Süre                : 1 Saat 58 dakika
Çıkış Tarihi     : 15 Mart 2018 Perşembe, Yapım Yılı : 2018
Türü                : Drama,Tarih,Savaş
Ülke                : Almanya,Fransa,Polonya,Çin
Yapımcı          :  Filmgalerie 451 , Alfama Films , Opus Film
Yönetmen       : Robert Schwentke (IMDB)(ekşi)
Senarist          : Robert Schwentke (IMDB)(ekşi)
Oyuncular      : Max Hubacher (IMDB), Milan Peschel (IMDB)(ekşi), Frederick Lau (IMDB)(ekşi), Bernd Hölscher (IMDB), Waldemar Kobus (IMDB)(ekşi), Alexander Fehling (IMDB)(ekşi), Samuel Finzi (IMDB)(ekşi), Wolfram Koch (IMDB), Eugenie Anselin (IMDB), Hendrik Arnst (IMDB), Haymon Maria Buttinger (IMDB), Blerim Destani (IMDB), Marko Dyrlich (IMDB), Rike Eckermann (IMDB), Sascha Alexander Gersak (IMDB), Britta Hammelstein (IMDB), Jörn Hentschel (IMDB), Alexander Hörbe (IMDB), Stefan Kolosko (IMDB), Annina Polivka (IMDB), Kordian Rekowski (IMDB), David Scheller (IMDB), Jakub Sierenberg (IMDB), Shannon Staller (IMDB), Damian Ul (IMDB), Christian Wagner (IMDB), Harald Warmbrunn (IMDB)

Der Hauptmann (~ Bödeln från Emsland) ' Filminin Konusu :
Der Hauptmann is a movie starring Max Hubacher, Milan Peschel, and Frederick Lau. In the last moments of World War II, a young German soldier fighting for survival finds a Nazi captain's uniform. Impersonating an officer, the man...

Ödüller      :

San Sebastian International Film Festival:Best Cinematography


  • "abartısız son yıllarda izlediğim en iyi film.filmin kapanış sahnesi ise muhteşem ötesi.insanlara yetkiyi verin ve aslında ne olduklarını öğrenin."




Facebook Yorumları
  • comment image

    yönetmenliğini robert schwentke 'nin yaptığı 2017 yılı yapımı alman filmi. siyah beyaz çekilen filmimiz, 2 dünya savaşının bitimine çok az zaman kala firar eden bir alman askerinin bulduğu nazi yüzbaşısı üniformasıyla yaşadıklarını ve elde ettiği güçle karakterinin değişiminin hikayesini anlatıyor.


    (trumpets - 25 Ekim 2018 14:29)

  • comment image

    robert schwentke yönetmenliğinde çekilmiş, gerçek bir hikayeden uyarlanmış olan 2017 yapımı alman filmi.

    çekimi siyah beyaz yapılan filmin başrolünde max hubacher vardır. kendisi ikinci dünya savaşının son zamanlarında almanya'nın içinde bulunduğu kaos ortamında yüzbaşı üniforması taşıyan bir er willi herold rolündedir. kendini bir anda inanılmaz yetkilerle donatılmış bir subay olarak görür ve çevresini manipule ederek erk oluşturur ve hikaye başlar.

    film genel olarak stabil bir anlatıma sahiptir. olay örgüsü nettir ve suale yer bırakmaz.
    filmin bazı yerlerinde kullanılan kaotik anlatım dili vasat olsa da hikayeye zarar vermez. başrolün performansı kısmen de olsa eleştirilebilir. yönetmeninse bir karakter hikayesi anlatan böylesi bir filmde, ana karakter üzerinde daha fazla yakın plan çekimler yapması, ufak mimikler çıkarana kadar oyuncuyu yorması daha güzel bir iş çıkmasına vesile olabilirdi. filmin monokrom çekilmesi atmosferik ortamın hissiyatını oldukça yükseltmesine karşın bazı dekoratif detaylar üzerinde daha fazla çalışılabilirdi.

    evet belki eleştirilebilecek çok yanı var filmin ancak senaryosu ve hikayesiyle tüm olumsuz yanlarını bastırabiliyor. meraklısına büyük keyif vereceğine inandığım bir film. yapanların eline, emeğine sağlık.


    (kayip neslin son mahsulu - 31 Ekim 2018 22:35)

  • comment image

    son 2-3 senedir izlediğim en iyi film

    burada en iyiden kastım tabi ki filmin bana güzel vakit geçirtmesi, kurgu, oyunculuk, dönemi iyi yansıtan kostüm ve dekorasyonun başarılı olması

    2. dünya savaşı ilgimi çeken bir konu, bu dönemde geçen hemen hemen tüm bilindik filmleri ve belgeselleri izlemişimdir sanırım, der hauptmann (the captain) benzerleri gibi savaşın aksiyonuna değil, daha çok statünün ego ile birleşerek nelere sebep olacağına yoğunlaşmış bir film , filmde tabi ki aksiyon var, ama daha çok herold'un aslında bir er olduğunun ortaya çıkıp çıkmayacağı gerilimi filmi omzunda taşıyor, gerçek bir olaydan uyarlanması ise filmi çekici kılan bir diğer faktör

    filmin en çok hoşuma giden kısmı ise jenerik kısmında herold ve arkadaşlarının askeri araç ve üniformalarla, teçhizat ve silahlarla günümüz almanya'sında bir ana yolda insanların şaşkın bakışları arasında dolaşmaları, araçtan inerek insanların kimliklerine bakmaları, çantalarını karıştırmalarıydı, gerçekten baya güzel mizah

    böyle filmler pek çıkmıyor artık, son 5 senedir çıkan herhangi filmi tekrar izlemedim, der hauptmann da tekrar tekrar izlenecek bir baş yapıt olmasa da yaklaşık 2 saat süresi boyunca kendini heyecanla ve merakla izletiyor


    (crowkiller - 18 Kasım 2018 15:21)

  • comment image

    (bkz: the captain)
    açıkcası hayal kırıklığına uğrattı bu film beni.
    hikaye gerçekmiş
    --- spoiler ---

    bir ergen doğrudan führerin talimatı ile diyerek kafasına göre katliamlar skandallar yaratıyor ki üst düzey subayların arasında.. yapmış olduğu olağanüstü skandallar-katliamlar nasıl führere gitmiyor ki adalet bakanlığı da devreye giriyorken..
    ---
    spoiler ---
    iyi başlamıştı ama adeta bitmesini bekledim.

    tanım: 4/10 verdiğim, hitlerin son dönemlerini anlatan dram savaş filmi


    (iboli - 29 Kasım 2018 23:52)

  • comment image

    --- spoiler ---

    hayatımda hiçbir filmi izlerken film içerisindeki tüm karakterlerden bu kadar tiksinmemiştim. hele şu herold pisliğinin gerçek olma ihtimali sinirimi öyle bozdu ki. filmin amacı sinir bozmak ve çok güzel başarıyor bence.

    filmin sonundaki günümüz almanya'sında dolaşan hızlı herold mahkemesini, bu zihniyetin her devirde içimizde olmasına dair bir mesaj olarak algıladım ben.

    netice itibari ile güzel film, ben çok beğendim.

    ---
    spoiler ---


    (alwayssleepy - 4 Aralık 2018 00:35)

  • comment image

    konusu ve oyunculuklarıyla gayet iyi film. nazilerin yahudilere ve düşmanlarına ettiklerine dair epeyce film izlemiştik. son birkaç yılda çekilen iyi filmlerle de savaşın aslında tam da gerçeğe uygun olduğu gibi çok boyutluluğunu görmüş oluyoruz. nazilerin nazilere ettikleri (mesela riphagen) , müttefiklerin nazilere ettikleri (mesela under sandet) temalı filmlerin yanı sıra bir de nazilerin almanlara ettiklerini yalın bir gerçeklikle göstermesi açısından oldukça önemli de bir film. özetle; fırsatı eline geçiren hemen egoyu, kişiselliği parlatıyor, zalime dönüşebiliyor.

    --- spoiler ---

    yukarıda, filmdeki katliam ve skandalların führer tarafından duyulmamasından yola çıkarak, yaptığı mantık yürütmesiyle filmin gerçekliğini sorgulayan, sanki çelişki ya da absürtlük varmış gibi hayal kırıklığına uğradığını söyleyen bir yazarın yazdıklarını okudum.

    iyi de; führer ve kliğinin merkezinde olduğu kişisellik, haddini aşan zıddına döner özdeyişi nedeniyle, artık yenilginin kendisini iyiden iyiye hissettirdiği, bitse de gitsek moduyla savaşın son safhasına girildiği, işlerin disiplin ve hukuk(!) da dahil kontrolden çıktığı bir noktada er düzeyinde dahi kendisini gösteriyor ki, bundan normal ne olabilir?

    savaş zaten çok sayıda kişisellik, suç, cürüm, hukuksuzluk içerir ve birileri de birçok farklı gerekçeyle gerçeği gizler ya da gizlemek zorunda kalır.

    özetle; eleştiri konusu edilen şey, aslında tam da savaşın gerçekliğidir. geçelim efendim. izleyin, gayet iyi bir film.

    ---
    spoiler ---


    (inosenta - 2 Ocak 2019 08:00)

  • comment image

    abartısız son yıllarda izlediğim en iyi film.
    filmin kapanış sahnesi ise muhteşem ötesi.
    insanlara yetkiyi verin ve aslında ne olduklarını öğrenin.


    (spain - 13 Ocak 2019 22:17)

  • comment image

    sahte yüzbaşı herold’un sahte yüzbaşı olduktan sonraki icraatlerini anlatan, 2017 yapımı, siyah beyaz çekilmiş film. bu ön bilgilendirmeyi yaptıktan sonra filme dair analizlerimi yazıyorum, ister istemez spoiler olacak baştan uyaralım.
    --- spoiler ---

    film başlarken herold’un çaresizliğini göstererek başlıyor. ardından üniformayı bulunca ve freytag kendisiyle karşılaşıp direkt emrine girince ana karakterimiz hemen rolleniyor. ilk gittikleri yerde de mecburen bi kişiyi öldürmek zorunda kalıyor. ardından diğer askerler ile karşılaşıyor ve onlar da emri altına giriyor. bu diğer askerlerden biri olan kipinski’nin -kendisi herold’un kötü yanını temsil edecek- freytag’dan daha sonra kipinski ile karşılaşmasını; belki masum denilebilecek bi kişiyi öldürdükten sonra kişinin kendi kötü yanıyla buluşması olarak görebiliriz.

    filmde herold’un emrinde olan freytag ve kipinski yer yer herold’un kendi içindeki bölünmüşlüğünün metaforu olarak kullanılıyor. freytag iyiliği, kipinski kötülüğü temsil ediyor. herold her iki yönüne de kendine uygun bi terbiye veriyor. freytag’ı toplu katliamda kullanarak, kipinski’yi kampta kafasının yanından ateş edip daha fazla zulmettirmeyerek kendi emrine alarak bunu yapıyor. ve hemen ardından kendisi kendi ile mücadele ederek bazı yerlerde direkt kendisinin işe girişmesi gerektiğini iyice idrak ederek 4 kişiyi birbirine bağlayıp öldürtüyor. bu durumlar herold’un kendi içindeki mücadeleleri olarak anlaşılabilir.

    filmde ayrıca insanın, şartları değiştiğinde ne kadar unutkan olduğu da gözler önüne seriliyor. daha bi kaç gün evvel kaçak olan, yağmacılık yapmaya kalkan herold; bi kaç gün sonra kendinin önceki haliyle aynı olan kişileri acımasızca öldürüyor.

    daha sonra şehre geldiklerinde kadın için kirinski’yi öldürüp - ki kirinski herold’un kötü yanı olmasına rağmen - kendi salt bi kötülük olarak kalıyor. aslında kadın arzusunun da erkek üzerindeki etkisine ilişkin ilginç bi durumdu. her işi kirinski ile yapmasına rağmen gözünü kırpmadan onu da harcadı.

    en sonunda mahkemede üzerinden üniforma çıkıp yüzbaşı sıfatından ayrılmasına rağmen o karakter herold’un üzerine yapıştı ve yaptıklarından dolayı pişman olmadı. burada da insan kötülükten haz almaya başlayınca, ondan ayrılmasının veya pişman olmasının çok zor olduğu gösterildi.
    ---
    spoiler ---


    (dedektif x iki - 28 Ocak 2019 02:36)

  • comment image

    az önce izlemeyi bitirdiğim gayet iyi bir nasıl piç olunur filmi. savaşın vicdanları çoktan sildiği zamanlarda hayatta kalmak için oyun oynayan bir alman erini izliyoruz. ben 1 saniyesinden bile sıkılmadım.

    acaba son sahnede gerçekten sıkıntı yaşandı mı merak ettim. izleyiniz. gayet güzel.


    (tortusuz - 2 Şubat 2019 22:56)

  • comment image

    2. dunya savasi'nin sona ermesinden kisa bir sure once willi herold isimli asker kacagi bir erin bir yuzbasi uniformasi bulmasi ve uniformayi uzerine gecirmesiyle beraber yasananlarin anlatildigi, gercek hikayenin absurtlugu ve korkunclugu icinde izlenebilecek nefis alman filmi.

    filmde herold uzerinden almanya'nin analojisi yapilmis gibi geldi bana. soyle ki:

    --- spoiler ---

    filmin basinda herold perisan bir halde kacmaktadir. bu, almanya'nin 1. dunya savasi sonrasi bitik haline tekabul ediyor. bu sahnede kendisini kovalayip oldurmek isteyenleriyse 1. dunya savasi'nin galip devletleri olarak gormek mumkun.

    daha sonra uniformayi buluyor, "yuzbasi" oluyor. bu, almanya'nin adolf hitler'in basa gecmesiyle "guc"lenmesi anlamina geliyor.

    freytag'la beraber gittikleri kasabada kasabalinin cezasini vermesini istedigi bir adami olduruyor, filmin adi bu andan sonra ekrana geliyor. yani 2. dunya savasi basliyor.

    2 numarali kampta herold'un yaptigi katliamlar ve yarattigi vahset, bizzat almanya'nin 2. dunya savasi'ndaki rolunu simgeliyor.

    yakalandiktan sonra yargilandigi sahnede, filmin basinda kendisini kovalayanlarin mahkemede kendisini adeta korudugunu goruyoruz. savas sonrasindan gunumuze almanya ve diger devletlerin durumu gibi adeta. (bkz: avrupa birligi)

    son sahnede, herold'u hapisten kacarken goruyoruz. bir ormana giriyor ve yuzlerce iskeletin oldugu bir yere geldikten sonra ormana girip gozden kayboluyor. bu sahnede de almanya'nin ardinda biraktigi yikim ve olume atif var.

    ---
    spoiler ---

    end credits kismindaki sahne ise sahane bir mizahi uyari.

    willi herold hakkinda detayli bilgi icin:
    https://de.wikipedia.org/wiki/willi_herold (almanca)
    https://en.wikipedia.org/wiki/willi_herold (ingilizce)


    (al bundy vs el kaide - 11 Şubat 2019 06:07)

Yorum Kaynak Link : der hauptmann