• "windows 7 home premium - 64 bit sürümü üzerinde hiç sıkıntısız çalışmaktadır.(bkz: johnmasonlabs)"
  • "bu oyuna kısa diyenler ya hardda oynamamışlar ya da hiç dayak yememişler."




Facebook Yorumları
  • comment image

    ps3 e çıkan demo 680 mb dir. demoyu oynamadan önce aşağıda yazılanlara dikkat ederseniz kalp krizi geçirme olasılığınız azalır:
    -aydınlık bir oda
    -güneşli bir gün
    -yanınızda bulundurulacak bir insan

    bunları yapmassanız demonun 10. saniyesinden sonrasını görememe ihtimaliniz vardır. demedi demeyin.

    not: tuvalet ve oyunu oynadığınız mekan uzaksa yanınızda ekstradan don bulundurmak kişisel hijyeniniz açısından sağlıklı olur.


    (lbl - 23 Ocak 2009 17:44)

  • comment image

    çıkış tarihi 10 şubat olarak belirlenmiş first person shooter.

    oyunun demosundan edindiğim ilk izlenimleri de aktarayım. bu oyun olmuş. baya da güzel olmuş. girişteki kısa demo bitip oyun başladığında bir kaç saniye oyunun başladığını idrak edemedim zira grafikler demodakinden çok da farklı değildi. vasatın biraz üstündeki bilgisayarımla aldığım performansa dayanarak da rahatça söyleyebilirim ki f.e.a.r. 2 kullanıcı dostu bir oyun olmuş. gerilim temaları kısacık demonun içine öyle güzel yedirilmiş ki ikinci kez oynarken aynı yerde bilerek ve görerek yine yerinden sıçratıyor adamı.

    ama rahatsız olduğum bir kaç şey de yok değil. oyunun fanları hatırlayacaktır ilk oyun çıkarken de sık sık gerek videolarla gerekse screenshotlarla bir mekanın öncesi ve sonrası tadında görüntülerinin reklamları yapılmıştı. çatışmalardan sonra etrafa saçılmış camlar, kurşun delikleriyle süslenmiş duvarlar vs... bu oyunda da var bunlar, tamam. ancak demo olduğundan mıdır bilmem; misal duvara özene bözene lazerle yazdığım ismim gözlerimin önünde yavaşça soldu gitti. ya da demonun hemen başlarında bekleme salonu gibi kapalı bir mekanda vuku bulan çatışmada kitaplıklardaki kitapların orta sıralarda bulunanları ateş ettikçe parçalanıp etrafa saçılırken, en alt ve en üst raflardaki kitaplar kurşun geçirmez tavırlarını korumaya devam ettiler. umarım oyunun tam sürümünde de aynı değildir bu durum.

    her şeye rağmen, project origin'in oyunseverleri tatmin edeceğine şüphe yok.

    "az daha bekle alma. yanağından makas almaya geliyorum." pimpled guy weekly


    (darkprophecy - 30 Ocak 2009 13:10)

  • comment image

    son dönemdeki gerilim temalı, çılgın grafikli oyun listesine hunharca geri dönmüş oyundur. işleyişi ve hikayesi sıkmayan bir yapıda olan, karakter ve ortam görüntüleriyle, bende çikolataya rastlamış antep fıstığı sevinci yaşatan bir yapımdır. başından sonuna kullandığınız silahlar ve araçlar standart derecede zevkli, yaşadığınız deneyim ise ileri seviyede harcadığınız zamana değer cinsten. zaten gereksiz uzun sürmediği için düzenli bir binada karanlıkta kalsanızda, yıkık dökük bir sokakta ışığa boğulsanız da eğlence eksik olmayacaktır. ilerlemiş görüntü teknolojisinin yeteneklerinin göze vurulması ilgi çekici tabii. monolith productionsa saygılarımı iletirim. warner bros. interactive entertainment sen de herşeye bir karışmasan olmaz diyerek paragrafı bitiririm.

    düşmanlarınızı çoğunu if you can lean, you are clean adlı bir slogana sahip replica soldiers oluşturmakta. kendileri saklanmayı iyi beceren, güç dengesi iyi ayarlanmış kopya askerleridir. armacham askerleri de pek farklı değil. az sayıdaki bozuk genetik yapılı yaratık da aşırı bir zorlama yaratmasa da bullet time yararı olmadan öldürülmemeli, çünkü gayet patır patır dolanıyorlar. replica assasinleri için ise laser rifle ya da automatic shotgun gayet uygun. ama genel anlamda hammerhead adlı attığı kurşunlar askerlerin üstünde parlayan silah en eğlencelilerinden.

    kaçış-kurtulma, telsiz-radyo iletişimi, normal üstü insan, klasiklerini içerse de farkında olmadan insanı devam ettiren bir yapıya sahip. her interval (bölüm) temel olarak farklı bir öğe içermekte. bunun dışında "güzel oyun yaptık, bırakalım kendisini satsın" gibi görgüsüzce bir cümle kurmayıp "multi-player () halini de kasalım güzel olsun, dolarlar eurolar bizim olsun" dedikleri ve wade elementary school da geçen sahneleriyle herhangi bir okul dahilinde sıkılmamamı sağladığı için teşekkür ederim. özellikle multi-player seçeneklerinden armored frontta powered armor deneyimini tekrar yaşamak güzeldi.

    farklı başlıklar altında inventory e giren intel isimli bilgi kaynaklarını okuyarak güzel ayrıntılar içeren hikayeyi takip edebilir, herşeyi başlatan anarcham technology corporation, replica soldiers, dahil olduğunuz project harbinger, ve tabii ki büyümüş serpilmiş alma wade hakkında bilgilere ulaşabilirsiniz.

    http://www.armacham.com/ sitenin kendisi de http://www.armacham.com/armacham.html

    --- spoiler ---
    ilk oyun ile arasından sağlanan zaman bütünlüğü güzel olmuş. bombanın düşme anı da bir o kadar marvellous. başta gündüz rüyası gibi duran alma kaynaklı olaylar ve görünmez replica assasinleri, powered armorla mahalle turu işleyişi nefes aldırmış ve doğru şekillerde kullanılmış. okulda sürekli aradığınız ve sonunda girdiğiniz ufak nurse's office de bana fazla kaçmış bir gizli ajan parodisi geldi. alma ne öyle hamile filan, becket a da senin çocuğunu taşıyorum gibi hareketlerde bulundu zaten. f e a r 3 coming soon der gibi.
    ---
    spoiler ---


    (spielersun - 18 Şubat 2009 12:50)

  • comment image

    fps açlığına derman olan bir oyundur. yorumları madde halinde yazıyorum klişeye ortak oluyorum :

    - öncelikle, grafikler müthiş olmuş. her ne kadar bir crysis olamasa da, crysis dışındaki bütün fpslerden iyi.
    - optimizasyon mükemmel. ayarların hepsi max olduğu halde ( 4xaa, 16xaf, 1680*1050) çatışmaların yoğun yaşandığı noktalarda dahi hiç bir kasma yok.
    - çatışmalarda zaman zaman düşman sayısı baya bir artıyor. fakat ölen her düşman mermilerini düşürdüğü için cephane sıkıntısına düşmüyoruz.
    - birkaç kez devasa bir robotu ve bizi taşıyan aracın silah kısmını kullanıyoruz. bu kısımlarda düşmanlar oluk oluk akıyor fakat silahlarımız da kuvvetli olduğundan nispeten kolay geçiyor.
    - default ayarlarda mause'un sağ tuşu atak olarak dövüşmeye ve bir kaç özel harekete (koşma+sağ tuş= kayma, ileri+zıplama+sağ tuş= uçan tekme, zıplama+sağ tuş= tekme) ; defans olarak ise alma'dan veya diğer yaratıklardan kurtulmaya yarıyor. tavsiyem oyun başında mause'un sağ tuşuna zoom u atamanız. çünkü zoom la daimi olarak iç içeyiz fakat kendisi default ayarlarda 'shift' tuşunda.
    - devamlı fonda gerici bir ses bulunuyor. ayrıca çatışmalar esnasında olaya dahil olan müzik gaza getirici etkiye sahip.
    - korkutmayı çok iyi başarıyor. gerek oyun içi animasyonlarla, gerek alma ve bilumum faktorlerle yapması gereken asıl işi hakkıyla yapıyor. (school bölümü, bu noktada fazlasıyla şukela ) .
    - oyun süresi çok uzun değil. normal seviyede bitirdiğimi hesaba katıp söylüyorum bunu.

    son madde : alın oynayın, kaçırmayın..

    --- spoiler ---

    ---
    spoiler ---

    oyun; yedi bölüm (interval) den oluşuyor.

    --- spoiler ---

    ---
    spoiler ---


    (karapage - 18 Şubat 2009 19:46)

  • comment image

    güzel oyun, işini çok iyi yapıyor (ki bu iş, oyuncuyu koltuğuna korkudan mıhlamak). grafikler, sesler, yapay zeka falan hepsi gayet hoş olmuş. tek kötü yanı sonu herhalde; öyle bir yerde o kadar basit bir şekilde bitiyor ki... maceradan maceraya "şimdi nereye çufçufluyoruz" edasında zıplarkene 15 dk içinde herşeyi (kısmen) toparlayıp paketliyor. siz de hevesiniz kursağınızda, elleriniz klavyenin üstünde, bayram günü hasta olduğu için şeker toplamaya gidemeyen çocuk hissiyatı ile kalakalıyorsunuz.

    3.sünü yaparlar diye umuyorum.

    (bkz: alma wade'in ahını çıkar aheste aheste )


    (the angevil - 22 Şubat 2009 23:44)

  • comment image

    ilk oyundan kat be kat daha güzeldir, her yönüyle. office shooter özelliğini farklı bölümleri ile kapatmaya çalışmıştır lakin sonlara doğru iyice doom 3 havası vermekten kurtulamamıştır. övülecek bir ton yanı var ama ışıklandırma konusunda resmen aşmışlar. ustalıkla, kalitesiz dokuları ışık oyunlarıyla kapatmışlar.

    oyunun en büyük eksiklikleri; kısa olması, yapay zekası ve bölümlerinin korku-aksiyon şeklinde ayrılmasıdır. belli bi süre korkutur, belli bi süre aksiyonun dibine vurdurur ancak düşmanlar süzme salaktır. o yüzden mutlaka en zor zorluk seviyesinde bitirilmelidir. ayrıca awards açmak için kasarak oynarsanız daha çok zevk alırsınız.

    --- spoiler ---

    okul ve robotun içine binilen bölümleri kesinlikle sanat eseriydi. okulun önüne ilk geldiğinizde gökyüzünde yükselen dumana bakın, garip bişeyler hissedeceksiniz.

    ---
    spoiler ---

    ps: oyunu warner bros değil monolith yaptı. warner bros dağıtımcı.


    (death martian - 23 Mart 2009 02:57)

  • comment image

    orijinal oyun f.e.a.r.'i ciddi anlamda kopyalayarak ufak grafik degisiklikleri disinda pek bir yenilik getirmeden konu olarak devam ettiren fps.

    simdi biraz gunah cikartayim. ben 2005 sonunda 2500$ gibi bir paraya topladigim sistemimde f.e.a.r.'i 1600x1200 cozunurlukte full ayarlarda oynayamadigim icin feci ayar olmustum. o sinirle bol bol bok attim oyuna f.e.a.r. basliginda gorulebilecegi gibi. simdi gercekleri konusalim: oyun beni gercekten adindan bekledigim kadar korkutmasa da ciddi anlamda irkiltmeyi basarmisti. slo-mo'ya dayali aksiyon gercekten eglenceliydi, oyunun gectigi mekanlar falan da oldukca basariliydi. sonrasinda upgrade ettigim sistemde tekrar oynadim bile o kadar bok attiktan sonra utanmadan. konu beni ciddi sekilde sardigi icin, monolith tarafindan gelistirilmedigini bilmeme ragmen cikan iki expansion'i da** oynadim, o eglenceli aksiyonu devam ettirmek icin. hatta expansionlar korkutma - rahatsiz etme anlaminda orijinal oyundan bile basariliydilar.

    ikinci oyunun monolith tarafindan gelistirilmeye baslandigini duydugumda oldukca heyecanlanmistim cunku expansionlar orijinal hikayeyi resmen sikip atmisti ve serinin tekrardan rayina oturtulmasi gerekiyordu. f.e.a.r. 2 bunu cok super olmasa da iyi kotu becermeyi basariyor.

    ilk oyundaki karakterimizi oynamamak, yeni bir karakterle paralel bir hikayeyi takip etmek ve olaylarin ici yuzunun, armacham'da donen dolaplarin ortaya cikmasini saglayan, projeler hakkinda derinlemesine aciklama sunan konu akisi serinin devami icin oldukca guzel temeller sagliyor. hem de ilk karakterin oynanadigi devam oyunlari gibi gelisimler hala olasi f.e.a.r. konulari olarak rezervde kaliyor boylelikle.

    --- spoiler ---
    aslinda konu biraz skindirik olmamis degil. ilk oyunda alma genelde zihinsel bir varlik olarak ortaya konulsa da bu sefer bol bol fiziksel iletisime girilen kanli canli bir karakter. sikiyoruz kendisini o derece. yine arada alma kucuk kiz yada buyumus ucube olarak goruluyor. ama eninde sonunda kendisini siktigimiz gerceginden fark edilebilecegi gibi arada bir de "alma'cigim tas olmussun haber vermiyorsun?" durumu mevcut. sonuc olarak da az bir carpitmayla aslinda alma'nin kendine yapilanlarin intikamini mintikamini siktir et, yasi gelip de kizistigi icin, cok afedersiniz yarrak yiyesi geldigi icin ortaligin amina koymakta oldugu gibi bir kaniya ulasilabilir oyun sonunda.
    ---
    spoiler ---

    ama bakma sen benim tasak gectigime, ilk oyundan konuya asina olanlari oldukca tatmin edecek bir anlatim mevcut oyunda. tek sorun ilk oyunda karaktere ozgu oldugu iddia edilen super reflexlerin bu oyunda oynamakta oldugumuz karakterimize de tibbi deneyler vasitasiyla kazandiriliyor olmasi. ilk oyundaki karakterin karizmasini biraz ciziyor bu atraksiyon ama serinin trade mark'i oldugu icin mecburen oynanisa katmak zorundalardi bu etmeni, bu sekilde halletmisler onu da. bunun disinda oyun neredeyse f.e.a.r.'in bir kopyasi. gercek gelistiriciden cikmis bir expansion bile denebilir bence. mekan olarak cakma expansionlardan oldukca etkilenmis oyun, hastane ve yeralti levellari (metro) extraction point ve perseus mandate'de kanitlandigi uzere iyi islenirse 3.5 attirma potansiyeli yuksek mekanlar ve burada da expansionlardan alinan dersler basariyla kullanilmis. patlamadan sonra yikilmis sehir sokaklarinda dolasmak ise cok cok guzel. o aftermath havasi cok iyi verilmis, buna paranormal atraksiyonlar da eklenince acik alan levellari da cok cok basarili bir hale gelmis.

    bu sefer oynanis ilk oyundaki kadar slo-mo'ya dayali degil, cunku catismalar o kadar zorlu degil. slo-mo kullanmak elbette olaya eglence katiyor ama ilk oyun kadar bagimlisi degiliz bu sefer slow-mo'nun. yine f.e.a.r.'dan gelen aksiyon dizilisi burda da mevcut. belirli bir sure atc veya replicalarla kapisilan bir aksiyon donemi ardindan dar ve karanlik mekanlarda sagdan soldan ne cikacak lan diye tirsarak dogru durust hic birsey gormeden ilerledigimiz, fazla da aksiyona bulasmadan, doga ustu atraksiyonlara sahit olarak alma'yi falan ucundan gordugumuz bir gerilim-korku donemi ardindan tekrar baslayan aksiyon donemi seklinde ilerliyor oyun. slo-mo efekti ilk oyundakine gore biraz basarisiz kalmis. hani goruntunun carpilmasi efektini biraz hafifletmisler ve bu hafifletme oyunun da olumune karanlik oldugu, zaten pek bi sikim gorunmedigi gercegiyle birlesince neredeyse bir degisiklik olmuyor, insan pek anlamiyor slo-mo'ya gectigini. slo-mo'da bir ek ozellik olarak battle view efekti yapilmis, dusmanlar fosforlu gibi parlamaya basliyor efekti kullaninca. ilk oyunda replica soldier'lar daha bir guzel oluyorlardi, olum animasyonlari sadelestirilmis, ben eskilerini tercih ederdim acikca soyleyeyim. dusmanlarda bir degisme yok, ilk oyundan aynen port edilmisler, kiyafetleri armorlari falan degismis sadece. kullanilan silahlarin cogunlugu da ilk oyundan tanidigimiz silahlar. railgun kilikli sniper gitmis konvansiyonel sniper gelmis, extraction point'te gordugumuz lazer carbine'nin bir versiyonu eklenmis, roket atar modifiye edilerek gercek bir roket atar'a donusturulmus, alev makinasi da eklenmis ama yine elimiz ayagimiz assault rifle (buna combat sight takmislar iyi olmus), smg, shotgun (iki cesidi var, combat ve otomatik) ve hammerhead (ilk oyundaki adini bir turlu hatirlayamadim ama hani su askerleri duvara civilemeye yarayan silah). yapay zeka f.e.a.r.'da oldugu gibi yine oldukca iyi, adamlar guzel hareket ediyorlar, siperleniyorlar, sagdan soladan degisik yollar kullanarak uzerimize geliyorlar ama slo-mo'nun karsinda elbetteki duramiyorlar.

    grafik konusuna gelirsek, acik soyleyeyim grafik konusunda benden once yazilanlari okuyup okuyup sasiyorum. ya ben yanlis oyunu oynadim yada diger arkadaslar oyunun feci karanligi yuzunden birsey goremedikleri icin grafikleri ovduler. oyunun gelistirme asamasinda yayimlanan ilk oyun ici trailerlarini gorunce yasadigim hayal kirikligi oyunda da ayni grafikleri gorunce katlanarak artti. oyun bundan tam 4 sene once orijinal f.e.a.r.'da kullanilan jupiter ex motorunu kullaniyor hala. evet modifiye etmisler tabi ki ama grafiklerin eski oldugu ilk bakista anlasiliyor ve oyunun bu kadar karanlik olmasinin nedeni korku duygusunu tetiklemek degil grafik motorunun kusurlarini ortmek arkadaslar. hic de oyle asmis grafikler yok oyunda. ayrica ilk defa bir oyun beni 16:10'a zorladi, 22 inclik 4:3 crt'mde alttan ustten 3 parmaklik boslukla oynadim oyunu, bu yuzden gorus alani bana cok basik geldi, alt ve ustteki karanlik bosluklar oyunun karanligini daha da belirgin hale getirdi ve bazi yerlerde resmen icim sikildi be onumu gormeye calismaktan. tamam el feneri devamli acik ama o da sikimizin ucunu aydinlatmaktan aciz, hele bir de paranormal aktivite sirasinda kapaniyor tam oluyor memleket. oyunun en yumusak karni grafikler. tabi her zaman karsilastigimiz gibi eski motor hizli yuklenen levellar ve dusuk sistem gereksinimleri demek.

    oyunu normal seviyede hic olmeden bitirdim, ciddi sekilde bir kolaylik soz konusu. belirli achievementlar koymuslar, butun intel itemlari bulmak gibi, simdi tekrardan hard'da oynuyorum arada bulamadigim inteli toplayip oyun konusunda eksik kalmamak ugruna, yine bile hic zorlanmiyorum, zorluk seviyesinin biraz arttirilmasi, dusmanlarin biraz daha zor olur hale gelmesi iyi olabilirmis aslinda. hem oynanis suresini de uzatirdi boylesi, su anda f.e.a.r. 2 sadece 6-7 saat kadar bir oynanis sunuyor.

    asil ovgumse 3 dvd - 11 gb olarak gelen oyundaki detay seviyesi. adamlar eski motordan gelen dusuk sistem gereksinimleri sayesinde kazandiklari avantajla detaya abanmislar da abanmislar. bu da ortamlari cok daha gercekci hale getirmis: cesit cesit mobilyalar, her bir farkli reklam afisleri, sagda solda asilmis panolar, yerlere sacilmis evraklarin bile neredeyse her biri kendine ozgu diyeyim siz anlayin. ciddi anlamda ugrasilmis bunun icin. bu nedenle 11 gb olmus oyun, iyi de olmus.

    sonuc olarak f.e.a.r. seven herkesin yine cok severek oynayacaklari, hikayeyi toparlayan, ama gerilim acisindan bakildiginda ne yazik ki genel ortalamasi ilk oyunun altinda kalan bir oyun f.e.a.r. 2. yine de ben oldukca severek oynadim, kesmedi, yazdigim gibi hard'da bir daha oynuyorum. her fps severe tavsiye ederim.

    --- spoiler ---
    becket'ta da ne yarak varmis aga, siktigi gibi sisiriyor alma'yi.
    ---
    spoiler ---

    ha bi de bi half life 2 episode iii vardi nooldu ona?

    monolith olm bak sizden de blood 3 bekliyoz, soyleye soyleye dilimizde tuy bitti lan!


    (jupiterianvibe - 15 Ekim 2009 00:27)

  • comment image

    yükledim, oynadım, bitirdim. peki ne anladım? bir bok anlamadım. bana bir ekip vermişler. güya bana yardımcı olsun, replikalarla savaşımda bana omuz versin diye. fakat hiçbiri beş para etmez. yerin altına giren ben, savaşan ben, göğüs göğüse çarpışıp kestaneyi çizdiren gene ben. her haltı kendim yedim. dünyayı alma dangalağından kendim kurtardım. gerçi tam kurtamadım ama bahsetmek istemiyorum. spoiler'a girer. benim asıl bahsetmek istediğim ekibimin ne kadar tırt olduğuydu, ondan da bahsettim. teşekkür ediyorum.


    (batu - 17 Temmuz 2011 14:45)

Yorum Kaynak Link : f.e.a.r. 2 project origin