Zamani barayé masti asbha (~ Sarhos atlar zamani) ' Filminin Konusu : İranlı bir Kürt ailesinin fertleri, babalarının ölümünden sonra zor şartlar altında hayatlarını sürdürmektedir ki, kardeşlerden birinin acilen ameliyat olması gerektiği öğrenilir. Henüz 12 yaşındaki Eyüp, ailenin yeni lideri olarak güç bir durumda kalmıştır. Film, adını sözkonusu coğrafyanın zor şarlarına has ilginç bir yöntemden; ayakta kalmaları için alkol verilen atlardan alıyor. Farsça, Persçe ve Kürtçe olarak çekilen yapımın yönetmeni Ghobadi ise, ünlü Abbas Kiarostami'nin eski asistanı...
Ödüller :
I Want to Live(2015)(9,6-1308)
Lakposhtha parvaz mikonand(2005)(8,1-16179)
Baran(2001)(7,8-7252)
Bad ma ra khahad bord(1999)(7,6-7141)
Dayereh(2000)(7,5-5274)
Beed-e majnoon(2005)(7,5-3633)
Gomgashtei dar Aragh(2002)(7,4-1265)
Niwemang(2007)(7,3-2292)
Kasi az gorbehaye irani khabar nadareh(2009)(7,2-6446)
A Flag Without a Country(2015)(6,9-132)
Fasle kargadan(2012)(6,5-5538)
Cannes Film Festivali : "FIPRESCI Prize-Parallel Section"
dün gece saat 05:00 sularında digiturkte izlediğim,aşmış bir bahman ghobadi filmi
(ex - 6 Eylül 2002 01:41)
digiturkun dublajıyla mahvolmus film.kürtce filmi istanbul türkcesiyle seslendirmek her yigidin harcı olmasa gerek.
(trichina - 6 Eylül 2002 02:37)
duygusal sahnelerin gereksiz zorlandigini dusundurten film, digiturku protesto edip, lanetler vah vahlar icerisnde izlemeye katlandigim film.
(penta - 6 Eylül 2002 13:40)
bütün epik anlatımına rağmen insanı duygusal olarak parçalamayı becerebilen yegane filmlerden biri kanımca...
(josephine - 23 Mart 2003 20:42)
'bu ne?' diyenlere: (bkz: sarhos atlar zamani)
(tramell - 7 Nisan 2003 00:17)
vurdulu-kırdılı bol maceralı filmlerden daha "gerçekçi" olan ve daha "insani" öğeler barındıran film."ben gerçeklere kapadım gözlerimi,insanlık dediğinde zevk-u sefa eğlence" diyorsanız o ayrı.
(iron maiden fan - 7 Nisan 2003 00:21)
izlememis olup, filmin adinin nereden geldigini merak edenlere: tek gelir kaynagi mayinla basip canlarindan olmak pahasina kacakcilik yapmak olan insanlarin, bu is icin kullandiklari atlari buz gibi havada calistirabilmek icin bulduklari yontemden geliyor; atlarin ictigi suya, isinsinlar, hareketlensinler diye viski katiyorlar. viskiyi koyan kisinin elinin ayari kacinca atlar sarhos oluyor haliyle, bunun sonucunda da filmin en etkileyici ve trajik (tuzu kuru kalbi tas zat-i muhteremlerden degilseniz tabi) sahnelerinden birini izliyoruz...
(grizabella - 8 Nisan 2003 18:29)
ya da sarhoş atlar zamanı. bu sene gösterime bu kadar görmeye değer bir film daha girmeyebilir. gerçekten yetenekli ve azimli insanların kısıtlı olanaklarla ne kadar iyi filmler yapabileceğinin bir göstergesi.iran yapımı filmde iran ırak sınırındaki kürtlerin yaşantısı çocuk olma hakkı olmayan çocukların gözünden anlatılıyor, belgesel tadında, harika görüntüleri ve gerçekten de anlatacak bir şeyleri var.
(eowyn - 3 Mart 2001 15:31)
bahman ghobadi filmi...bahman ghobadi adamı kısıtlar bir belçika ekolunde sinema eğitimini almış olmasına rağmen hissiyatı yüksek bir dünya filmine imza atmış...filmde yük taşıyan hayvanatların at değilde katır olduğu düşünülürse asıl ismi sarhoş katırlar zamanı olmalıymış ama herhalde abes olur diye(bence daha uygun olurdu yoksa yemişiz atın katıra üstün gelen kibarlığını)katırların arasına iki at yerleştirerek sarhoş atlar zamanı denilmiş...kendine geçit arayan ama genede çıkışsız bir ortamdaki filmin duygu sömürüsüne prim verir bir izlenimide yoktu...salaksulak gözlüler,filmin diline takılmış teraneciler,altım kuru keyfim yerinde ne gereği var ki şimdiciler izlemesin...
(stinkfist - 29 Mart 2001 12:48)
filmin genelinde yılmaz güney esintileri kendini hissettirse de, bahman ghobadi filme dağılı bir şekilde iranın kendine has kültürünü de kürt kültürü ile birlikte yansıtır...her ne kadar türkiye irandan daha demokrat diye nutuklar atılsa da türkiye'de çekilen fimlerin diline takanları gördükçe keşke iran kadar olabilsek dememek elde değil...
(hayirsiz adam - 31 Ekim 2001 15:43)
Yorum Kaynak Link : zemani-yi bera-yı mesti esbha