• ""mimarlığın ilk kuralı işi almaktır!""
  • ""i believe in god, only i spell it nature.""
  • "mimar. oldurmeden once, masasina konan sineklere isim koyarmis: "hosgeldiniz, sayin gropius*, sevgili mies*!""




Facebook Yorumları
  • comment image

    herhangi bir mimarlik okuluna devam etmemis, universitede insaat muhendisligi dersleri almis, mimariyi louis sullivan yaninda calisarak ogrenmistir. ustasi sullivan haricinde, mimarisini etkileyen unsurlarin, beethoven, japon sanati, ciftci cocugu oldugundan doga ve son olarak da dokuz yasindayken hediye edilen (bkz: froebel gifts) oldugu soylenir.


    (zeyp - 22 Aralık 2008 01:24)

  • comment image

    kariyerinin aksine özel hayatı oldukça çalkantılı olan, 9 nisan 1959'da ölen mimar.
    insanlar için konut projeleri çizmek isteyen wright, le corbusier gibi herkes için aynı tipolojiyi (bkz: unite d habitation) uygun görmemiştir, çünkü her insanın ve ihtiyaçlarının farklı olduğunu düşünmüştür.


    (news from nowhere - 11 Nisan 2009 01:33)

  • comment image

    tasarımı eşsiz olan şelale evinin, herkesçe bilinen, dönemin yetersiz kaldığı yalıtım sorunlarından doğan sıkıntılarda çağrılıp bakılması istendiğinde hiç gelemem çok işim var, akıtan yerlerin altına kova koysunlar diyebilecek kadar orjinal bir insandır kendisi.


    (onrsvskn - 19 Ocak 2011 02:36)

  • comment image

    vizyon insanidir. sadece binayi degil, mekani, hayati ve ortami da tasarlayabilmistir. yapitlari sadece estetik olarak guzellik fikrinden ziyade boyut ve uyuma dayali bir guzelligi temsil eder. modernizmin kalesini de insa etmistir, fakat onu da el emegi goz nuru haline getirmeyi basarmistir.


    (tosbik - 7 Nisan 2004 02:58)

  • comment image

    1950'lerde karısıyla istanbul'a gelmiş mimar.

    sahaflar çarşısında muzaffer ozak efendi'nin dükkânında tanışmışlar. wright hat satın almak istediğini söylemiş. nitekim koca bir yığın hat arasından her zaman en güzellerini seçip ayırıyor, vasatları eliyormuş. muzaffer efendi kendisine sormuş, "en iyi hatları nasıl biliyorsun?" wright da şöyle demiş, "ben çizgi çiziyorum, dolayısıyla nasıl bakacağımı biliyorum."


    (dervish samurai - 10 Kasım 2014 19:01)

  • comment image

    ancak şelaleye bakan bir ev hayal edebilen edgar j. kaufmann'a şelalenin üstünde bir ev tasarlamak kendisinin vizyonu hakkında net bir fikir verir. ama bu yapıyı* hem de iç tasarımıyla birlikte, uzun yıllar geçtikten sonra bile hayranlık uyandıracak mükemmellikte kotarabilmek herhalde ancak mimari dehaya işaret eder. zamanın izlerine ve doğanın hırçınlığına rağmen, güzel güzeldir.


    (yagmurdan sonra - 30 Mayıs 2015 20:30)

Yorum Kaynak Link : frank lloyd wright