur duyabilir, bunu ifade etme gereği duyabilir. kabul. ama bu kadarı da itici oluyor, yahudi düşmanlığı ile bu şekilde mi savaşıyor diye düşünmüyor değilim.


    (eksilabu - 29 Temmuz 2011 00:48)

  • comment image

    sadece filmin son sözlerini paylaşsam ne demek istediğim anlaşılır gibi geliyor...

    --- spoiler ---

    annie ve ben bundan sonra bir öğle yemeği yedik...
    ...ve eski günleri anarak dolaştık.

    sonra gec oldu, ikimiz de gitmek zorundaydık...
    ama yine de annie'yi görmek güzeldi.
    onun ne kadar harika bir kız olduğunu düşündüm...
    ...ve onu tanımanın ne güzel bir şey olduğunu.

    ve aklıma o eski espri geldi...

    adamın biri doktoruna gider ve "doktor, kardeşim fıttırdı, kendini tavuk sanıyor" der.
    doktor da "getirseydiniz ya, tedavi ederdim" der.
    adam da şöyle der: "evet ama doktor, yumurtaları çok işime yarıyor."

    galiba ben de insan ilişkilerinde aynı şeyi hissediyorum. akıldışı, mantıksız, hatta saçma olduklarını bilseniz de sürdürmeye çalışıyorsunuz. çünkü hepimizin yumurtalara ihtiyacı var.

    -alvy singer

    ---
    spoiler ---


    (anise - 25 Eylül 2012 20:41)

  • comment image

    sinir bozacak kadar güzel woody allen filmi. her kelimesi ustaca yazılmış.

    filmin ana temasından biraz uzaklaşırsak , anne ve babanın hizmetçi kadın hakkında konuştuğu sahnede babaya saygı duymamak mümkün değil. filmin otobiyografik olduğundan yola çıkarsak woody 'nin babası da büyük adammış.

    --- spoiler ---

    baba: temizlikçi kadını mı kovdun ?
    anne: hırsızlık yapıyordu.
    baba: ama zenciydi
    anne: yani ?
    baba: zencilerin yeterince derdi var zaten.
    anne: cüzdanımı karıştırıyordu.
    baba: çok zulme uğradılar.
    anne: kim zulmediyor ? hırsızlık yaptı !
    baba: ne olmuş o parayı karşılardık.
    anne: nasıl, senin maaşınla mı ?
    ya daha fazla çalsaydı ?
    baba: o harlemli bir zenci hiç parası yok.
    bizden para çalmaya hakkı var , bizden çalmayıp kimden çalacak ?
    anne:leo, bir aptalla evlenmişim ben.

    ---
    spoiler ---


    (yapayalniz - 19 Ağustos 2013 00:32)

  • comment image

    batı insanı'nın modernite ve sonrası dönemde yaşadığı inkisarları, hiç öyle kanırtmadan, gayet ince, gayet naif, pek bir ince dokunuşlarla anlatan film.

    woody allen 'ın da gösterdiği şekliyle; batı insanı'nın erkek hâli;

    kendini adayamaz,

    kadınında fâni olamaz.

    kadın'ı severken bile kadınını değil, özünde ve esasında kendisini sever,

    sevgisini bir üst değer'e ircâ edemez.

    bunları yapmaya, kendi tekâmülünü olması gerektiği şekliyle tamamlamaya batı'nın zâtî itibariyle kötü olan temel/asıl prensipleri engeldir.

    bu engelden dolayı batı erkek'i için kadın, kendini iyi hissettirdiği nispette iyi olan bir 'şey'den gayrı pek bir
    anlam ifade etmez.

    cinsiyet meselesini varoluşan tarzda değil, en iptidaî, en hayvanî hâliyle ve cinsellikten ibaret bir şekilde
    hâlletme yoluna gidince ruhî parçalanma kaçınılmaz olur.

    ruhî parçalanma; büyük doğu mimarı'nın bir mısraında özetlediği, "her şeyi tutan bir şey"in parçalanmasıdır.

    o "her şey" kopunca da olan olur:

    tarihin görüp- göreceği belki de en büyük vahşetlerden biri olan hiroşima ve nagazaki vahşetinin üzerine bina edilen ve kendini "hür dünya" şeklinde ifade ve teklif eden ab-d'nin iğrenç hayat tarzı bütün dünyada câri hâle gelir.

    bu hayat tarzının güya mücessem ifadesi olan "demokratik değerler"i benimsetmek adına sadece ırak'ta 4 milyon insan katledilir, 175 binden fazla kadına tecavüz edilir.

    bu vahşet tablosunun dönemin medyasındaki ifadesi, en az vahşet kadar cânicedir:

    "abd askerleri orgazm oluyor"

    vahşetten orgazm olan, vahşetin failleri olan asker değildir sadece.

    topyekûn batı insanı'dır.

    batı insanı'nın geldiği ve dünyayı getirdiği nokta, tam da w. allen'ın belirttiği noktadır:

    "evet ama, yumurtaları bazen işe yarıyor."


    (der blaue reiter - 28 Ağustos 2013 20:22)

  • comment image

    vudi elin in olgunluk doneminin baslangici kabul edilen 1977 yapimi eser.annie hall da vudi elin kendi korkularini, rahatsizliklarini ve basrolu paylastigi ve o donem sevgilisi olan diane keaton ile yasadiklarini aktarmis, film icinde film, realite icinde realite yakalamistir.

    kurgusu, anlatimi, gorsel anlatimi essizdir, delice taklit edilmistir.dialoglar, replikler ise muthistir.en sevdigim ornegi vereyim.

    "...- i thought of that old joke, y'know, the, this, this guy goes to a psychiatrist and says, "doc, uh, my brother's crazy. he thinks he's a chicken." and, uh, the doctor says, "well, why don't you turn him in?" and the guy says, "i would, but i need the eggs." well, i guess that's pretty much how i feel about relationships. y'know, they're totally irrational and crazy and absurd and, but, uh, i guess we keep going through it because, uh, most of us need the eggs..."

    me too alvy, me too


    (otisabi - 9 Mayıs 2001 04:22)

  • comment image

    mutsuz ilişkilerin adamı alvy singer mutlu çift fenomenini çözmeye çalışmaktadır:

    alvy singer: here, you look like a very happy couple, um, are you?
    stranger: yeah.
    alvy singer: yeah? so, so, how do you account for it?
    stranger: uh, i'm very shallow and empty and i have no ideas and nothing interesting to say.
    stranger: and i'm exactly the same way.
    alvy singer: i see! wow! that's very interesting. so you've managed to work out something?


    (cheja - 9 Mayıs 2001 06:41)

  • comment image

    "woody allen, annie hall filminde gerçek yaşamdaki rolümü oynamayı önerdi bana. iki günlük çalışma için otuz bin dolar vereceklerdi. ama bir hafta new york’ta kalmam gerekecekti. kısa bir duraksamadan sonra geri çevirdim öneriyi. sonuç olarak, kendini canladıran macluhan (marshall macluhan) oldu. çok sonra filmi gördüm ve hiç mi hiç sevmedim."

    (bkz: luis bunuel)
    (bkz: son nefesim)


    (hanging rock - 20 Ocak 2014 20:16)

  • comment image

    senaryosu woody allen ve marshall brickman tarafından yazılmış, 1977 yapımı muhteşem woody allen filmi.

    daha filmin ilk sahnesinde woody allen tarafından anlatılan şu anekdotla dagılmanız mümkündür: "i would never wanna belong to any club that would have someone like me for a member. that's the key joke of my adult life in terms of my relationships with women."

    sonrasında ise taze caz şarkıcısı annie hall* ile sarsak, takıntılı ve nevrotik komedyen alvy singer*'ı tanıdıkça film güzelleşir de güzelleşir. kopartıcı komiklikte sahneleri ve leziz diyalogları vardır.

    woody allen'ın bir partide kokainleri hunhar bir hapşırıkla dagıttıgı sahne, orijinal senaryoda yoktur ancak sette bu olay gerçekleştiginde herkes o kadar gülmüştür ki, bu sahneyi filme koymadan edememişlerdir.

    bir de şöyle bişi var, ama neden yazıyorum bilinmez: diane keaton'ın gerçek adı "diane hall" imiş ve lakabı da "annie" imiş. (bkz: peki bu bilgi gercek hayatta ne isime yarayacak)

    madem öle, bir de çok işe yarayacak bir bilgi vereyim, altın degerinde hem de.
    http://www.awesomefilm.com/script/anniehall.txt


    (bee - 16 Mayıs 2004 20:07)

  • comment image

    hayatımızın özeti.

    --- spoiler ---

    iki kişi birlikte olur. bunlardan biri, kendini daha çok geliştirir.

    ve nihayet,

    - taraflardan birinin kendini geri hissettiği
    - bir tarafın, diğerinin geride kaldığını düşündüğü
    - kendini önde gören tarafın artık o kadar da önde olmadığını anladığı
    - geriden gelenin neler yapabildiğini öğrenip önündekini aşmayı başardığı

    hiçbir ilişki yürümez. çünkü ilişki bir ego meselesidir ama biz bunu kabullenecek canlılar değiliz.

    o yüzden, bu hayatı yaşayıp aynı acıları çekmeye devam ederiz. sonra da bikbik.

    ha bir de böyle ahkam kesip aynı boku yemeye devam edenler var. onlar hepten sçmış zaten geçmiş olsun.
    ---
    spoiler ---


    (dagny taggart - 12 Ağustos 2014 23:22)

  • comment image

    --- spoiler ---
    adamın biri doktoruna gider ve "doktor, kardeşim fıttırdı, kendini tavuk sanıyor." der. doktor da: "getirseydiniz ya, tedavi ederdim." der. adam da şöyle der: "evet ama doktor, yumurtaları çok işime yarıyor."
    galiba ben de insan ilişkilerinde aynı şeyi hissediyorum. akıldışı, mantıksız, hatta saçma olduklarını bilseniz de sürdürmeye çalışıyorsunuz. çünkü hepimizin yumurtalara ihtiyacı var.
    ---
    spoiler ---

    w. allen, finalde bu hikayeyi anlatır ve kadın - erkek ilişkilerini baz alarak ve aslında hayatın geneline dair şahane bir tespit yapar.


    (antrakt - 3 Nisan 2005 19:32)

  • comment image

    annie hall'un isminin orjinali, "mutluluğa erişememe" anlamına gelmeye müsait olan, "anhedonia" kelimesinden gelmektedir dersem de, diyeyim, nebliym böyle yerleşmiş aklımıza.


    (cyrano - 26 Aralık 2001 03:07)

Yorum Kaynak Link : annie hall