Moontide (~ Nacht im Hafen) ' Filminin Konusu : Moontide is a movie starring Jean Gabin, Ida Lupino, and Thomas Mitchell. After a drunken binge on the San Pablo waterfront, longshoreman Bobo fears he may have killed a man. In his uncertainty, he takes a job on an isolated bait...
City for Conquest(1940)(7,3-1894)
House by the River(1950)(7,2-2504)
The House of the Seven Gables(1940)(7,2-816)
Son of Fury: The Story of Benjamin Blake(1942)(7,2-1274)
Another Man's Poison(1952)(7,1-1834)
Desperate Journey(1942)(6,9-1801)
Cornered(1946)(6,8-1713)
The Burglar(1957)(6,7-913)
The Return of Frank James(1940)(6,7-2503)
Confirm or Deny(1941)(6,5-198)
My Gal Sal(1942)(6,4-516)
film noir tarzında uzmanlaşmış yönetmenlerin yapıtlarını ifade eden terim.orson welles, robert siodmak, john huston, alfred hitchcock, fritz lang, edward dmytryk gibi hollywood stüdyo sistemi içinde çalışmış yönetmenlerin birçok yapıtı film noir tarzındadır.örneğin fritz lang'ın noirography'si dediğimizde akla ilk gelen çalışmaları şunlardır:m (1931)le testament du dr. mabuse (1933)moontide (1942)hangmen also die! (1943)ministry of fear (1944)the woman in the window (1944)scarlet street (1945)secret beyond the door (1947)the big heat (1953)human desire (1954)beyond a reasonable doubt (1956)noirography, ilgili yönetmenin film grameri hakkında belirleyici ipuçları da verecektir. dışavurumcu alman sineması noir duygusunu anlamak için iyi bir referanstır. zaten bu gelenek içinde yetişen fritz lang haricinde hitchcock, siodmak ve welles de dışavurumcu ekolden yararlanmıştır. nitekim hitchcock sıkı bir lang hayranı olduğunu zaman zaman dillendirmiştir.dar açılı çekimler, klostrofobik uzam anlayışı, yarı gölgeli basık odalar, tuzağa düşmüş insanlar, suç ve ceza gibi tanıdık karakteristikler film noir ambiyansının kilit noktalarındandır. aslında bu yapıtları dostoyevskiyen temalar ile birlikte karşılaştırarak okumak elzemdir.welles, amerikan sinemasının yapısını değiştiren modernistlerin başında gelir. belirli aralıklarla yapılacak kronolojik izlemeler devrimci kanadın şahikasını temsil ettiğini anlamaya yarar ancak.wellesci barokun renkleri:citizen kane (1941)the stranger (1946)the lady from shanghai (1947)macbeth (1948)mr. arkadin (1955)touch of evil (1958)le procès (1962)altını çizelim: sayılan filmler peş peşe izlendiğinde sinema-mekân ilişkisinin ne denli önem arz ettiği müşahede edilebilir.
(hanging rock - 30 Aralık 2017 16:59)
Yorum Kaynak Link : noirography