• "ilk save room müziği çaldığında, gençliğime geri döndürüp, sigara yaktıran oyundur."
  • "yürü be codex bana yıllar sonra tekrar korsan oyun indirttin. aral şimdi alsın 400 liralık oyununu götüne soksun."




Facebook Yorumları
  • comment image

    ilk save room müziği çaldığında, gençliğime geri döndürüp, sigara yaktıran oyundur.


    (hknzrdm - 25 Ocak 2019 09:23)

  • comment image

    dünya üzerinde en pahalı satılan 2. ülkeyiz. buradan (bkz: aral ithalat) sirketinin başına y sonuna ı koyup yaralı ithalata çevirmek istiyorum. çünkü fiyatı arttıran bu adına koyduğum şirketi yüzünden oluyor bunlar.


    (arsivciadam - 25 Ocak 2019 11:24)

  • comment image

    fiyatının 399 tl ye çıkmasıyla yıllar sonra artık gönül rahatlığıyla bir oyunu pirate edebilirim. zira bir oyuna 399 tl vermem, hatta yarısını bile vermem. ancak 199 tlden indirime girince almayı planlıyordum. hep söylediğim gibi umarım en yakın zamanda batarsın aral games.


    (r e d n e c k - 25 Ocak 2019 13:49)

  • comment image

    bol spoilerlı yazımıza hoşgeldiniz. leon a senaryosu üzerinden yürüyeceğim.

    --- spoiler ---

    ilk defa 1998 yılında ps için karşımıza çıkan bu oyun, ilk oyunu da sollayarak kalbimizde yer etmiştir. polis akademisini bitirip, r.p.d'a atanan çaylak polis memuru leon scott kennedy, jipine atlayıp(çaylağa bak sen jipi var) racoon şehrine doğru tatlı tatlı süzülmektedir.

    aynı anda ilk resident evil oyununun başrollerinden biri olan chris redfield'ın küçük kardeşi claire redfield, abisini aramak için motoruna atlayıp (bu ne lan jipler,motorlar) racoon şehrine gelir. neden abisini arar? çünkü ilk mansiyon olaylarından sonra chris, bütün şehri umbrella şirketine karşı uyarma misyonu edinerek, halkın huzur ve güven ortamını bozmaya çalışır ama yüce halk, milli iradesinin arkasında durarak chris'i sallamaz.chris'de avrupa'ya giderek kendi kendine yargı dağıtmaya çalışır. velhasıl-ı kelam, leon ve claire birbirlerini bularak şehirden kaçmaya çalışırlar ama ilk başta şehre gideceklerine arabayı ters sürüp çıkışa gitselerdi, bu durumun içine düşmeyeceklerdi. neyse senaryoda takılacağım en son şey bu zaten.

    bu efsane oyunun uzun bir zaman müddetince fanları tarafından remake versiyonu beklendi. daha önce ilk oyunun remake versiyonunu yapan capcom firması gayet olumlu dönüşler almıştı. fanlar ağız sularını akıta akıta re2 oyunun da remake versiyonunu istemişti. tabii ilk oyunun remake versiyonu 2002 yılında çıktı. düşünün artık re2 oyunu için fanlar kaç sene beklemiş?

    peki soru şu, neden remake?

    öncelikle capcom firmasının dördüncü seriye gelene kadar(zero oyunu da dahil) bir çok yan oyun yapıp çoğunda zıçmasını gösterebiliriz. gun survivor, gun survivor x, dead aim, code veronica ve outbreak serisi bu oyunlara örnektir. ha code veronica oyunu aslında bayağı başarılı oldu. outbreak serisi ise benim gayet beğendiğim ama çoğu oyuncunun tırt bulduğu bir seridir.

    neyse bu yüzden insanlar eskimiş grafik motorları olan bu efsane seriyi remake haline getirerek re oyununun tekrardan şahlanabileceğini düşündüler. ilk remake oyununun yapımıyla haklı oldukları da ortaya çıktı aslında. sonra fanlar, re2 oyunun da remake versiyonu için bastırırken capcom firması fanları terse yatırıp resident evil 4 oyununu piyasaya sürdü ve iş zıvanadan çıktı. neden?

    - çünkü re4 oyununda zombi yoktu. hatta t-virüsü bile yoktu. las plagas adı verilen bir parazit ve bu parazit sonucunda köle haline gelen ispanyol köylüleri vardı. kamera sistemi fix kameradan, omuz üstü kameraya evrilmişti. yaratığa nişan aldığımızda, allah nereye gönderirse şeklinde ateş ediyorduk. bu oyunda bayağı hedefin istediğimiz yerine nişan alıyoruz. 1000 tane silah var,upgrade var, altın var, elmas var falan, ticaret yapıyoruz yani bütün oyun değişmiş bir haldeydi.

    bir çok eski fan mırın kırın etti ama oyun ilerledikçe şunun farkına vardılar.(bende eski fan olduğum için bende vardım.) oyun çok güzeldi lan. yani re oyunu olmasının yanı sıra, oyunun adını "abdülrezzak ve küfürbaz ispanyol köylüler" bile koysan hiçbir şey değişmiyordu. oyun gene çok güzeldi. oyun inceleme sitelerinden hayvan gibi puanlar alıyorlardı, oyunu hiç bilmeyen ya da korkudan oynayamayanlar bile bir hayırdır deyip oyunu aldılar. oyun deli gibi sattı ve bir anda köklerine sadık kalmadan bir oyun, serinin en iyi oyunu olarak kabul edilmeye başladı.

    hee uzattım ama sonuç olarak ne oldu? remake olayı bu başarının ardından rafa kalktı. capcom mutlu, fanlar başta bir mırın kırın etseler de oyunun muhteşemliğinden ötürü mutlu, kim ne yapsın re2 remake oyununu? di mi? ama devamında capcom öyle bir sıçtı ki bir franchise az kala yok oluyordu.

    - capcom devamında dedi ki, "ulan madem re4 oyunu tuttu, tamamen aynı dinamiklerle, oynanış stiliyle, grafik motoruyla, hatta aksiyon dozunu bir kaç tık arttırarak yanına da co-op vererek re5 oyununu yapsak nasıl olur? tabii ki şaheser olur. re4 de leon vardı, burada da chris'i yedir gitsin." dediler ve bu mantıkla re5 oyununu yaptılar. ha battı mı oyun? hayır. hatta gayet de iyi sattı ama ilk darbeyi oyun inceleme sitelerinden yediler. re4'e yaklaşamayacak puanlar aldılar. yetmedi çoğu fan "ulan bu re4 oyununun aynısı hatta yerine göre call of duty" dedi. senaryo da aşırı klişe ve bayat bulundu. (hoş re4 oyunuda aynı naneydi ama.)
    ve ilk tehlike çanları çalmaya başladı. gene fanların remake isteği ortaya çıktı ama capcom görmezden gelmeyi seçti.

    -sonra araya bir sessizlik girdi. re4 2005 yılında ortaya çıktı ve başarısının ekmeğini uzun bir süre yedi. araya başka oyun girmedi diye hatırlıyorum.( tabii wii oyunları olan umbrella ve darkside chronicles oyunlarını saymazsak. bir çok oyunun remake versiyonu gibiydi. tabii tamamlayıcı yan senaryolarda vardı ama ana senaryo oyunları değildi) hatta öyle bir ekmeğini yedi ki leon kennedy karakteri resident evil fiirençayzının yüzü bile oldu. 2008 yılında cgi animasyon olarak yapılan re degeneration filminin başrolü leon ve claire idi ama claire tamamen leon kontenjanından filme geldi o kadar belli ki. normalde resident evil'ın yüzleri chris redfield ve jill valentine'dır. tamam, leon da başrol oldu ama şirketin yüzleri bunlardı ama re4 oyunuyla her şey değişti. bir anda oyun patlayınca leon, chris ile jill'i sollayıp dümene geçti. üstüne bir de film başrolü oldu ve o film de tuttu. tutunca leon=resident evil gibi bir kafa çıktı ortaya. üstüne re5'de de istenilen sonuç elde edilemeyince leon karakteri heleloooy çekti.

    neyse re5, 2009 yılında çıktı ve araya 3 senelik bir boşluk girdi. sene 2011 yılını gösterdiğinde capcom bir anda piyasaya çıktı ve "sizi 2012 yılında resident evil'a doyuracağız dedi." millet aha re2 remake geliyoooor derken, capcom yine terse yatırarak, 2 tane yan, bir tane ana oyun bir tane de cgi film duyurdu. bu oyunlar re revelations, operation racoon city ve resident evil 6 oyunuydu.yanında da re damnation filmi geldi ve başrol kim tahmin edin? tabii ki leon scott kennedy. revelations beklenen patlamayı yapamasa da ağızda hoş bir tat bıraktı. operation racoon city ise tam bir fecaatdı. rezaletin son perdesiydi ya görünce bile midem bulanıyor. bir de üstüne re6 geldi. üç farklı ana senaryo vardı. leon&helena, chris&piers ve jack&sherry senaryoları mevcuttu. şöyle söyleyeyim chris senaryosu call of duty, jack senaryosu battlefield, leon senaryosu ise resident evil senaryosuydu. sadece leon senaryosunda zombi vardı ve daha korkunçtu ama o bile iyi değildi düşünün artık. diğerlerine girmiyorum bile. ve son olarak re damnation filmi. genel olarak ortalama olarak kaldı ve güzel bir tat bıraktı diyebiliriz. anlayacağınız 2012 senesi capcom için hüsran oldu. o kadar ağır eleştiriler aldılar ki ben olsam kendime yediremez ve şirketi kapatırdım. millet artık re2 remake diye baş kaldırmaya başladı ama bir yandan da capcom serinin içine sıçar diye de korkuyolardı artık. kimse capcom'a güvenmiyordu.

    devamında capcom tamamen içine gömüldü. 3 sene sonra yani 2015 yılında revelations 2 oyununu çıkardı. claire ile dizi gibi chapter sistemiyle oynuyorduk. bu oyun beğenildi ve capcom rahat bir nefes aldı.2016 yılında bok varmış gibi umbrella corps. diye bir oyun çıkarttılar ki insanlar, capcom ceosunun anasını bulsalar tahmin edin neler yapacaklardı? oyunda senaryo bile yok. 2011 yılında çıkan mercineris 3d oyunu bile bu oyuna takla attırır ve en son geldik 2017 yılına. e3 konferasında korku temalı bir fragman yayınlandı. millet neydi ki lan bu derken bir anda fragmanın sonunda vıı (7) rakamları çıktı sonra bu rakamlar pat diye resident evıl oyununa dönüştü. (vıı, vıl hehe) milletin aklı gitti resmen hala hatırlar ve titrerim. oyun vr teknolojisine uyumlu olarak yapılmıştı ve tabii ki fps idi. başrol ise no name bir arkadaştı. millet bunların şokunu yaşarken bir de üstüne demosuyla şoka girdi. outlast,amnesia, p.t (demo) ve resident evil karışımı gibi bir şeydi. en son arkamızdan bir dayı gelip "welcome to the family son" deyip ağzımıza yumruğu gömçürüp, tekte bizi yere yıkıyor ve demo bitiyordu. noluyo laaaaaaağğağağn derken oyun çıktı ve viral hale geldi. çılgınlar gibi sattı oyun. oyun inceleme sitelerinden gayet yüksek puanlar aldı.capcom, 2005 yılında çıkan re4 oyunundan tam tamına 12 yıl sonra ilk defa premier bir re oyunu çıkarabilmişti. herkes mutluydu, yüzler gülüyordu bir de üstüne vendetta diye bir cgi film patlattılar çok güzel değildi ama kimsenin umrunda bile olmadı. re7 bize yeterdi.

    bu arada capcomdan umudunu kesen fanlar 2012 yılından itibaren kendi re2 remake oyunlarını yapmaya başladılar. udk project, survivor ve tamamlanamayan reborn oyunları aklıma ilk gelenlerdir. hele ki reborn oyunu tamamlansaydı tam bir heleloy oyunu olacaktı. neyse fanlar re7 oyunuyla oyalanırken, capcom re2 remake oyununu yapabiliriz dediler ve milletin kalbine indirdiler. çoğu kişi inanmadı ama bizim gibi inançlı re fanları bu ne hız yiğidim dedi ve beklemeye başladı. 2018 e3 konferansında fragmanlara göz atarken bir anda leon'un bir tane zombiye head shot çektiğini gördük ve ortalık yıkıldı. reaksiyon videolarına bakarsanız, halay çekenler, secde edenler, hüngür hüngür ağlayanlar, ortalığı yıkanlar, binbir çeşit insan görürsünüz. fragmanın sonunda hele ki resident evil 2 yazdı ya titreyerek boşaldım diyebiliriz. sonra capcom bir oynanış videosu koydu, millet ağzından salyalar aka aka izledi. demo yayınlandı, millet atmosfere bakmaktan oyunu oynayamadı. sonunda oyun çıktı şimdi artılarına ve eksilerine geçelim. (nihayet)

    artılar

    - ilk re2 oyununa nazire yaparcasına yaratılan müthiş atmosfer

    - eski oyundaki mekanları re engine motoruyla tatbik edebilmek ki aslında mekanların çoğu planlarını da tamamen değiştirmişler. muhteşem olmuş.

    - oyunun oynanış dinamikleri o kadar güzel ki insan oynarken gözleri falan yaşarıyor.

    - omuz üstü kameranın geri dönmesi. re7 de no name diye ethan karakterini fps yaptın. leon'u fps yapsaydın kavga çıkardı hemşerim.

    - oyun motoru tamamen re oyununa göre hazırlanmış. ilk defa re7 oyununda kullanılmış ve beğenilmişti. bu oyunda daha da geliştirmişler. çevremizde ki her nesneyle etkileşime geçemesek de bir re oyununa göre yeterli sayıdaki nesnelerle etkileşime geçebiliyoruz.

    - gene oyun motorundan kaynaklanan muhteşem vuruş hissiyatı ve görsellik. ateş ettiğiniz zaman karşı taraftan aldığınız vuruş hazzı muazzam seviyede. ateş edilen karakterlerin tepkisi, vuruşu alması, bütün uzuvlarının yaralanması ve kopması vs. bunlar muazzam seviyede yaşanıyor. insanın sıktıkça sıkası geliyor.

    - counterattack sistemi. bir yaratık sizi yakaladığında göğsüne bıçak, ağzına "bonba gibi bişiy" sokabiliyorsunuz. eğer yoksa yaratık sizi ısırıyor ve ısırdığı yerden çıkan kan görselliği mükemmel seviyede ve kolay kolay geçmiyor.

    - oyun ilk oyuna çok benzeyen bir oyun yapmamış. bazı yerler senaryodan çıkarılmış, bazı eklemeler yapılmış zaten oyuna ilk başladığımız yer bile aynı değil ama bunun senaryodaki eksiklikler adı altında eksi kısmını da yazacağım.

    -grafik motoru gene re oyunu için var olduğundan yaratıkların modellemeleri de harika. hakikaten o insanı birilerinin yediğini düşünüyorsunuz. öyle detaylar var ki şaka dersiniz yani çoğu oyunun bu noktada fersah fersah önünde.

    - veeeee tabii ki nostalji hissiyatı başlı başına yeter. 1998-2019 neredeyse 21 sene geçmiş. o dönemde doğan insanlar neredeyse üniversiteyi bitirip,iş hayatına falan atılacak ki bizim halimizi siz düşünün. resmen oyunla beraber yaşlanmışız ve 20.5 sene sonra oyunun remake versiyonu gelmiş. çaylak leon, abisini arayan genç claire, genç casus ada, minnak sherry ve histeri krizi yaşayan birkin ailesi. mr. x ve g-virüsüne maruz kalmış william birkin. yani insanın gözleri yaşarıyor.

    - mr.x orijinal oyunda da peşimizdeydi ama belli yerlerde karşımıza çıkıyordu sadece. biz devamlı peşimizde tribine giriyorduk. burada hakikaten peşimizde. oyunun belli bir kısmında bildiğin bizi bütün r.p.d binası boyunca kovalıyor. müziğide gerilimli itin, bir müzik çalıyor o an diyorsunuz ki"aha sıçtık." genel olarak oyun sonuna kadar bir şekilde peşimizde oluyor kendileri.

    - ve tabii ki survivor horror olayı. re4'de başlayan aksiyon öğeleri ve quick time eventler, re5 ve 6. oyunlarında boku çıkmış bir halde karşımıza çıkmıştı.(operation racoon city olayını saymıyorum bile) ana serideki 7. oyunla beraber oyun tekrardan köklerine yani "survival horror" dediğimiz, hayatta kalma mücadelesi unsuruna geri dönmüştü. işte re2 remake de böyle bir oyun. aşırı karanlık atmosfer, yaratık çeşitliliği, dar koridorlar, oyun boss'u mr. x'in uzun zaman bizi kovalaması, yaratıklara eldeki malzemeler dahilinde counterattack yapılabilmesi dışında, tekme tokat girişememek, oyun hızının düşük olması ve mermi/sağlık sıkıntısı gibi unsurlar eklenince oyunun aksiyon yerine survival horror dinamiklerinin çok daha ağır bastığını söylemek yanlış olmaz ve bu korkuyu genel olarak oynanış ve atmosflerle veriyor oyun. öyle sağa sola serpiştirilmiş fazlaca jump scare sahneleri yok hatta neredeyse hiç yok. belki bir iki sahnedir o kadar. yani outlast ya da amnesia gibi ha babam jump scare yapmıyor oyun. bu müthiş bir artıdır bence.

    eksileri

    - oyun senaryosunun çok gereksiz kesilmiş oluşu. oyunu kıçını yırtsan 7 saatte bitirirsin. o kadar kısa yapılmış senaryo. ne ara başladı ne ara bitti anlamıyorsunuz. ha oyunun b senaryosu da var ama o da aynı sürüyor. ortalama 12 saatte iki senaryoyu da bitirirsiniz. tamam oyunu uzatacağım diye saçmalayan da bir ton oyun var da en azından konuya ya da bulmacalara biraz daha asılsalardı da şöyle 3-4 saat daha oyun uzasaydı da diyor insam şimdi, yalan yok.

    - leon ve claire bağlantısının neredeyse tamamen kesilmiş olması. a ya da b senaryoları olsun fark etmiyor, bu iki karakter birbirlerini çok az görüyorlar. bir oyun başında bir müddet ara videoda takılıyorlar, bir oyun ortasında ara videoda iki kez birbirlerini görüyorlar, iki kez de oyun sonlarında görüyorlar. şaka gibi değil mi? ne telsiz ne de başka bişi, oyun içinde etkileşimleri sıfır. claire hiç ada wong karakterini görmüyor,duymuyor kim olduğunu dahi bilmiyor. ha keza leon'da sherry birkin'i oyun sonuna kadar görmüyor, duymuyor, bilmiyor. bir tek leon a senaryosunda son ara sahnede trene biniyor, kapı açılıyor ve claire ile sherry'i yan yana görüyor. bu kadar. başardık falan diyor ama kız kim, ne zaman ortaya çıktı, kimin nesidir falan sıfır bilgi var, insan bir sorar, "bacım sen kimsin?" diye. hele ki birbirlerini görürlerken ki o inanılmaz 40 yıllık dostmuş gibi tavırları yok mu? yahu marvin'i claire karakterinden çok daha fazla gördün. onun yaşaması ya da ölmesi bu kadar umrunda olmadı. oyun boyunca iki üç kez görüp etkileşime hiç geçmediğin bir kızı görünce niye bu kadar sevinirsin ki hiç anlamam. hadi ilk re2 oyununda anlarım. ara sahnelerde beraberdin, devamlı telsizle iletişim halindeydin, kızın nereye gittiğini yanında kim olduğunu, nerede yapması gerektiğini ezbere biliyordun. ha bu arada sherry'i de biliyordun. claire'de ada'yı biliyordu. o yüzden birbirlerine sevilip, üzülmeleri çok mantıklıydı. remake oyunuyla çok mantıksızlaştı. çünkü arada hayvan gibi kopukluk var. insan en azından bu kısımları senaryodan çıkarmaz ya da ne bileyim en azından biraz daha farklılaştırır. bir oyun boyunca leon ile claire birbirlerini neredeyse hiç görmüyor, duymuyor, bilmiyor, yanındakilerden bile haberi yok ama trende buluşunca "ayy bibiğiiimm çok öslediiiiimxdxd" yok artık ebesinin şantı. ben bu konuya taktım çünkü hayvan gibi senaryo boşluğu yaratmış, böyle güzel bir oyuna.

    - oyundaki scriptler bazı buglara yol açmış durumda. yani nedir bu? zombi ya da diğer yaratıklar sizi yemeye kalktıklarında ara sahnemsi bir yapı devreye giriyor oyunda. işte oyunda counterattack yapabileceğimiz sahneler bunlar. bazen silahla ateş ederken çok alakasız bir yerde ara sahnemsi yapı devreye giriyor ve yaratıkla boğuşmaya başlıyorsunuz. yada kapı açılma animasyonlarında zombi arkada kalıyor ve kapı açılmıyor. karşılıklı dan dun kapıyla cebelleşirken bir anda gene zombiyle boğuştuğunuz ara sahne devreye girebiliyor alakasız yere. bu da ekstradan yaralanmanıza yol açıyor. ya arkadaş bide her yerde de güreşme sahnesi girmez ki yani ha babam güreşiyoruz. zombiyle,lickerla,cerberusla paso güreşiyoruz. devamlı bir el ense hali yani şaka gibi. merdiven çıkarken falan yaratıklar dokunamıyor bize falan böyle şeyler işte. aslında öyle oyun kapattıracak bug ya da glitchler yok. ufak ufak script dokunuşları var, o kadar.

    - ha bir de mekan kaplamaları ya da yüz modellemeleri bazı zamanlar sırıtıyor. hadi karanlıkta gideri var bir şeylerin ama daha dikkatli baktığınızda ya da nişan alıp yaklaştığınızda grafik dokusunun çok keskin olmadığını fark ediyorsunuz. re7 oyununda çok daha iyiydi bence. neden? çünkü oyun fps idi de o yüzden. herşeye yakınen tanık oluyorduk. bu yüzden oyunun her yerinde modellemelerin dokusu ve çevre kaplamaları şiir gibi akıyordu. bu oyun tps olduğu için, çok fazla detaylarda boğulmayıp, daha oynanış üstüne yoğunlaşmışlar. çokta mantıklı yapmışlar.

    neyse genel olarak oyunun oha diyebileceğimiz bir eksisi yok.(senaryo ve oyun süresi hariç ki bunlarda benim fan olmam yüzünden böyle.) bir kaç küçük detay ve minnak buglar var. çoğu triple a oyununda bundan çok daha fazlası var, o yüzden önemli değiller ama senaryo karmaşasını kabul etmem ve affetmem söyleyeyim. o benim için yıkımdır. net.

    -genel olarak

    grafikler: 8/10
    sesler: 7/10
    kontroller: 8/10
    oynanış: 10/10
    atmosfer: 100002030402929293949/10
    senaryo: 4/10 (affetmem)

    ortalama: 86/100 ( küsüratlı vereyimde salladığım belli olmasın.

    ---
    spoiler ---


    (fucking battery - 25 Ocak 2019 17:33)

  • comment image

    öncelikle nerdeyse 25 senelik oyunun remake'ine 400-500 lira verecekseniz cinsel hayatınızda başarılar dilerim. daha geçen ay insanlar 250 lira'ya kutulu red dead redemption 2 aldılar. rdr2 tarihin en pahalı ve zorlu yapım sürecine sahip oyunlarından birisi... özünde 25 senelik olan şu oyuna fazlasını vermek için ise safkan embesil olmak lazım.

    bekleyin, tahminim kısa sürede cpy bunu da kırar, torrentten indirirsiniz... destek olmak istiyorsanız da steam'de 50 liraya düşünce alır, kütüphanenize eklersiniz. konsolcular da 25 sene beklemişler, birkaç ay daha bekleyiversinler, makul fiyata düşünce alırlar.

    keriz olmayın. olursanız arkanıza geçen çok olur.


    (forrestgump - 26 Ocak 2019 09:03)

  • comment image

    bazı yazar arkadaşlar oyun içi mekanikleri sadece "vur-kaç" olarak nitelendirmiş ve iyi örnek olma hali açısından half life ve quake oyunlarını örnek göstermiş.

    - ya babacım ne half layfı ne kueyk'i ne diyorsun sen? survival horror türünde bir oyunla, fps shooter oyunların mekaniklerini nasıl tek bir pota altında eritmeyi başarabildin? aranızda half life oyununu survival horror türünde gören amazon kabileleri mi var? alakasız iki türün mekaniklerini nasıl karşılaştırabiliyorsun? böyle bakarsan oyun dünyasına, fifa 19 ile quake'in oynanış mekanikleri de aynı değil... yani quake oyununda ara pas atamıyorum ben. gidip bu oyun saçma mı olmuş diyeyim? ya da ne bileyim, call of duty ile silent hill'in oynanış mekanikleri de tutarsız. sh çok yavaş kalıyor falan. ahahahah.

    - survival horror türünden ne beklersin? tabii ki korku ve hayatta kalma mücadelesi değil mi? 50 bin tane silahın, bolcana mermisini bulup, sağa sola uçup kaçmayı beklersen bu oyundan nasıl korkabilirsin? aynı şekilde outlast serisinde silah bile yok. uçup kaçma da yok. e o da saçma o zaman.

    - ha ama öyle bir re oyunu arıyorsan( call of duty ya da battlefield çakması) bu tarzda bir oyun var. adı resident evil 6. hemde tps... istersen depar at, istersen sağa sola uç, istersen combo yap, tekme tokat dal, tek tuşla sınırsız counter attack yap, sınırsız handgun bul falan. oyun hesapta survival horror ama cod zombi modu daha korkunç söyleyeyim.

    -


    (fucking battery - 30 Ocak 2019 01:43)

  • comment image

    yürü be codex bana yıllar sonra tekrar korsan oyun indirttin. aral şimdi alsın 400 liralık oyununu götüne soksun.


    (r e d n e c k - 2 Şubat 2019 03:37)

  • comment image

    rdr 2, zelda, last of us gibi oyunlar için üşenmeden 5-10 dakikalık sucks videosu çeken, beğendiği 1 tane oyun olmayan adam tarafından da beğenilmemiş olan oyun.

    ve bu en haklı inceleme olarak lanse ediliyor.*

    tamam herkes beğenecek diye bir olay yok, kötü tarafları da olabilir oyunun ama gelip şöyle adamlar üzerinden örnek vermeyin şu oyunu.


    (dodger - 2 Şubat 2019 11:12)

  • comment image

    oyunun ilk versiyonunu oynamayan yaşı küçük yazarların bok attığı oyun.

    bak güzel kardeşim, bu oyun çıktığında head shot vs yoktu yanlış hatırlamıyorsam o dönemde soldier of fortune’da ilk head shot olayı çıkmış ve olay olmuştu ki oyun resident evil gibi 3th person değildi. keza yürürken ateş etmemesi de ilk oyundaki özelliklerden.

    yanlış hatırlamıyorsam sadece magnum headshot yapıp tek seferde zombileri öldürüyordu.

    bu sebepten bok atmadan önce ilk oyunu oynayanlara sorsaydın da burda saçmalamasaydın. adı üstünde re-make. insanların eski oyunun o havasını tekrardan fakat daha güzel efektlerle yaşaması için yapılmış.


    (sokak cocugu - 2 Şubat 2019 11:35)

  • comment image

    oyunun tamamen her şeyini bitirmiş birisi olarak söylüyorum, harika bir oyundur. survival horror türünü tekrar resident evil 7 ile hatırlamaya başlayan capcom, resident evil 2'de gerçekten çıtayı çok ileri taşımış. zaten bu tür oyunların az olması, olanların da dar odalı first person - koridor simülasyonları olmasından ötürü bence tüm korku severlere ilaç niteliğinde bir oyun olmuş.

    ilk senaryoya hardcore'da claire ile başladım ve gerçekten her şey ucu ucuna yetiyormuş hissi vardı. zombiler bazen 15 headshot'ta bile ölmüyordu. oyun esnasında ne kadar yorsa da genel zorluk olarak böyle olması isabet olmuş. çünkü omuz kamerasında oynadığımız önceki resident evil'larda aim ve kontrolleriniz ne kadar iyiyse yok edip gidebiliyordunuz. bunda durum farklı. kafadan ziyade ayaklara vurarak yere düşürmek daha iyi bir fikir oluyor çoğu zaman. resident evil remake ve zero'dan itibaren gerçekten ölümcül zombilerin olduğu bir korku oyunu görmemiştim sanırım.

    hikaye küçük ama önemsiz farklılıklar olsa da, klasik versiyonla aynı. olay döngüsünde bazı şeylerin sırasının değişmesi biraz sürprizli olmuş.

    speedrun mertebesinde oyunu oynamaya başlarsanız oyun aslında biraz daha uzun olabilirmiş diyorsunuz. keza şu an 1 saat altına indirenler var rekoru.

    oyuna bok atanları dinlemeyin, eğer eski tip survival-horror türünü sevdiyseniz, bu oyunu da seveceksiniz. bu oyuna bok atanların çoğu zaten aksiyondan daha da uzaklaşmasından ötürü eleştirmekteler. bence capcom çok beklemeden resident evil 3 için de bir duyuru yapacaktır yakında.

    not: eğer eski fanlardansanız, kesinlikle deluxe alıp orijinal seslerle oynamalısınız. tüyleriniz de nasibini alsın *.


    (frank jaeger - 2 Şubat 2019 11:58)

Yorum Kaynak Link : resident evil 2 remake