Uccellacci e uccellini (~ Hawks and Sparrows) ' Filminin Konusu : Bir baba oğul, şehir dışında geniş bir yolda, havadan sudan, hayattan ölümden konuşarak yürümektedir. Entelektüel solcu bir kuzgun da onlara yoldaş olur ve şahinlerle serçelerin hikayesini anlatır: Aziz Francesco’nun emriyle şahinlerle serçelere de sevgi dini yayılır. Ama bu, artık Hıristiyan olan şahinlerin serçeleri yemesine engel olmaz. Büyüğün küçüğü, güçlünün zayıfı yediği bu düzenin toptan değişmesi gerekir.
Il vangelo secondo Matteo(1965)(7,9-9328)
Mamma Roma(1965)(7,9-7144)
Accattone(1961)(7,8-6498)
Edipo re(1968)(7,5-4260)
Comizi d'amore(1982)(7,5-1086)
Sopralluoghi in Palestina per il vangelo secondo Matteo(1965)(7,3-196)
Medea(1970)(7,1-3640)
Il Decameron(1971)(7,1-8351)
Porcile(1969)(6,9-2499)
Capriccio all'italiana(1982)(6,8-399)
Il fiore delle mille e una notte(1974)(6,8-6140)
I racconti di Canterbury(1972)(6,5-6848)
tumuyle semboller ve gondermeler uzerine kurulmus, palmiro togliatti'nin cenaze sahnesi haric ilk anindan son sahnesine kadar muthis matrak ve eglenceli pasolini kara komedisi.
(mesnevi - 8 Nisan 2007 01:56)
pppasolini filmlerinin genel dramatik yapısına uymayan eğlenceli, alegorik, bol taşlamalı bir yol filmi. bir kere "uccellacci e uccellini"nin tam çevirisi tahmin edebileceğiniz gibi "hawks and sparrows", yani "şahinler ve serçeler" değil, "kötü kuşlar ve küçük kuşlar" (ya da bir italyan benle kafa buldu). başrollerde meşhur italyan komedyen toto (bkz: antonio de curtis) ve ninetto davoli'nin yanı sıra idealist bir kuzgun var. filmin müziklerinde ennio morricone imzası var.baştan sona süper bir film. muhtemelen ennio morricone'nin başının altından çıkan harika bir girişi var. cast & crew içinde hepsinin isimlerinin geçtiği fena halde matrak bir şarkı ile tanıtılıyor. film başlıyor. toto ve oğlu ninetto film boyunca yolda ilerliyor ve bir kuzgunla karşılaşıyorlar. kuzgun bunlara kiliseye, burjuvaziye, sağa sola dokunduran ve aynı zamanda deli komik sahnelere sahip bir hikaye anlatıyor. yolun devamında üçlünün başına ilginç olaylar geliyor. pasolini, komünist partiden dışlanışını hem vurucu hem de muzip bir sonla eleştiriyor. neyse, hepsini yazmayayım ama dünyalar güzeli bir bakınız vereyim: (bkz: femi benussi) (luna)gizli ayrıntılarıyla farklı okumalara açık bir film. çevir çevir bir daha oku (izle). karakterler yolda yürürlerken "istambul 4325 km", "cuba 8342 km" gibi tabelalar gözümüze çarpıyor. pasolini soruyor: üçüncü dünya ülkeleri ne kadar uzakta?
(axellennox - 11 Nisan 2007 22:53)
pasolini'nin en komik özellikle sonu itibariyle en mutlu filmi. üstadın 5 yıl sonra decameron'a el atması bu masalsı filmden mütevellit bence.
(labit - 25 Kasım 2007 16:51)
bunuelin milky way, godardin weekend,fassbinderin love is colder than death'i, fellinin la stradasi varsa pasolininde bu filmi var..tum dillerde farkli cevrilmisti bu filmin ismi..almancasi grosser vogel kleine vogeldir..yani buyuk kus kucuk kus..bir yol hikayesidir bu sefer baba ogul yollara duserler ve materyalizmin dayanilmaz acisini yasarlar..ilginc bir noktada butun bu filmlerin temasinda aclik vardir..gerci pasolinin ilk doneminin tamami aclik uzerinedir..ayrica basrol oyuncusunin mimikleri special effects kullanilsa elde edilemeyecek cinstendir..
(wayvard cloud - 25 Ekim 2008 14:17)
türkçesi atmacalar ve serçeler olan pier paolo pasolini filmi. 1968 yılında çekilmiş karmaşık bir pasolini filmi yine.
(isotope 218 - 6 Kasım 2003 08:15)
yanlış anladığımı ya da tam anlamadığımı düşündüğüm film bende ikinci kez 2001 a space odyssey vakası yaratmıştır. filmdeki göndermeleri şimdilerde bile anlasam da, sanırım o dönemde yaşayan birisi olsaydım kesinlikle büyük bir kısmını da anlayacaktım.--- spoiler ---totò'nun oynadığı karakter filmin büyük bir kısmında kuşlarla iletişime geçmeye çalışıyor, ne yalan söyleyeyim benim aklıma direk arnavut şevket geldi.ayrıca ninetto davoli'nin filmin bir yerinde "...2000'li yıllarda yaşıyoruz..." demesi 1966 yapımı bir filmi izlerken tüylerimi ürperttigörsel göndermeler* * * sizi bir anda "hocam bu nedir şimdi, ne demek istemiş" diye kendi kendinize sorulara teşvik ediyor. hatta bir anda dine yapılan göndermelerden sonra "istambul" tabelasının belirmesi, oraklı çekiçli kızıl bayrakları gördükten sonra bu sefer de tabelada "cuba"'nın belirmesi bende "iii komünistler kübaya, dindarlar istambula iii"* mesajı mı verilmeye çalışıyor gibi komik düşüncelere sevk etti.ve eminim ennio morricone'nin eli bu filme değmese hissettiklerim şu anki gibi olmazdıayrıca özleyenler için: http://youtu.be/g7prencv78atürkçe altyazı mevcuttur, torrentteki üç dağıtıcıdan birisi de benimdir.--- spoiler ---
(bir yarim bir tam - 19 Eylül 2013 02:37)
-imandır bizim böyle bilinmeyen yollarda ilerlememizi sağlayan.
(zarp - 23 Aralık 2014 12:24)
bir pier paolo pasolini filmi. cok sade ve muzip bir film, pasolini'nin diger filmlerindeki karamsar havadan eser yok bu filmde. ayni zamanda cok yalin bir kurgusu var, neredeyse butun kadro iki basrol oyuncusu ve onlara eslik eden 'surreel' kargadan olusuyor. hikaye iki katmandan olusuyor denebilir: pasolini bir yandan surrealist ve hafif bir dille masal tadinda bir hikaye anlatirken diger yandan 70'lerin italyan komunist partisi tarafindan temsil edilen ortodox solcularini cok zekice ve ince esprilerle elestiriyor.
(derin derin benim derim - 21 Eylül 2004 20:44)
Yorum Kaynak Link : uccellacci e uccellini