Çıkış Tarihi     : 16 Mart 2010 Salı, Yapım Yılı : 2010
Türü                : Aksiyon,Macera,Fantazi
Ülke                : Kanada,ABD
Yapımcı          :  Bioware
Senarist          : Sheryl Chee (IMDB),David Gaider (IMDB)
Oyuncular      : Greg Ellis (IMDB), Adam Leadbeater (IMDB), Simon Chadwick (IMDB), Steve Blum (IMDB)(ekşi), Natalia Cigliuti (IMDB), Jamie Glover (IMDB)(ekşi), Dee Dee Rescher (IMDB)(ekşi), Robin Sachs (IMDB)(ekşi), Grey DeLisle (IMDB), Matthew Ashforde (IMDB), Ashley Jill Barlow (IMDB), Mark Bazeley (IMDB), Shannon Blanchet (IMDB), Susan Boyd (IMDB), Wendy Braun (IMDB), Lora Brovold (IMDB), Cam Clarke (IMDB), Dave Clarke (IMDB), Belinda Cornish (IMDB), Pat Fraley (IMDB), Jesse Gervais (IMDB)

Dragon Age: Origins - Awakening (~ Dragon Age: Poczatek - Przebudzenie) ' Oyununun Konusu :
Dr. Malcolm Sayer, insan ilişkileri çok zayıf olan ve hayatı boyunca labaratuvarlarda bilimsel araştırmalar yapan bir doktordur. Personel yetersizliği yaşayan bir hastane, başka başvuru olmadığı için Sayer'ı işe almak zorunda kalır. Dr. Sayer, tamamı çok uzun yıllardır bilincini kaybetmiş ve hareketsiz görünen hastaları tedavi etmek ister. Bir konferansta başka bir hastalık için geliştirilen L-Dopa adlı ilacın kendi hastalarına da derman olabileceğini düşünen Sayer, şansını denemek ister. İlacı Leonard Lowe üzerinde denemek için izin alan doktor, ilk başta başarılı olur ancak zamanla ilacın yan etkileri ortaya çıkmaya başlar.


  • "siz siz olun benim yaptığım gibi blood mage + arcane warrior + battle mage kombinasyonuyla bir karakter yaratmayın. nightmare seviyesinde taşak geçerek bitirebiliyorsunuz."




Facebook Yorumları
  • comment image

    yeni başladığım expansion pack. ilk izlenimlerimi paylaşayım. grey warden commander olarak nwn 2'deki gibi bir kale yönetiyoruz. oyunun daha başında seçim yapmanızı gerektiren bir sürü görev var ve bir anda o kadar çok görevle yüklendim ki commander olmak ne zormuş lan dedim. en basitinden;

    --- spoiler ---
    arl howe'un oğlu bizi öldürmeye çalışırken yakalanmış. istersek asabiliyoruz, istersek serbest bırakabiliyoruz, istersek de grey warden yapabiliyoruz elemanı. önce arl howe'a olan nefretimden dolayı asmak istedim ama adamın asılışı gösterilmiyor ben de kıllandım bu ipne daha sonra çıkmasın diye. sonra keep your friends close but your enemies closer sözü aklıma geldi grey warden yaptım adamı ve kattım partiye. gerçi ben zaten rogue olduğum için kendisiyle kısa zamanda yollarımız ayrılacak.

    ---
    spoiler ---


    (laxative strike - 21 Mart 2010 14:35)

  • comment image

    oyunun dortte ucu neverwinter nights 2'den calinti olmakla beraber(sadece keep muhabbeti degil, keepteki sava$, bi' oraya bi' $uraya gitmek, konu$an darkspawn vs ultramegaskilled undeadler vs) oynadigim en kotu expansion packlerden bir tanesiydi(ve pahali).

    oncelikle dlc'lerden aldiginiz itemlari bu oyuna ta$iyamiyorsunuz, oyunun yarisi kolye ve bot olmadan oynadim bir mage olarak. o dlclere para veren insanlar cok aglami$tir.

    oyundan biraz bahsetmek gerekirse, spoiler spoiler spoiler.

    --- spoiler ---

    ---
    spoiler ---

    --- spoiler ---

    warriorlar bok gibi oldugu icin sacma sapan skiller ve bufflar gelmi$. 1.5 2k arasi crit vuruyorlar $aka gibi(2h). justice vigilance ile(1h silah) 500 ortalamayla vuruyor. ayrica spirit warrior ve guardian specializationlari cok dengesiz. party dmg almiyor resmen. cok overpowered olmu$ tank warrior.

    oyun nightmare'de 9 10 saatte biter ugra$madan. hatta 3. oynamada falan daha da kisaltirsiniz.

    blackmarsh'taki dragon ve baroness fightlar direk world of warcraft'tan calinti, ki en zevkli fight kanimca o dragondu bence. hem orijinal oyunda hem de bu expansionda. baroness ikinci portali acana kadar oldugu icin pek bir boka benzemiyor.

    vitality ve clarity skilleri overpowered. 500hpli 800manali mage olur mu lan? olmez ki bu adam. high dragon tanklattim mage'e $aka gibi. okuz gibi de regen var.

    craft itemlar ucuza mal oluyor ve cok iyi, ama tabii oyun cok basitle$iyor boyle olunca. oyun zaten genel anlamda basit, nightmare oynadiginizi sanarken ba$ka bi' rpg oyununun normal zorlugunda oynuyorsunuz sanki. ben nwn'yi hard oynasam gotumden ter akarken bu oyunun nightmare'inde powerplay yapiyorum resmen.

    ilk oyunda para sikintisi vardi vendorlardan bir $ey alirken hepsini alamayacagiz bilinciyle hareket ediyorduk. bunda oyun 300gold ile bitti ki vendorlari silip supurdum. ilk oyundaki para sikintisi da bu da kotu olmu$ dengeleyememi$ler onu.

    oyun en sonuna kadar cok monoton giderken en sonda birden 6'ya 7'ye ayriliyor secenek olarak ne bok yiyeceginizi $a$iriyorsunuz. cok sacma olmu$ o bakimdan. i$in kotusu kisa oldugundan dolayi $ehri yaksak mi keepe mi donsek, architect'i kessek mi kesmesek mi vs vs derken oyun bitiyor bir anda. (justice partiden cikabiliyor architectle i$birligi yaparsaniz, muhtemelen loyalty'ye bagli tabii)

    oyunun son combati, herhangi bir combattan daha kisa ve daha kolay. ilk oyundaki broodmother bile kolay olmasina ragmen bundan zordu/uzun suruyordu.(dlc itemlari olmadan hakkaten zor da, dlc itemlari varsa acayip kolay, 1dakika falan suruyor combat 3 mage ile)

    sigrun denen sunepe igrenc kari cok gerizekali olmu$. zaten eger $ehri koruyup keep'i birakirsaniz(duvarlari falan yenilediginizi varsayiyorum) geberiyor gerizekali. iyi de oluyor. lore'da da ilk bulu$manizda kacip ya$ami$ti ama bu sefer onuruyla olmeyi secti falan tarzi geyikler var fjdlfj.

    yan karakterlerin cogu gerizekali, sirf yeni skilleri tanitmak icin egzantrik olaylara girmi$ler. keeper elf, legion of the dead dorf geyikleri.

    shhhhh diyip sizi uyutabilen architect'i 1 dakikada oldurebiliyorsunuz. noldu o ta$akli adama belli degil. yukarida belirttigim gibi mother da cok kolay oluyor zaten. ayni mallik ilk oyunda mage towerda vardi. abomination sizi uyutuyordu tek harekette fade'e yolluyordu. sonra catir cutur kesiyodunuz adami. evrim gecirip bagi$iklik mi kazaniyoruz uyumaya nedir.

    side questlerin yarisini persuasion ve intimidation ile bitirebiliyoruz sava$madan. oyunun yarisi bitmi$ oluyor zaten. (ki cunning ve strength yuksek degil mage olmam sebebiyle. ona ragmen coersion skilli cok etkili. hani ilk oyunda uzun oldugu icin cok goze carpmiyordu ama bunda oyunun yarisini oyle gecince garip oluyor)

    oyunun sonundaki lore'da ilk oyundaki sava$ oncesi konu$malariniza gore degi$iyor. misal morrigan'a onu rahat birakacaginizi soylediyseniz ve (tahminen) zevhran'la araniz iyiyse sizin icin antiva'ya gidip crow'larin kokunu kaziyor $u an falan diyor. morrigan'i seni takip edicem nereye gidersen git tarzi bir $eyler dediyseniz oyunun sonunda siyah sacli kadinin pe$inden gitti tarzi bir lore geliyor(mu$, ba$ka bir arkada$imdan ogrendigim kadariyla) guzel bir ayrinti olmu$ bu.

    hikayedeki en buyuk sacmalik zaten warden's keepimiz varken taaaa vigil'e gelmemiz. ne gerek var ulan? orayi kursaydik ya i$te yok illa ibne bi arl'in topragina cokucez, entrika ihtiras olacak. resmen $ansa orada bulunup maceraya atiliyoruz. cok geyik.

    ayrica warden's keepte ictiginiz iksirden(diabolic achievement veren) aldiginiz skiller buglaniyor ve kullanamiyorsunuz(isimleri falan da gidiyor) ayni $ekilde entropy agacinda drain life ba$ka bir satir olarak tekrar cikiyor. bu ne lan almami$ miyim diye dalginligima gelip tekrar tikladim, bir save geriye almam gerekti. ve bu buglarin fixleri yok henuz. adamlar 1 sene bekleyip expansion cikardi boyle sacma $eyleri fixlememi$.

    ---
    spoiler ---

    --- spoiler ---

    ---
    spoiler ---


    (i have no life - 21 Mart 2010 15:26)

  • comment image

    5 6 saat süresince oynadığım ve bu muydu diye bitirdiğim oyundur kendileri.

    --- spoiler ---
    oyun içindeki final bossundan tut yan bosslara kadar hepsı yıkılıp devriliyor ve bunun yanı sıra arkadaşım şunun yanına bir morrigan bir leliana falan koyun boyle gecen oyun o kadar aşk yaşadık bu kadar mıydı, yada bir yerden duncan çıksın " aha " " evet!" " işte budur" diye gaza gelelim.oyunun sonuna kadar aldığımız kararlar eskisi kadar ters düz etme etkisi yaratmıyor ancak en sonunda ya kaleyi ya şehri birde ya justice ya da arthitect diye 2 seçenek sunuyor. kanımca daha çok renklendirilebilirdi maalesef bir dikişte biten bir oyundu kendisi.

    ---
    spoiler ---


    (dark bard - 23 Mart 2010 11:24)

  • comment image

    --- spoiler ---

    ilk oyunda "kral" olsanız fark etmeyen oyundur. origins'in sonunda kraliçe anora ile evlenip ferelden kralı olsanız bile awakening bunu kesinlikle sallamamaktadır. ya tamam anladık kral değil king-consortuz tek olayımız kraliçe ile evlenmiş olmak ama bir sor ben olmasam darkspawnlar ne yapacaktı size? ayrıca (burayı oyundaki codexe dayanarak yazıyorum) highever'ın, yani ülkedeki en güçlü derebeyliğin, yöneticisiyiz. sonra bu sinirle denerim'e gidip anorayı tahtından indirsem adı saray entrikası olur. lan human noble olarak başlamışız oyuna highever kontu düküyüz bari onun hatrına bir kere my lord deseydiniz be!

    ---
    spoiler ---


    (blitzer - 11 Nisan 2010 13:58)

  • comment image

    siz siz olun benim yaptığım gibi blood mage + arcane warrior + battle mage kombinasyonuyla bir karakter yaratmayın. nightmare seviyesinde taşak geçerek bitirebiliyorsunuz.


    (fortisvita - 1 Temmuz 2010 13:40)

  • comment image

    --- spoiler ---

    ana senaryodan bütünüyle olmasa da can sıkmaya yetecek kadar kopuk başlıyor. mage olduktan sonra bu oyunu normal zorlukta zorlanarak bitiren adamdan şüphe ederim. rune yapma işi iyi olmuş da tüm armor/weapon'ları paragon rune'larla donattıktan sonra oyun çekilmiyor yahu. tek mage ile 6-8 tane darkspawn'ı öldürebiliyorsunuz. öyle bir gazla deli karakterler yarattıktan sonra iki saatte oyunun bitmesi saçma olmuş. bu arada vigil's keep e o kadar para döktük, ki sonradan o kadar da büyük bi meblağ olmadığını öğreniyoruz oyunda rune yapıp satarak paranın amına koyarak... neyse vigil's keep'e gittik taş bulduk, dedik en iyisinden yap falan, yine kaybetti bizim mallar kaleyi? oyunun sonunda 1 gün yerine 1 hafta dayandı denmesi için mi kurtardık vigilimizi? bir daha expansion çıkarsa ve yine böyle kısa sürerse hiç yapmasınlar hevesimiz kursağımızda kalıyor. ya da hikayeyle alakasız dungeon'lar falan koysunlar da o kadar kastırmamızın bi zevkini çıkaralım*.

    ---
    spoiler ---


    (birboluikigetekare - 16 Ağustos 2010 23:55)

  • comment image

    3 aw/sh/battle mage + 1 rogue 'dan oluşan bir gruba x3 haste'i verdiniz mi, sadece mouse'un sağ tuşu ile oyunun sonuna kadar gidebilmeniz mümkündür. x3 haste öyle bir iman gücü veriyorki, adamlarınızın hızını gözle takip etmek imkansızlaşıyor. kalabalık grubun bir yanından girip bir kaç saniyede çekirdek gibi kesiyorlar herkesi.

    ayrıca silvering mine'da öyle bir bug var ki, bütün ekipmanınızı kaybeder, hüngür hüngür ağlarsınız. siz siz olun silvering'e girerken kıyafeti çantada sağlama alın.


    (aptal - 24 Eylül 2010 01:00)

  • comment image

    blight yolunda şehit olan, değil, morrigana burun kıvırıp bok yolunda giden elfimin küllerinden doğup amaranthine gelip ortam yaptığı oyun. internette 40 saatlik oynama süresi falan var yazıyorlar ama ben side questleri elimden geldiği kadar yaparak 15 saatte mi ne bitirdim, millet 5 saatte bitirmiş o nasıl oluyor anlamadım. birisi yeni specialization falan çıkmış hadi şunları deneyelim eğlenceli vakit geçirelim demeye kalmadan oyun bitti. ama ne yalan söyleyeyim mother'ı o kadar kolay öldürmedim, sürekli ölümlerden döndüm, gerçi onu da konsolun azizliğine ve pause yapamamaya bağlıyorum. sonuç olarak oynayın deneyin dragon age originsin üzerine yapıldı ne de olsa.


    (tojourus - 28 Ocak 2012 02:17)

  • comment image

    silverite mine'a girmeden once ana karakterin uzerindeki degerli armor ve weaponlari cikartmak, olasi bir bug'i engellemek icin cok onemli. maden'e girildiginde tum karakterler senaryo geregi uyuyup mapusta basliyorlar. diger elemanlarin esyalarini toplayabiliyorsunuz ama ana karakterimizdekilerin uzerindekiler kayboluyor.

    esyalarimi bulamayip, madene girmeden once kalan save dosyasi olmayinca, biraktim oynamayi. bok gibi para vererek aldigim seyler gitti ve moralim bozuldu.

    ayrica dragon age origins'te uvey evlat yaptigim oghren burda sag kolum oldu. hem muhabbeti cok iyi elemanin, hem oyundaki dengesizlikten oturu kodumu oturtuyor.


    (dyteka - 20 Ocak 2013 05:34)

  • comment image

    origins'i 4, dragon age 2'yi 3 kez bitirmiş biri olarak ben eğlenceli buldum. orjinal oyun kadar güzel değil ama dragon age origins bittikten sonra size oyalanacak bir şeyler veriyor gibi daha çok. o dünyada oynamaya keşfetmeye, companion'larınızın birbirleriyle münakaşasını izleyip eğlenmeye devam ediyorsunuz.

    ayrıca party üyelerine gelen eleştirilerin alistair'e, morrigan'a vs. olan sempatilerden ötürü abartıldığını düşünüyorum. nathaniel epey hoş ve yeterince derin bir karakter olmuş, sırtında babasının yükünü taşıyıp adını temize çıkarırken hayatın ona yaptığı küçük sürprizlerle plot twist'ler yaşıyor sayemizde.

    dragon age 2'den bildiğim anders burada çok daha güzel. kedisi var bir kere onunla muhabbet ediyor. kedinin pisliğine laf eden oghren * (ulan bunu başka herhangi biri diyebilir de, oghren...) ile kedisini savunmak için tartışıyor. bir ara justice ile de ilginç bir diyaloğu vardı. justice bir canlıyı hürriyetinden yoksun bırakma konusuna değiniyordu, anders ise "boşver sen pisicim, o ne anlar" minvalinde "just ignore him, ser pounce-a-lot. they don't have pets in the fade, apparently." diyor, keh keh keh. hem sürekli şakalı sarkazmlı şeyler söylüyor. <3 anders. -sahi ben bu karakter ile "oha healer buldum aramı iyi tutayım bununla" derken yanlışlıkla eşcinsel olup sevişmiştim dragon age 2'de. *-

    oghren oghren işte * * ne diyim ona bilmiyorum, diğer karakterleri pek kullanmadım ama cüce kadını hiç sevmedim. elf mage'in güzel bacakları vardı ama, konumuz ayfer abla.

    city of amaranthine daha büyük olabilirmiş, belli başlı shop'ların gevezelik yapmadan doğrudan açılması güzel, haritadaki diğer zone'ları da beğendim. dragon age 2'nin birbirinin aynısı olan zone'larını, ve skyrim'in sürekli aynı dokuyu kullanmasını düşünürsek gayet güzel geldi. master wade de iyi olmuş ya valla, yanındaki eleman origins'te bana küsmüştü wade'e ejderha materyalleri getirdiğim için ama. :) dragonbone'dan oghren'e two handed sword yaptırdım.

    doğrusu ben asıl hikayeden ziyade crafting ile ilgilendim, yoldaşların kavgalarıyla eğlendim, comatta ince görüp müttefiklerime değdirmeden aoe ice attım.

    ayrıca, seksi kaküllü baronesi davamıza katmak mümkün olaydı keşke...


    (crinix - 17 Ekim 2016 15:28)

Yorum Kaynak Link : dragon age origins awakening