• "psn ocak indirimi ile 16,39 tl'ye alınabilecek oyundur. bilginize."




Facebook Yorumları
  • comment image

    ps3 demosu us psn e düşmüş. muhtemelen bu akşam avrupa psn lere de gelir.

    indirip oynadım ama maalesef pek hoşnut kalmadım demodan. zaten önceden yayınlanan videolarından dolayı bir negatif önyargı ile başladım oynamaya ve oyun bu önyargıyı yoketmeyi başaramadı. korktuğumuz başımıza gelmiş durumda ve ilk 2 oyunda yaratılmış o harika dead space konseptinden baya bi uzaklaşılmış. bi kere ortam eskisi kadar karanlık değil. en karanlık olarak yapılmış bölgelerinde bile her taraf rahatlıkla görülebiliyor. grafik motoru aynı mı bilmiyorum ama genel grafik ve texture kalitesi de dead space 2' den belirgin bir şekilde daha geride geldi bana. ışıklandırma, gölgelendirme falan herşey daha zayıf. aksiyon sahneleri ve qte' ler sanki daha fazla olacak bu sefer. ayrıca böyle bir oyunda ne gerek vardı bilmiyorum ama weapon crafting falan da eklemişler. bu tip, özellikle crafting e dayanan yenilikleri normalde desteklerim ama bu oyuna bu olayın eklenmesi yanlış karar bence. oyun atmosferinden koparıcı bir etken olacaktır bu işlerle uğraşmak.

    genel olarak ilk 2 oyunu ilk oynadığımda veya demosunu oynadığımda yaşadığım heyecanın yarısını yaşatamadı ds3 demosu bana. tabi ki ismi gereği çıkınca alıp oynanmayı hakediyor ama oyunun full sürümünde çok çok farklı güzellikler olmazsa eğer serinin kalitesinde büyük bir geri adım atılmış gibi duruyor.


    (ritu vs asas - 23 Ocak 2013 12:59)

  • comment image

    evet, olması gerektiği gibi olan, ve uzun süredir piyasadaki boşluğu dolduran oyunlardan. her sene bu tatta oyun çıkmıyor malesef.

    bi kaç bişey yazayım da oynayacaklara tavsiye olarak:

    tüm yan questleri yapın, bütün textleri okuyun, bütün ses kayıtlarını dinleyin, bulabildiğiniz bütün artifactları toplayın.
    -bu yan questlerle ilgili olarak; 163. birliğin hikayesi süper, söylersem spoiler olur
    -oyun sonuna doğru yaptığım yan questte alien dilini öğrendim sanırım, çünkü kapıları bilmemneleri açarken kullanılan ses kombinasyonunu oyun kendi veriyordu bana yapmam için. yan questten önce böyle bir şey yoktu.
    -textler oyunun hikayesine büyük katkı sağlıyor, okumadan geçmeyin, ingilizceleri o kadar zor değil(ben ingilizce uğraşamam diyen için söylüyorum).
    -artifactlarda da okunacak şeyler var ve çok güzel şeyler çıkıyor.
    -craft sistemini ilk başta beğenmemiştim ama sonradan oha denebilecek bi seviyede olduğunu gördüm, sıfırdan silah imalatı, ya da parçalarını sağdan soğdan bulup silah imalatı var, yani adamlar tps ile frp'den öğeleri birleştirmeye çalışmış oyunda, başarılı olarak görüyorum.
    -eskiden suit armorlarında bile değişiklik yapınca suit kiosk'a girer demirleri ekletirdik üstümüze, şimdi o olmuyor hatta suitlerde bi değişim olmuyor eskisi gibi armor aldıkça, bu olayı sevmedim.

    1. oyundan beri oynuyorum deyip yiğitliğe laf gelmesin diye hard mod ile başladım ben ve bi kaç yer haricinde, sürekli load yaptığım yer hatırlamıyorum, onu da 4-5 defada geçmişimdir. zaten oyunun yarısına kadar fln stasis kullanmadan geldim. oyun tahmini 16-17 saat sürüyor, bütün questleriyle ama yan questleri yapmasam rahat bi 5-6 saat düşebilirdi.

    hard modda oynamam rağmen zor gelmedi, ama bazen ananı sikiyim şeklinde tepkiler verdiğim de oldu, evet canavarlar kısıtlı, bosslar kısmen zor kısmen değil fakat gerilimi de veriyor atmosferiyle müziğiyle olsun, gayet iyi. hatta müziklerin kullanımı diğer bir çok oyuna örnek olarak gösterilmeli diyorum ben o derece.

    oyun içinde bir yerde üstünde co-op yazan kapı gördüm, bi'şeyler yapmışlar adamlar demek ki.

    bitirince new game+ altında bir sürü mod açılıyor gene ve 1 suitte hediye geliyor, girmedim daha ama garanti bi el daha oynarım ben bunu.

    sonda akan creditslerde gördüm ki, projede 2 türk de var, üstelik bunlar yönetim de sanırsam, ömer barıştıran ve tolga kart, zaten aşağılara doğru teşekkürlerde de bunlardan biri vanessa'cığına bi tanem diye teşekkür ediyor.

    oynayın oynatın efendim bu oyunu. gayet gideri var oyunun.


    (saiko - 10 Şubat 2013 16:23)

  • comment image

    silah geliştirme olayı baya karışık gibi. crafting açılınca birşeyler yapmaya çalıştım ama galiba plasma cutterın ağzına sıçtım. dikey ateş etmiyor alet. boşluk tuşuna basınca değişmesi lazımdı.

    edit: şimdi de komple plasma cutter silindi bakalım sonu nereye varacak.


    (kollaps - 14 Şubat 2013 01:30)

  • comment image

    dead space 2'nin mass effectlisi. ilk kısımlar sıkıcı olsa da, ilerledikçe oyun açılıyor. sonlarına doğru ise yaratık saldırıları sarmamaya başlıyor insanı, hepsinin tekniğini çözüldüğü için. oyun içi bulmacalar ise oldukça basit.

    senaryosunda bazı saçmalıklar mevcut olsa da duygu iyi verilmiş.

    --- spoiler ---

    görevdeki diğer elemanlardan uzaklaştırma çok zorlama olmuş, grupça bir yere gidiyoruz yaratık geliyor bir şeyler yıkılıyor hep tek takılıyoruz.

    görevlerin çoğunu tek yapıyorsunuz bu herifler oyunun yarısına kadar çene yapıp güzel korunan bir mekanlarda boş boş bekliyorlar.

    göreve dahil olma şu şekilde: oç kaptan norton geliyor, ellie'yi (isacın ex kız arkadaşı) kurtarmaya yardım etme karşılığında kendilerine katılmamızı istiyor.sırf hatun için katılıyoruz, ilk kez grup bir araya geldiğinde bizim ex geliyor, kaptan norton'u öpüyor. (bkz: hatunların efendi adam yerine piç tercihi)

    ellie'nin öldüğünü sandığımız zaman ben bile sinir yaptım, aşağı doğru iple iniş sahneleri çok iyiydi.

    ---
    spoiler ---


    (cthrag - 24 Şubat 2013 14:44)

  • comment image

    geçmiş dead space oyunlarının aksine hayatta kalma mücadelesinden çok savaş ve aksiyon odaklı hale gelmiş oyundur. isaac bu oyunla mühendisten komando'ya geçiş yapar. necromorph'ların yanında insanlarla da savaşmaya başlar.

    daha geniş kitlelere ulaşmak isteyen paragöz ea oyuna gears of war mekaniklerini de adapte edip oyunun ruhunu bir miktar bozdu. sınırlı enerjilerini daha iyi bir oyun yapmaya değil de daha çok para kazanmak için oyuna co-op kurgular eklemeye harcadılar.

    diğer taraftan senaryoyu da arap saçına döndürdüler. halbuki oyunun güzel yanı isaac gibi sıradan bir mühendisin elindeki mühendis araçlarıyla hayatta kalma mücadelesi gibi güçlü bir dinamik üzerine kurulu olmasıydı. event horizon + alien baharatı çok başarılı formüldü. yapmaları gereken marker'ların nereden geldiğini anlatmaya çalışmak yerine, o gizemi orada tutup, o konuyu insanların hayal gücüne bırakmaktı. olayı büyütüp tüm galaksiyi yok edecek kurgulara girmeye gerek yoktu. alien serisi gibi sınırlı ortamlar ve hayatta kalma mücadeleleri üzerine kurulu güçlü ve zekice hikayeler anlatabilirlerdi.

    bu arada işin trajikomik yanı; oyunu daha da mass yapmak için kasan ea'in tüm çabalarına rağmen oyun ds2'den daha kötü bir satış performansı gösterdi. seriyi sulandırdığı ve fan kitlesini küstürdükleriyle kaldılar. oyunun devamı ise rafa kalktı. ee ea her sene boşuna en kötü şirket seçilmiyor.


    (aptal - 24 Nisan 2013 01:18)

  • comment image

    silah modifikasyon sistemini (bkz: bench) çözmek için isaac clarke gibi uzay mühendisi olmak gerekiyor sanırım...
    daha karışık bir bench yapılamazdı... bu sebeple ea ve visceral games'i, kimsenin beceremeyeceği bu kadar karışık bir bench'i yapabildikleri için ayrı ayrı kutluyorum(!)

    silaha bir şeyler söküyorum, takıyorum, bir şeyler yapıyorum ama ne yaptığımı bilmiyorum... hadi hayırlısı bakim...


    (appdata - 24 Kasım 2013 09:55)

  • comment image

    acayip sinir bozucu bir glitch'i olan oyun. 2. oyunu bitirp save dosyasını saklayanlara ödül olarak oyunun ilk bench'inde plasma silahı için "planet cutter" namlulu silah veriliyor*. ama gel gör ki eğer silahın alt core'unu kurcalarsan rotator cuff denen o namlunun dönmesini sağlayan mekanizma kayboluyor, bir daha da planet cutter ile rotator cuff'ı aynı anda kullanılamıyor. nette baktım ea forumlarına felan, minik patch match çıkmamış bunun için.

    ulan dalyarak! ilk oyundan beri nostalji plasma silahı ana göz bebeğimdir, estetiktir. kaskatı yatay kaldı lan şimdi beli tutulmuş gibi. ok fırlatan köpekler duvara yapışınca ya da yerde sürünenlere karşı felan hemen dikeye çevirip kullanırdım it. şu an valla korku mekanikleri ve gereksiz sayıdaki yaratıklardan* çok daha fazla takıldım buna, sinirlerim bozuldu; gta'yı fps oynamak zorunda bırakılmışım gibi hissediyorum, yapacağınız beta testlerini sikeyim ea..

    ehem; çözümü, silah daha sıçmamışken, blueprint'ini almak. silahın parçalarının göründüğü ekrandayken t'ye basılarak alınıyor sanırım, alt kısımda yazıyor. sonra blueprint listesinden seçilip bench'te yaptırılabilir.

    hayır şu salak oto-save sistemi de izin vermiyor bi de. istediğim ana geri dönemiyorum. sadece bir önceki checkpoint'e dönebilirim envanterimin ve silahlarımın o anki haline de erişecek şekkilde. onun dışında chapter seçme var, ama güncel envanter ile geri götürüyor sizi. belki spesifik bi ana dönüp ordan itibaren kaynak yönetimime daha dikkat etmek istiyorum lan. co-op sensin javelin mızrakları da sana girsin ea.

    ----bitirdikten sonra gelen genel bakış---

    bazı noktalarda gelen yaratık miktarını gereksiz buldum. mesela yan görev 163. birlik'in sonunda gelen yaratıklar gerçekten bi bitmedi ulan! 15 dakika boyunca arenada saldırılmışım gibi hissettim, bütün mermilerim ve medpack'lerim bitti, rig'im kırmızıydı, isaac hiç olmadığı kadar yamuk duruyodu sonunda bittiğinde. bu kadar çok yaratık gelmesi korku ögesini azaltıyor tabi, bi yerden sonra "gel ulan sen de gel eksik kalma orospu çocuğu" moduna bağlıyosunuz.

    olmasaymış daha iyi olacak küçük şeyleri var, mesela grubun geri kalanıyla ayrılma bahanelerinin üzerinde durulmamış. yaratıklar isaac'in dibine gelince 3. kişi görüşü patlıyor, nişan almaya alışınca ekranın yarısını isaac kaplıyor, nereye sıktığımı da zor görüyorum. bi kapıdan girip geri çıkınca respawn olan kaynaklar bayağı saçma hani. uğraşırsanız sonsuza kadar ordan kaynak çıkarabilirsiniz... insan düşmanlar biraz saçma hareket ediyor, lan arkanda 6 metrelik uzaylı var ölüceksin, onu bırakıp 50 metre yukardaki bana sıkmalarına çok içerledim. save sistemi, büyük bir sıkıntı, save and quit dedikten sonra taa ebesinden tekrar başlatması ve önceki oyunlardaki gibi istediğin bir save noktasından o anki envanterinle felan başlayamamak.

    bayağı uzun ve heyecanlı bi oynanışı var onu söyleyebilirim. mekan değişiklikleri güzel olmuş. şehir, uzay boşluğu, karlı açık hava, devasa uzaylı yaratığın içi, uzaylı şehri falan derken sürüklüyor. dağ tırmanışı ve dağdan aşağı halatlarla inmek gibi aksiyonlar bile yapıyoruz ulan. sonradan sıfır yerçekimi olmayan alanlarda kısa uçuşlar yapıyoruz.

    yeni bench'e bayıldım. silahı parça parça oluşturup dğiştirebilme ve farklı ek devreler takabilmek güzel. crafting de hoş, medpack yapmak için sadece somatik jel, mermi yapmak için sadece hurda metal kullanılabiliyor vs, kendi içinde mantıklı. silahların cephanelerinin aynı tür olması belki çok mantıklı olmamış ama çok fonksiyonel olmuş be. ds 2'de 4 silah yerimiz vardı ve hepsi için farklı cephane türlerine envanterde farklı yerler harcamak bayağı sıkıntı oluyordu.

    marker'ların hikayesi toparlanmış, iyi olmuş.

    hani dead space mekaniklerinden aksiyon oyunu çıkarılırsa nasıl olur, böyle olur. ama pek bir horror-survival sayılmaz. ilk oyundaki rejenere olan arkadaştan kaçmak, 2. oyunun başındaki deli ceketiyle elimiz kolumuz bağlıyken üstümüze beyaz yarasamsı nekromofun çıkması gibi tırstıran şeyler pek yaşatmıyor.


    (mrbrownlow - 22 Şubat 2014 00:33)

  • comment image

    şimdi uzaydasın, yaratıkları öldür temalı korku oyunu sanırım. hep böyle mi olacak acaba bilmiyorum ama daha oyunun %20si bitti. yaratıklar her geçen gün daha da güçleniyor bense iki tane kıçı kırık silahla yoluma devam ediyorum. bench'te bir kaç şey yaptım, ne yaptığımı anlamadan yeni bir silahım oldu ama onun da reload süresinde tuvalete gider gelirim heralde.

    şu an zannediyorum ki, bölüm boss'u gibi bir yerdeyim. rejenere olabilen bir yaratıkla, az mermi, 2 sillah ve sürekli doğan yaratıklarla bir odada tıkandım. "tram" denilen nane gelene kadar savaşacağım diye tahmin ediyorum. bu statis yükleme şeysini de göremedim zaten odada.


    (time to know - 15 Temmuz 2014 01:17)

  • comment image

    gün itibariyle bitirdiğim efsane. serinin her oyunu ayrı bir tat verdi bence. her biri ayrı bir tür gibiydi. ilki yanlızlık, çaresizlik, hayata kalma, ikincisi psikolojik delilik derken üçüncüsü ortamları iyi tanırım alayına gider yaparım tadında olmuş. hikaye on numara iken genel kanıya katıldığım yer yaratık sayısının fazla olması ve cephanen varsa sıkılarak onları onları öldürmek oldu. dördüncüsü gelirse düşünmeden alırım. geçen hafta başladığım the last of us yeni bir horror survival etkisi uyandıracak gibi. oynamadıysanız seriye baştan başlayın oynayın oynatın.


    (they are coming - 30 Kasım 2014 22:02)

Yorum Kaynak Link : dead space 3