Süre                : 2 Saat 14 dakika
Çıkış Tarihi     : 28 Aralık 2017 Perşembe, Yapım Yılı : 2017
Türü                : Macera,Drama,Western
Taglar             : year 1892,Montana,bize.,Manzara
Ülke                : ABD
Yapımcı          :  Grisbi Productions, Le , Waypoint Entertainment
Yönetmen       : Scott Cooper (IMDB)(ekşi)
Senarist          : Scott Cooper (IMDB)(ekşi),Donald Stewart (IMDB)(ekşi)
Oyuncular      : Christian Bale (IMDB)(ekşi), Rosamund Pike (IMDB)(ekşi), Peter Mullan (IMDB)(ekşi), Ben Foster (IMDB)(ekşi), Jesse Plemons (IMDB)(ekşi), Timothée Chalamet (IMDB)(ekşi), Q'orianka Kilcher (IMDB)(ekşi), Stephen Lang (IMDB)(ekşi), Paul Anderson (IMDB), Scott Wilson (IMDB), Rory Cochrane (IMDB), Wes Studi (IMDB), Adam Beach (IMDB), Tanaya Beatty (IMDB), Bill Camp (IMDB), Robyn Malcolm (IMDB), David Midthunder (IMDB), Ryan Bingham (IMDB), Luce Rains (IMDB), Scott G. Anderson (IMDB), Dicky Eklund Jr. (IMDB), Christopher Hagen (IMDB), Stafford Douglas (IMDB), Sharon Anne Henderson (IMDB), Jonathan Majors (IMDB), Cassandra Rochelle Fetters (IMDB), Charles Ash (IMDB), Diana Navarrete (IMDB), Rod Rondeaux (IMDB), Christian Pedersen (IMDB), David White (IMDB), Austin Rising (IMDB), Jack Jackson (IMDB), Makayah Crowfoot (IMDB), Suzanne Roxanne Fortner (IMDB), Derek LaCasa (IMDB), Gentry Lee (IMDB), David Loving (IMDB), Anastasia Peralta (IMDB), Gonzalo Robles (IMDB)

Hostiles (~ Vahsiler) ' Filminin Konusu :
1892 yılında Yüzbaşı Joseph Blocker (Christian Bale), bizzat başkandan gelen bir emir alır. Ömrünün son günlerini yaşayan bir Cheyenne reisi Sarı Şahin ve ailesini New Mexico'dan diğer ırkdaşlarının yaşadığı Montana'ya dek götürmesi gerekmektedir. Blocker bu emri pek gönüllü olmasa da kabul etmek zorunda kalır. Bu yolculuk oldukça uzun ve tehlikeli geçecektir.


  • "damon albarn'ın ilk solo albümü everyday robots'un ikinci sırasında yer alan şarkı."
  • "canavar gibi şarkı, albümün geneli çok iyi olsa da arada parlıyor."
  • "türkçesi "oscar'lar geliyor" olan film."
  • "gone girl'de küfrettiğimiz kadına üzüldüğümüz film."
  • "yol hikayesi. yol insanı değiştirir.bir filmde christian bale oynuyorsa her türlü izlenir."




Facebook Yorumları
  • comment image

    scott cooper'ın yeni filmi, ilk westerni. out of furnace'i başarılı bulmamıştım, bunu takip eden black mass adından farksızdı, berbat bir filmdi. neyse ki hostiles'la kariyerini toparlıyor cooper. hostiles önceki filmlerinden daha iyi. 1800'lerde geçip kızılderililerden nefret eden bir askere odaklanıyor, askerin düşmanı chayenne şefine evine dek eskortluk yapmasını, bu sürede değişmesini konu alıyor. bilindik bir konu, fena işlenmemiş bence. yalnız arada babam ve oğlum-vari sekanslar da yok değil. cooper'ın dramı abarttığı anlar filmin aleyhine işliyor kanımca. neticede oyuncular iyi, christian bale kindar asker rolünde her zamanki gibi bekleneni veriyor, rosamund pike acılı anne rolünde iyi, timothee chalamet, ben foster, stephen lang, wes studi, jesse plemons çok görünmeseler de filme renk katıyorlar. filmin yavaş tempolu olduğunu belirtmeliyim.

    spoiler

    babam ve oğlum-vari sekanslara açıklık getireyim. you were never really here'de de benzer bir sekans gördüm, orada da sırıtmıştı. asker joe komutanından eskortluk görevini öğrenince bunu kabul etmek istemiyor, çünkü kızılderililerden nefret ediyor. ama kabul etmek zorunda olduğunu görünce kendisini dışarıya atıp elbiselerini sinirden yırtmaya başlar. adeta çetin tekindor'un "dur, gitme diyeydim!" sahnesi... you were'deki daha kötüydü. tamam, çetin'in, christian'ın, joaquin'in oynadıkları rollerin o sahnelerdeki ruh hallerini anlıyorum da bana gene de abartı geliyor. you were'de joaquin'in oturup gömleğini yırtıp çıkarması, hostiles'da christian'ın çığlık atarak üniformasını çıkarması... bence abartı. hakeza pike da 30. dakikalarda çocukları ve eşinin mezarlarını eliyle kazmaya başlıyor. bence acıları bu kadar göze sokmamak lazım.

    spoiler


    (sherlock holmes 90 - 13 Nisan 2018 21:45)

  • comment image

    --- spoiler ---

    duygusal çözümlemeli western denemesi, değişik.

    bir kere zaman kavramı yok. mesela, tüm ailesi gözünün önünde ölmüş kadının delirmiş hallerinden normalleşmeye geçişi ne ara oldu, ne kadar sürdü anlamadım. yine tüm ailesi gözünün önünde katledilmiş bir kadının, kayıplarının 40'ı çıkmadan joe'ya yumulması normal miydi yoksa zaman mefhumunu anlamadığımız için böyle miydi anlamadım. yola çıkmadan şefi doğramaya kararlı joe'nun ne yaşandı da onlar için beyaz adam doğramasına geldi işler anlamadım.

    ayrıca tommy niye delirdi, idama gidecek o askeri niye joe'ya kaktırdılar, kadınlar niye kaçırıldı, kadınları gece yarısı tek başına ormanın derinliklerine yollama fikri hangi aklı evvel'e aitti, koskoca arazide en korunaklı yerde olan bizim elemanlar saklanmak yerine niye ortalarda dolanmayı seçip, the walking dead'deki hörşel abi ve oğulları tarafından öldürülmeyi başarabildi?

    velhasıl, beyaz adamın kızılderililere karşı bir günah çıkarma ritüeli gibi olmuş film ama hikayeyi sevemedim ben maalesef :(

    ---
    spoiler ---


    (alwayssleepy - 30 Nisan 2018 01:07)

  • comment image

    filmin teması ölmek ve öldürmek. aksiyon, aşk ya da kahramanlık hikayesi değil.
    film ağır tempolu bir dram filmi. ama bu dram duygu sömürme üzerine kurulu değil. ''vahşi'' insanın, ''vahşi olmayan'' insanlara yaşattığı acıların üzerine kurulu.

    filmde de olduğu gibi mütamediyen birbirimizi öldürüyoruz. toprak için öldürüyoruz, din için öldürüyoruz, para için öldürüyoruz. senin rengin benden açık-koyu diyoruz gene öldürüyoruz. bazen de bize saldırıyorlar kendimizi ve ailemizi korumak için öldürüyoruz. zaman akıp gidiyor. yaşanılan dönem değişiyor ama birbirimizi öldürmeye devam ediyoruz. iyi ve kötü kavramı öldürmenin karşısında kayboluyor. mesela kendimizi korumak için öldürünce kötü biri mi oluyoruz? etrafımızda ki güven çemberi kaybolduğu zaman ya zayıf düşüp öldürülüyoruz ya da güçlü olup hayatta kalmak için öldürüyoruz. hatta izlediğimiz filmi anlamıyoruz çöp diyoruz filmi öldürüyoruz.

    güçlü ile güçsüz arasındaki mücadeleyi, iyi ile kötü arasında ki ince çizgiyi, hayatta kalmak için yaşanan vahşeti anlatmak için seçilen zaman 19. yüzyılın amerikası. 19. yüzyılın amerikası bu temaları işlemek için biçilmiş kaftan. kanun yok. etnik farklılıkları olan iki grup var ve birbirlerinden nefret etmek için bir çok nedenleri var.

    filmin anlatım biçimi çok sade. kurgu düz bir hat üzerinde ilerliyor. uçuk kaçık yönetmenlik teknikleri ve akıl karıştıran kurgu oyunları olmayınca, insan sadece filmin anlattığı vahşet ile karşı karşıya kalıyor.

    rosamund pike ve christian bale iyi oynamış.

    film, dram ve ağır tempolu dönem filmi sevenlere hitap ediyor.
    imdb puanı; 7.2

    --- spoiler ---

    rosalee ailesini kayberken yaşadığı çöküşü joe'nun desteği ile atlatıyor. bu süreçte intaharın eşiğine bile geliyor. joe güçlü bir kişilik. joe diğer askerleri ailesi gibi görüyor ve bu askerler sürekli ölüyorlar. bir bakıma joe da ailesinden birilerini kaybediyor. ve bu sürekli yaşadığı bir durum. hatta onunla aynı olayları yaşayan asker arkadaşları delirmenin eşiğine geliyorlar. film boyunca bu iki karakterin, karakter gelişimine tanık oluyoruz. joe kızılderililerin de beyazlar gibi kendi içinde iyi ve kötüleri barındırdığını fark ediyor ve ön yargılarından kurtuluyor. rosalee ise ailesini bile koruyamayan birinden, gözünü kırpmadan adam vuran birine dönüşüyor.

    film kötülüğün rengi, ırkı olmadığını anlatıyor. bir bakıyorsun kızılderililer masumları öldürüyor, bir bakıyorsun beyazlar önüne gelene tecavüz ediyor.

    ---
    spoiler ---


    (vasilji - 4 Mayıs 2018 05:35)

  • comment image

    leone ve hatta peckinpah'a dek western bir janr olarak imtiyazını korumuştur. 70'lerde little big man tarzı revizyonist westernler janrın inandırıcılığını yok etmiştir.

    öyleyse bugün için western ne anlam ifade ediyor? eğer salt yapımcının kasasını doldurmak değilse mesele, amaçlanan şey amerikan tarihiyle yeniden hesaplaşmak ve birlik-beraberlik mesajının üzerinden geçmektir. işte tastamam böyle bir film bu da.

    ama bu geçmişte yapılmadı mı? elbette yapıldı. daha iyi örnekleri de var. mesela kızılderili ile beyaz adam ilişkilerini ele alan demokratik western broken arrow (1950) unutulmaz bir başyapıttır.

    hostiles gibi yapımların bu gecikmiş hamlelerini amerikan imajının yeniden tazelenmesi olarak okumak gerekir. yoksa gökkubbenin altında yeni olan hiçbir şey yoktur.

    hollywood imaj tazelemesini yıldız oyuncu kullanarak pratize eder. batman filmlerindeki görüntüsünden kurtulmak derdindeki christian bale ise kuşkusuz biçilmiş kaftandır.

    pek samimi gelmedi.


    (hanging rock - 20 Mart 2019 14:37)

Yorum Kaynak Link : hostiles